יום שישי, 29.03.2024 שעה 11:35
ארי שמאי

עדיף לא לעלות לדרבי

ארי שמאי בטור אישי ל-ONE: הפועל ספגה מפלה כשבשער 8 ישבו אוהדי בית"ר, בשבוע הבא נפגוש במי שבקרוב עלולה להפוך לאלופה נצחית. ומה רוצים מקורצקי?

1. במחצית הראשונה, שהייתה משעממת אפילו יותר מהופעת המחול המודרנית של להקת בת שבע, היינו צריכים להתחבק בכל פעם שעברנו את החצי; בזו השנייה, אף אם הגיעו הבחורים של דומב וברקוביץ' פעם בעשר דקות לרחבה של קליימן, הספיקו טעות וחצי של עמוס על מנת להרוס את התיקו לו אולי היינו ראויים. איפה ההתלהבות של תחילת העונה? לאן נעלמה העמידה הטובה על המגרש? מה עם מהלכי ההתקפה היפים? לאן נעלם שון מלכה? (לספסל בעיקר).

אם לא יחול שיפור גדול, לא רק שנהיה בבעיה מול הקבוצה של עידן בר-און (זה לא שם של מ"פ בשריון?); לא כדאי לעלות בכלל למשחק נגד הקבוצה של המיליארדר גולדהאר. ונכון, לא היו לנו ציפיות גדולות מהקבוצה עד לפני חודשיים, אבל מכאן ועד תצוגה כל כך מבישה מול בית"ר לא גדולה, ארוכה הדרך. איזה מזל שכדורגל זה לא הכל בחיים.

ורמוט ואבוטבול מאוכזבים (משה חרמון)
ורמוט ואבוטבול מאוכזבים. הפועל בחזקת נעלם (משה חרמון)
 

2. ואיך שזה נראה עכשיו, לא שלא אמרנו וידענו זאת קודם, מכבי הולכת לקחת השנה אליפות, ולא יהיה זה מופרך שהקבוצה של ריץ' גולדהאר עלולה ללכת בעקבות זו של ממון מזרחי ולהפוך לאלופה נצחית. כי כל עוד לא יקנה אותנו, את בית"ר, את חיפה או ב"ש איזה טייקון אמיתי, וכל עוד אין כאן, שלא כמו בברלין, תקרת שכר ועוד הגבלות כאלו, לא יהיה מי שימנע ממכבי המנוהלת, המאומנת והממומנת להפוך למכבי כדורסל. לבריאות לאוהדי מכבי, מי כמוהם לא סולד ממצב כזה.

3. וכן, גם את חיפה צריך כנראה לקנות טייקון על מנת שתהיה יריבה לריץ' גודלהארים. כי שחר, על כל זכויותיו ומעשיו, הוא כישלון די גדול בשנים האחרונות, בהן הוא מתגלה הרבה יותר כבלוף והרבה פחות מכך כאגדה. כי אם חיפה פותחת מזה שנים את הליגה בצורה מזעזעת, זה קודם כל עניין של ניהול והכנה, ועל זה אי אפשר לקנוס את השחקנים. אם כבר את ההנהלה.

4. בשבוע שעבר הביא לנו דני עמוס נקודה בקריית שמונה. השבוע, נגד הגדולה כמעט ביריבותינו, נתן עמוס לבית"ר גול במתנה. ולא הוא האשם הבלעדי במצבה של הפועל בשנתיים האחרונות, אבל לבטח ראויה הפועל, בעיקר כשהיא בתקופה בעייתית ובינונית, לשוער יציב הרבה יותר. מילא שלאניימה אנחנו מתגעגעים, היינו שמחים גם לאפולה אדל בין הקורות או ליליד המחלקה בוריס קליימן. אבל יכול להיות שאנחנו לא מבינים בכדורגל. רן בן שמעון שהביא אותו הרי מבין הרבה יותר.

עמוס מתנצל (משה חרמון)
עמוס מתנצל. הפועל ראויה ליותר (משה חרמון)
 

5. עוד בטרם המשחק הערב נרשם ניצחון גדול לבית"ר, או יותר נכון לאוהדיה. העובדה ששער שמונה "נכבש" על ידי אוהדי בית"ר היא מפלה ניצחת להפועל ואוהדיה, ויהיה זה מוגזם להאשים את חיים רמון על שמכר את היציע לבית"ר. גם אנחנו האוהדים אשמים במידה שווה לפחות. אצל אלי טביב זה לא היה עובר בשקט, חסר לנו ולרמון שזה יקרה גם בדרבי.

6. התקשורת "התנפלה" היום על המאמן המצליח והמוכשר מנחם קורצקי שהעז, שומו שמים, לאיים על איזה אוהד של בית"ר שבמשך שבועות מטריד אותו, מאיים עליו, ובמסרון האחרון אף אים על בנות משפחתו. כל הצדקנים כבר יספרו לכם שמאמן הוא "מחנך", שאסור לו להשתמש בשפה כזו, וכבר קראתי שאיזה עיתונאי קורא לאלי טביב לפטרו. למה רק לפטרו, זה בעצם עונש מתון מדי, עדיף לעצור אותו עד תום ההליכים.

מנחם קורצקי (רדאד ג´בארה)
מנחם קורצקי. עורר סערה בתקשורת (רדאד ג´בארה)
 

ומה בסך הכל עשה קורצקי? במקום להתלונן למשטרה ולהזיק לאוהד המאיים, בחר קורצקי העממי להרים לו טלפון ולהזהירו, אף אם בשפה בוטה, לבל יטרידו יותר. אז זה אולי לא עונה בקנה אחד עם הנורמות הצדקניות של כל מיני עיתונאים, אבל זה לבטח הולם "בן אדם" כמו קורצקי, שלא הולך להתלונן למשטרה על כל שטות, אבל יודע "לגמול" לאיזה נודניק חסר כבוד שמאיים על המאמן המצליח ועל משפחתו ואחר כך ממהר "להלשין" לתקשורת. אולי חבל שהפעם לא הלשין קורצקי קודם למשטרה, אבל הוא "בן אדם", כבר אמרנו, לא רק מאמן מצוין.

ואם כבר אוהדי בית"ר, הרשו לי להרים גבה לנוכח העובדה שמטרת ירושלים הקדישה כוח אדם ושעות עבודה על מנת לחקור את העבריינים האיומים שהעזו, באימון של בית"ר, לתלות את השלט לפיו אוהדי הפועל מייצגים את עזה. מילא שאין כאן כל עבירה, אבל בתקופה בה בירתינו "המאוחדת" בוערת בחצי אינתיפאדה, מוטב היה שמשטרת ירושלים תתעסק בדברים הרציניים ולא בשטויות. ודרך אגב, אנחנו לא מייצגים את עזה, אבל מה זה בכלל משנה. ההפסד צורב הרבה יותר מאיזה שלט משעשע.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים