יום חמישי, 28.03.2024 שעה 19:03

סרינה תתמודד מול האלפ, פדרר מול גופין

אליפות סוף השנה בסינגפור: האמריקאית גברה 6:2, 3:6 ו-6:7 על ווזניאקי ותפגוש את הרומנייה בגמר. טורניר באזל: השווייצרי יפגוש את הבלגי בגמר

|
וויליאמס. לא הפגינה גילויי שמחה כמו תמיד (רויטרס)
וויליאמס. לא הפגינה גילויי שמחה כמו תמיד (רויטרס)

סרינה וויליאמס וסימונה האלפ יאבקו מחר (ראשון) על תואר אליפות סבב הנשים 2014. לסרינה תהיה זו הזדמנות לנקום ברומניה שהנחילה לה לפני שלושה ימים את התבוסה הגדולה בקריירה שלה 2:6 ו-0:6 בבית המוקדם.

האלפ אמנם עזרה לסרינה להגיע לחצי הגמר בכך שלקחה מערכה מאנה איבנוביץ', אבל סרינה צמאה לנקמה. "אני לא פוחדת לשחק מולה שוב", הבהירה האלפ

ווליאמס עלתה היום (שבת) בפעם השלישית ברצף לגמר אליפות סוף השנה של סבב הנשים, אחרי ניצחון 6:2, 3:6 ו-6:7 (6:8) דרמטי על חברתה הטובה קרולין ווזניאקי בתום יותר משעתיים.

הדנית, שהשיגה שלושה ניצחונות על שחקניות טופ 10 בבית המוקדם, מעולם לא היתה קרובה יותר לניצחון על וויליאמס במפגש כל כך חשוב. היא הגישה למשחק במערכה השלישית ביתרון 4:5 וגם הוליכה 1:4 בשובר השווין הקובע, אבל בסופו של דבר זה לא הספיק לה והיא הפסידה על חודו של כדור.

המדורגת 1 בעולם לא הייתה ממש במשחק במערכה הראשונה ו-ווזניאקי שברה מהר בדרך ל-0:3. האמריקאית עלתה על הלוח בהגשה הבאה, אבל השגיאות שלה נמשכו, היא נשברה שוב ושוב והדנית עלתה ל-2:5 בדרך לניצחון במערכה הראשונה, שבסיומה ניפצה וויליאמס את המחבט שלה.

עם זאת, וויליאמס עלתה למערכה השנייה מפוקסת יותר ואחרי ארבעה משחקונים השתחררה מהלחץ והצליחה לשבור ל-2:3. מכאן, ההגשות שלה כבר היו דומיננטיות והיא המשיכה ל-3:5 ושברה שוב בדרך לשוויון במערכות.

קרולין ווזניאקי (רויטרס)
ווזניאקי. הפסידה על חודו של כדור (רויטרס)
 

הרמה עלתה במערכה השלישית והשתיים שמרו על ההגשות עד המשחקון התשיעי שבו הצליחה ווזניאקי לשבור ל-4:5, אחרי נקודה אמיצה ליד הרשת. אבל וויליאמס לא ויתרה, הסתערה על ההגשות של הדנית, שברה ונשארה במשחק עם 5:5.

המדורגת 1 בעולם הצילה נקודת שבירה במשחקון הבא, עלתה ל-5:6. האמריקאית עלתה לנקודת משחק במשחקון הבא, אבל הדנית הצילה את עצמה עם נקודת רשת נדירה שהקימה את כל הצופים על הרגליים והמשחק המרתק הגיע לשובר שוויון.

גם זה הפך לדרמה ענקית. ווזניאקי עלתה ל-1:4, אבל סרינה החזירה עם חמש נק' רצופות ועלתה ל-4:6 עם שתי נק' משחק שהוחטאו. אייס של האמריקאית העלה אותה לנק' משחק רביעית, שהפעם הסתיימה עם חבטה החוצה של ווזניאקי. השתיים סיימו את הדרמה בחיבוק ליד הרשת ללא כל גילויי שמחה אופייניים מצד סרינה.

האלפ חוגגת את ההעפלה לגמר (רויטרס)
האלפ חוגגת את ההעפלה לגמר (רויטרס)
 

האלפ המשיכה בחצי הגמר השני את היכולת המצוינת שלה בטורניר כשהיא מחסלת תוך קצת יותר משעה את אגה רדוונסקה הפולניה עם 2:6 ו-2:6. האלפ שברה ל-1:2 במערכה הראשונה ומשם התחילה לברוח עם טניס אגרסיבי ו-ווינרים מכל פינה. האלפ מגיעה לגמר היוקרתי בפעם הראשונה שהיא משחקת באליפות סוף השנה.

פדרר יפגוש את גופין בגמר טורניר באזל
רוג'ר פדרר ודיוויד גופין הבלגי ישחקו בגמר טורניר באזל. פדרר הצליח להתגבר על יום אייסים אדיר של יריבו איוו קרלוביץ' שירה 33 חבטות ללא מענה וניצח 6:7 (6:8), 6:3 ו-3:6. פדרר רשם בכך ניצחון 11 ברציפות בסבב כשהוא שומר על סיכוייו לחזור למקום הראשון בעולם בתום העונה. אם ינצח בגמר יפגר רק ב-500 נקודות אחרי האב הטרי, נובאק ג'וקוביץ' כש-1,000 נקודות מחכות בקופה בשבוע הבא בטורניר ברסי בפאריס.

גופין הבלגי עלה לגמר השלישי שלו העונה כשעצר את בורנה צ'וריץ' בן ה-17 מי שהעיף את רפאל נדאל עם 4:6, 6:3 ו-3:6. גם עבור גופין זה ניצחון 11 ברציפות בסבב. "זו העיר של פדרר וכולם יהיו בעדו אבל אני אעלה כשאין לי מה להפסיד", אמר גופין שניצח 43 משחקים מ-45 מאז טורניר ווימבלדון ומתקרב בצעדי ענק לטופ 20. גופין ופדרר נפגשו ברולאן גארוס 2012. גופין אז ילד בן 20 הוליך במערכה על פדרר שנאלץ לתת את כולו כדי לנצח בארבע מערכות.

רוג´ר פדרר חוגג ניצחון (רויטרס)
רוג´ר פדרר חוגג ניצחון (רויטרס)
 

בטורניר ולנסיה התקרב אנדי מארי לתואר שלישי בחודש האחרון כשניצח בחצי הגמר את דוד פרר הספרדי 4:6 ו-5:7. מארי מתקרב מאוד להבטחת מקומו באליפות סוף השנה בלונדון ואם יזכה בתואר ה-31 שלו יעלה למקום החמישי במרוץ. מארי מחכה בגמר לטומי רוברדו מספרד או גרמי שארדי מצרפת.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */