יום חמישי, 18.04.2024 שעה 10:17
ליגה לאומית 23-24
 פלייאוף עליון 
6136-5730בני יהודה1
6019-5030עירוני ק"ש2
5428-4630עירוני טבריה3
5040-5830מכבי יפו4
4734-4630הפועל נוף הגליל5
4548-5530הפועל ניר רמה"ש6
4234-3830הפועל א.א. פאחם7
4241-3430מכבי הרצליה8
 פלייאוף תחתון 
4140-4130הפועל עכו1
3739-3130מ.ס כפר קאסם2
3539-2730הפועל ראשל"צ3
3435-3630הפועל ר"ג4
3453-3830סקציה נס ציונה5
3140-2830הפועל כפ"ס6
2453-3330הפועל עפולה7
1666-2730איחוד בני שפרעם8
לוח משחקים
  • בני יהודה
  • שישי, 19/04, 16:00
  • הפועל נוף הגליל
  • עירוני ק"ש
  • שישי, 19/04, 16:00
  • הפועל א.א. פאחם
  • עירוני טבריה
  • שישי, 19/04, 16:00
  • הפועל ניר רמה"ש
  • מכבי יפו
  • שישי, 19/04, 16:00
  • מכבי הרצליה
  • הפועל עכו
  • שישי, 19/04, 16:00
  • סקציה נס ציונה
  • מ.ס כפר קאסם
  • שישי, 19/04, 16:00
  • הפועל עפולה
  • הפועל ראשל"צ
  • שישי, 19/04, 16:00
  • הפועל כפ"ס
  • הפועל ר"ג
  • שישי, 19/04, 16:00
  • איחוד בני שפרעם

שוער עולה: אברבנל והפריצה שעדיין לא הגיעה

הוא ספג 4 שערים בלבד ב-12 משחקים בכל המסגרות והוביל את קריית גת למקום הראשון בלאומית. השוער שנחשב להבטחה בהפועל חולם: "רוצה להגיע לנבחרת"

|
אברבנאל. נהנה במקום בו הוא נמצא (פייסבוק קרית גת)
אברבנאל. נהנה במקום בו הוא נמצא (פייסבוק קרית גת)

רק לפני מספר שנים נדמה היה שניל אברבנל יהיה השוער הבא של הפועל תל אביב, אך חלומות לחוד ומציאות לחוד. הקריירה של אברבנאל תפסה מסלול שונה ממה שחשב ונראה שרצף החלטות שגויות הביאו אותו דווקא למקום אחר לגמריי.

בקיץ האחרון, השוער בן ה-27 קיבל החלטה טובה כשהימר על העולה החדשה לליגת הלאומית, עירוני קריית גת, שלא מעט בזכותו מוליכה בימים אלה את הטבלה. אברבנל ספג ארבעה שערים ב-12 משחקים (בכל המסגרות), כשהוא שומר על רשת נקייה שש פעמים בשמונת המשחקים הראשונים של הקבוצה בליגה ונדמה כי העונה הוא יוכל לבצע את הקאמבק הגדול לו ייחל.

אברבנל, שהספיק לעבור בקריירה גם בהפועל רעננה, מכבי פ"ת והכח עמידר ר"ג, סיפר על הטעויות שלדעתו עשה במהלך הדרך: "יכול להיות שאחת הטעויות הגדולות שעשיתי בקריירה שלי הייתה לעזוב את הפועל תל אביב בגיל 22. אם הייתי מחכה וממשיך לשבת על הספסל, הייתי כנראה מקבל את ההזדמנות לאחר עזיבתו של וינסנט אניימה כי מאוד האמינו בי בקבוצה, אבל מי שמכיר אותי יודע שאני לא בנוי לשבת על הספסל. אני תמיד רוצה לשחק, להשפיע ולקחת חלק".

אברבנאל. מצטער שלא המתין לקבל את ההזדמנות בהפועל ת&qout;א (פייסבוק קרית גת)
אברבנל. מצטער שלא המתין לקבל את ההזדמנות בהפועל (פייסבוק קרית גת)
 

"באיזשהו מקום יש כאלה שיגידו שדווקא עשיתי את הצעד הנכון, אבל גם יש כאלה שלא. אני העדפתי ללכת לשחק. היום אני כבר מאוד שלם עם זה כי עשיתי שלוש שנים מדהימות בלאומית, כאשר תמיד השארתי את חותמי", הוסיף השוער. את הקאמבק לליגת העל קיווה לעשות אברבנל בעונה הקודמת, לאחר שתי עונות מוצלחות בליגה הלאומית עם רעננה, שלאחריהן הוא עבר למכבי פ"ת, איתה עלה לליגת העל, אך בליגה הבכירה הוא פתח בהרכב רק בששת המשחקים הראשונים ובגלל יכולת לא טובה, איבד את מקומו לצחי גיגי: "קפיצת המדרגה שלי הייתה אמורה להיות שנה שעברה במכבי פ"ת ואני יכול להאשים אותם בזה, אבל אני משתדל להסתכל על עצמי. יכול להיות שמשהו בהתנהלות שלי לא היה נכון מול ההנהלה ומול המאמן, אבל אלה דברים שביני לבינם ואני לא רוצה להיכנס לזה. אני לא מתכוון לירוק לבאר ששתיתי ממנה", אמר השוער.

אברבנל סיפר גם על המזל שלדעתו לא היה לצידו ועל הסיבה שבחר להגיע דווקא לקרית גת: "סבלתי בשנה שעברה מחוסר מזל גדול. עברתי שתי פציעות מאוד קשות שהשביתו אותי ללא מעט זמן והגבילו אותי, אבל אפשר לקחת את העונה האחרונה שלי למספר מקומות. מקום אחד הוא של תסכול, משום שזו הייתה אמורה להיות עונת הפריצה שלי בליגת העל, ומצד שני, החלטתי בקיץ האחרון ללכת למקום שבו אני יודע שאשחק. היו לי מספר הצעות מליגת העל גם כשוער ראשון וגם כשוער שני אבל רציתי ללכת למקום שאני יהיה בטוח בו, עם מאמן שייתן לי את הקרדיט, כי ידעתי שהשנה הקרובה היא שנה מאוד חשובה עבורי ועבור הקריירה שלי".

קיצוץ השכר הדרמטי וההגעה הקשה לדרום
"קיבלתי הצעות מליגה לאומית עם יותר כסף והעדפתי ללכת לקריית גת בגלל המאמן, ליאור זדה, והבעלים, מיכה יפרח. הם באמת רצו אותי, האמינו בי ושמו בידיים שלי את הקבוצה ואני שמח עם הבחירה שעשיתי. אני עובד מאוד קשה והתוצאות מדברות בעד עצמן ובהחלט כיף להוליך את הטבלה. אנחנו קבוצה באמת מדהימה", סיפר ניל. למרות הכל, הדרך של השוער לדרום לא הייתה פשוטה בכלל, ועקב חוסר הוודאות הכלכלי שהיה בקבוצה בתחילת העונה, נדרש אברבנל לקצץ ב-50 אחוז משכרו.

אברבנאל. לא עבר דרך קלה עד שהגיע לדרום (פייסבוק קרית גת)
אברבנאל. לא עבר דרך קלה עד שהגיע לדרום (פייסבוק קרית גת)
 

"ביקשו ממני לקצץ 50 אחוז מהשכר ואכן הסכמתי לקצץ כדי להקל עליהם. אני עושה את זה באהבה כי זה מקום שנותן לי ואם אני יכול לעזור לו זה מה שאני עושה", סיפר השוער. אברבנל גם סיפר על הקשר המיוחד עם מאמנו החדש: "ליאור זדה הוא מאמן פתוח והוא גורם לי לתחושה מדהימה. עוד לא יצא לי לעבוד עם מאמן כזה חוץ מאולי ניצן שירזי ז"ל, שהיה דומה לו באופי. הפגישה הראשונית שהייתה לי עם זדה ויפרח הייתה מאוד חמימה והרגשתי שבחרתי נכון".

אכן נראה כי מדובר בנתיים בהחלטה הנכונה עבור השוער. קרית גת מצליחה להרשים בליגה ומוכיחה פעם אחר פעם שמיקומה במקום הראשון הוא לא מקרי כלל. "אני חושב שסוד הקסם של קריית גת בנוי מהחיבור מדהים של הצוות המקצועי. ההנהלה חמה ואוהבת וחדר הלבשה מאוד מגובש ואיכותי. לליגה הלאומית יש לנו סגל שחקנים טוב ובמיוחד הגנה חזקה. יש המון מוטיבציה ויכולת אבל עוד לא עשינו שום דבר. מה שעשינו עד עכשיו טוב ויפה, אבל אם לא תהיה המשכיות הכל יירד לטמיון", סיפר ניל.

אברבנל חוגג עם החברים (חגי ניזרי)
אברבנל חוגג עם החברים (חגי ניזרי)
 

אברבנל התייחס לעובדה שקרית גת היא עדיין אנדרדוג בעיני לא מעט אנשים למרות ההצלחה הנאה בפתיחת העונה: "פחות מדברים עלינו כרגע וזה הגיוני, אבל אין לנו בעיה עם זה שידברו על אחרים ואנחנו נבוא ונעשה את העבודה שלנו בשקט. אנחנו לא חושבים רחוק ומסתכלים כל פעם רק על המשחק הבא ואנחנו עובדים על עצמנו מבחינה מנטלית".

הרגע הגדול ביותר בקריירה
אברבנל, גדל בשורות האדומים ושיחק בקבוצה בעונות 2006/07 ו-2009/10 והיה שותף לזכייה בגביע המדינה והדאבל הענק, אך בתום עונת הדאבל בה הבין שאין לו מספיק דקות משחק, ביקש ניל מהמאמן דאז, אלי גוטמן, להשתחרר לאחת הקבוצות בארץ, על מנת לקבל דקות משחק ולחזור אולי לקבוצה בעתיד בתור שוער ראשון. "כשהייתי בן 21 לא אשקר שראיתי את עצמי במקום אחר לגמרי, אבל החיים מובילים אותך למקומות שאתה לא מצפה וגם עשיתי לא מעט טעויות בקריירה שלי, אך אני לומד לאט לאט והיום אני הרבה יותר ובוגר ובשל להצלחה", סיפר השוער.

אברבנל סיפר על הציפייה שלו מהפועל ת"א בה גדול: "בעשור האחרון גדלו ארבעה שוערים בהפועל תל אביב ובכל זאת הביאו שוערים מבחוץ. אני חושב שהיו צריכים לתת יותר קרדיט לשוערי הבית. אני שוער שגדל בהפועל ת"א וגם היית בפנימייה שלה וינקתי את הקבוצה מגיל צעיר ואני תמיד אשאר אוהד הפועל. אני יכול להגיד שלפעמים אני רואה משחקים של המועדון וכואב לי לראות שלא האמינו מספיק בשחקני בית. אני רואה את העבודה של אייל ברקוביץ' בהפועל ואין לי ספק שהוא יחזיר את הזהות, אך זה ייקח עוד זמן. אין לי ספק שהפועל תחזור ומי יודע, אולי בעתיד אהיה חלק ממנה".

אברבנל. מצפה מהפועל לתמוך יותר בשוערי הבית (חגי ניזרי)
אברבנל. מצפה מהפועל לתמוך יותר בשוערי הבית (חגי ניזרי)
 

השוער סיפר על רגע השיא שלו בקריירה: "שיא הקריירה שלי הוא לא גמר גביע המדינה ולא משחקי האליפות שהיו לנו, אלה הדרבי התל אביבי. לנצח 0:3 את מכבי תל אביב כשוער שעלה מהנוער לבוגרים זה מדהים. לעלות לחימום בבלומפילד מלא זו אווירה שלא משתווה לגמר גביע או זכייה באליפות". למרות הדרך הקשה שעבר, אברבנל אופטימי ומאמין כי בסופו של דבר יימצא את דרכו חזרה לקדמת הבמה "אני בן 27 בעמדת השוער בה הגיל הזה לא נחשב למבוגר כלל. זאת רק ההתחלה בשבילי ואני מקווה מאוד שבפעם הראשונה יגיע שוער לנבחרת מהליגה לאומית. אני חושב שאני ראוי ואני מתאים, אבל יש מאמן והוא קובע. אין לי ספק שאם הוא יעקוב אחרי, הוא יבין שאני מתאים. נבחרת היא לא מילה גסה עבורי. אני מאמין ביכולת שלי ואני רואה את השוערים האחרים ומאמין שאני יכול למרות שאני מאוד מפרגן לאופיר מרציאנו. מה שהוא עשה בשני משחקים האחרונים לא מובן מאליו בכלל. הייתי עם חיוך מאוד גדול שראיתי אותו מצליח".

אברבנל התייחס גם להזדמנויות שמקבלים שוערים תוצרת כחול-לבן בליגה על:" לצערי שוערים ישראלים לא מקבלים יותר מדי הזדמניות וזה חבל מאוד. אם אני מסתכל על בעלי בית של קבוצות ואני רואה שמביאים את אניימה אני מוחא כפיים, אבל אם אני רואה קבוצות שמביאות שוערים זרים שלא ברמה של ליגה א', זה חבל מאוד כי יש הרבה שוערים ישראלים ברמה גבוהה. תפקיד המאמן בארץ מאוד לחוץ ותפקיד השוער זה תפקיד שאתה צריך בו מישהו שהוא באנקר ומאמנים לפעמים רוצים לשמור על עצמם. כל שוער עושה טעויות וזה חלק מהמשחק".

השוער סיפר גם על הדמות לחיקוי שלו: "אין ספק שהשנה בה שיחקתי לצידו של אניימה הייתה אחת השנים שהכי תרמו לי בתור שוער. עד היום אנחנו בקשר. הוא אחד מהשוערים הכי טובים שראיתי. ששיחקתי עמו מצד אחד זה היה מאוד מתסכל כי ידעתי שאין לי סיכוי לקחת את העמדה של השוער הראשון, אבל גם הסתכלתי על חצי הכוס המלאה. ידעתי באותה העונה שלא ישחררו אותי כי היו צריכים אותי כשוער שני, אז החלטתי לתת את כל כולי במשחקים בהם השתתפתי ולמדתי ממנו המון. הייתה עונה מדהימה באותה עונה ולקחנו דאבל".

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */