יום שבת, 04.05.2024 שעה 21:19
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3545-3231מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3049-3431הפועל ת"א6
3044-2430מ.ס אשדוד7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 2 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

הורג ברכות: פריצה והמלחמה על חולצת ההרכב

הוא מתנדנד בין ספסל להרכב כבר עונה שנייה ברצף, אך כובש כל 146 דקות. ב-20:55 מול ק"ש, השבדי של מכבי ת"א ינסה להוכיח שמקומו על על המגרש

|
ראדה פריצה חוגג. הקילר הכי גדול במכבי (יניב גונן)
ראדה פריצה חוגג. הקילר הכי גדול במכבי (יניב גונן)

נתחיל מנתון פיקנטי: ראדה פריצה הוא ה'קילר' הכי גדול שהגיע למכבי תל אביב. אי פעם. את הנתון המטורף שהוא הצליח לרשום בעונה ושמונה חודשים שהוא כאן, אין חלוץ שהצליח לרשום לפניו, והנתון הזה מדבר על 23 שערי ליגה כאשר 21 מהם, שימו לב, הובקעו בנגיעה אחת - הראשונה שלו בכדור. פעם בבעיטה, פעם בנגיחה, תמיד ברשת. 

184 דקות קיבל העונה החלוץ השבדי של הצהובים כאשר שותף בשלושה משחקים בלבד. באחד פתח והשלים 90 דקות (מכבי נתניה, כבש צמד), באחד עלה מהספסל בדקה ה-31 (הפועל רעננה), ובאחד נכנס בדקה ה-55 (נגד מכבי פ"ת, כבש בנגיחה). הממוצע העונתי שלו כרגע עומד על שער כל 61 דקות. 

בעונה שעברה הוא שותף ב-29 משחקי ליגה. ב-20 מהם פתח בהרכב, בתשעה עלה כמחליף.

הוא רשם 1,754 דקות, בהם כבש 12 שערים ובישל עוד ארבעה. בסה"כ שער כל 146 דקות ומעורבות בשער כל 109 דקות.

עונה לפני כן, כאשר הגיע לקריית שלום מרוזנבורג במהלך חודש ינואר, הוא רשם 18 משחקים בהם כבש שמונה שערים ובישל חמישה.

צפו: מה קורה למכבי ת"א בק"ש?

בסה"כ, מאז נחת בישראל בינואר 2013, ראדה פריצה הספיק להיות שותף ל-51 משחקי ליגה, בהם כבש 23 שערים ובישל עוד תשעה. והנה עוד נתון אחד אחרון לסיום, רק במשחק אחד בו כבש, מכבי ת"א לא ניצחה.

פריצה עולה גבוה (יניב גונן)
פריצה. בראש או ברגל, תמיד בנגיעה (יניב גונן)
 

ועכשיו נשאלת השאלה, איך פריצה, גם אצל פאולו סוזה, וגם אצל פאקו אייסטרן, הוא לא באנקר בחוד? אצל הפורטוגלי התירוץ בהרבה פעמים היה שהוא מוגבל בתנועה.

החלוץ השבדי אכן שיחק בשלבים רבים של העונה שעברה עם שבר בבוהן אשר הגביל את תנועתו ואת הטיפול שלו בכדור והוא עדיין סיים ככובש המוביל של הקבוצה אחרי ערן זהבי.

עדן בן בסט (יניב גונן)
עדן בן בסט. מנפגעי החלוץ המדומה (יניב גונן)
 

העונה התווסף עניין החלוץ המדומה איתו פתח אייסטרן את העונה. זהבי תפס את עמדת החלוץ ועל הספסל נותרו מתוסכלים פריצה, ברק בדש וכמובן עדן בן בסט. אלא שעניין החלוץ המדומה ננטש מאז, פאקו חזר לשחק עם חלוץ מטרה והצהיר בגלוי: "אני רוצה לנצח בכל משחק 2:5 ולא 0:1", מה שהפך את הבחירה בחזרה למשחק עם חלוץ טבעי לברורה מאליו.

אך גם אז, העניינים לא היו טובים במיוחד עבור פריצה. במשך ארבעה משחקים הוא לא ראה דקת משחק אחת. אחרי הדקות כמחליף במחזורי פתיחת העונה מול מכבי פ"ת והפועל רעננה, את מפגשי האלופה נגד ב"ש, מכבי חיפה, עכו ואשדוד הוא ראה מהיציע או מהספסל.

פריצה (יניב גונן)
פריצה. חזר במפתיע לדרבי (יניב גונן)
 

בדרבי חזר במפתיע ל-11, גם סחט את הפנדל שאותו תרגם ערן זהבי לשער, אלא שכמה דקות לאחר מכן החל כל הבלאגן וההופעה בדרבי לא נחשבת בסטטיסטיקה של פריצה. אך משהו קרה בגישה של פאקו כלפי החלוץ, שאחרי ארבעה משחקים בחוץ הפך לבחירה המובילה שלו בשני המחזורים האחרונים.

את הקרדיט שהחל בדרבי שפוצץ, המשיך פריצה מול נתניה וענה עם צמד. בנגיעה אחת, כמובן. "אני דווקא יכול להבין מדוע פאקו בחר שלא לשחק איתי. הקבוצה רצה יפה, ובמצב כזה בד"כ לא משנים יותר מדי. אני אנסה מצידי להוכיח בכל פעם שאני מקבל דקות, שמקומי על המגרש", אמר החלוץ בן ה-34, שבסוף חודש יוני יחגוג 35 קיצים ויסיים חוזה בצהוב, במשפט שכנראה התקבל בחיוך אצל מאמנו, אבל לא ממש בטוח שהחלוץ אהב לשמוע את מה שמאמנו אמר לאחר אותו משחק.

"ראדה חלוץ טוב, אין ספק. אבל יש לנו חלוצים עם אופי שונה. למשל, במשחקים בהם ברק בדש פתח שיחקנו לדעתי את הכדורגל הכי טוב שלנו העונה ולכן גם לו מגיע קרדיט.

פאקו אייסטרן במכבי ת&qout;א (משה חרמון)
פאקו אייסטרן במכבי ת"א. התבטא ונתן עדיפות לבדש (משה חרמון)
 

לעדן בן בסט יש אופי אחר במשחק שלו ואני קובע מי יפתח בכל משחק לפי הצרכים של הקבוצה", הצהיר אייסטרן ולמעשה הבהיר כי המשחקים בהם פריצה יישב העונה על הספסל יהיו לא מעטים.

ועדיין, אי אפשר להתעלם מכך שפריצה הוא מכונת שערים. הכדורגל של מכבי ת"א עם ברק בדש היה מהנה לעין, ובארבעת המשחקים בהם שותף כבש אחד ובישל שניים, ובדש גם מכיר את המגרש בקריית שמונה טוב יותר מכולם, ובכל זאת - הראש אומר שפריצה חייב להיות המנייה הבטוחה של מכבי ת"א העונה. שובר השוויון בפעם השנייה. במערך של פאקו, במיוחד. 

הכדורגל של מכבי ת"א תחת המאמן הבאסקי עובד על לחץ בלתי פוסק, לחץ גבוה, והרבה תאכלס. המאמן שוטף את הדשא, מפקיר לא מעט את ההגנה לצורך כך, וזאת כדי לראות שערים. ועם 23 שערים ב-51 משחקים - הכללתו של פריצה בהרכב מתבקשת.

בדש חוגג (יניב גונן)
בדש חוגג. שער ושני בישולים העונה (יניב גונן)
 

והנה עוד סיפור אחד. במהלך הניצחון של מכבי ת"א על הפועל עכו 1:4 באצטדיון בנתניה, נשלחו במהלך המחצית השנייה מהראן ראדי, דור מיכה, שון גולדברג, עדן בן בסט והחלוץ השבדי להתחמם. החניכים של פאקו טיילו לניצחון קליל, והחלוצים הרגישו שתכף הולך להגיע הרגע שלהם להיכנס לדשא, אולי גם לכבוש ולענות לפאקו על הדשא.

אלא שאז ראדי נכנס במקום ניקולה מיטרוביץ', ומיכה החליף את טל בן חיים. וכאשר מיכה נכנס, בן בסט ופריצה נעמדו המומים. התקשו להבין מדוע לא קראו להם לעמדת המחליפים. לשתי דקות, פריצה עמד ליד חברו לספסל, שוחח עימו והשניים נראו לא מעכלים את מה שהתרחש.

אלא שאז פריצה חזר להתחמם, התחיל לרוץ מאחורי השער בעוד בן בסט נותר לעמוד המום. ואז פאקו קרא לשון גולדברג. פאקו אומנם מכחיש, אבל ניתן לנחש כי מישהו מאנשי הצוות לחש על אוזנו על התנהגות שני החלוצים כאשר ראו שהם לא החילוף השני ולכן בחר בסופו של דבר שלא להכניסם.

פריצה חוגג (יניב גונן)
פריצה. נקודת המפנה מול עכו (יניב גונן)
 

ומשהו אכן השתנה אצל השחקנים, לא רק אצל פריצה, אחרי אותו משחק. האימונים מאז היו בקצב אחר לגמרי ופאקו סיפר בעצמו כי "לאחרונה כל אימון שלנו זה כמו 11 נגד 11 ברמה גבוהה, רק צריך שופט, קוונים ואוהדים ויש לנו משחק נהדר". 

באותם הימים פריצה, מעבר לבעיות המקצועיות, ניסה להתמודד עם בעיה שהטרידה אותו עוד בעונה שעברה. הלימודים בשבדיה הגיעו לשלב בו הוא לא יכול לשהות עם ילדיו בישראל, אז המשפחה חזרה למולדתה. אלא שבפעמים שבאו טים וליאם פריצה לבקר את אבא בחודש אוקטובר, הם לא ראו אותו משחק, וזה לא הוסיף לאכזבה המובנת.

"קשה לי בלי המשפחה ויש רגעים לא קלים", הוא סיפר לחבריו באותם הימים. "אבל אני יודע שאני חייב להמשיך לעבוד קשה כדי לקבל את ההזדמנות שלי". ואכן ההזדמנות הגיעה בשני המשחקים האחרונים. אלא שכעת שוב עולה השאלה לפני קריית שמונה האם פריצה צריך להמשיך בחוד, או שמא יחזור פאקו לפתוח עם בדש, או זהבי, כחלוץ מדומה?

ראדה פריצה (יניב גונן)
פריצה והילדים. התקשה ללא המשפחה (יניב גונן)
 

הפרשנים טוענים כי השבדי חייב להמשיך, וגם הבלמים של מכבי נתניה מסכימים עם הקביעה הזאת. שלושה כאלה היו במשחק נגד הצהובים, והוא עדיין כבש מולם. פעמיים.

"פשוט אי אפשר להתמודד איתו. הוא פיזי ברמות שאי אפשר להסביר, הוא סחב שני בלמים שלנו על הגב כל המשחק ובכל פעם עבר אותם והגיע למצבי נגיחה חופשיים לגמרי. אי אפשר לעצור אותו", סיפרו בנתניה השבוע.

הערב מגיע משחק הצמרת המשמעותי מול עירוני קריית שמונה, משחק שהצהובים פשוט חייבים לנצח. וחידת החלוץ הפותח הופכת למעניינת מכולן. אז מה פאקו צריך לעשות? את הכתבה התחלנו עם נתון פיקנטי ונסיים אותה עם רמז פיקנטי, אותו קיבל המאמן דווקא מהשחקנים שלו.

ייני מול ברק לוי  (יניב גונן)
ייני מול ברק לוי. עדיפות גם ב-PES (יניב גונן)
 

ביום חמישי האחרון הגיעו ארבעה משחקני מכבי ת"א לאירוע בו השיקה הקבוצה את משחק PES15 בכיכובה. בצד השני התמודדו גם ארבעה אוהדים על מקום בגמר הגדול. כולם, בלי יוצא מהכלל, פתחו עם ראדה פריצה בחוד. 

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */