יום חמישי, 18.04.2024 שעה 17:50
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

ריבלין: רוצים כדורגל טוב, שלא יהרסו לנו

הנשיא בכנס מיוחד שאירגנה המנהלת בשל מקרי האלימות: "אלימות וגזענות הם נגע". לבנת תקפה: "לבני רוצה להעביר חוק אנמי". שודר בערוץ ובאתר ONE

|
לימור לבנת ורובי ריבלין (חגי ניזרי)
לימור לבנת ורובי ריבלין (חגי ניזרי)

נס מיוחד של מנהלת הליגה, הנקרא "ביחד" התקיים היום (שלישי) במכללה האקדמית תל אביב יפו, בשל מקרי האלימות הרבים בתקופה האחרונה בכדורגל הישראלי. הכנס הועבר בשידור חי בערוץ ONE, ערוץ 50 בטלוויזיה, ערוץ 550 ב-HD ללקוחות הוט וכאן אצלנו באתר.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין לקח חלק בכנס כמו גם שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, יו"ר מנהלת הליגה, יורם באומן, יו"ר הטוטו, צחי פישביין, השופטת בדימוס ויו"ר המועצה למניעת אלימות בספורט עדנה בקנשטיין ונשיא המכללה האקדמית תל אביב- יפו, הפרופסור שלמה בידרמן.

בכנס העלו פתרונות אפשריים לבעיית האלימות במגרשי הכדורגל מהיבטים של חווית הצפייה של האוהדים, אחריות הסיקור התקשורתי ואכיפה וחקיקה.

רמת חשיבותו של הכנס גדלה בעקבות השבועות האחרונים בה "זכינו" לחוות מספר אירועים לא נעימים כמו: אירועי הדרבי התל אביבי והמפגש בין בית"ר ירושלים לבני סכנין, שנערך באצטדיון דוחא.

כנס מיוחד לטיפול באלימות

בפתחו של הכנס, יו"ר מנהלת הליגה, יורם באומן, נשא דברים: "כפי שאמר יצחק רבין ז"ל, אלימות היא כירסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית, יש לגנות אותה, להוקיע אותה. זאת לא דרכה של מדינת האחר. כולם יודעים לאן שנאת האחר יכולה להוביל. צריך לעשות טיפול שורש באלימות. אנחנו מאמינים ששילוב של חינוך ואכיפה מצד שני יוכלו להגברת הנגע שיש בספורט הישראלי. לצורך כך נפעל במספר מישורים. משרד התרבות העניק תמריצים לקהלים שייפעלו בצורה הוגנת. מבחינתנו גיבשנו תוכנית".

באומן פרש את תוכניתו: "ראשית יש ליצור רף ענישה מינימלי במסגרת חוק הספורט ולהעניש במאסר בפועל על פריצה למגרש. שנית, מינוי שופטים עוסקים בספורט, בכל מחוז וכאשר יגיעו אליו המתפרעים הוא ידע כיצד לפעול. בנוסף, יש להטיל קנס מנהלי שיוגש על ידי המשטרה בעת ביצוע עבירה, יצירת מנגנון שיכול לאפשר גם תביעה אזרחית ואיסור מוחלטת של כניסת אוהדים שיכורים למגרשים. אנו דורשים שתוקם יחידה משטרתית שתוסמך לנהל אירועי ספרוט. גם בנושא הספסרות אנו בוחנים דרכים שונות לצמצם את האלימות כי שנעשה בעולם".

יורם באומן וצחי פישביין עם אורן חסון (חגי ניזרי)
יורם באומן וצחי פישביין עם אורן חסון (חגי ניזרי)
 

"חשוב לי להוסיף", אמר באומן, "הדבר הראשון שהבנתי בכניסתי לתפקיד שאין לכדורגל סיכוי להמריא אם לא נפעל כנגד האלימות. גם מסע של אלף מייל מתחיל בצעד אחד, אנו מתחילים עכשיו לבצע שינוי כדי להביא יותר קהלים למגרשים".

נשיא המדינה, רובי ריבלין יצא בקריאה בפתח דבריו: "אירועי השבועות האחרונים מהדרבי התל אביבי עד המשחק בין בני סכנין לבית"ר ירושלים מהווים תזכות יום יומית עבורנו. התחושה של מרבית מאזרחי ישראל היא שלוקחים לנו את המשחק, גם אם הסטטיסיקה מוכיחה שהכדורגל הישראלי פחות אלים מבאירופה, השילוב הנפיץ של אלימות ולאומנות משפיע גם על ליגת העל. אנשים גזלו מאיתנו את הכדורגל שאנחנו כל כך אוהבים".

"אינני יודע מה חמור יותר", הוסיף הנשיא, "האם שהיציע המזרחי שצועק או האם אנשי היציע המערבי ששותקים. הנטייה הטבעית של מנהלי הקבוצה היא לא לגעת בנושא האלימות אלא להשיג ניצחונות, שברמת הספורט הוא החשוב ביותר. חושבים שזה תפקידו של השופט במגרש לטפל בנושאים הללו, ולא תפקידה של המשטרה ובתי המשפט, זה הפך להיות מפחיד לטפל בנושאים הללו כי אתה הופך לקורבן. איו לנו ברירה אלא להביט לאלימות בעיניים".

ריבלין, באומן וחסון (חגי ניזרי)
ריבלין, באומן וחסון (חגי ניזרי)
 

נשיא המדינה שלח מסר חד משמעי ויצא כנגד הגזענות: "מאמן לא צריך לפסול שחקן כי הוא ערבי, שחור או שיחק אצל היריבה, כך אי אפשר לנצח. כולנו אוהדים ורוצים לראות כדורגל טוב. המנהלת הוקמה כדי לייצר כדורגל טוב יותר ומקצועני יותר, אבל גם כדי לשפר את המוצר שנקרא הכדורגל הישראלי ולהפוך אותו לרווחי יותר. האלימות והגזענות הם הנגע שמזהמים את המותג, אמנם מדובר בצורך כלכלי אבל התמודדות עם המוגלה הזו היא צורך חברתי ראשון במעלה, כי כדורגל הוא גם כלי חינוכי וסמל שאפשר להתאחד סביבו. המגרשים הם מקום בו אנחנו פוגשים את עצמנו, יש לנו ליגה מרתקת ואם נצליח לעצב אותה כליגת על אמיתית, היא תהפוך לחוויה משפחתית. כל אחד יכול להגשים חלום וזו בשורה לחברה הישראלית. כולנו צריכים לשאת באחריות, גם גורמי האכיפה צריכים ליישם ולא רק לאיים. המנהלת ואנשיה הם לא רק מקצוענים אלא מחנכים, גם בעזרת הממשלה נוכל להגיע למקום הזה". 

רובי ריבלין (חגי ניזרי)
רובי ריבלין: "מאמן לא צריך לפסול שחקן כי הוא ערבי, שחור או שיחק אצל היריבה" (חגי ניזרי)
 

לאחר דבריו של הנשיא, שרת הספורט והתרבות, לימור לבנת עלתה לדוכן וציטטה את ג'ורג' אורוול: "ספורט לא קשור לשנאה, הנאה סדידיסטית מצפייה באלימות או מלחמה בלי יריבות".

"המשחק של נבחרת ישראל מול בוסניה בסמי עופר", סיפרה לבנת, "היה באווירה יוצאת מן הכלל. התפקיד שלנו הוא למנוע ממגרשי הכדורגל להפוך לזירות מלחמה, בשבועות האחרונים שני אוהדי ספורט נהרגו, הראשון הוא אוהד הכוכב האדום בלגרד שנהרג במשחק היורוליג מול גלאטאסראיי והשבוע אוהד דפורטיבו לה קורוניה נהרג. המקרים הללו צריכים להיות זרקור גם עבורנו. בשנים האחרונות התרחשו תקריות חמורות שבנס לא הסתיימו באסון. זה עניין של זמן עד שמגרשי הספורט יגבו קורבנות, הדרך היחידה למגר את האלימות היא רק באמצעות התרעה. האוהדים צריכים לדעת שמגרשי הספורט הם לא שטח הפקר".

לבנת (חגי ניזרי)
לבנת: "המקרים האחרונים בעולם צריכים להיות זרקור עבורנו" (חגי ניזרי)
 

השרה, העבירה ביקורת גם על גורמי האכיפה: "אין מספיק ענישה מצדם של בתי המשפט, כתוצאה מכך אין הרתעה. החקיקה ברובה לא מספיקה, היא יכולה לתת מענה אבל לא עושים בה שימוש. אם משחק מאובטח על ידי 1,000 שוטרים זה אומר שאין הרתעה, משרד המשפטים לא מבין את דחיפותו של רף הענישה".

"ההפקרות והעדר האכיפה הפכו למוקד של שנאה בישראל", אמרה לבנת, "מדינת ישראל צריכה דרשה הרחקה של שלוש עונות של האוהדים שפרצו לכר הדשא בדרבי, והשופט פסק על הרחקה של חצי שנה או שנה בלבד. המשטרה ערערה ואז הערעור התקבל ברובו. אני ממליצה ללכ שופו לקרוא את ההחלטה בנושא של מהראן ראדי שאני רואה בה כמורת דרך למלחמה באלימות בספורט. ההחלטה מצביעה על ליבה של הבעיה, מכבי ת"א יצאה מגדרה כדי להפסיק את פעילותם של האוהדים. מילון אבן שושן מגדיר אוהד כידיד, איפה הידידות אני שואלת? האנשים האלו הם לא אוהדים ולא תומכים באידיאל של המדינה הדמוקרטית".

לימור לבנת (חגי ניזרי)
לימור לבנת: "הפקרות והעדר אכיפה הפכו למוקד שנאה בישראל" (חגי ניזרי)
 

לבנת המשיכה ותקפה גם את משרד המשפטים: "סוכם כבר לפני שנתיים על תיקונים בחור לאיסור אלימות בספורט. יש מחלוקת עם משרד המשפטים, השרה הבטיחה שבתוך שלושה שבועות אבל הוא תקוע. אני מניחה שציפי לבני הייתה מנסה ליישר את מי שצריך. שוחחתי עם שרת המשפטים אמש והחקיקה כבר לא תתקיים. אנחנו מבקשים להרחיב את סמכות ההרחקה מ-30 יום ל-120 יום, אך משרד המשפטים לא מוכן להגדיל את כי יש הפרות חוזרות. אנחנו מבקשים להחמיר את הענישה על כניסה לשדה המשחק משנת מאסר לתקופה ארוכה יותר. לבני מציעה חוק אנמי, כל כך אנמי שהן נראות כמו 10 מנות ברזל עבור חולה אנמייה. מוטב שהחוק הזה לא יחוקק, צריך להיאבק על הדברים הללו כמו גם על בדיקת שיכרות בכניסה. יש את ההמלצות של דוד צור מלפני שנתיים, אבל מדברים מאז המון ולא עושים. אם יהיה שופט שמבין בספורט, נהיה במקום אחר. אני קוראת לקבוצות, השחקנים ותקשורת הספורט לקחת אחריות על המצב ולהיות שותפים מלאים למאבק באלימות בגזענות בספורט. אין דין ואין דיין, ראוי שהתקשורת תעשה חשבון נפש, אני מקפידה לגנות כל שיח אלים וגס, חוסר כבוד ומעליב שמלווה בקריאות גנאי. נושא הבחירות לא צריך לשנות את המחויבות". 

לאחר דבריה של השרה, יו"ר הטוטו צחי פישביין אמר: "הזמן שלקח להוציא את האוהד בדרבי האחרון היה 13 שניות, חבל שהצדדים המעורבים לא דאגו להרגיע את האווירה. יש חשיבות עליונה לקבוע סטנדרטיים התנהגותיים, המנהלת היא זו שיש לה מנדט על שתי הליגות העליונות ואני אומר לכם לא לחכות לשרת המשפטים כי זה יקח זמן. קחו את המנהיגות לידיים שלכם והטוטו יעמוד מאחוריכם. היום זה הוא יום חשוב, כולנו מצפים שהקבוצות שמרכיבות את המנהלת יתנו יד אחת ויגרמו לקביעת אמצעים שהסטנדרטים יהיו לחם חקו של הכדורגל הישראלי".

צחי פישביין (חגי ניזרי)
צחי פישביין: "לא צריך לחכות לשרת המשפטים" (חגי ניזרי)
 

פאנל: 360 מעלות בנושא אבטחת משחקים
אחראי האבטחה באופ"א, מארק טימר פתח את הפאנל ואמר: "צריך להפחית את האלימות כדי להביא משפחות לכדורגל ולעבוד יד ביד עם כל המעורבים. היה לנו טורניר נהדר בישראל עם אווירה נהדרת וזו הוכחה שאתם בישראל יכולים לארגן את הכדורגל ברמה הגבוהה ביותר. לפעמים המועדונים צריכים למצוא דרך לטפל גם בזה, להוקיע את המתפרעים ולעודד את אלו שאוהבים את המשחק. דוגמא טובה לשינוי היא אנגליה, ביורו 2000 היא הייתה קרובה להיות מורחקת מהטורניר בגלל התפרעויות, אבל הם פעלו בנושא".

מארק טמיר (חגי ניזרי)
מארק טמיר: "צריך לעבוד יד ביד עם על המעורבים" (חגי ניזרי)
 

המשנה למנכ"ל המנהלת, ניר ינקליביץ' הוסיף: "ההצלחה של המוצר תלוי באוהדים ובהתייחסות אליהם. אם נתייחס למשחק כאירוע, מקום שאנשים ירצו להגיע אליו. ברגע שאוהד מגיע ונעים לו להיות במגרש, עם תאי שירותים נקיים וכיסאות נוחים ומסודרים, הצרכן נהנה. חשוב לשים את הצרכן במרכז ולהתרכז בו. ההתאחדות והמנהלת רואות את הדברים עין בעין, אחד הדברים שאנחנו רוצים להוביל היא ענישה ספציפית. במקרה ובו הענישה תהיה קשה, כמות האירועים ירדו. עד לפני כמה שנים אוהדים היו יורדים לדשא לאחר חגיגות אליפות, איימו בסנקציות וזה נפסק".

ראש חטיבת האבטחה במשטרה, עמיתי לוי: "לצערי צריך להקפיד בבדיקות עד שתחזור ההרתעה, כאשר נגיע לשלב שבו תהיה הרתעה, אז תהיה אפשרות להקל בנושאים הללו".

מנהל אצטדיון ה'יהלום' בנתניה, אילן יבלונסקי: "חלק מהירידה בכמות האמל"ח היא בשל ענישה. השינוי הגיע אחרי המקרה של אדם שבטה, הבינו את המשמעות של הנזק ומי שנתפס על אמצעי לחימה נעצר. פלושנות ייתר תסייע בשילוב של הגעה מוקדמת. האכיפה תוגבר אם לא יעשו זאת, גם ההתייחסות בחו"ל למשטרה המקומית שונה. יכול להיות שיש שם יותר כוח אבל בסופו של דבר החשוב ביותר הוא הענישה. הקהל ברובו מתנהג ברובו בצורה יוצאת מן הכלל, אבל זו לא המהות".

ניר ינקלביץ´ (חגי ניזרי)
ניר ינקלביץ´: "ההצלחה של המוצר תלוי ביחס לאוהדים" (חגי ניזרי)
 

יו"ר עמותת האדומים, יובל לידור: "הגיע הזמן לשינוי תפיסה, להביט על האוהד כעל לקוח, הוא צריך להיות שותף. הליגה הגרמנית היא הטובה באירופה כי היא מייצרת הכנסות הגבוהות וממוצע קהל גבוה כי האוהד הוא חלק מההנהלה. היום הענף הוא של בעלי התפקידים, השחקנים והאוהדים הם בסוף השרשרת. האירועים בדרבי ובין בני סכנין לבית"ר ירושלים, בני יהודה ובני לוד, האחריות היא קודם כל בראש שרשרת המזון. בהפועל ת"א יש השפעה לדברים שהעמותה עושה בנוגע להתנהלות של אוהדים, שינוי של חינוך והוקעה של מעשי אלימות שהם דברים ארוכי טווח. גם בהתאחדות יושבים מספר עבריינים וזה הגוף שאחראי לשינוי התקנון וענישה.

דובר אחים לסמל, תום קובצ'י: "אנחנו פועלים לעשייה בתוך ומחוץ ליציעים בעזרה לניצולי שואה, נוער בסיכון ומפעילים מערך של שיעורים פרטיים, מלחמה בגזענות ומחאת הכרטיסים. ברגע שיש מטרה משותפת אפשר להניח את המחלוקות בצד ופועלים כנגד שירים גזעניים בדרכים של חינוך עם פעילות בלתי פוסקת של עמותת האוהדים שמתנגדת לגזענות, הסנקציות לא צריכות להיות קולקטיביות".

פרופסור אסף מידני: "יש בדיון יותר מידי שיח של משפטיזציה, אנחנו אלופים בזה. צריך למשול, לדוגמא 68% מהנוער רוצה מנהיג חזק שיפעל מעל החוק. אנחנו התייאשנו מהמערכת הממשלתית, אפשר לחכות ובינתיים ממשלות יתחלפו והמערכת תמשיך להיות כושלת. אנשים קמים ולוקחים את הדברים לידיים, צריך לעשות דברים באופן מושכל, בצורה סולידרית ולהביט על המכלול. ה'פיו פיו' של ערן זהבי פסול באותו האופן".

תום קובצ´י, ינקליביץ´ והלוי (חגי ניזרי)
תום קובצ´י, ינקליביץ´ והלוי (חגי ניזרי)
 

טימר הוסיף בהומור עם הצגת הפרזנצטיה שלו: "אני מקווה שאני אצליח להשאיר אתכם עירנים עד ארוחת הצהריים, אני לא רוצה לחזור על דברים שנאמרו. הפרנזצטיה שאני מציג היא על אבטחה לפי המודל שיש באופ"א, כיצד להנהיג אווירה טובה סביב הכדורגל. על המסך יש מושגי מפתח כדי להשיג אווירה נעימה. שירות הוא כל מה שאנחנו עושים כדי לתת לאנשים הרגשה של ביטחון והערכה במגרשי הכדורגל. גם נושא הנעימות באצטדיון הוא חשוב כמו שירותים ומקומות ישיבה. ביטחון ואבטחה הולכים יד ביד".

אחריות המסקר על תדמיתו של המסוקר
מאמן מועדון ספורט אשדוד, ניר קלינגר: "לצערי אני מגיב בצורה אמוציונלית במשחק אבל אני חושב שיש גבול מסוים ששחקנים ומאמנים צריכים לזכור לא לחצות. הציבור צמא למידע אבל מצד שני יש חריגות וחוסר שיתוף פעולה עם כלי התקשורת. בנושא האלימות יש פתרון אחד, ואנחנו על הגל בצורה חיובית. היו תקופות שהייתי סופג קללות בחיפה והיום זה כבר לא קורה. אני תומך בהורדת נוקודת במקרה של אלימות וגזענות, אחרי 1,500 אלף ש"ח בשנה זה לא קרה לי יותר".

ניר קלינגר (חגי ניזרי)
ניר קלינגר: "יש פתרון אחד בנושא האלימות" (חגי ניזרי)
 

מנכ"ל הטוטו, איציק לארי: "מעבר לאחריות לטובת הכדורגל, ככל שהתדמית טובה יותר ההכנסות יגדלו. לצערי לרוב בעלי הקבוצות אין פריבילגיה להסתכל לטווח ארוך וזה יהיה התפקיד של המנהלת. במשחק רואים את רמת הצילום באירופה ולהפוך נגישים להמונים. קבענו סטנדרט לעיתונאים כל הדברים הללו קשורים לתדמיתו של הענף".

מנכ"ל המנהלת, אורן חסון: "צריכות להיות סנקציות ברורות, גם בתקשורת יש מיעוט שמפריע. אין בעיה עם תקשורת נכשנית, צריך לטפל במקרים הללו שלא תורמים, יש שיח אלים ולא תרבותי וצריך לטפל במוקדים".

איציק לארי ואורן חסון (חגי ניזרי)
איציק לארי ואורן חסון בפאנל התקשורת (חגי ניזרי)
 

שחקן העבר, עומרי אפק: "אני מבין כמה הקבוצות והתקשורת בנתק, יש תסביך רדיפה אחד נגד השני. אני בתור שחקן נזהרתי אבל אפשר ליצור שיתוף פעולה שמתחיל בתוך המשחק. אפשר לשפר אבל מגזימים עם ההשפעה שלה על מה שקורה במגרשים. יש לנו הזדמנות שלא הייתה בשנים האחרונות. נראה שהמשטרה ובתי המשפט התעוררו, הדברים שקרו עם הנבחרת יתנו דחיפה. קל לייצר שינוי עם רוח גבית ושכולם ישלבו ידיים. שנה שעוברת בחיפה לא הייתה עוברת בלי סמי עופר".

השופט, לירן ליאני: "אנחנו צריכים לשמור על התדמית של המשחק, אם אפשר להתעלם אז מתעלמים צריך לתת כבוד למשחק".

אורן חסון (חגי ניזרי)
אורן חסון: "יש שיח אלים ולא תרבותי" (חגי ניזרי)
 

העורך הראשי של ONE, גידי ליפקין: "הדבר הקל ביותר הוא להפיל את האשמה על התקשורת. השרה לבנת יכולה להפיל על התקשורת את האשמה אבל היא בעצמה החלה את מסע הבחירות שלה עם ההתייחסות לשרה ציפי לבני. גם בכנסת יש אלימות וצריך למגר אותה כבר שם. לפני שנתיים דיברו על יחידה שלא הוקמה, אם נהיה חברה שתמגר אלימות אז תהיה לנו חברה נקייה יותר וספורט נקי יותר. הספורט הוא לא הגוף שצריך לספוג את הביקורת, יש פה יחסי גומלין, הקבוצות משתמשות בתקשורת כדי למכור מנויים כמו במקרה של הנבחרת בסמי עופר. יש סנקציות וחרמות שקבוצות עושות לכלי תקשורת, מדובר בבית דין שדה".

הבעלים של מכבי חיפה, יעקב שחר: "התחרות בין אמצעי התקשורת השונים מביאה אתכם למסור אינפורמציה לא נכונה ולחפש סנקציות ואי דיוקים. המאזינים לוקחים אתכם ברצינות כאשר אנחנו עושים דברים לא טובים יש ועדת משמעת, השאלה מי מטיל על התקשורת סנקציות? בסה"כ התקשורת עושה עבודה טובה כאשר היא נעשית בצורה ביקורתית, השרה התכוונה שיש נושאים שמשתלחים בהם והמרואיין לא יכול לדבר".

לירן ליאני (חגי ניזרי)
לירן ליאני בכנס למניעת אלימות (חגי ניזרי)
 

חסון הוסיף: "עוד לפני מספר חודשים חשבנו כיצד על ההקמה של המנהלת, עשינו זאת תוך זמן קצר ואיתו החל מבצע 'צוק איתן', פתיחת הליגה התחילה תחת אש עם שינוי תאריכים. לאחריה הגיעה מחאת הכרטיסים וגם בנושא הזה נעשו מהלכים, הממונה על ההגבלים העסקיים בדק והבין שהמטרה שלנו הייתה חיובית. גם בנושא הספסרות התחלנו לשתף פעולה עם מספר גורמים והמשטרה. כל מה שלא צריך להיות בליגה מקצוענית, הצלחנו להתמודד איתו. אנחנו רוצים להציג את עקרונות העבודה שלנו לחודשים הקרובים, תוכנית מנוף בעלת ארבעה שלבים. לא ניתן לבנות את הגג ללא היסודות, אנחנו לא מתחמקים, מי שחושב שהוקמנו רק כדי להביא כסף לכדורגל הישראלי, טועה".

המנכ"ל פירט: "החלק הראשון הוא המשך הקמת אצטדיונים חדשים, לאחר שקיבלנו נדוניה טובה בנוגע למתקנים תודות לתרומה של מספר גורמים, החלק השני הוא ניקיון יסודי מההשפעות השליליות. חשוב לנו להביא משפחות ואוהדים חדשים למגרשים, חשוב להבין שרק לאחר שנטפל בשלושת השלבים הראשונים נוכל להגיע לשלב האחרון. הודות למשרד הספורט והקבוצות יש לנו מתקנים ברמה גבוהה והיא תורחב עם האצטדיון בב"ש. נכון להיום יש עוד שני אצטדיונים שהם לא ראויים, דוחא והי"א. לא צריך לצבוע את הכל בשחור, 80% מהמתקנים אצלנו טובים ואותו דבר גם הקהל".

לירן ליאני (חגי ניזרי)
לירן ליאני: "צריך לתת כבוד למשחק" (חגי ניזרי)
 

"גם לאחר אותו אירוע מפוקפק בבלומפילד, אמר חסון, "היו אלפים שבאו ונהנו מאווירה מדהימה עם משחק מעניין ולצערי 20 מופרעים שיבשו לכולנו את החגיגה. ברוב המשחקים אין אלימות וביטוי גזענות, רוב האצטדיונים אוכפים גם את האיסור על עישון. בואו נטפל בבעיות שמפריעות לכולנו. ורסטיליות של קהל היא למשוך קהלים חדשים, משפחות, ילדים ונוער, יש לנו תוכנית עבודה בנושא הזה. רק לאחר שיושמו השלבים הללו נוכל להביא כסף חדש לכדורגל הישראלי, אני לא רוצה להשתמש בהבטחות שווא אבל אפשר לקחת כמה ציטוטים של אנשים בכירים במשק הישראלי, שהתייחסו לניהול העסקי הטוב והוא זה שיוביל למשקיעים חדשים".

חסון הוסיף "אנחנו משוכנעים כי כמו בעולם נוכל להצליח להביא חברות גם לכדורגל שלנו. לא המצאנו את הגלגל אנחנו רוכשים ידע והמון מידע מהעולם ואנחנו משלבים אותה בתוכנית החומש שלנו, שהם המטרות שלנו לעתיד ומשם נגזור את העתיד שלנו. אנחנו רוצים לשלב אמצעים טכנולוגים ומצלמות כדי לשפר את האכיפה. אנחנו עושים מאמצים גדולים בעזרתה של השופטת עדנה בקשטיין על מנת לעורר את הרשויות לטפל באוזלת היד, הגיע הזמן שבתי המשפט יתעוררו ויטפלו בנושאי הספורט. אנחנו נעזרים בח"כ יואל רזבוזוב".

אורן חסון (חגי ניזרי)
אורן חסון (חגי ניזרי)
 

ולסיכום אמר מנכ"ל המנהלת: "אנחנו נמשיך לדחוף בכל הכוח למרות המציאות הפוליטית שבה אנחנו נמצאים. אכיפה, ענישה וחינוך הם אלו שיובילו לשינוי, באחריותנו ובסכמותנו למצוא פתרונות, בשבוע שעבר היה פה נציג של חברה גרמנית המצלמת את המגרשים, המערכות האלו יעזרו לנו בתור צוות חשיבה לקדם את הכדורגל, מתוך מטרה שעם שיתוף פעולה עם כל הגורמים בעונה הבאה שני אצטדיונים יהיו עם מצלמות. אנחנו שואפים כי הכרטיסים שיימכרו לקהל יעשו על פי שמו של הרוכש, כך ידעו מי האנשים שמגיעים. באמצעות הטכנולוגיות של המצלמות נוכל לפעול בצורה הזו ולממש את האפשרויות שלנו. אנחנו יודעים שיש קורוצליה ישרה בין איכות המתקנים לבין ההתנהגות של האוהדים. כאשר נשלים את התוכנית שלנו אין ספק שהוא יהיה מוצר אטרקטיבי יותר, ימשוך קהל ומשקיעים וספונסרים. הדבר החשוב ביותר הוא סבלנות, מדובר בתהליכי ארוכי טווח. רק שיתוף פעולה של כל הנוגעים בדבר יוביל להשגת המטרה הזו".

הכנס (חגי ניזרי)
הכנס למניעת אלימות (חגי ניזרי)
 

בפאנל המסכם
מנהל אגף המבצעים במשטרה, אהרון אקסול: "אני לא רוצה לבקר את בתי המשפט אלא לדבר על העובדות. יש פער בין מה שאנחנו תופסים לבין מה שבית המשפט תופס. אדם שפורץ למגרש זו עבירה אבסולוטית. אני יכול לומר שהדברים לא עומדים בציפיות שלנו אם רוצים לבצע הרתעה, צריך לעשות שינוי בחשיבה כדי לשנות את המצב".

השופטת בדימוס, עדנה בקשטיין: "כל דבר בפני עצמו הוא חשוב, ויש לו השלכות. ההשלכות החברתיות של האלימות בספורט הם ממדרגה ראשונה, החברה היא בבואה של החברה והספורט הוא בבואה של החברה. הספורט הוא דבר חשוב שאי אפשר להתעלם ממנו. הצעתי הייתה שימונו שופטים בכל מחוז אשר יהיו מתאימים לספורט, הם צריכים לעבור הכשרה אבל לא רק זה. מה שחשוב הוא ששופט שידע שיש להכות בברזל בעודו הוא חם".

בקנשטיין ומודריק (חגי ניזרי)
בקנשטיין ומודריק (חגי ניזרי)
 

סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א, דוקטור עודד מודריק: "אני מבין שיש לכם ביקורת על בתי המשפט אבל אני רוצה להביע מחשבה שלי כי הנחתי שהדבר הפשוט ביותר הוא לזרוק את התפוח הלוהט לפתחם של בתי המשפט. אנשים חושבים שאם יצאו פה עונשים נוסח ערב הסעודית עם עריפת ידיים, יבוא לציון גואל. אני רוצה להתחבר לדברים של המומחה מאנגליה, בית המשפט הוא מרכיב חשוב ובמקרה הצורך יש להעניש בצורה קשה. הפתרון אינו בבתי המשפט אלא בשיתוף פעולה בין הגורמים. אנחנו נמצאים במצב נהדר, כל אלו שעוסקים בדבר לא רוצים גזענות ואלימות בספורט, כל אחד רוצה שהפתרון יעשה על ידי מישהו אחר ולא הוא".

מודריק הוסיף: "אם תהיה פעילות משולבת של הקבוצות, שאפשר להגדיר להן מה הן צריכות לעשות כדי לסלק אוהדים שלא שייכים לעניין ולקרב את השאר. איך לשפר את האוטוריטה של הבעלים והשחקנים, צריך להפעיל השפעה על אלו שסוטים מהדרך הישרה ובדרך הזו לכפות על הקבוצות את הדרך שלהם. זו לא אחריות של הקבוצות למעשים של האוהדים שלהן, אלא אחריות למחדלים של עצמן. בתוך זה, אדם שפרץ למגרש צריך לעמוד לדין אבל אסור לטעות ולחשוב שזה הפתרון לדבר הזה. זו לא בבית צרפת, שהשוטר הוא החוקר, השופט והתליין, צריך לדאוג להביא לבית המשפט חבילת ראיות מתאימה. לא היינו רוצים שאחד מהילדים שלנו יובל לבית הכלא מבלי הוכחות והמשטרה צריכה לעשות זאת דרך קצינים מתאימים".

ד&qout;ר מודריק (חגי ניזרי)
ד"ר מודריק: "המשטרה צריכה להציג ראיות" (חגי ניזרי)
 

אקסול הגיב: "אני יכול להגיד בצורה חד משמעית שהראיות שהגיעו במקרים האחרונים היו חד משמעיות. מי שצפה במשחק ראה מי פרץ למגרש, אין עדות טובה מזו ועל עבירה כזו צריכה להיות ענישה חד משמעית. הטיעונים שלנו ננזפו על ידי השופט לאחר המשחק בין בני יהודה ללוד. אני רק אומר שהבעיתיות היא שהמקרים הם חד משמעיים, אתה בודק מה השופט גזר ומבין שאין הלימה".

יעקב שחר: "אם תהיה ענישה שתמנע מעשים שכאלה, הפעילות צריכה להיות משולבת. בכל פעילות שאנחנו עושים במועדון אנחנו שמים את רווחת הקהל בראש הרשימה, אני חושב ששיתוף הפעולה המקומי עם המשטרה המקומית, כדי לקבוע את אותם כללים שהמשטרה דורשת היא בתיאום מלא. אני חושב שבלי כל אותה שרשרת קשה להמשיך. בעבר אצל המפקד בורוצקי בתחילת דרכי במועדון, הוא אמר שנקים גדר, אני צחקתי ועניתי לו שאין גדר שאי אפשר לטפס אותה. אז הוא הוריד את הגדרות וכל פעם המשיך עוד קצת, לצערי מי שהחליף אותו עצר את התהליך, והמקרה הזה הוביל למקרה של אמיר רנד. היה שיתוף פעולה שהוביל לדברים טובים. הייתה פה פעילות, עשו דברים למען האוהדים ואם אחד מפר זאת מגיע לו עונש. יש פה עניין של מקל וגזר, אבל המקל חייב לעבוד מהר. יש מספר אצטדיונים בעולם שבהם אתה עובר על החוק, אתה נכנס לחדר צדדי ומקבל שם את העונש ומשם לבית הסוהר, יש התייחסות לדברים האלה. בסופו של דבר גם ביהמ"ש שלא יהיו הרבה מקרים שיגיעו לענישה כבדה, כמה דוגמאות והכל ירד".

יעקב שחר (חגי ניזרי)
יעקב שחר: "חייבים פעילות משותפת" (חגי ניזרי)
 

דוקטור אורי שפר: "בהחלט כן ואני אנצל את ההזדמנות כדי לומר זאת. קשה לי להגיד כיצד נפתחים אצטדיונים חדשים בלי דרכי גישה. אדם שמגיע לאצטדיון ולוקח לו שעה להגיע, נכנס לא רגוע. באירופה זה לא מתרחש בצורה הזו. חשוב שהמשטרה תטפל בדרכי הגישה. צריך גם לדעת להתלהב ולחזור לכיסאות בתור אוהדים. צריך להתחיל לחנך לערכים, טוהר מידות עד שאנשים יהפכו לאנשים ערכיים בצורה הגבוה ביותר. אנו מתחילים פרויקט לכל משחקי הכדור, לפיו כל מאמן ישוחח במשך רבע שעה בכל אימון על ערך אחד, חבילת הנושאים שאותם הוא יוכל לבחור תהיה באתר האינטרנט של משרד הספורט כך נטמיע את הערכים שאנחנו רוצים. אנחנו רוצים להביא לאנשים חדשים לכדורגל בסיוע ההתאחדות והמנהלת ואנחנו מקווים שתרבות הפעילות תהיה כזו שנהיה מאוד גאים מהמוצר שאנחנו נקבל".

ח"כ, יואל רזבוזוב: "אני רוצה לברך קודם כל את מנהלת הליגה. אנשים לא מבינים מה זה מכות בתוך מגרש כדורגל, חשוב שאנשים יבינו. אני חושב שהענישה צריכה להיות חמורה ביותר, בית המחוקקים צריך להציג שהדברים הללו מאוד חמורים. בנוסף, צריך שופטים יעודיים לספורט שידעו לדעת כיצד להעניש. אני בטוח שאם הם היו עוברים הכשרה יעודית, הם היו מתייחסים בצורה אחרת. הייתי במשחק האחרון של מכבי ת"א מול מכבי נתניה, רוב הקהל הוא קהל מצוין. עמדו לידי עשרות מאבטחים וראו את המשחק, זה חמור מאוד. צריך לשלב כוחות ולתקצב את המשטרה, נותנים את הכסף לקבוצות והוא עובר למשטרה ובדרך יש מתווכים שגוזרים קופון. המאבטחים הללו הם ילדים קטנים, מספיק שוטר אחד שמייצר הרתעה".

ח&qout;כ יואל רזבוזוב (חגי ניזרי)
ח"כ יואל רזבוזוב: "המאבטחים ראו את המשחק בין מכבי ת"א לנתניה" (חגי ניזרי)
 

חסון התייחס לדבריו שנאמרו: "אני מקבל חלק מהדברים של ד"ר רודריק. אנחנו מקווים להשתכלל לפעול בצורה טובה יותר. בבית משפט אחד מקבלים החלטה אחת ובבית משפט אחר החלטה אחרת, אין אחידות. המשטרה עשתה עבודה בלתי רגילה לאחר המשחק של בני יהודה ובני לוד, משה דמאיו עשה עבודה נפלאה עם כוחות השיטור. מגיעים לבית המשפט ודורשים להרחיק אותם לשלוש שנים ובסיומו של העניין המשטרה ננזפת. אנחנו מצלצלים בכל הפעמונים כרגע כי מאמץ מוגבל של המשטרה, שלעיתים עושה עבודה טובה ולפעמים לא, הם ידעו שיש עשרה אנשים שרוצים לפגוע בקבוצה ולצערי אין לי יכולת להרחיק אותם מהמגרש. בתי המשפט חייבים להפעיל את חוק האיסור לאלימות בספורט, אם הם יופעלו נראה ירידה מאוד משמעותית".

אקסול הוסיף: "אין פה דבר כזה או אחר כולם צריכים להפיק לקחים ולבדוק היכן הוא לא בסדר, אפשר להילחם באלימות. יקח קצת זמן אבל בסוף נצליח".

השופטת בקשטיין הוסיפה: "המשטרה בהחלט עושה עבודה טובה, אני מקבל דיווחים על חקירות מאוד איכותיות ואני מחזקת אתכם, אתם חשובים לנו בתוך המהלך הזה".

שפר ושחר (חגי ניזרי)
שפר ושחר (חגי ניזרי)
 

שפר: "אני לא זוכר ששמנו לנו ב-20 השנה האחרונות להילחם באלימות ובגזענות כמו בשנתיים האחרונות. צריך להבהיר ולהסביר כשאוהד מוביל לפיצוץ משחק ו-200 אלף איש סוגרים את הטלוויזיה, המותג נפגע, ההכנסות נפגעות ויש פה תופעת שרשרת שלילית קשה ביותר ולכן אנחנו מצפים שתהיה ענישה של יראו ויראו. המתבטא התבטאות גזענית במגרש ספורט דינו מאסר של שנתיים, זה החוק. עומד שחקן כדורגל וכולו נזעק ומבקש עזרה". 

ד"ר מודריק הוסיף: "לא כל מה שרואים משם, נראה מתאים לכאן. הוזכר פה הנושא על עונשי מינימום כדבר הכרחי. לפי השיטה שלנו כשקובעים עונשי מינימום, בתי המשפט מתרכזים בעונשים הללו כאילו הם עונשי מקסימום".

שחר הוסיף: "אחרי שיחות ארוכות עם האוהדים בנושא של טאלב טוואטחה, בסוף הגענו להבנות. לא ברור לי איך אוהדים מקללים שחקן בית שנמצא במועדון מגיל שמונה. אני שמח שזה הסתיים. הקהל שלנו התנהג כמו באצטדיונים באירופה ואני שמח על זה. אני חושב שבסופו של דבר רק החמרה ואכיפה תביא לשינוי. לפני שנה וחצי שיחקנו בב"ש, ואוהד השליך רימון לאחר מכן הוא נכנס לכלא והיום הוא מטיף כנגד אלימות וגזענות".

יעקב שחר (חגי ניזרי)
יעקב שחר. הזכיר את מקרה טאלב טאוואטחה (חגי ניזרי)
 

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */