יום חמישי, 28.03.2024 שעה 18:45
גל ברקן

ק"ש הקבוצה הכי טובה בליגה

דעה: שירצקי יודע לשים את האצבע על השחקנים המתאימים ועושה הכל נכון בכדורגל. וגם: בן בסט צריך לברוח ממכבי ומה תפקיד השחקנים בהרגעת האלימות?

טענתי בתחילת העונה ואמשיך לטעון כל עוד זה יישאר כך - עירוני קריית שמונה היא הקבוצה הכי טובה בליגת העל. התקציב לא מעניין, מספר השערים לא מעניין ונתונים רבים, כמו אחוזי החזקת הכדור הנמוכים שלה מול של מכבי תל אביב לדוגמא, לא מעניינים. מה שמעניין זו התכליתיות והיעילות, ושם, ברק בכר וחניכיו ניצבים בפער ניכר מיתר קבוצות הליגה.

יש שירימו גבה ויאמרו כי רק בצפון השקט ונטול הלחץ ניתן לפרוח ולהצליח. ייתכן, כי לא מעט שחקנים שיצאו מהקרייה בשנים האחרונות, להוציא את איתן טיבי, כשלו, כמו אלעד גבאי, דויד סולארי, ברק בדש ועוד. אך מה זה מוכיח? בדיוק מה שזה צריך להוכיח - ק"ש היא חממה, היא בועה, הכל נכון - אך זה מקום שמצליח לייצר תלכיד שחקנים בריא, מוכשר ויציב, שמביא תוצאות. ולא טענתי שק"ש תיקח אליפות כי מדובר בפרמטרים נוספים שישפיעו על המאבק שעוד רחוק מאוד מלהסתיים, היא פשוט הקבוצה שמשחקת היום את הכדורגל הכי איכותי, יעיל וטוב בליגה. 

אז מה הופך את ק"ש למה שהיא? מספר גורמים. הראשון, השקט וחוסר הלחץ מצד האוהדים. השני, אמון מלא של איזי שירצקי בברק בכר הצנוע והמוכשר. לבעלים יש טביעת אצבע בבניית הסגל ואולי הוא מתערב בהחלטות המקצועיות, אך זה רק מוכיח לכולם כמה הוא מבין בכדורגל - עאהד עזאם שראובן עטר לא ממש ספר בהפועל חיפה, עושה חיל בצפון. מגן כמו עודד אלקיים שבקושי ידעו על קיומו במכבי חיפה, עושה חיל בצפון. טוברנו פינאס, שממש לא מזמן שיחק בליגה הלאומית, עושה חיל בצפון, ואין צורך לציין את רועי קהת, דוד מנגה, אחמד עאבד וחבריהם. על כולם אחראי שירצקי ועל כך מגיע לו שאפו.

איזי שירצקי (משה חרמון)
איזי שירצקי. הבנאדם מבין כדורגל (משה חרמון)
 

עדן בן בסט, כל עוד פאקו במכבי תל אביב  - תברח
עדן בן בסט הוא אחד החלוצים המוכשרים, המרגשים והאיכותיים שיש למדינתנו הצנועה להציע. באמת. אם פאקו אייסטרן לא מבין זאת וסבור שברק בדש וראדה פריצה טובים ממנו יותר וממוקמים לפניו בסדר העדיפויות, הייתי ממליץ לחלוץ, שלהזכירכם היה מלך השערים של הנבחרת בקמפיין הקודם והרשית לא מעט שערים במדי ברסט וטולוז לא מזמן, לחפש לעצמו מקום בו יהיה מוערך יותר.

את הסברה הזו שהוא לא משקיע באימונים ולא נותן מעצמו מאה אחוז, הייתי אולי מקבל אם היה מדובר בשחקן שעדיין לא הוכיח את עצמו כמקצוען או אם היה צעיר יותר. אך אני משוכנע שהחלוץ לא חזר לישראל כדי לשבת רגל על רגל ולקבל את חולצת ההרכב במתנה. הוא יודע מה זה להלחם על מקומו, הוא עשה זאת בדרגים גבוהים יותר והצליח.

עדן בן בסט בספסל. לא צריך להיות במכבי ת&qout;א (יניב גונן)
עדן בן בסט בספסל. לא צריך להיות במכבי ת"א (יניב גונן)
 

אז עם כל הכבוד למכבי ת"א, יכול להיות שהוא לא מתאים לשיטת המשחק של המאמן הבאסקי שמשתמש בערן זהבי כחלוץ מדומה, או שהוא פשוט לא מחזיק מבן בסט, לכאן או לכאן - ככה אי אפשר להמשיך. ולאוהדים בצהוב הייתי ממליץ להוריד מהחלוץ את האצבע המאשימה ולהפנות אותה למקום אחר, כי הם המפסידים העיקריים מכל הסיפור.

אפשר לדבר על אלימות ימים שלמים, אך הכל מתחיל בשחקנים
ודבר נוסף על סיר הלחץ שנבנה סביב המשחק בין בני סכנין לבית"ר ירושלים. אין לי דבר נגד נציגת המגזר ואני חושב שהגיע לה לנצח בזכות, לסכנין יש יופי של שחקנים מוכשרים והיא מציגה כדורגל התקפי, איכותי ומהיר. אך אם מדברים על האלימות הגועשת בכדורגל הישראלי, כדאי להבין שהכל מתחיל מהשחקנים ומשם גולש הלאה.

לא הגיוני שבמשחק כזה, במקום שהשחקנים ייצאו אל הקהל במסר אחיד למען הרגעת הרוחות, שחקן כמו פיראס מוגרבי עושה תרגילים מלוכלכים ומעיף לשחקני בית"ר את הכדור פעם אחר פעם בצורה מתגרה ועלובה אחרי שנפסקה לטובתם עבירה, עד שיצליח להרתיח את העצבים של הראשון, או השופט, או שחקן בית"ר. זה מגעיל ועלוב. גם למוחמד גדיר מגיעה מילה על זה שברח לצד השני של המגרש כשעמד להיות מוחלף. ואני לא מוציא את שחקני בית"ר חפים מפשע, גם הם מושפעים מקומץ אוהדים גזעניים שמכניסים להם לראש רק שנאה לשחקני היריבה מהעיר הערבית.

גדיר יורד מהדשא. קצת ספורטיביות ל תזיק (עמרי שטיין)
גדיר יורד מהדשא. קצת ספורטיביות ל תזיק (עמרי שטיין)
 

איך אוהד צעיר שיושב ביציע, יכול לקבל את המסר הנכון אם השחקן הנערץ עליו דוחף ומקלל את שחקני היריבה? נכון, מדובר במראות שרואים גם במשחקים אחרים ואני לא מצדיק שום תגובה אלימה, ההיפך, אבל שחקנים שמתנהגים באופן מזלזל, ילדותי וכזה שמתאים לליגה א', מורידים את הכדורגל בארץ לרמת ביזיון. נמאס ממשיכות הזמן, נמאס מלהידמות לשחקן פצוע כדי לעצור התקפה מתפרצת מנגד, פשוט נמאס. שחקו כדורגל, תהיו ספורטאים אמיתיים, לחצו ידיים ותגידו סליחה אחרי שביצעתם עבירה, תתרכזו בעיקר ותפסיקו לנסות לרצות קומץ אוהדים אלים. יש דברים שכולם רואים ובמקרה הזה - המטרה לא מקדשת את האמצעים.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים