יום שני, 03.06.2024 שעה 01:46
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

השוער השני הנצחי: האם הגיע זמנו של אלמדון?

לשוער שמכיר היטב את הספסל יש הזדמנות אחרונה להוכיח עצמו. רוני לוי: "חסר מזל", מחפוד: "מביא נק'". המטרה - להישאר בשער. ב-20:15: אשדוד מחכה

|
תום אלמדון. ההזדמנות האחרונה בקריירה? (עמרי שטיין)
תום אלמדון. ההזדמנות האחרונה בקריירה? (עמרי שטיין)

בינואר הקרוב יחלפו 14 שנים מאז הופעת הבכורה של השוער תום אלמדון בקבוצה הבוגרת של מכבי חיפה. באותם ימים דיברו על אחד הכישרונות הגדולים שצומחים כאן, שכן שוער בן 16 וקצת שמוקפץ לקבוצת הבוגרים (גם אם זה למשחק גביע הטוטו), זה לא דבר של מה בכך בנוף הכדורגל שלנו.

שנה וחצי לאחר מכן, עבר אלמדון באופן רשמי לקבוצה הבוגרת ולמעשה שימש כשוער משנה לניר דוידוביץ' ודודו אוואט. כשהאחרון עזב, אלמדון הפך לשוער המשנה, אם תרצו, שוער המשנה הניצחי של מכבי חיפה.

בימים אלה משמש אלמדון כשוער משנה לדני עמוס בהפועל תל אביב. עמוס מתקשה לשמור על יציבות מתחילת העונה ואף נפצע לעיתים קרובות - לכן אלמדון נקרא לדגל. במשחק מול הפועל באר שבע (2:3 להפועל ת"א) נפצע עמוס בצלעות ושוב אלמדון נכנס לשער, אלא שגם הוא לא ציפה שה"מכה היבשה" שספג עמוס בצלעות, תשבית אותו לתקופה ממושכת והוא יזכה לעמוד בין הקורות של האדומים גם במשחק החשוב בסמי עופר, מול מכבי חיפה.

אף על פי שהאדומים הפסידו 3:1 לחבורה מהכרמל, אלמדון זכה להרבה מחמאות ביממה שלאחר מכן כשהצליח להציל במו ידיו (ורגליו) את הפועל מספיגה של לפחות עוד שלושה שערים. השאלה שנשאלת היא האם אלמדון בכושרו הנוכחי ובגילו (30) יכול להחליף את דני עמוס ולקחת את המושכות בשער? אנשי המקצוע בטוחים שכן.

תום אלמדון (משה חרמון)
תום אלמדון. יכול להחליף את עמוס בין הקורות? (משה חרמון)
 

אלי מחפוד: "אלמדון הוא שוער שמביא נקודות"
את העונה הטובה ביותר שלו, נתן אלמדון במדי אחי נצרת בעונת 08/09, עמה העפיל לליגת העל. הוא עמד ב-32 משחקים והיה אחד מהגורמים עליהם רשומה אותה עלייה היסטורית. בסוף אותה עונה חזר אלמדון אוטומטית למכבי חיפה ובמקומו הביאו באחי נצרת את שוער נבחרת רוסיה דאז, רוסלן ניגמטולין.

"הוא שוער מצוין", אומר מחפוד, "הוא הביא לנו הרבה נקודות והיה מקצוען ורציני בכל אימון, מאוד אהבתי לאמן אותו. אני זוכר שבמשחקי המבחן הוא היה בין הגורמים המשמעותיים לעליית הליגה של אחי נצרת. הייתי ממשיך איתו בשמחה אם הוא לא היה חוזר למכבי חיפה. הוא היה מתאמן טוב והיה לו חלק משמעותי בעלייה, מדובר בשוער מצוין".

אלמדון וטגה בטירוף לאחר שעשו היסטוריה (אלי גבעוני)
אלמדון וטגה בטירוף לאחר שעשו היסטוריה בימים עברו (אלי גבעוני)
 

"הוא היה בן 24 כשהגיע אליי", נזכר המאמן, "עתידו היה לפניו, אך משהו התפספס לו בדרך. אצלי הוא היה מקצוען מאוד. אני לא יודע איפה זה התפספס, אלינו הוא בא כדי לשחק ולחזור להיות שוער ראשון במכבי חיפה, אני יכול רק להצטער בשבילו שהקריירה שלו התגלגלה ככה".

עוד הוסיף מחפוד: "אני לא יודע באיזה כושר הוא נמצא היום, גם כשהם (הפועל, א.נ) הפסידו לעכו אולי הוא קיבל שלושה שערים אבל אלה לא היו שערים בהן ניתן היה לשפוט את היכולת שלו".

רוני לוי: "לתום לא היה מזל, המפתח זו המשכיות"
מי שאולי מכיר את אלמדון טוב יותר מכל אנשי הכדורגל בארץ, הוא המאמן רוני לוי, שאימן את השוער גם בקבוצת הנוער וגם בבוגרים של מכבי חיפה. לוי מאוד החזיק מתום, אך לרוע מזלו, הוא הגיע לירוקים כשבין הקורות עמד אחד השוערים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי, ניר דוידוביץ'. בנוער אגב, לקח רוני לוי דאבל כשאלמדון היה בשער.

תום אלמדון בימים עברו. השוער השני הנצחי של מכבי חיפה
תום אלמדון בצעירותו. השוער השני הנצחי של מכבי חיפה
 

"תמיד הוא היה שוער מוכשר", אומר לוי בכנות, "לפעמים יש במועדונים מסוימים עניין של תזמון ומזל והוא הגיע בתזמון לא טוב, כשדוידוביץ' היה בשער. מה לעשות, הוא היה השוער הכי טוב בארץ בשנים האלה ולתום היה קשה מאוד להשתלב".

למרות זאת, רוני לוי נזכר: "אני זוכר שבאליפות השנייה, בפרק זמן של 8 משחקים אלמדון עמד, הצטיין ולא ספג אפילו שער אחד, כך שגם כשהוא נקרא להחליף את ניר הוא היה מצוין. היה רעיון שהוא ישחק בקבוצה אחרת ויחזור, זה לא הסתדר בהתאם לציפיות, אבל הוא ספורטאי במובן המלא של המילה, אדם נהדר ושחקן מוכשר, לפעמים זה עניין של מזל רע".

תום אלמדון לא מסתיר רגשות  (ניר בוקסנבאום)
תום אלמדון לא מסתיר רגשות. "לא היה לו מזל" (ניר בוקסנבאום)
 

"באופן כללי, לגבי הרבה שחקנים, לפעמים מצפים מהם להיות מובילים בגיל 21, אך לעיתים הפריצה מגיעה בגיל יותר מאוחר. השאלה היא אם הוא שמר על מצב גופני טוב וכמו שאני מכיר אותו, בטוח שהוא עשה את זה, הוא בגיל טוב להיות שוער מוביל. מהמעט שראיתי, הוא נראה טוב וגילה יכולת טובה. מילת המפתח זו המשכיות, במידה שתהיה לו המשכיו,ת הוא יכול להראות את היכולות שלו גם בהפועל תל אביב".

הציפיות היו בשמיים, הספסל עצר את הקריירה
אלמדון זכה לתואר המפוקפק "השוער השני הניצחי" בעקבות הזמן הרב שבילה על הספסל של מכבי חיפה. הוא היה שוער שני לדוידוביץ', לאחר מכן לאוואט כשניר נפצע, וכשאוואט עזב שוב חזר להיות השוער השני. גם כשעבר לבני יהודה, בה שיחק שלוש עונות, הוא היה שוער שני לדלה איינוגבה והופיע במדיה פעמיים בלבד.

תום אלמדון ודלה איינוגבה (רז אמיר)
תום אלמדון ודלה איינוגבה. רק שתי הופעות בכתום (רז אמיר)
 

שורה אובארוב הגדול קיבל את הזימון הראשון שלו לנבחרת רוסיה כשהיא בן 30. אלמדון לא חושב כל כך רחוק, אבל גם הוא יודע שבגילו הוא בשל להיות השוער הראשון של הפועל תל אביב, לבטח באחת מקבוצות ליגת העל.

"הוא כבר לא צעיר", מספר אחד מחבריו לקבוצה, "להסתכל עליו מתאמן זו חוויה. אף פעם לא תראה עליו שהוא מדוכדך, תמיד עם חיוך על הפנים, תמיד משקיע את כל כולו. אם ייתנו לו זמן, הוא יכול להיות השוער הראשון שלנו ולהוביל את המועדון בשנים הקרובות".

תום אלמדון (משה חרמון)
תום אלמדון. רוצה להיות שוער ראשון (משה חרמון)
 

למרות שספג שישה שערים בשני המשחקים האחרונים, אלמדון לא סופג ביקורות מכיוון שלכולם ברור שהם לא היו באשמתו, ובמשימות שאליהם נקרא הוא עמד בכבוד ואף הצליח להציל את האדומים ממספר ספיגות נוספות. היכולת הטובה עד כה, בנוסף לניצחון אדום ומשחק טוב מול אשדוד, עשויים להקנות לאלמדון מקום בהרכב האדומים. גם אם זה על חשבונו של השוער שעד לא מזמן הביא אליפות במו ידיו לקריית שמונה.

אסור לפספס
נגןהתנין הנשכן חיכה לשחקני נבחרת אנגליה
מי משחקני נבחרת אנגליה קיבל ביס מהתנין?
נגןנחש מה בקופסה עם דניאל פרץ ושחקני באיירן
נחש מה בקופסה עם דניאל פרץ ושחקני באיירן
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */