יום שני, 20.05.2024 שעה 09:13

אתם קובעים: מי קבוצת השנה לעונת 2014

פרוייקט סיכום השנה: במי תבחרו? אלופת ספרד אתלטיקו, אלופת אירופה ריאל, או דווקא גרמניה וסן אנטוניו? כנסו ובחרו ואולי תזכו בפלייסטיישן 4

|
ריאל מדריד חוגגת עם הגביע (רויטרס)
ריאל מדריד חוגגת עם הגביע (רויטרס)

עונת 2013-14 הייתה עונה מרתקת מבחינה ספורטיבית. היא כללה הפתעות רבות, לא מעט דרמות וטורניר מונדיאל אחד שהעסיק בקיץ האחרון את כל העולם.רגע לפי סיום השנה, פרוייקט סיכום השנה של ONE מאפשר לכם לבחור את הקבוצה שעשתה לכם את שנת 2014.

לחצו לעמוד ההצבעה

האם זו הייתה אתלטיקו מדריד? שהצליחה בעזרת סגל צנוע מאוד ומאמן צעיר לזכות בתואר האליפות בספרד, לעצור את השליטה של ברצלונה וריאל מדריד בתשע השנים האחרונות וגם להגיע למעמד הגמר של ליגת האלופות.

או אולי זו דווקא יריבתה העירונית, ריאל מדריד, שאמנם סיימה את הליגה רק במקום השלישי, אך הצליחה לעשות קמפיין מדהים בליגה האלופות ולהשלים זכייה עשירית בתואר.

אולי תעדיפו דווקא ללכת על נבחרת גרמניה, שבקיץ האחרון הצליחה לזכות במונדיאל הרביעי בתולדותיה.

ומה עם סן אנטוניו ספרס שרשמה עונה פשוט מופלאה וזכתה באליפות NBA נוספת, למרות שסגל השחקנים שלה כבר לא צעירים כמו פעם? אז אחרי כל ההקדמות, סיכמנו עבורם מה עשתה כל קבוצה בעונה האחרונה ולכם נותר רק לבחור.

רוצים לבחור ולהשפיע? לחצו כאן ואולי תזכו בסוני פלייסטיישן 4 במתנה

טוני פארקר ופופוביץ´ (רויטרס)
טוני פארקר ופופוביץ´. חוו עונה מדהימה (רויטרס)
 

מועמדת מספר 1 - אתלטיקו מדריד
אחת הקבוצות שהדהימו את עולם הכדורגל העולמי בעונת 2013/2014 הייתה לא אחרת מאשר אתלטיקו מדריד. הקולצ'ונרס הצליחו לזכות באליפות ראשונה מאז 1995-1996, ולאחר תשע שנים עצרו את השליטה המוחלטת של ריאל מדריד וברצלונה בליגה (ברצלונה זכתה שש פעמים, ריאל שלוש).

הדבר המרשים ביותר בעונה של הלוס קולצ'ונרוס הוא הוא אימוץ דרכו של מאמנה, דייגו סימאונה, שהשריש בה את כל התכונות שהיו לו בתור שחקן. האופי הלוחמני, האינטנסיביות הבלתי נגמרת ובעיקר הווינריות הגדולה, הפכו למרכיב העיקרי של הקבוצה ממדריד, שתוך שנה אחת בלבד הפכה למודל לחיקוי עבור קבוצות ברחבי עולם הכדורגל.

השחקנים חוגגים עם סימאונה (רויטרס)
השחקנים חוגגים עם סימאונה (רויטרס)
 

אתלטיקו מדריד, שידועה בסגל הבינוני שלה באופן יחסי לשתי הענקיות של הליגה הספרדית, ידעה לנצל אותו באופן מושלם למרות העומס בזירה המקומית והאירופית בשביל להשיג 90 נקודות עד תום העונה ולהגיע עד למעמד הגמר של ליגת האלופות. החוכמה של סימאונה והשימוש המדויק שלו בסגל השחקנים המצומצם שעמד לרשותו, הפכו את מדריד למעצמה תוך שנה אחת בלבד.

השחקן שהצליח להמציא את עצמו מחדש אשתקד הוא החלוץ דייגו קוסטה, שכיום כבר משחק תחת ז'וז'ה מורינו בצ'לסי. קוסטה, שכבש בעונה שעברה 35 שערים בכל המסגרות, הצליח למחוק בעונה אחת בלבד את כל השנים האחרונות שלו ומשחקן אלמוני לחלוטין הפך לאחד החלוצים הטובים בעולם הכדורגל.

קוסטה חוגג עוד שער (רויטרס)
קוסטה חוגג עוד שער. המציא את עצמו מחדש (רויטרס)
 

שחקן נוסף של הקולצ'ונרס שהתגלה הוא קוקה. הקשר בן ה-21 היה הלב של אתלטיקו, כאשר כמעט כל התקפה של הקבוצה עברה דרכו. קוקה, שגדל במועדון המדרידאי, נחשב לאחד השחקנים האהובים בויסנטה קלדרון וההתפתחות שלו הייתה רק עניין של זמן. כעת, לאחר היחלשותם של אנדרס אינייסטה וצ'אבי הרננדס, הוא גם מקבל את ההזדמנות שלו בהרכב של נבחרת ספרד.

לסיכום, אפשר לומר שהעונה שעברה על אתלטיקו מדריד היא פשוט מדהימה, כאשר כמות הכוכבים הענקית שבנו את עצמם תוך שנה אחת בלבד בסגל של סימאונה היא פשוט בלתי נתפסת. סיום השליטה המוחלטת של ריאל וברצלונה בליגה הספרדית נתנה תחושה לכל שאר הקבוצות בספרד שאפשר לעשות את זה גם עם סגל שהוא "בינוני" על הנייר.

מועמדת מספר 2 – ריאל מדריד
הקבוצה השנייה שמתמודדת על התואר היא יריבתה העירונית של אתלטיקו, ריאל מדריד. הבלאנקוס, שאמנם סיימו את הליגה הספרדית במקום השלישי אחרי הקולצ'ונרס והקטאלונים, הצליחו לרשום קמפיין אירופאי לפנתיאון ורשמו זכייה עשירית בהיסטוריית המועדון בליגה האלופות.

שחקני ריאל מדריד חוגגים (רויטרס)
שחקני ריאל מדריד חוגגים (רויטרס)
 

הכוכב הגדול של ריאל היה לא אחר מאשר כריסטיאנו רונאלדו. הפורטוגלי, שכבש 31 שערי ליגה ב-30 הופעות בלבד, הצליח לרשום קמפיין אירופי אפילו מרשים יותר עם 17 שערים. בשלב הבתים הראשון הפורטוגלי כבש תשעה שערים בחמישה משחקים, כאשר הוא הצליח לכבוש שלושה שערים מול כל אחת משלוש היריבות של הבלאנקוס בשלב הבתים (גלאטסראיי, קופנהגן ויובנטוס)

בשמינית הגמרה הלבנים לא התקשו מול שאלקה וגברו עליה 2:9 בסיכום שתי המשחקים כאשר החלוץ כבש לא פחות מארבעה שערים. ברבע הגמר ריאל סיימה את הסיפור כבר במשחק הראשון בברנבאו, שם היא גברה על דורטמונד 0:3. הספרדים אמנם הפסידו 2:0 בגומלין בגרמניה, אך זה לא מנע מהם העפלה לשלב חצי הגמר, שם הם פגשו את אחת הקבוצות החזקות בעולם, באיירן מינכן.

במשחק הראשון הבלאנקוס הצליחו לנצח 0:1 ולהגיע לאליאנץ ארנה עם לא מעט תקוות, אך שום דבר לא הכין אותם למה שקרה שם. חניכיו של קרלו אנצ'לוטי פשוט פירקו את הבאוורים האומללים בביתם והביסו אותם 0:4 בזכות שערים של סרחיו ראמוס וכריסטיאנו רונאלדו שכבשו צמד כל אחד.

כריסטיאנו רונאלדו חוגג (רויטרס)
כריסטיאנו רונאלדו. לא הפסיק לכבוש (רויטרס)
 

לאחר שהדהימו את כולם ופירקו את גרמניה ושלושת נציגותיה, התפנו הבלאנקוס לקרב על טהרת ספרד מול מי אם לא היריבה העירונית העיקשת, אתלטיקו מדריד. 

הגמר התחיל בדיוק כמו שהקולצ'ונרוס ייחלו. שער של דייגו גודין בדקה ה-36 החזיק עד לדקה ה-93, אז הגיע שער השוויון הדרמטי של סרחיו ראמוס, שכפה הארכה דרמטית. ב-30 הדקות הנוספות הבלאנקוס התעללו ביריבתם העירונית, כבשו שלושה שערים, זכו בתואר היוקרתי ביותר ובעיקר רשמו את אחד הקמפיינים המדהימים שרשמה קבוצה בליגה האלופות.

מועמדת מספר 3 – נבחרת גרמניה
אי אפשר לסכם את שנת 2014 בלי להתייחס לזוכת המונדיאל שנערך בברזיל, גרמניה. כמובן שאף אחד לא הופתע יותר מדי מהזכייה של חניכיו של יואכים לב, אך הדרך בה היא הושגה הייתה פשוט מדהימה. הגרמנים הוגרלו לבית מספר שבע עם ארצות הברית, גאנה ופורטוגל וכבר מן המשחק הראשון היה אפשר לחזות את הצלחת המאנשאפט.

הגרמנים פתחו את הבית עם מפגש מול פורטוגל והוכיחו עם כמה הם חזקים ובעיקר רעבים. חניכיו של לב לא הותירו סיכוי לכריסטיאנו רונאלדו וחבריו והביסו אותם 0:4 תודות להופעה פנומנלית של תומאס מולר, שכבש שלושער מהסרטים.

שחקני גרמניה חוגגים (GettyImages)
שחקני גרמניה חוגגים. הראו כוונות מתחילת המונדיאל (GettyImages)
 

למשחק הבא הגיע נבחרת גרמניה עם המון ביטחון וזה גם עלה לה ביוקר. המאנשאפט הצליחו לסיים רק בתיקו 2:2 מאכזב עם נבחרת גאנה והכרעת הבית עברה למשחק האחרון ולמפגש עם נבחרת ארה"ב, שם שער בודד של מי אם לא מולר, הבטיח עלייה מהמקום הראשון ומפגש עם נבחרת אלג'יריה בשלב שמינית הגמר.

למרות יחסי הכוחות הברורים הגרמנים התקשו מאוד בשמינית והצליחו לנצח רק1:2 לאחר הארכה. בשלב רבע הגמר חניכיו של לב כבר היו צריכים להתגבר על נבחרת צרפת החזקה. המאנשאפט שוב הוכיחו כמה ההגנה שלהם חזקה, מנעו מהצרפתים לכבוש וניצחו הודות לשער בודד של מאטס הומלס, שהבטיח עלייה לשלב חצי הגמר מול מארחי הטורניר, ברזיל.

היכולת של גרמניה מול מארחת הטורניר בשלב חצי הגמר הייתה מהטובות שנראו בתולדות המונדיאלים. המשחק, שהיה אמור להיות צמוד, הוכרע כבר לאחר חצי שעה כשלוח התוצאות הראה 0:5 מדהים לגרמנים. פערי הרמות בין הנבחרות היו מדהימים וחניכיו של לב פשוט עשו בית ספר לברזיל, שהפסידה לבסוף את המשחק 7:1. למרות כל השמחה והסיפוק מהיכולת הנהדרת, ידעו המאנשאפט שבשביל לזכות בגביע העולם עליהם לגבור על נבחרת ארגנטינה וליאו מסי.

אוזיל חוגג (GettyImages)
אוזיל חוגג. גרמניה נתנה תצוגה בחצי הגמר (GettyImages)
 

משחק הגמר של מונדיאל 2014 בברזיל היה באמת צמוד ומותח ולאחר שהארגנטינאים פספסו מספר הזדמנויות טובות לכבוש, ניצלו זאת הגרמנים על מנת לנצח בהארכה משער של מריו גצה בדקה ה-113 ולזכות בתואר גביע העולם הרביעי בהיסטוריה שלהם, כשהם מציגים יכולת פשוט מדהימה.

מועמדת מספר 4 – סן אנטוניו
לאחר ששלוש המועמדות הראשונות הגיעו מהכדורגל, הרביעית מגיעה מענף הכדורסל, אלופת ה-NBA לעונת 2013-14, סן אנטוניו ספרס. מה לא נאמר כבר על הקבוצה המרגשת מטקסס, שמאמנה, גרג פופוביץ' ושלושת שחקניה, טוני פארקר, מנו ג'ינובילי וטים דאנקן זכו יחדיו בארבע אליפויות (02-03, 04-05, 06-07 והאחרונה אשתקד), כאשר למאמן ולסנטר יש גם תואר נוסף (98-99).

שלישיית השחקנים הקסומה של סן אנטוניו אמנם כבר לא צעירה כמו פעם (פארקר בן 32, ג'ינובילי בן 37 ודאנקן 38), אך זה לא כך משפיע על היכולת שלה. הספרס סיימו את העונה הרגילה אשתקד עם 62 ניצחונות ו-20 הפסדים, כאשר הפעם למאמנה מ-1996, פופוביץ', היו לא מעט כאבי ראש לגבי חלוקת הדקות לשחקניו ה"מזקנים".

רגע הזכייה המתוק של סן אנטוניו
רגע הזכייה המתוק של סן אנטוניו
 

בסיבוב הראשון של הפליאוף פגשה סן אנטוניו את יריבתה מטקסס, דאלאס, שהצליחה למתוח אותה עד למשחק שביעי שבו הספרס העלו הילוך. החבורה של  פופוביץ' הביסה את יריבתם 96:113, הודות להופעה גדולה של הגארד הצרפתי, שקלע 32 נקודות. בחצי גמר המערב הקבוצה של פופוביץ' כבר התקשתה פחות, כשגברה על פורטלנד, שהגיעה אחרי עונה נפלאה, 1:4 והבטיחה את מקומה בגמר המערב.

בשלב הגמר פגשה סן אנטוניו את יריבתה הגדולה מהמערב, אוקלהומה, שברשותה שני כוכבים צעירים, רעננים ובעיקר רעבים, ראסל ווסטברוק וקווין דוראנט, שהיו אחראים להדחתה שנתיים קודם לכן באותו השלב בדיוק. הפעם הסיפור היה שונה לחלוטין. החבורה המבוגרת והמנוסה מטקסס לא הותירה סיכוי לחניכיו של סקוט ברוקס וניצחה אותם בשישה המשחקים.

השלישייה הקסומה של סן אנטוניו
השלישייה הקסומה של סן אנטוניו
 

בגמר ה-NBA זכינו למפגש חוזר בין הספרס למיאמי, שרשמה העפלה רביעית ברציפות לגמר. בניגוד לעונה הקודמת, בה ההיט הצליחו לגבור על החבורה של פופוביץ' בשבעה משחקים, הצליחו דאנקן, פארקר וג'ינובילי לסגור את הסדרה בחמישה משחקים ולזכות בתואר NBA  נוסף.

רוצים לבחור ולהשפיע? לחצו כאן ואולי תזכו בסוני פלייסטיישן 4 במתנה

מבט נוסף על השלישייה הקסומה
מבט נוסף על השלישייה הקסומה
 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */