יום שישי, 29.03.2024 שעה 08:50
לוח משחקים
  • שטרסבורג
  • 74 - 79
  • עירוני נס ציונה

הפ' י-ם סימנה את וויוקאס: שוק שחקני הפנים חלש

בבירה מפנימים את הבעיות לאחר ה-79:82 על פרטיזן: "גפני וג'ונס לא היו נוחתים אם לא היינו במוק' היורוליג". וגם: האם קיצ'ן הפר את הוראות פרנקו?

|
גפני, אליהו וג´ונס. אחד מהם יוחלף? (אורן בן חקון)
גפני, אליהו וג´ונס. אחד מהם יוחלף? (אורן בן חקון)

ככל שתפנימו זאת מהר יותר, כך יהיה לכם קל יותר לעכל את התוצאות של הפועל ירושלים. אגב, מוטב שתעשו זאת מהר כי במועדון עצמו כבר השלימו עם העניין: הפועל ירושלים א-י-נ-ה קבוצת יורוליג. היא אפילו לא קבוצת פיינל פור יורוקאפ.

מצד שני, להפועל ירושלים אומנם יש בסגל כשרונות ששווים יורוליג החל מברייסי רייט, דרך ליאור אליהו, ועד יותם הלפרין ודרווין קיצ'ן, אך גם אותם טאטאו אל מחוץ למפעל הבכיר ביבשת. ממרומי הליגה הישראלית, האדומים בקושי ניצלו אמש ממבוכה ביתית נוספת וסחטו ניצחון דרמטי 79:82 בשיניים מול פרטיזן בלגרד הסרבית.

בסיום המשחק התעכב המאמן דני פרנקו על הרבע הרביעי המרשים של קבוצתו, שם הפכו האדומים מפיגור דו ספרתי לניצחון במה שהוכרז כ-"רבע הטוב ביותר (של הקבוצה, ד.פ.) העונה". כאילו שהניצחון הדחוק על הפועל ת"א וההפסד הביתי מול וולגוגראד לא הספיק, בואו נתמקד לרגע בפשלות במאני טיים שכמעט עלו להפועל בהפסד ביתי נוסף.

1. בדומה למהלך הסלאלום המבריק של רביב לימונד עד הטבעת בשלהי המשחק, אז ירושלים כשלה לבצע אחד מהעבירות שנשארו לה - גם נגד פרטיזן דרווין קיצ'ן איבד את השחקן שלו במקום לבצע עבירה וכמעט חירב לקבוצתו את המאזן האירופי.

2. ירושלים מסרבת לשמור על איזור הקשת ולמרות שיצאה עם שני ניצחונות בשלושת משחקי הבית האחרונים, היא בקלות יכלה ליפול למאזן 2:1 שלילי. הפועל ת"א תפרה 10 שלשות בארנה בניצוחו של יונתן שולדברנד. שלושה ימים אחר כך, וולגוגראד הגיעה לירושלים ללא מאמן או עוזר מאמן בכיר והפגיזה 10 שלשות באדיבותו הרבה של ברנרד קינג. אתמול, פרטיזן פשוט השתוללה מחוץ לקשת והמטירה על המקומיים 12 שלשות ב-46% מרשימים. סך הכל, בשלושת המשחקים האחרונים, הפועל י-ם ספגה 96 נקודות מעבר לקשת.

קיצ´ן. רצף טעויות בסיום (אורן בן חקון)
קיצ´ן. רצף טעויות בסיום (אורן בן חקון)
 

3. עם כל הכבוד למהלך המנצח של קיצ'ן בשנייה האחרונה, הרכז האמריקאי שוב כמעט והפיל את חבריו. ביתרון 79:81 עם 0.2 מאיות על השעון, קיצ'ן עמד על הקו לזריקת הבונוס. מהספסל אפשר היה לשמוע את פרנקו צועק "תחטיא. תחטיא. תחטיא". הצוות הירושלמי ידע כי לסרבים נותר פסק זמן וכדור מהחצי, אך קיצ'ן חיפש להשלים ערב מושלם מהקו. סוף טוב הכל טוב, קיצ'ן קלע, פרטיזן החטיאה והפועל ניצחה בשיניים.

אז מה לא עובד? "בואו נשים את העובדות על השולחן", מקורב למועדון הסביר לאחר המשחק, "אילולא השתתפותה של הפועל ירושלים במוקדמות היורוליג, לא טוני גפני ולא ג'וזף ג'ונס היו נוחתים בירושלים. אולם מצב שוק שחקני הפנים כל כך חלש שאפילו מכבי ת"א לא מצליחה לאתר מחליף ראוי לאלכס מאריץ'".

ווגיוקאס (GettyImages)
וויוקאס. יגיע לבירה? (GettyImages)
 

ל-ONE נודע כי ביממה האחרונה נפוצו שמועות לפיהן האדומים עוקבים מקרוב אחר התפתחות פרשת עיכוב המשכורות של גלאטסראיי הטורקית. אם שחקנים ישוחררו, יאן וויוקאס היווני-אנגלי, סומן על ידי ראשי המועדון. אלא שמבט אל נתוניו של הפאוור-פורוורד מעידים כי גם כאן לא מדובר בטאלנט יוצא דופן. העונה וויוקאס עולה מהספסל ותורם 1.5 ריבאונדים בממוצע. מעבר לרכות ההגנתית שלו, מקשת השלוש וויוקאס לא מאיים בכלל.

הפועל י-ם של העונה, ללא חיזוק מאסיבי באיזור הצבע, לא מגרדת אפילו את שמינית גמר היורוקאפ. תגידו, קו קדמי בשילוב גפני את ג'ונס אפשר להשוות לקאדר איכותי הכולל את ארט פראחוסקי וג'וש דאנקן? אין סיכוי.

פרנקו והראל. הקבוצה לא מספיק טובה (אורן בן חקון)
פרנקו והראל. הקבוצה לא מספיק טובה (אורן בן חקון)
 

דווקא הישראלים היו אלו שנתנו את הטון בניצחון. ליאור אליהו ויותם הלפרין השלימו יחדיו טריפל-דאבל עם 34 נקודות, 10 אסיסטים ו-10 ריבאונדים. אין ספק כי הנוכחות של הלפרין והיכולת שלו לרווח את ההגנה חסרו לאדומים בשבוע שעבר מול וולגוגראד.

לפני המשחק דובר רבות על כך שהסרבים הגיעו לישראל בסגל דליל, ללא שחקנים אמריקאים וכי יתקשו מול ירושלים. בוא נשים את הקלפים על השולחן: מאז בו מקאלב, עברו הרבה דרכונים אמריקאים בבלקנית, אלא שאף אחד לא השאיר חותם רציני או הוביל את הקבוצה להישגים משמעותיים. רשימה חלקית כוללת את ג'יימס גיסט, קרטיס ג'רלס, גורדון, דומיניק ג'יימס, אייסי לואו, אוליבר לאפייט, וטרנס קינזי. אפילו נייט ג'וואי האוסטרלי, ג'ופרי לוברן וליאו ווסטרמן הצרפתים ודייויס ברטנס הלטבי ניגנו כינור שני.

הלפרין. הקליעה שלו הייתה חסרה (אורן בן חקון)
הלפרין. הקליעה שלו הייתה חסרה (אורן בן חקון)
 

לפני המשחק אמרנו לכם לשים לב לאדו מוריץ' הסלובני, שהוביל את קלעי פרטיזן עם 21 נקודות ב-9 מ-19 מהשדה. מי שריחף מתחת לרדאר היה הצלף הסרבי לוקה בוגדאנוביץ'. לא בוגדאן בוגדאנוביץ' שתפר את מכבי ת"א ומשחק בפרנבחצ'ה. לוקה בוגדאנוביץ', זה שהשחיל אמש חמש שלשות מדויקות. בוגדאנוביץ' משחק מזה עשור במסגרות האירופאיות הבכירות ועומד על ממוצע קריירה של 41.2% מחוץ לקשת ביורוליג ו-37% בממוצע ביורוקאפ.

דבר אחד בטוח, גם בירושלים העידו אתמול כי יכולת כזו לא תספיק ביום ראשון מול אלופת אירופה. בבירה מספרים כי הצהובים מגיעים למשחק בטירוף, זכר להפסד בגמר גביע ווינר וחרף ההצהרות של הפועל י-ם כי היא מתמודדות העונה, כבכול עונה, על כל התארים.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */