יום שישי, 26.04.2024 שעה 18:42
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

עונש הדרבי ישונה, הסכמה להמרת הפחתת נק'

ביה"ד דחה את ההחלטה של מכבי והפועל ת"א בעקבות עונשי הדרבי, העונשים יוקפאו ואוהדי הפועל ישבו בשערים 4-5 מול ב"ש. ביה"ד ביקר את האמירה על זהבי

|
עו
עו"ד עמית פינס ועו"ד מורן מאירי (רדאד ג`בארה)

ביה"ד של ההתאחדות לכדורגל דן הערב (שלישי) בערעור של הפועל ומכבי ת"א בעקבות העונשים שקיבלו אחרי אירועי הדרבי והחליט לדחות את קבלת ההחלטה ליום שלישי הבא ב-18:00. 

בסופו של עניין, החליט תובע ההתאחדות להסכים ולהמיר את עונש הפחתת 2 הנקודות לקבוצות בעונשים אחרים, אך ההחלטה הסופית כאמור, תתקיים בשבוע הבא. בינתיים, כל העונשים של הקבוצות מוקפאים ולמאזן הקבוצות נוספו 2 הנקודות החסרות. אוהדי הפועל ת"א יוכלו לשבת בשערים 4-5 במשחק הקרוב ביום שבת נגד הפועל ב"ש.

נציגי מכבי והפועל תל אביב הציגו את טיעוניהם, במטרה להמתיק ואולי אף לבטל את העונש שנגזר עליהם בשבוע שעבר. את מכבי ייצג בדיון עו"ד מורן מאירי ועו"ד יעל מרגלית, כשבדיון נכחו גם הדובר עופר רונן והמנכ"ל מרטין ביין. מנגד ייצג את הפועל עו"ד עמית פינס. הדיינים בערעור היו אורי גורן, אסף הדסי ופרופסור מיכאל דויטש.

כך נמסר מההתאחדות לכדורגל: ״התובע עו״ד ניר רשף, ביקש מבית הדין העליון להותיר את העונש על כנו וככל שבית הדין יסבור כי יש מקום להתערב בעונש, אזי שיעשה זאת ברכיב של הפחתת הנקודות ויפסוק עונשים חלופיים״.

מחוץ לבית הדין שמר על הסדר כוח שיטור גדול למרות שלא אירעו מקרים מיוחדים בדיון הקודם וגם לא הפעם, משטרת ישראל החליטה שלא לקחת סיכונים ושוב אבטחה את בית הדין של ההתאחדות.

"ההחלטות בעניין זהבי מקוממות"

נציג עמותת "האדומים", עו״ד עידן לוי, טען בדיון: "סגירת שערים 4-5 פוגעת באנשים שלא יכולים להרשות לעצמם כרטיסים יקרים יותר. מדובר בילדים, נוער וחיילים. רק בשביל לסבר את האוזן גם ערן זהבי החזיק בעבר מנוי ליציעים 4-5. ההחלטה של בית הדין פוגעת ב-4,600 אוהדים שייאלצו להדיר רגליהם מהכדורגל. אנחנו פועלים בעמותה כדי למנוע אירועים אלימים ביצע".

לפני חמש שנים: הדרבי מתפוצץ

כ-30 שוטרים ועשרה מאבטחים הוצבו מסביב לבית הדין בעשר ניידות וחמישה אופנועים, כשהכבישים מסביב לאצטדיון רמת גן נחסמו לכל מי שרוצה להגיע לדיון. השוטרים עברו תדריך על ידי קצין בכיר שאמר להם שבפעם הקודמת האוהדים היו בדרבי הכדורסל וכעת לא מתכוונים לקחת סיכונים מיותרים.

זהבי חוגג (יניב גונן)
זהבי חוגג (יניב גונן)
 

הערעור של שתי הקבוצות הגיע לאחר שבית הדין הטיל הפחתת שתי נקודות בפועל לכל אחת מהקבוצות וכמו כן הורה על סגירה בפועל של היציעים 4, 5, 10 ו-11 באצטדיון בלומפילד בארבעת משחקי הבית של כל אחת מהן, כלומר כל ארבעת השערים יהיו סגורים במשחקים של שתי הקבוצות. לאחר דחיית הערעור, אוהדי הפועל יוכלו לשבת ביציעים 4-5 במשחק הבית הקרוב בבלומפילד מול הפועל באר שבע.

בנוסף קיבלו השתיים עונש של הפחתת שלוש נקודות על תנאי בכל הרשעה המטילה אחריות על הקבוצה להפסקת המשחק, בתוקף עד לתום העונה. תובע ההתאחדות, ניר רשף, הסכים להמיר את עונש הפחתת הנקודות לעונש אחר.

כזכור, המאורעות הקשים בו הותקף קשר האלופה, ערן זהבי על ידי אוהד הפועל ת"א, במקרה שהחל שרשרת אירועים שפיצצה לבסוף את המשחק בדקה ה-31 במצב של 1:1.

זהבי והאוהד (יניב גונן)
זהבי והאוהד (יניב גונן)
 

האירוע חולל מהומה בין כל השחקנים על כר הדשא, שהסתיימה בהרחקתו של זהבי. הקשר הורה לשחקני קבוצתו לרדת מהמגרש ולבסוף, כשיצא סוף סוף מכר הדשא, נכנס טל בן חיים במשה אוחיון, בעבירה שהובילה לפריצה לכר הדשא של מספר אוהדים של מכבי ת"א ולפוצץ את המשחק.

בסיום הדיון, התייחס עו"ד מאירי לדברים: "דיברנו על דברים שאין להם אחיזה במציאות, ההחלטות מקוממות ומעודדות אלימות, בית הדין היה צריך לחשוב לפני שהחליט החלטה כל כך קשה נגד מכבי תל אביב וערן זהבי. עיכוב העונשים יותר רלוונטי להפועל תל אביב שתשחק בשבת הקרובה, בהיבט הזה, הפועל מרוצה מהעיכוב".

18:04: עו"ד עמית פינס פתח בדברים: "ב-2007 התקיים משחק בין צ'לסי לטוטנהאם באנגליה. במהלך המשחק פרץ אוהד טוטנהאם וניסה לתקוף את פרנק למפארד. למפארד התחמק מהמהלומה והתעוררה השאלה האם להעמיד את טוטנהאם לדין. טוטנהאם לא הועמדה לדין בגין מעשה אותו אוהד למרות שבבירור היה מדובר באוהד שלה".

"זה עניין אותי למה ואז הלכתי לתקנון המשמעתי של הפרמייר ליג, ליגה נידחת שלא צריך ללמוד ממנה שום דבר. התקנון המשמעתי הזה קובע אחריות שילוחית של הקבוצות על מעשי אוהדיה. לא משנה אם זה אוהד אחד או אוהדים כמאסה, אבל לצידה של האחריות השילוחית יש את צד הקבוצה, במקרה בו היא נקטה את האמצעים למנוע את פריצת האוהד ושאם תוכיח שנקטה באמצעים האלה, אין אחריות שילוחית מוחלטת ואין חזקת אשמה כפי שמנסים לעשות כאן. אני לא מכיר שום תחום פלילי אחד שקובע אחריות מוחלטת לחלוטין שמתלוות אליה חזקה אשמה".

למפארד (רויטרס)
למפארד. עו"ד פינס השתמש במקרה שלו כדוגמא (רויטרס)
 

18:08: פינס ממשיך: "ההתאחדות האנגלית קראה לטוטנהאם כדי לבדוק האם אכן נקטה את כל האמצעים על מנת למנוע את המקרה. ועל פי בדיקות שערכתי בתקשורת, צוטטה שם ההתאחדות האנגלית כמי שאומרת שטוטנהאם לא תועמד לדין לאחר שנמצא שנקטה בצעדים והאוהד מאידך, הורחק מהמגרשים לכל החיים. זאת צריכה להיות הדרך הנכונה. זאת הדרך להתמודד, שהאוהד לא ייכנס יותר למגרשי הכדורגל".

18:10: פינס משתמש בנושא קרלוס גארסיה ומציין: "קרלוס גארסיה עומד לדין על התססת הקהל אבל את מכבי תל אביב, לא מעמידים לדין אלא רק את השחקן. כמו שהדיין שמעוני אמר לי - אין כפל מבצעים. אז מחנה משותף יש לנו, אם יש את מי להעמיד לדין, אם יש אשם ישיר שכנגדו אפשר למצות את הדין, אז לא מעמידים לדין את הקבוצה ולא מפעילים את סעיף האחריות השילוחית. לנו אין סמכות על האוהד פואד שפרץ למגרש".

18:15: פינס חוזר על הטיעונים מהדיון הראשוני ומתזכר שוב את הדיון שהיה בהולנד. אחרי אירועי אלקמאר- אייאקס. הוא מציין כי אייאקס קיבלה עונש של קנס כספי בלבד והתנהל משחק חוזר.

שלושת הדיינים (רדאד ג´בארה)
שלושת הדיינים (רדאד ג´בארה)
 

18:16: פינס: "אפכת לאותו אוהד שיכור מהקנס שרמון וגולדהאר יקבלו? הרי ברור שלא אכפת לו. כאשר המעשה הוא פלילי והעבריין אינו אנונימי ואפשר להעמידו לדין, אין להטיל אחריות שילוחית על הקבוצות, זאת דעתי".

18:18: הדיין הדסי משיב לו: "אין שום אחריות לקבוצות? הרי הדברים האלה קורים בכל שבוע, במשחקי נוער ובמשחקי ליגות נמוכות. אין עליהן אחריות בכלל לדבריך?" פינס משיב שאין אחריות על הקבוצות ברגע שהיא נקטעה באמצעים שביקשו ממנה לנקוט לפני המשחק. הוא שואל את הדיין: "אוהד פרץ, חברת האבטחה לא אשמה והקבוצה כן. שמו שוטרים, אז המשטרה לא אשמה והקבוצה כן. תמיד הקבוצה אשמה?"

18:21: פינס ממשיך לדבר בזמן שהדיינים לא נראים מתרשמים יותר מדי מדבריו. פינס: "קורה שמעגלי אבטחה נפרצים. גם את מעגל האבטחה של יצחק רבין פרצו. זה לא אומר שהייתה שם התרשלות. מקרים רעים קורים".

18:24: פינס ממשיך: "השיכור הזה עשה מעשה והוא לא מתחרט עליו, ואנחנו צריכים להתמודד עם זה עכשיו".

מרטין ביין ועופר רונן (רדאד ג´בארה)
מרטין ביין ועופר רונן (רדאד ג´בארה)
 

18:30: פינס עובר לעניין סגירת שערים 10-11 במשחקי הפועל: ״העונש אומר שהפועל לא יכולה להושיב אוהדי יריבה במשחקי הבית שלה. עכשיו גם אוהדי הפועל ב״ש שלא יוכלו להגיע למשחק הבא. אם אני אוהד הפועל שמנוי ל-4-5 אני מגיש תביעה יצוגית על כך שלקחו לי ארבעה משחקים״.

18:33: ״קראתי את ההחלטה ואני נדהם מהדברים. הואשמנו שליבינו את העניינים. אנחנו ליבינו אותם? על פי מה שקראתי אפשר לחשוב שלג׳ורדי קרויף וברקוביץ׳ היה רצח בעיניים. אבל אני ראיתי את הווידאו וראיתי שני ג׳נטלמנים עומדים מחובקים ומנסים לדסקסק לגבי המשך המשחק״.

18:35: ״מהרגע בו פואד ירד לדשא כל אנשי הפועל נהגו למופת״, אמר פינס. השופט גורן משיב לו: ״גם שי אבוטבול?״, פינס משיב: ״גם הוא, הוא ניסה להפריד בין הניצים. שחקני הפועל זזו הצידה בזמן האירוע״.

מרטין ביין (רדאד ג´בארה)
מרטין ביין (רדאד ג´בארה)
 

עו"ד מאירי התערב: "לא הייתה אלימות בין השחקנים. הם עמדו רגועים והכל היה בסדר. אחרי זה השופט הוציא את הכרטיס האדום, דבר שהוא חריג לגמרי בנסיבות האלה. להוציא לשחקן אדום אחרי שהוא הותקף על ידי אוהד. אין תקדים לזה בארץ. היה מקרה אחד בעולם בהולנד. כתוצאה מזה, אני אומר לכם בסוף - הייתה מחאה, ערן זהבי גם היה בהלם והייתה מחאה נגד הכרטיס האדום. מחאה מוצדקת וסבירה. הוא ניסה לשכנע את השופט שיש פה טעות איומה. היא ייצרה חוסר שוויון. המחאה הייתה על העוול שנגרם על המגרש הספורטיבי. ואז המשחק מחודש והולכים לשחק, ומשחקים ובועטים כדור קרן ואין שום אלימות בין שחקנים. לא תראו שום דבר. ואז יש עבירה של שחקן מכבי שקיבל בגינה כרטיס צהוב ואח"כ יש פריצת אוהדים. אבל להגיד שהיה פה כאוס של 13 דקות? זה חוטא לאמת".

18:45: בשלב הזה תוהה הדסי באוזני פינס: "מדוע אתה לא מדבר על זה שאוהדי הפועל ת"א זרקו חפצים וכוסות שתייה על ערן זהבי?". פינס משיב: "זה לא כובד מרכז גזר הדין. אני לא מתעלם מזה. אבל לא על כך הגענו לכאן".

פינס מתחיל לדבר על העונשים: "הורדת שתי נקודות - לא היה תקדים לזה בכל העולם. על פריצת אוהד להוריד לקבוצה נקודות? אני זוכר מקרה שמכבי פ"ת - הפועל חיפה - כולם פרצו למגרש, לא היה אחד שלא הלך מכות. מכבי פ"ת קיבלה עונש של שלוש נקודות. אז על זה נותנים שתי נקודות כי זה היה בפריים טיים?". דויטש משיב לו: "אבל היה פה גם מקרה של תקיפת שחקן". פינס עונה: "מועדון שלם השתולל על הדשא. מול שייגצ שנכנס למגרש ותקף שחקן. זה לא בר השוואה".

הדיין מיכאל דויטש (רדאד ג´בארה)
הדיין מיכאל דויטש (רדאד ג´בארה)
 

18:51: פינס משתמש בתקדים קדאייב: "אוהד מכבי גחן לדשא והכה את קדאייב. דמו של זהבי לא יותר סמוק מדמו של קדאייב. מכבי קיבלה על כך רק קנס כספי". הדסי משיב לו: "אבל במקרה ההוא לא פוצץ משחק".

18:52: פינס ממשיך: "איכשהו זה עבר חלק. לא הורדו נקודות. היה קנס כספי של 30 ש"ח. מהתקדים הזה אני לומד". גורן משיב לו: "אז הייתה טעות שם בענישה".

פינס עונה: עובדה שתובע ההתאחדות לא חשב שהייתה טעות בענישה, אחרת היה מערער אז. לצערי מה שעושה את ההבדל זה התקשורת. שם זה עבר מתחת לרדאר, אבל פה התקשורת עסקה רק באירועי הדרבי וזה מה שעניין את הדיין. צר לי לומר את זה. הדברים נאמרו בריש גלי".

18:54: דויטש שואל: "אז מה אתה מציע לדרכי טיפול במקרים כאלה?", פינס משיב: "לזרוק את האוהדים המתפרעים לכלא ושלא יוכלו לראות אף משחק כדורגל בימי חייהם. זה הצעד המתבקש. ואח"כ, חינוך-חינוך-חינוך. לשם זה הוקמה מנהלת הליגה, מלחמה באלימות".

הדיין אורי גורן (רדאד ג´בארה)
הדיין אורי גורן (רדאד ג´בארה)
 

18:57: פינס על עונש הורדת נקודות על תנאי: "פה בית הדין איבד את זה לגמרי ונתן לגיטימציה ופרס למשוגע הבא שירצה לפרוץ לדשא". על סגירת השערים במשחקי שתי הקבוצות אמר: "זה אבסורד. טכנית אין לאף קבוצה איך לבצע את העונש הזה. אני לא יכול לארח את אוהדי ב"ש ביום שבת. יש לי משחק. איפה אני אשים אותם? אני אשלח עוד אוהדים משער 8 הביתה ואשים שם את אוהדי ב"ש?"

19:01: פינס מדבר על עניין המשחק שנקבע כ-0:0 ללא נקודות: "זאת החלטה מעליבה. בית הדין קרא לנו עבריינים? זאת פסקה שערורייתית שמאוד קשה לי להתמודד איתה". פינס התייחס בכך למשפט בגזר הדין שנגע בבקשת הקבוצות לקיים משחק חוזר.

19:05: עוברים למורן מאירי ומכבי ת"א. מאירי מתחיל בפנייה לדיינים: "בידיכם הכוח והסמכות להחליט על קיום משחק חוזר".

19:06: מאיר מתחיל את דבריו. "על פי סעיף 51 בתקנון פיפ"א - במקרה של אלימות בו לא ניתן לזהות את התוקף, הסנקציות יוטלו על הקבוצות. אבל אם אתה מזהה את אותם הפורעים, חל הסדר אחר. הפכנו וחיפשנו תקדים של הורדת נקודות במקרה כזה, לא מצאנו".

עו&qout;ד עמית פינס (רדאד ג´בארה)
עו"ד עמית פינס (רדאד ג´בארה)
 

19:12: מאירי תוהה: "האם הענישה שניתנה כאן תרתיע את האוהד הבא מלנהוג כך בפעם הבאה? לדעתי, אין ספק כי היא לא רק מרתיעה. היא מעודדת את האוהד הבא לפרוץ למגרש. אי אפשר לצפות ממכבי ת"א שעכשיו היא תמנע זאת. למה יש בענישה הזאת עידוד? כי מכבי ת"א מתמודדת על אליפות. העונש הזה מבחינתה הוא הורדת 8 נקודות. שלוש על כך שלא נתנו לה לשחק. הדבר השני הוא הורדת שתי נקודות. זה כבר חמש. עכשיו תניחו שיבוא אוהד וירצה לקלקל לה את האליפות. הוא ילבש חולצה צהובה כשנשחק נגד מכבי נתניה, יפרוץ למגרש, יורידו פה מינימום שלוש נקודות ואי אפשר יהיה לקחת אליפות. תתארו לכם איך אותו אוהד יחגוג אם זה יצליח. זה בדיוק הפוך מתכלית החקיקה. זאת תוצאה אבסורדית וקיצונית בצורה יוצאת דופן".

19:14: "התוצאה של העונש היא תוצאה הפוכה. לך תסביר את זה לפילנטרופ קנדי שמשקיע בישראל למעלה מ-20 מיליון דולר כדי שישחקו כאן כדורגל, כדי שחמישה משחקני נבחרת ישראל שפתחו בהרכב ישחקו בישראל ולא בבלגיה, זה ששילם לצוות זר שגיע ארצה ויביא תוצאות. אי אפשר להסביר לו את זה. הוא לא מבין את הפגיעה בספורטיבית. הוא מצפה שאם הוא משקיע משאבים דרושים, אם יפסיד על הדשא זה בסדר, אבל הוא לא יכול להבין מדוע האליפות תוכרע פה בבית הדין".

עו&qout;ד מורן מאירי ועו&qout;ד יעל מרגלית (רדאד ג´בארה)
עו"ד מורן מאירי ועו"ד יעל מרגלית (רדאד ג´בארה)
 

19:16: מאירי מציג את כל הפעולות שמכבי ת"א נוקטת כדי למנוע כניסת אוהדים למשחקי הקבוצה עקב התפרעויות ומציין את הקריאות הגזעניות כלפי ראדי בקיץ והטיפול בהן.

19:18: מאירי חושף - "מכבי הייתה אורחת בדרבי. היא הציבה 5 מצלמות על האוהדים שלה. עמדנו בהוראות בית הדין. המצלמות מכוונות כל הזמן, משלמים משכורות לאנשים כדי שיצלמו אותם וכדי שנוכל לטפל. בזכות תמונות שצילמנו זיהינו את הפורצים, שללנו להם את הזכות להיכנס למגרשים, בזכות המצלמות שלנו הוגש החומר למשטרה והם נעצרו".

19:19: מאירי: "יש מכתבים מהמשטרה שמודה לנו על העזרה שלנו והתרומה לתפיסה. ישבו חמישה מאבטחים במימון מכבי בתוך היציע וטיפלו באוהדים. עכשיו אני שואל אתכם - גולדהאר קנה את מכבי כדי שיהיה לו איזה פאן, אי אפשר לתאר כמה זה מקומם מה שקורה עכשיו. הענישה הזאת, היא מרחיקה את המשקיע הפוטנציאלי. זה בלתי נתפס בעיניו, זה לא קיים באף ליגה בעולם (אנגליה, גרמניה, איטליה, הולנד, ספרד). על רונאלדו נזרק מצת על הראש והקבוצה קיבלה משחקי רדיוס ללא קהל. אבל הפחתת נקודות תהיה רק במקרה שבו היו מכות במגרש בין בעלי התפקידים. במונדיאל היו פריצות על ימין ועל שמאל. אתה לא יכול להסביר את זה לציבור המשקיעים".

19:21: עוד הוסיף מאירי: "המשקיע הפוטנציאלי רוצה שלושה דברים בסיסיים בכדורגל הישראלי; שקיפות, הגינות ובתי משפט שהוא יכול לסמוך עליהם. אם איבדנו את זה, אנחנו מאבדים את המשקיעים הבאים". מאירי אף מספר על מצלמות האבטחה שמכבי הציבה במתחם האימונים כדי לטפל באוהדים פורעים גם מחוץ למשחקי הקבוצה.

תובע ההתאחדות ניר רשף (רדאד ג´בארה)
תובע ההתאחדות ניר רשף (רדאד ג´בארה)
 

19:25: מאירי המשיך: "הענישה הזו מורידה את המוטיבציה, כי זה עולה גם כך המון כסף ובסוף הבעלים נענשים. הענישה הזאת מעודדת את הפורעים לבצע את המקרה שוב. אין שום היגיון בין הענישה לבין התכלית. אין אדם אחד שיכול להסביר לגולדהאר את העונש הזה, שאם יורידו לו נקודות, אז אוהדים יפסיקו לפרוץ".

19:28: הדסי תוקף את מאירי: "מה שאדוני אומר זה שבגלל שעשיתם את הכל, אז לא צריך להעניש. זה לא הגיוני לדעתי". מאירי משיב: "זה בלתי נתפס. אנשים רוצים שאליפות תוכרע על הדשא. התיאור של פסק הדין הוא ממאדים. לא היה שום אירוע בין השחקנים. רבע שעה אחרי הכל ועמדו דיברנו אני, ערן זהבי וגילי ורמוט. לא היה שום דבר רע בין הצדדים".

19:29: מאירי על האמירה נגד זהבי בפסק הדין, על פיה היו חילופי מהלומות באותה תקרית: "זאת אמירה נוראית, מקוממת. זאת אמירה שלא ניתנת לעיכול". גורן מסכים איתו: "היא אכן אמירה לא נכונה". מאירי מבקש מבית הדין למחוק את האמירות נגד זהבי בפסק הדין. 

הם נראים נכונים לעשות זאת לפי התגובות שלהם ואף תוהים מדוע זהבי לא ביקש לעמוד לדין כדי לבטל את הרחקתו בכלל. מאירי מסביר כי הפרשנות שניתנה לו יכלה לגרור בטעות עונש קשה יותר לזהבי עצמו ולכן החליטו לוותר על כך.

19:32: גורן אופטימי: "אנחנו רוצים להכריע בדיון הזה עוד היום".

19:34: מאירי תוקף את פסק הדין כולו ושואל: "מאיפה הביאו את האמירות החמורות האלה?", מתייחס לכך שנכתב כי אוהדי מכבי תקפו מאבטח עד אובדן הכרה, דבר שלא נכון עובדתית לדברי מאירי: "אם המאבטח היה מאבטח טוב, האוהד לא היה פורץ למגרש".

19:39: מאירי מוחה על ההחלטה לסגור את שערים 10-11: "למה להעניש את יושבי השער הזה? בדרבי היו שם גם אוהדים משערים 1,2, 8 ו-13".

מאירי ממשיך: "למכבי אין אפשרות לבצע את ההחלטה הזאת. ייגרם לנו נזק מוערך של מיליון שקל ואם מישהו יתבע אותנו, אין לנו הסבר טוב למה סגרו דווקא את 10 ו-11. אני מבקש בעניין זה ככל שבית הדין יחליט להעניש, אני מבקש להמיר את הדבר הזה למשחק רדיוס עם קהל. אין לנו אפשרות טכנית לקבוצה וזה נזק גדול שאני מניח שיתגלגל לנזק להתאחדות. אני אומר לכם - המנויים יגישו תביעות. אלפים".

19:47: כעת הגיע תורו של התובע ניר רשף: "שמעתי את עו"ד מאירי ואת עו"ד פינס וממה שאני מתרשם, צריך לסגור את בית הדין המשמעתי ושלא תהיה יותר ענישה בתחום המשמעתי בכדורגל הישראלי. אני מקצין בכוונה. נראה לי שאנשים שכחו שהיה פה אירוע מאוד חמור של אוהד שהכה שחקן במגרש, של משחק שהתפוצץ ולא הגיע לסיומו החוקי בעקבות פריצת אוהדים. לא צריך להתעלם מהעובדה שאותם אוהדים מובאים לדין ונותנים את עונשם, אבל עם כל הכבוד, תקנון המשמעת ותקנון ההתאחדות עדיין לא שונה".

19:51: רשף: "אחריות שילוחית לדעתי כן מרתיעה. אולי את אותו פואד לא, אבל את שאר האוהדים כן. עם כל הכבוד לגולדהאר, הו אלא הדיון פה". מאירי תוקף: "הוא בדיוק הדיון כאן, איך אסביר לו בדיוק שהעונש הזה תורם לו?"

מאירי מאוד לא אוהב את דבריו של רשף וטוען כי לא נתנו לקבוצות להגיב לנושא התפרצות בעלי תפקידים לשדה המשחק.

19:57: רשף מסביר את עניין השערים: "ביקשתי לסגור את שערים 4-5 במשחקי הפועל ואת שערים 10-11 במשחקי מכבי. הדיינים החליטו מה שהחליטו. זה לא מה שאני ביקשתי. אם הם רוצים שישחקו רדיוסים בלי קהל, אין לי בעיה". מאירי מבקש רדיוס עם קהל וטוען כי זה עונש יותר חמור. רשף טוען: "לדעתי זה לא יותר חמור מסגירת שערים".

20:07: אחרי שתי דקות הפסקה, חזר הדיון. רשף: "לדעתי בית הדין נתן עונש מידתי. אבל אם אתם משתכנעים מהטיעונים של חבריי, אז לדעתי יש להתחשב בכך באפסקט של הפחתת הנקודות ולשנות אותו".

20:13: גורן מודיע: "הטענות הנכבדות שהועלו על ידי באי כוח הצדדים המלומדים הן טענות כבדות משקל, ולכן הן זקוקות למחשבה נוספת. ולכן אנו מורים על עיכוב ביצוע העונשים עד יום ג' הבא, בשעה 18:00". עוד הוסיפו הדיינים: "כבר בשלב זה, אנו מודיעים כי אינינו מקבלים את אמירות בית הדין ביחס להתנהגות השחקן ערן זהבי בעת אירוע התקיפה".

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */