יום שישי, 10.05.2024 שעה 04:23
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • 1 - 1
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

פרופ' דויטש: זהבי נקט בפעולות של הגנה עצמית

חבר ביה"ד העליון מתח ביקורת על ההחלטה הראשונית בנוגע לאירועי הדרבי, אך ביקר גם את הקשר: "הלהיט את הרוחות". ביין: "תוצאת הערעור מאכזבת"

|
זהבי. זכה להגנה על מעשיו (יניב גונן)
זהבי. זכה להגנה על מעשיו (יניב גונן)

חבר בית הדין העליון, פרופסור מיגל דויטש, העביר ביקורת נוקבות ביותר על בית הדין המשמעתי שקבע את העונש הראשוני אותו קיבלו מכבי והפועל תל אביב. ביקורת כזו מבית הדין העליון על המשמעתי לא זכורה כלל.

פרופ' דויטש ביקר את בית הדין המשמעתי על כך שקבע את העונש הראשוני. דויטש ציין בהחלטתו: "נפלו מספר טעויות בהחלטתו של בית הדין". מי שעוד חתם על העברת הביקורת הם נשיא בית הדין אורי גורן והדיין אסף הדסי.

על הקביעה של בית הדין המשמעתי בעניינו של זהבי הוסיף דויטש: "אוהד של הפועל ת"א פרץ למגרש ותקף את השחקן. בית הדין קבע כי זהבי 'לא היסס להתייצב מולו ולהשיב מהלומות'. כפי שהודענו בתום הדיון ב-18/11, אין דברים אלה מקובלים עלינו. עולה מהם כאילו השחקן היה שותף לתגרה מול האוהד, בעוד שבעליל זהבי נקט פעולות של הגנה עצמית מול מעשה התקיפה החמור של אותו אוהד. עולה מן הדברים, כי כאשר שחקן מותקף, חובה עליו לסגת ולהימלט.

לפני חמש שנים: הדרבי מתפוצץ

עוד הוסיף דויטש: "השקפה כזו היא שגויה. ההחלטה כיצד להתגונן מפני תקיפה אם באמצעות הימלטות ואם באמצעות מאבק מול התוקף ככל הדרוש לשם הגנה עצמית. היא עניין הנתון לאוטונומיה האישית של המותקף, המהווה זכות חוקתית שבידיו. בהימלטות מן המקום גלום היבט העלול לפגוע בכבודו של הנמלט, אשר אין המותקף חייב להסכין עמו". 

צפו בתקציר הדרבי שפוצץ

פרופ' דויטש המשיך והוסיף: "אין הוראה כלשהי בתקנון אשר יש לפרשה כמחייבת הימלטות. כל הסדר בנדון כפוף לעיקרון הגדול בדבר זכות הגנה העצמית (אשר יש להפעילה, כמובן, באופן מידתי). שחקן המתגונן מפני תקיפה אינו בגדר 'משתתף בקטטה', על פי תקנון המשמעת. אין מקום לפירוש אחר. אין מדובר ב'חוק יבש' או ב'חוק הרטוב'. יש רק חוק אחד, הוא החוק ה'נכון', המתפרש על פי הטקסט והתכלית גם יחד".

יחד עם זאת, פרופ' דויטש בהחלטתו גם מעביר ביקורת על ההתנהגות של זהבי: "בנוסף, אין להתעלם מכך ששחקן מכבי ת"א, ערן זהבי, ביצע תנועות מתגרות כלפי האוהדים, דבר שתרם להתלהטות הרוחות. יש לזקוף לחובת מכבי ת"א גם את השיהוי הרב בירידת זהבי מכר הדשא למרות הרחקתו על ידי שופט המשחק. על שחקן לציית גם להוראות שגויות של שופט המשחק".

ביין: "מאוכזבים מעצם ההחלטה שנתקבלה כתוצאה מהערעור"
מנכ"ל הקבוצה, מרטין ביין, אמר בתגובה להחלטת ביה"ד העליון, שפסק על הורדת נקודה ושלושה רדיוסים עם קהל לקבוצה: "המועדון מקבל את החלטת ההתאחדות להקל בהחלטה אותה אנו רואים כפסיקה וכעונש חמורים ביותר. אך עדיין, אין בזאת מלהסתיר את אכזבתנו מעצם ההחלטה שנתקבלה כתוצאה מהערעור. הפרשנות שנתן ביה"ד העליון בנוגע להרחקתו של ערן זהבי, בה הוא הבהיר כי אין להטיל דופי בתגובתו של השחקן שהותקף יחד עם ההודאה כי תובע ההתאחדות טעה למעשה בגישתו הראשונית, מתקבלת גם היא בסיפוק.

בשעה שזכינו לשבחים בעל פה על הפעילות והצעדים בהם נוקט המועדון כנגד התנהגות שאינה הולמת והגישה בה אנו נוקטים בנושאי ביטחון ואבטחה במשחקי הבית שלנו, מסתבר כי מחמאות אלה לא נלקחות בחשבון בשעה שמגיעים לשלב הענישה. עובדה זו לצערנו, רק פוגמת במשאבים שלנו להתמודד עם בעיות מסוג זה. ההוצאה התפעולית של מכבי ת"א, כתוצאה מהעונש שהושת על המועדון מביה"ד המשמעתי מוערכת ב-500,000 ש"ח.

מרטין ביין ועופר רונן (רדאד ג´בארה)
מרטין ביין ועופר רונן (רדאד ג´בארה)
 

אין ספק כי מוסדות הכדורגל הרלבנטיים כמו גם שלטונות החוק, חייבים לעבוד בצמוד עם המועדונים על מנת לעזור ולהקל על המעמסה הכלכלית הכבדה כתוצאה מעלויות של שיטור ואבטחה. כל זאת יחד עם ההכרה שהיכולות של המועדונים לפעול מוגבלות וחינוך אמור להיות חלק מפתרון הבעיה. כמו כן ברור ללא כל צל של ספק כי חוליגן מהקבוצה האורחת היה אחראי לארועים שהובילו לפיצוץ המשחק. אך עם זאת, כמועדון, אנו מקבלים את העובדה ומגנים את המיעוט האלים של אוהדינו שגם תרם להרס הארוע לרובם הגדול של האוהדים.

העונש של שלושה משחקי רדיוס, לא רק מונע מהאוהדים ובעלי המנויים שלנו לצפות במשחקים באיצטדיון בלומפילד, אלא גם מונע מהקבוצה את האפשרות לשחק ולהנות מיתרון ביתיות ברור מעצם קיומו של משחק באיצטדיון הביתי שלנו ואל מול הקהל הביתי שלנו".

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */