יום שישי, 03.05.2024 שעה 15:26

הנהלת ההתאחדות תבצע תיקון בדו"חות הכספיים

לאחר ישיבה שארכה כחמש שעות ורבע, נקבע דבר חסר תקדים, שמראה שהדיווח בדו"חות הכספיים בין 2009-2013 לא היה נכון. 18.5 מ' ש"ח יירשמו כגרעון

|
אבי לוזון (רדאד ג`בארה)
אבי לוזון (רדאד ג`בארה)

דרמה בהתאחדות לכדורגל. לאחר חמש שעות ורבע החליטה הנהלת ההתאחדות לבצע תיקון לדו"חות הכספיים. זהו דבר חסר תקדים, שמלמד שהדיווח בדו"חות הכספיים בין השנים 2009-2013 לא היה נכונים.

לכן הוחלט היום (ראשון) שיבוצע תיקון בדו"חות, כאשר מתוך 22.8 מיליון שקל שלא היה להם שיוך, סך של 18.5 מיליון שקל יירשמו כגרעון, והם יצטרפו לגרעון הקיים לשנת 2013 בסך של 16.8 מיליון שקל. משמע הגרעון יצמח לסך של 35.3 מיליון שקל. לגבי סך של 6.2 מיליון שקל ידוע לאיזה קבוצות יילך הסכום, לגבי ה-18.5 מיליון שקל לא ידוע מי מהקבוצות קיבל את הסכום ואין תעוד לגביו.

במקביל החליטו בהתאחדות להקים ועדה מיוחדת שתחליט כיצד לטפל בסך של 18.5 מיליון שקל שלמעשה עוברים לגרעון הגדל של ההתאחדות. במקביל תתקיים עוד ישיבת הנהלה ביום חמישי הקרוב כדי לאשר את הדו"חות הכספיים.

גורמים בהנהלת ההתאחדות מסרו על מי שהיה מעורב באישור הדו"חות הכספיים של ההתאחדות בכל השנים המדוברות קרי 2009-2013 כי "אסור להם לשמש יותר בתפקיד בהתאחדות. לא מן הנמנע שצריך להעביר למשטרה את מה שקרה".

עוד קודם לכן, נרשמה סערה במהלך ישיבת הנהלת ההתאחדות לכדורגל סביב 22.6 מיליון הש"ח שנוספו למאזן (2009-2013) ללא תיעוד על העברתם. היו"ר עופר עיני הקפיד לחזור ולהגיד שהגילוי על היעלמות הכסף התרחש ארבעה חודשים לפני שנכנס לתפקיד.

היו"ר לשעבר אבי לוזון היה תקיף במהלך הישיבה והתגונן כמו מי שהועמד לדין. לוזון הציג שקפים וטען שכל הכסף הלך לטובת הקבוצות. הוא הסביר כי קיזוזים של מועצת ההימורים גרמו לכך שהוא נאלץ להעביר כסף נוסף לקבוצות וציין כי אי אפשר לדעת מי הקבוצות שקיבלו כי לכל הקבוצות להם קוזז הועברו התשלומים.

אבו יונס (רדאד ג´בארה)
אבו יונס (רדאד ג´בארה)
 

שטרן חלובה, שהיה באותם שנים גזבר, ניסה להתגונן ואמר כי לא הובאו לידיעתו הנתונים שהועברו לקבוצות פחות כספים מהטוטו ולכן העבירו לקבוצות את החסר.

כל אחד ניסה לטעון שהטעות לא שלו. אחד "הפיל" את הטעות על החשב, השני על המנכ"ל לשעבר אורי שילה והשלישי על רואה החשבון שביקר אותו קשות. האחרון ניסה להתגונן ואמר כי בדק רק את המספרים שהביאו לו ולא יכול היה לדעת שהיו תשלומי יתר.

אריה זייף (רדאד ג´בארה)
אריה זייף (רדאד ג´בארה)
 

הבעלים של עירוני ק"ש איזי שירצקי ועו"ד מורן מאירי שאלו שאלות קשות את הנוגעים בדבר. במהלך הישיבה היו חילופי דברים בין לוזון לבין מאירי. יש לציין כי אפשר לדעת לאן הלכו 6.5 מיליון ש"ח מתוך ה-22 מיליון.

לוזון הציע לקצץ כעת כל שנה 5%-2% מהכסף של הקבוצות וכך להחזיר כ-17 מיליון שקלים. חלק מהנוכחים אמר על כך: "למה קבוצות שלא קיבלו צריכות להיות בעניין הזה?".

ניר רשף (רדאד ג´בארה)
ניר רשף (רדאד ג´בארה)
 

בכל מקרה, החל מאבק על גודל הגרעון וכמות החוב האבוד שיירשם בספרים של ההתאחדות לכדורגל לשנת 2013. לפני שעלו על 22.6 מיליון הש"ח החסרים, הגרעון עמד על 16.8 מיליון שקל לשנת 2013. הייתה דרישה של החברים בישיבה לסווג את כל הסכום כחוב אבוד ולא לשחק משחקים חשבונאים כדי לייפות את התמונה העגומה.

תמיר גילת, מורן מאירי (רדאד ג´בארה)
תמיר גילת, מורן מאירי (רדאד ג´בארה)
 

מה שברור אף אחד לא לקח את הכסף לכיסו, אך איך במשך חמש שנים זה לא הופיע בדו"חות? אחד מחברי ההנהלה אמר על כך: "זו שערוריה גדולה. אסור לכל המעורבים להמשיך להיות בהתאחדות. שלא ינסו לטאטא את זה".

איזי שירצקי (רדאד ג´בארה)
איזי שירצקי (רדאד ג´בארה)
 

אבו סובחי (רדאד ג´בארה)
אבו סובחי. זעם על רואה החשבון (רדאד ג´בארה)
 
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */