לוח משחקים
  • שטרסבורג
  • 74 - 79
  • עירוני נס ציונה

פופס מנסה-בונסו: לא באתי לנקום במכבי ת"א

פורוורד י-ם, שתפגוש ב-18:30 את וולגוגראד ביורוקאפ, מבטיח בראיון מיוחד: "אני אחד השחקנים האתלטיים באירופה". חי בערוץ ONE, ערוץ 50 בטלוויזיה

|
פופס מנסה בונסו (משה חרמון)
פופס מנסה בונסו (משה חרמון)

כאשר הפועל ירושלים, שתפגוש הערב (רביעי) בחוץ ב-18:30 את קראסני וולגוגראד במסגרת המחזור השביעי בבית 5 ביורוקאפ, הודיעה על החתמתו של הפאוור-פורוורד הבריטי פופס מנסה-בונסו, לא רק בביצה המקומית הרימו גבה, אלא באירופה כולה.

המשחק יועבר בשידור חי בערוץ ONE, ערוץ 50 בטלויזיה וערוץ 550 ב-HD של הוט וגם כאן באתר.

אחרי עונה טובה בשורות גלאטסראי, הטורקית, שבמדיה רשם 55 משחקים, 1081 דקות, 480 נקודות ו-346 ריבאונדים בזירה המקומית וביורוליג, מנסה-בונסו חתם בפגרה בשורות האימפריה היוונית, אולימפיאקוס.

עם ממוצעים עונתיים של 8.9 נקודות ו-6.2 כדורים חוזרים אשתקד, האדומים מפיראוס החלו לחלום בגדול. אפילו חברו לשעבר של הבריטי, קרלוס ארויו, סיפר כי מדובר באבידה גדולה לגלא.

אלא שעם נחיתתו באתונה, מנסה-בונסו, ספק כצפוי, ספק במפתיע, נכשל בבדיקות הרפואיות. עם "ברכיים גמורות לחלוטין", כפי שהטיב לנסח זאת גורם מקצועי באחת מקבוצותיו לשעבר, מנסה-בונסו כשל לעבור את הבדיקות הרפואיות עבור מכבי תל אביב, קאחה לבוראל, זניט סנט פטרסבורג ואולימפיאקוס.

קרלוס ארויו (טוויטר) (מערכת ONE)
ארויו. סיפר כי עזיבתו של מנסה-בונסו היא אבידה גדולה לגלאטסראיי (טוויטר)
 

אז מה ירושלים מצאה בו? "מדובר במקרה של פופס או פלופס", אמר אחד ממאמני הליגה המקומית. האדומים נכשלים עד כה בענק באירופה וכבר זמן רב מחפשים להתחזק בשחקן פנים.

השוק החופשי דליל מאוד (עיין ערך מכבי ת"א, שהסתפקה באלכס מאריץ' ולא מוצאת מחליף ראוי) והשם המוכר ביותר היה זה של הבריטי. ולמה פופס הסכים להגיע לירושלים? סוכנו האמריקאי ליאון רוז משווק אותו כבר חודשים בנרות. חצי מהליגה הצרפתית סירבה לגעת בו, בספרד, רוסיה וטורקיה חששו מתופעת הפציעות המדוברת וכך הוא נותר ללא עבודה.

עם חוזה המוערך בכ-150 אלף דולרים עד סוף העונה, הפורוורד זינק על ההזדמנות לחתום בירושלים ולא חשב פעמיים. "הכל קרה כל כך מהר. ממש עסקה בין לילה", אמר מנסה-בונסו בראיון מיוחד ל-ONE, רגע לפני שיערוך  את הופעת הבכורה במדי הקבוצה במשחק על כל הקופה מול וולווגראד.

אלכס מאריץ´ (יניב גונן)
מאריץ´. החתמתו במכבי ת"א מראה כי השוק החופשי דליל מאוד (יניב גונן)
 

"קבוצות אחרות באירופה לא רצו לקחת עליי סיכון, למרות שאני לא חושב שזה ככה ואני שמח שירושלים הימרה עליי. הסיטואציה פה טובה מאוד עבורי ואני מקווה להחזיר לקבוצה על המגרש", הוסיף.

יש לך מוניטין של שחקן גמור, עם ברכיים חלשות, שאתה פציע מאוד. אתה מסכים?
"הפציעות מעולם לא הגבילו אותי על המגרש. הברכיים זה משהו שאני סוחב איתי לכל אורך הקריירה, מאז שהייתי ילד בתיכון, דרך המכללות ועד לקריירה המקצוענית. אני עדיין אחד השחקנים הכי אתלטיים באירופה".

למה שוחררת ממכבי ולאחר מכן מאולימפיאוקס?
"שתי הקבוצות החליטו לשחרר אותי בעקבות תוצאות הבדיקות הרפואיות. אין לי שום רגשי טינה כלפי אף אחת מהם. עברתי את הבדיקות הרפאויות עבור מכבי בת"א ועבור אולימפיאקוס באתונה והרופאים החליטו שאני לא כשיר".

פופס מנסה-בונסו (רדאד ג´בארה)
מנסה-בונסו. "הפציעות מעולם לא הגבילו אותי על המגרש" (רדאד ג´בארה)
 

"אם היית רואה אותי משחק בארה"ב פחות משבוע לפני שנסעתי ליוון, לא היית מאמין שנכשלתי בבדיקות. הייתי בכושר שיא אחרי עונה טובה בטורקיה ועבדתי קשה בקיץ. רציתי מאוד לשחק באולימפיאקוס וחבל שזה לא קרה".

האם הגעת לירושלים כדי לנקום במכבי?
"לא. מדובר בצירוף מקרים שהפועל ומכבי מאותה מדינה. ירושלים הייתה הקבוצה הראשונה שרצתה אותי ומיד התייצבתי. היא לא צריכה אותי למשחקים מול מכבי ת"א".

"אנחנו במקום הראשון בליגה ללא הפסדים והחבר'ה האלה הוכיחו שהם מסוגלים לנצח את מכבי ת"א ועשו זאת כבר פעמיים (בגביע ווינר ובליגה), כולל אחת ב-30 הפרש. הגעתי כדי להשאיר את הקמפיין האירופי של הקבוצה בחיים".

המאמן דני פרנקו הכין שיעורי בית על מנסה-בונסו ובין האנשים עמם התייעצה ירושלים לגבי הבריטי היו נציגים מאולימפיאקוס וגלאטסראיי, ביניהם אקס הצהובים, קרלוס ארויו. הפוקוס העיקרי של האדומים היה להוסיף אלמנט של אגריסיביות, פיזיות וריבאונד התקפה.

הפועל ירושלים חוגגת (חגי ניזרי)
שחקני הפועל ירושלים. "הוכיחו שהם מסוגלים לנצח את מכבי ת"א" (חגי ניזרי)
 

האדומים מדורגים במקום ה-22 ביורוקאפ בריבאונד הגנה ו-21 בכדורים חוזרים בסך הכל. לשם המחשה, שלוש מעשרת הקבוצות אשר מוליכות את היורוקאפ בריבאונד התקפה, פרטיזן (14.3 בממוצע), בנביט (12.8) ופלוישטי (11), מגיעות מהבית של ירושלים. כל השלוש ניצחו את ירושלים במאבק על הכדורים החוזרים וקטפו בממוצע 12.2 ריב' נגד שחקניו של פרנקו.

אחרי שנופה מסגנית אלופת יוון, מנסה-בונסו שמר בפגרה על כושר בטורניר הקיץ בניו יורק. הבריטי גר בוושינגטון, שם למד בקולג', והשתתף במשחקי כדורסל, בין היתר עם פורוורד מכבי סילבן לנדסברג, שחקני ה-NBA לאנס סטיבנסון וקנת' פאריד ושחקן הלייקרס לשעבר, סמוש פארקר.

מה המאמן מצפה ממך להביא להפועל?
"דני ביקש ממני לתרום לקבוצה מהניסיון שלי. להביא פיזיות, אתלטיות, עזרה בריבאונד ולספק מימד של נוכחות הגנתית".

פרנקו (אורן בן חקון)
פרנקו. "ביקש ממני לתרום לקבוצה מהניסיון שלי" (אורן בן חקון)
 

מה הציפיות שלך מהמשחק מול וולווגראד הערב?
"המטרה המרכזית שלנו היא לנצח באופן מיידי. מדובר במשחק עונה עבורנו".

כמה דקות אתה מצפה לשחק?
"לא לקחתי חלק במשחק רשמי קרוב לחצי שנה, אבל אני בכושר טוב ובאימונים הוכחתי לעצמי שאני בפורמה יותר טובה משחשבתי. המטרה היא כמובן להיכנס כמה שיותר מהר לכושר ולהשתלב בקבוצה ככל שמתקדת העונה".      

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */