יום חמישי, 18.04.2024 שעה 15:32

ההורים סירבו שילדיהם ישחקו מול קבוצות ערביות

קבוצת נערים ב' של מכ' נתניה בדרך לפירוק, זאת בעקבות סירוב ההורים לשלוח את הילדים למשחקים בכפרים ערביים. דובר מח' הנוער: "יש סיכוי לפירוק"

|
אצטדיון נתניה. קבוצת הנערים תפורק?
אצטדיון נתניה. קבוצת הנערים תפורק?

קבוצת נערים ב' של מכבי נתניה בדרך לפירוק? הקבוצה הוקמה לפני כשנתיים, ובעונה שעברה קבוצת נערים ב' שובצה למחוז צפון ושם הגיעה להישגים גבוהים. בעונה הנוכחית הוחלט ע"י ההתאחדות לכדורגל לשבץ את הקבוצה למחוז שרון.

במחוז שרון קיימות קבוצות שהן ברמה מקצועית נמוכה ממה שנמצאת מכבי נתניה. לעומת זאת, במחוז מרכז נמצאות קבוצות ברמה מקצועית גבוהה יותר ולכן מכבי נתניה הגישה בקשה להעביר את הקבוצה לשם. בהתאחדות לכדורגל סירבו לבקשה מפני שהקבוצות משובצות לפי אזור גיאוגרפי ואין אפשרות כזו.

הוריהם של קבוצת הנערים ביקשו להתכנס ולקיים ישיבה מול הנהלת מכבי נתניה ואיציק גניש, מנהל מחלקת הנוער, שם החליטו ההורים כי הם אינם מעוניינים שילדיהם ישחקו מול קבוצות במחוז שרון, מפני שהן מכילות קבוצות ערביות, חלק מהן באות מכפרים שבמבצע "צוק איתן" הביעו תמיכה בעזה, בעקבות זאת חוששים ההורים שילדיהם ישחקו שם מטעמים ביטחוניים.

ההורים אמרו שאם הקבוצה לא תעבור למחוז מרכז הם אינם מעוניינים לשלוח את ילדיהם. במכבי נתניה הסבירו להם שאם ההתאחדות לכדורגל החליטה לשבץ אותם אין להם ממה לחשוש מבחינה ביטחונית והם יכולים לסמוך על ההתאחדות.

איציק גניש (חן מישל)
איציק גניש. ינסה לשכנע ההורים לחזור בהם (חן מישל)
 

בנוסף, ציינו כי במכבי נתניה בכל המחלקות כולל מחלקות הנוער משחקים גם שחקנים מהמגזר הערבי והביעו רצון להשאיר את הקבוצה בפעילות. הקבוצה ללא הנערים איננה יכולה להתקיים. מכבי נתניה פנו בשנית לגב' אורית רז, מנהלת אגף נוער להתאחדות לכדורגל, והביעו את טענת ההורים, הם ביקשו להעביר את הקבוצה שוב למחוז מרכז על מנת לאפשר לקבוצה להתקיים ולא לפרק אותה. ההתאחדות השיבו בשלילה ולכן, ככל הניראה, הקבוצה תפורק. יש לציין כי מכבי נתניה ממשיכה לנסות ולשמור על קבוצת הנערים פעילה וביקשה לכנס ישיבה בין ההורים לההתאחדות לכדורגל על מנת להגיע לעמק השווה.

תגובת ההתאחדות לפרשה: "הגיעה להתאחדות רק בקשה לשינוי שיבוץ ולא הודעה רישמית על הפסקת פעילות. ליגות נערים ב', נערים א' והנוער הינן ליגות אשר קיימות בהן עליות וירידות ועל כן השיבוצים לליגות האלה הם גיאוגרפיים נטו. היות ושיבוץ קבוצה במחוז מסויים (לאור בקשות אלה ואחרות) יכול להביא להעפלתה של קבוצה לליגה בכירה יותר, לא מתקיימים שיקולי דעת בליגות הללו לעניין השיבוצים. כפי שהוזכר, המדינה מחולקת למחוזות גיאוגרפיים (ברמת קילומטרים) ועל בסיס הקבוצות הנרשמות לליגות המחוזיות בכל שנתון מתבצעת חלוקה. בגילאים אחרים, שאין עליות וירידות, קל וחומר בליגות שאין בהן טבלאות יש לנו יותר שיקול דעת ויותר מקום לבוא לקראת בקשות המועדונים. קבוצת נערים ב' של נתניה בדיוק עשתה את המעבר לליגה שיש בה עליות וירידות ולכן עם כל הרצון שבדבר אנחנו לא יכולים להיענות לבקשה".

עיסוואי פריג´´´´- יו&qout;ר השדולה (חגי ניזרי)
עיסוואי פריג'. מצר על המצב (חגי ניזרי)
 

איציק גניש, דובר ומנהל מחלקת הנוער במכבי נתניה אמר בתגובה: "במכבי נתניה עושים הכל על מנת להמשיך לשמור על הקבוצה ולשכנע את ההורים לתת לילידהם להמשיך ולשחק בה כפי שההתאחדות לכדורגל החליטו ולהישאר במחוז שרון, אך אם לא תהיה בידינו ברירה נאלץ בצער לפרק את הקבוצה".

ח״כ עיסאוי פריג׳, יו״ר שדולת הספורט של הכנסת: "עצוב לראות שילדים במדינה לא יכולים לשחק כדורגל אחד עם השני. קבוצה ממחלקת הנוער של מכבי נתניה, הועברה על ידי ההתאחדות לכדורגל למחוז השרון שמכיל בתוכו קבוצות מישובים ערביים סמוכים, ישובים שכנים שנמצאים קרוב הרבה יותר מהקבוצות ממחוז דן אליה הייתה קבוצת הנוער שייכת. בעקבות המעבר והעובדה שנאלצו לשחק עם קבוצות מישובים ערביים, החליטו הורי הילדים מנתניה לסגור את הקבוצה רק כדי לא לקיים את המפגשים האלו. הפחד מהמפגש עם האחר צריך להפוך לסקרנות, חווית המשחק יכלה להפוך לחברות, חבל שצרות מוחין וגזענות מונעות את המפגשים האלו״.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */