יום חמישי, 18.04.2024 שעה 05:08

הו הא מה קרה: למוסקבה יש הרבה מה להציע

הקור בישראל לא מטריד אתכם? בירת רוסיה היא חלופה אטרקטיבית. הקרמלין, הכיכר האדומה, רכבת שמגיעה ל-330 קמ"ש וגנים בוטניים. גם ביברס מחכה

|
מוסקבה (מערכת ONE)
מוסקבה (מערכת ONE)

בימים האחרונים מדברים על סופה גדולה שמתקרבת לישראל. אם הנתון הזה לא מדאיג אתכם ואתם אנשים שאוהבים קור, הדברים הבאים הם בדיוק בשבילכם.

כשמדברים על קור, האסוציאציה הראשונה שעולה לראש היא כמובן מוסקבה. למרות שממש לא מדובר במקום הקר בעולם, מוסקבה מהווה סוג של אייקון לחורף. עם זאת, הדימוי שיש לכם על מוסקבה, אם לא הייתם שם, הוא ככל הנראה לא מדויק, מכיוון שמדובר באחת הערים המסקרנות והמתוירות באירופה.

רוצים לטוס לאירופה לראות משחק? הכנסו לטריוויית הכדורגל שלנו ותוכלו לזכות בחבילה מיוחדת!

מוסקבה מתחברת לכם עם כדורגל? בוודאי. במוסקבה מגוון רחב של קבוצות כדורגל וביניהם כמובן צסק"א מוסקבה, בשורותיה משחק הקשר הישראלי ביברס נאתכו. אם אתם רוצים לטוס למוסקבה בקרוב ולראות קצת כדורגל, לצסק"א יש שני משחקי בית בשבוע הבא, מול אופה ביום שבת (29.11) ומול אמקר פרם ביום שלישי (2.12).

ביברס נאתכו החלים מפציעה ולאחר ששיחק מול רומא ב-1:1 הנהדר באמצע השבוע באלופות, הוא אמור להמשיך במומנטום ולשחק בשני המשחקים הקרובים. אפשר להגיד שהוא עשה מאמץ במיוחד בשבילכם. בכל אופן, מוסקבה היא עיר פשוט מרתקת בנופיה וביופיה וללא קשר לביברס, הנה כמה דברים שכדאי לכם לבדוק בבית רוסיה.

קרמלין (מערכת ONE)
קרמלין (מערכת ONE)
 

האטרקציה המרכזית בעיר היא כמובן הקרמלין המפורסם. המבנה המדהים מספק הצצה אל ההיסטוריה של העיר האדירה הזו, על הכוח שלה, על עברה ועל המורשת שלה. מקום פשוט חובה לכל תייר במוסקבה.

הכיכר האדומה היא כמובן עוד אטרקציה שאסור לפספס. מרכז העיר, מקום נקי וצבעוני עם אמני רחוב וחנויות והרבה מאוד היסטוריה ואנשים מסבירי פנים. עוד מקום שנכנס לקטגוריית "חובה" לכל תייר ממוצע.

הכיכר האדומה (מערכת ONE)
הכיכר האדומה (מערכת ONE)
 

אחרי שכיסינו את הבסיס, נעבור הלאה. המוזיאון הפתוח להיסטוריה צאריצינו (Tsarytsino Open-Air History and Architectural Museum‬) הוא אחד המוזיאונים המסקרנים במזרח אירופה. המוזיאון הוא כשמו, פתוח, כלומר נמצא תחת כיפת השמיים ומציג מבנים ופריטים היסטוריים המספרים את סיפורה של אמא רוסיה. במקום יש סיור מרתק והסבר על כל מבנה ופריט.

תענוג נוסף הוא קרן היהלומים (Diamond Fund). המוזיאון הנדיר מציג אוסף יהלומים נדיר בכל הגדלים והצורות ויש שיגידו שמדובר באטרקציה גדולה יותר ממוזיאון היהלומים האלמותי של לונדון. במקום גם נשקייה ענקית ומיוחדת לחובבי הנשק.

גם בתקופות הקרות, כדאי לבקר בגנים הבוטניים של מוסקבה (‪Aptekarskiy Ogorod Botanical Garden‬). הגן ממוקם במרכז העיר והוא סובב בנייני משרדים ומגורים ומוקף. פיסה של קסם באמצע המטרופולין אותה פשוט אסור לפספס.

הגנים הבוטניים במוסקבה
הגנים הבוטניים במוסקבה
 

אם אתם חובבי דינוזאורים, המוזיאון הפיליאנתולוגי הוא בדיוק בשבילכם. מדובר במוזיאון ענק בו אפשר להעביר אפילו יום שלם. עשרות שלדים, מאובנים ושאר פריטים השייכים לעולם המסקרן שהיה פה לפני שהגענו.

בעיר גם יש מוזיאון לסובלנות וליהודים (Jewish Museum and Tolerance Center‬). בימים קשים בהם היהודים סובלים לא מעט באירופה. נחמד לראות עיר שמקדמת את הסובלנות בכל הנוגע לדת. המוזיאון הוא מתקדם מאוד והוא מציג חוויה אינטראקטיבית ומרתקת. יש שיגידו שזו החוויה הבולטת של הטיול.

הרכבת המהירה במוסקבה (מערכת ONE)
הרכבת המהירה במוסקבה (מערכת ONE)
 

לחובבי הטכנולוגיה והמהירות יש פינוק מיוחד במוסקבה. רכבת הקליע סאפסאן (Sapsan Bullet Train‬) הנוסעת ממוסקבה לניז'ני נובגורוד ולהפך, מגיעה למהירות של 330 קמ"ש. רוב האנשים לעולם לא יתקרבו למהירויות כאלו על הקרקע. שווה לעבור את החוויה הזו רק למען הצורך במהירות.

לסיום, לחובבי התיאטרון, המוזיאון האקדמי למוזיקה (The Moscow Academic Musical Theatre of Stanislavskiy and Nemirovich-Danchenko‬) הוא פשוט חוויה חד פעמית. מדי יום המוזיאון מציג הצגה מוזיקלית באולם המפואר והמרהיב הזה. הצגות יחיד, מחזות זמר ועוד. חשבתם שבבימה יש איכות? מצפה לכם הפתעה.

הכיכר האדומה, הקרמלין וכן, גם ביברס נאתכו מחכים לכם בעיר שמציעה לכם יותר ממה שתוכלו לתאר. קצת קר? קחו מעיל וטוסו למוסקבה, זה שווה את זה.

גם אתכם מעניינים יעדים באירופה? הכנסו לטריוויית הכדורגל שלנו ותוכלו לזכות בחבילה מיוחדת למשחק!

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */