יום חמישי, 25.04.2024 שעה 19:02
ליגה אנגלית 23-24
7726-8234ארסנל1
7434-7534ליברפול2
7332-7632מנצ'סטר סיטי3
6650-7134אסטון וילה4
6049-6532טוטנהאם5
5350-5133מנצ'סטר יונייטד6
5054-6933ניוקאסל7
4863-5434ווסטהאם8
4757-6132צ'לסי9
4560-4934בורנמות'10
4450-5232ברייטון11
4354-4634וולבס12
4254-5034פולהאם13
3956-4434קריסטל פאלאס14
3559-5234ברנטפורד15
3348-3634אברטון16
2660-4234נוטינגהאם פורסט17
2575-4734לוטון18
2369-3734ברנלי19
1692-3334שפילד יונייטד20
לוח משחקים
  • ברנלי
  • 1 - 2
  • ברנטפורד
  • לוטון
  • 1 - 1
  • נוטינגהאם פורסט
  • פולהאם
  • 0 - 3
  • טוטנהאם
  • ווסטהאם
  • 1 - 1
  • אסטון וילה
  • ארסנל
  • 0 - 5
  • צ'לסי
  • וולבס
  • 1 - 0
  • בורנמות'
  • קריסטל פאלאס
  • 0 - 2
  • ניוקאסל
  • אברטון
  • 0 - 2
  • ליברפול
  • מנצ'סטר יונייטד
  • 2 - 4
  • שפילד יונייטד
  • ברייטון
  • חמישי, 25/04, 22:00
  • מנצ'סטר סיטי

רונאלדו להט, ורדי הדהים: סיכום השבוע באירופה

CR7 הוציא את ריאל מהמשבר, החלוץ הפתיע את ואן חאל וסוללת הכוכבים. אוזיל וארסנל סיפקו 192 שניות קסומות, המחווה של למפארד ודמארי לא עוצר

|
רונאלדו חוגג (רויטרס)
רונאלדו חוגג (רויטרס)

עוד שבוע נפלא של כדורגל נגמר לו באירופה ואנחנו כמובן כאן על מנת לסכם לכם את הדברים המעניינים שהיו בו. ההרכב והמאמן המצטיין של אירופה, הרגע של השבוע, הציטוט וההפתעה. כמו כן, בחרנו עבורכם את שני הליגיונרים המצטיינים שעשו לנו את סוף השבוע האחרון.

בהרכב השבוע ניתן למצוא את ג'יימי ורדי, שעשה צחוק מהגנת מנצ'סטר יונייטד בניצחון 3:5 של לסטר, את כריסטיאנו רונאלדו, שקרע את דפורטיבו לה קורניה עם שלושער נפלא ב-2:8 של ריאל מדריד ואת מסוט אוזיל, שחזר לכושר מצוין עם בישול ושער ב-0:3 של ארסנל על אסטון וילה.

חלוץ מארסיי, אנדרה פייר ג'יניאק, מככב גם הוא עם צמד נפלא ושישה שערים בששת המחזורים הראשונים בליגה הצרפתית. ג'ורג'יו קייליני הוותיק, שהמשיך בכושר ההגנתי המרשים שלו ב-0:1 של יובנטוס על מילאן ועוד כמה כוכבים צעירים כמו ריקרדו רודריגס מוולפסבורג, פרדריק סורנסן מוורונה, שוערה של סאות'המפטון, פרייז'ר פוסטר, שנועל את שער קבוצתו במשחקיה האחרונים בפרמייר-ליג ולא מעט שחקנים מפתיעים שגרמו לנו ליהנות מכדורגל אירופי איכותי, נמצאים גם הם ברשימה.

ההרכב המצטיין של אירופה: מערך 3:3:4
שוער – פרייז'ר פורסטר, סאות'המפטון
לא מעט אנשים הרימו גבה בקיץ האחרון כאשר סאות'המפטון רכשה את שוער סלטיק, פרייז'ר פורסטר, ב-12.5 מיליון יורו, אך הוא מוכיח משבוע לשבוע שהוא שווה את הסכום. האנגלי, שספג שער אחד בלבד בארבעת המשחקים האחרונים, הוכיח שוב כמה הוא כישרוני כששמר על שער נקי בסוף השבוע האחרון בניצחון קבוצתו 0:1 על סוונסי. הקדושים, שמכרו חלק גדול מהסגל שלהם בחלון העברות האחרון, מוכיחים שהם יודעים מה הם עושים ובעזרת פוסטר הם מוצאים את עצמם במקום השני בטבלה לאחר חמישה מחזורים.

פרייז´ר פורסטר (מערכת ONE)
פורסטר. מצדיק את הסכום ששולם עליו (הטוויטר של סאות'המפטון)
 
מגן שמאלי -  ריקרדו רודריגס, וולפסבורג
ריקרדו רודריגס, שנחשב לאחד המגנים המבטיחים בליגה הגרמנית, רשם לעצמו הופעה נפלאה במשחק הניצחון של קבוצתו, וולפסבורג, על לברקוזן 1:4. רודריגס הגיע למועדון הגרמני לפני ארבע שנים מציריך כשהיה בן 18 בלבד, בידיעה שתוך כמה שנים הוא יהפוך לנכס של ממש. השנה הראשונה לא הייתה פשוטה עבור השווייצרי, אך בשנתיים האחרונות הוא פשוט פורח בגרמניה והמשחק האחרון הוא רק הוכחה לכך. המגן רשם לעצמו משחק נהדר, שכלל שני שערים ובישול נהדר לקווין דה ברוין ועזר לקבוצתו לנצח את אחת הקבוצות החמות בבונדסליגה.

ריקרדו רודריגס (רויטרס)
רודריגס. בשנתיים האחרונות הוא פורח בגרמניה (רויטרס)
 

בלם – הובה הונמייר, פאדרבורן
מוליכת הטבלה בגרמניה היא לא אחרת מאשר פאדרבורן. מפתיע? לא לפי היכולת הנפלאה של העולה החדשה שנראית פשוט נהדר ולא הפסידה בארבעת המשחקים הראשונים שלה בבונדסליגה. אך אם יש חלק בולט בקבוצה הגרמנית המפתיעה הוא ההגנה שלה, שספגה רק במשחק אחד העונה. מי שבולט בחלק האחורי של הקבוצה הוא הבלם הובה הונמייר, שמשחק הראש שלו פשוט פנומנלי. השחקן מנצל היטב את 190 הסנטימטרים שלו, והשבוע, במשחק הניצחון 0:2 על האנובר, הוא היה אחראי על שני בישולים שהגיעו בעזרת ראשו.

הובה הונמיר (רויטרס)
הונמייר. מנצל היטב את 190 הסנטימטרים שלו (רויטרס)
 

בלם – ג'ורג'יו קייליני, יובנטוס
מה כבר לא נאמר על הבלם של נבחרת איטליה ויובנטוס, ג'ורג'יו קייליני. הוא מהיר, הוא אגרסיבי ואם אתה רוצה להבקיע מולו אתה צריך ממש להתאמץ וכנראה שזה בכל זאת לא יעזור לך. הבלם בן ה-30 רק משתבח מרגע לרגע כמו יין טוב והאינטנסיביות והרצון העז שלו בהגנה הופכים בשנים האחרונות את החלק האחורי של הגברת הזקנה לאחד הטובים באירופה. קייליני, שקבוצתו לא ספגה עדיין שער העונה בכל המסגרות, המשיך להיראות יציב ומשכנע במשחק הניצחון 0:1 נגד מילאן ובעזרת תיקולים מרשימים הצליח למנוע מהמילאנזים כמה מצבי הבקעה טובים.

ג´יורג´יו קייליני (רויטרס)
קייליני. רק משתבח מרגע לרגע (רויטרס)
 
מגן ימני - פרדריק סורנסן, ורונה
אחת הקבוצות המרעננות בליגה איטלית היא ורונה. המועדון, שפתח את העונה עם שני ניצחונות יפים בשלושת המחזורים הראשונים וספג רק שער אחד, מראה שיש לו מה למכור בליגה האיטלקית. המגן הימני, פרדיק סורנסן, שמושאל מיובנטוס, הוא אחד הגורמים העיקריים להצלחת הקבוצה. הדני נחשב לשחקן מאוד אגרסיבי ובעל יכולת מסירה נהדרת, שבאה לידי ביטוי השבוע עם בישול יפה לארתור יוניטה, שכבש את שער הניצחון ב-0:1 על טורינו החזקה בביתה. סורנסן בן ה-22 מראה שיש לו את הגישה הנכונה למשחק ואין ספק שאם ימשיך כך הוא עוד יחזור מהדלת הקדמית לאלופת שלוש השנים האחרונות, שעוקבת אחר ביצועיו.

פרדריק סורנסן (מערכת ONE)
סורנסן. אם ימשיך ככה, הוא יחזור ליובנטוס מהדלת הקדמית
 
קשר – איבן ראקיטיץ', ברצלונה
קשרה החדש של ברצלונה, איבן ראקיטיץ', הוא פשוט אחת הרכישות החכמות שבוצעו בחלון העברות האחרון. הקרואטי מתאים כמו כפפה לסגנון של לוצ'ו והוא מוכיח זאת שבוע אחרי שבוע. ראקיטיץ', שעד לעונה הנוכחית שיחק בעיקר בקבוצות בינוניות, קיבל לראשונה בגיל 26 את האפשרות להופיע באחת הבמות הגדולות בעולם הכדורגל והוא ממש לא מתרגש מעובדה זאת. השער הראשון שלו במדי הקטאלונים הגיע ב-0:5 שלהם על לבאנטה וזוהי רק הוכחה ליכולת הטובה שלו מאז פתיחת העונה. למרות שכיבוש זוהי לא ההתמחות העיקרית שלו, הוא עשה זאת בסטייל, כשבעט פצצה מחוץ לרחבת ה-16 והראה איזו רגל ימין מדהימה יש לו.

איבן ראקיטיץ´ (מערכת ONE)
ראקיטיץ´. מתאים כמו כפפה לסגנון של לוצ'ו (הטוויטר של ברצלונה)
 
קשר - מסוט אוזיל, ארסנל
כמה ביקורות קיבל קשרה של ארסנל, מסוט אוזיל, על האנמיות ואיבודי הכדור המיותרים שלו. אך המשחק הנהדר שלו ב-0:3 על אסטון וילה, שבו הוא גם כבש את שערו הראשון העונה ובישל לדני וולבק, הוכיח כמה כישרון יש לגרמני ברגליים ואיך הוא יכול להביא אותו לידי ביטוי אם הוא רק רוצה. ארסן ונגר מודע לכך שהוא תלוי לא מעט ביכולות של אוזיל ומשום כך הוא המשיך להאמין בו גם ברגעים בהם היה נראה שמקומו של השחקן הוא על הספסל. השבוע הוא גם הוא הוכיח שהוא זכאי להמשיך ולקבל את הקרדיט של המאמן הצרפתי, שרוצה את תואר האליפות יותר מכל דבר אחר.

מסוט אוזיל חוגג עם החברים (רויטרס)
מסוט אוזיל חוגג עם החברים (רויטרס)
 

קשר - סרגיי קריבץ', מץ
אחד השחקנים המפתיעים שנבחרו השבוע בנבחרת המחזור מגיע דווקא ממץ הקטנה מהליגה הצרפתית. סרגיי קריבץ', שזוהי עונתו הראשונה במועדון, הצליח במשחקו האחרון בקבוצה ב-1:3 על באסטיה, להוכיח שיש לו המון כישרון ברגליים. הבלארוסי בן ה-28, שאת רוב הקריירה העביר בפולין ובמדינתו, הוכיח שיש לו מקום גם בליגה הצרפתית, לאחר שחווה משחק נהדר שכלל שער בכורה במועדון ובישול, שביססו את ניצחון קבוצתו. מץ אומנם נחשבת לאחת המועמדות לירידה, אך פתחה את העונה היטב עם שמונה נקודות בששת המשחקים הראשונים שלה.

סרגיי קריבץ´ (מערכת ONE)
קריבץ´. הוכיח שיש לו מקום גם בליגה הצרפתית (הטוויטר של מץ)
 

חלוץ - ג'יימי ורדי, לסטר
תוצאת השבוע הגיעה כמובן מהניצחון הענק של לסטר 3:5 על מנצ'סטר יונייטד. השחקן שעשה את ההבדל במשחק הזה הוא החלוץ של הכחולים, ג'יימי ורדי, שהיה מעורב בכל השערים שקבוצתו הבקיעה. אומנם בסטטיסטיקה ורדי רשם לעצמו שער ושני בישולים "בלבד", אך החלוץ האנגלי בן ה-27 היה אחראי גם לשני הפנדלים שלסטר קיבלה בהתמודדות ובכך רשם לעצמו משחק מעולם אחר. ורדי, שהשתדל להישאר מאופק בסיום אמר: "האמנתי בקבוצה שלי בכל שנייה במשחק וזהו ללא ספק הרגע הגדול בקריירה שלי".

ג´יימי ורדי (רויטרס)
ג´יימי ורדי (רויטרס)
 

חלוץ – כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד
השלושער נפלא של כריסטיאנו רונאלדו מקנה לו מקום של כבוד בהרכב האירופי שלנו השבוע. על ה-2:8 המדהים של ריאל מדריד באצטדיון הריאזור מול דפורטיבו לה קורוניה ניצח כמובן החלוץ הפורטוגלי המדהים, שנמצא בכושר נהדר ולא מפסיק לשבור שיאים. למרות הפתיחה החלשה של הבלאנקוס בליגה הספרדית, שכללה שני הפסדים בארבעת המשחקים הראשונים, רונאלדו ממשיך לעשות את עבודתו וכבר הגיע לחמישה שערי ליגה בדרך למקום שאותו הוא מכיר כל כך טוב בראש טבלת כובשי השערים.

רונאלדו חוגג (רויטרס)
רונאלדו. לא מפסיק לשבור שיאים (רויטרס)
 
חלוץ –  אנדרה פייר ג'יניאק, מארסיי
איזו פתיחת עונה יש לאנדרה פייר ג'יניאק. חלוץ מארסיי, שכבש אשתקד 16 שערים, החל את העונה בצורה מושלמת ובששת המשחקים הראשונים כבש שישה שערים, ששניים מהם הגיעו בסוף השבוע האחרון בניצחון 0:3 על ראן. יכולת הכיבוש המדהימה של ג'יניאק היא זו שאחראית לכך שלאחר לא מעט זמן קבוצתו התבססה במקום הראשון בטבלה עם 13 נקודות. השחקן בן ה-28 אף פעם לא זכה לקבל את הכבוד שמגיע לו בתור חלוץ איכותי והוא מקווה שעם היכולת הנפלאה שלו בתחילת העונה, הוא יזכה לקבל קצת יותר דקות בנבחרת הצרפתית ואולי אף למשוך את תשומת לבם של המועדונים הגדולים ולבצע מעבר מפתיע קצת לפני גיל 30.

ג´יניאק (צילום מסך)
ג´יניאק (צילום מסך)
 

מאמן השבוע
לואיס אנריקה, ברצלונה
השבוע הבחירה במאמן השבוע היא אולי די מפתיעה, אבל באמת שמגיע לו. לואיס אנריקה הצליח לייצב העונה את החלק הבעייתי של ברצלונה בשנים האחרונות, ההגנה. המאמן, שמוביל את הטבלה הספרדית אחרי ניצחונות בארבעת המשחקים הראשונים, עשה זאת הרבה בזכות משחק ההגנה המרשים שהוא ייצר, שגרם לכך שהקטאלונים לא ספגו ולו שער אחד במשחק רשמי (כולל משחק אחד בליגת האלופות), כשהוא עושה זאת ללא רכש נוצץ בחלק האחורי.

לואיס אנריקה
לואיס אנריקה
 

רגע השבוע
פרנק למפארד כובש מול צ'לסי
13 שנים ו-429 הופעות היו לפרנק למפארד לפני שעזב את צ'לסי לשורותיה של מנצ'סטר סיטי. הקשר היה ללא ספק אחד הסמלים של המועדון הלונדוני בתקופה שבה זהו מצרך נדיר. אך זה לא הפריע לו להיכנס במשחק הליגה האחרון בדקה ה-78 ולכבוש שבע דקות לאחר מכן נגדה, להשוות את התוצאה ל-1:1 ולהדהים את כולם. פרנקי, שידוע גם כאחד הג'נטלמנים הבודדים בענף, לא חגג את השער וכיבד את המועדון שיצר אותו.

צפו בטירוף: למפארד כובש מול צ'לסי

הפתעת השבוע
הקאמבק הענק של לסטר (3:5 על מנצ'סטר יונייטד)
אז בכוכב הניצחון הגדול ג'יימי ורדי כבר נגענו, אך מה שעשתה לסטר למנצ'סטר יונייטד ביום ראשון האחרון הוא משהו שלא ישכחו הרבה זמן. ספק אם מישהו האמין שהשערים של רובין ואן פרסי ואנחל די מריה ב-16 הדקות הראשונות לא היו סוף הסיפור של הקבוצה האנגלית הקטנה, או לחילופין הגול של אנדר הררה בדקה ה-57, שקבע 1:3 לשדים האדומים. אך זהו לחלוטין לא היה הסוף של השועלים, שפשוט פירקו את הקבוצה של לואי ואן חאל וכבשו ארבע שערים תוך 21 דקות. ה-3:5 מדהים צפוי לתת להם רוח גבית במחזורי הליגה הקרובים של הליגה הקשה בעולם. 

לסטר מנצחת 3:5 את מנצ'סטר יונייטד

ציטוט השבוע
מנואל פלגריני מביע את הערכתו לצ'לסי ולמוריניו
המאמן הצ'יליאני, שהגיע אשתקד למנצ'סטר סיטי וזכה עמה באליפות, הספיק כבר לריב לא פעם עם מאמנו לקרבות הצמרת, ז'וזה מוריניו. הפורטוגלי, שידוע דווקא כאחד שאומר את כל מה שהוא חושב, ספג ביקרות קשה מהמאמן הצ'ילאני לאחר ה-1:1 בין שתי הקבוצות במחזור האחרון בפרמייר-ליג. פלגריני, שמאוד לא אהב את שיטת המשחק של מוריניו, החליט לומר מה הוא חושב עליה: "שיחקנו 90 דקות נגד קבוצה קטנה (צ'לסי), שמנסה לגונן עם עשרה שחקנים לפני השער שלה. אנחנו, מנגד, קבוצה שרוצה לנצח מהדקה הראשונה".

מנואל פלגריני (טוויטר) (מערכת ONE)
פלגריני. "שיחקנו נגד קבוצה קטנה" (טוויטר)
 
הליגיונרים המצטיינים
עומר דמארי, חלוץ אוסטריה וינה
לאחר שתרם צמד בניצחון של קבוצתו בשבוע שעבר, המשיך חלוצה של אוסטריה וינה, עומר דמארי, בכושר הכיבוש שלו גם השבוע והבקיע את שער הניצחון של וינה ב-2:3 הדרמטי על זלצבורג. דמארי, שחווה עונה נפלאה אשתקד בהפועל תל אביב, ממשיך זאת גם העונה באוסטריה ולאחר שישה משחקים הוא כבר הצליח להרשית חמש פעמים ולסחוב את קבוצתו מקרבות התחתית הקשים.

עומר דמארי (מערכת ONE)
דמארי. המשיך בכושר הכיבוש שלו גם השבוע
 
מונס דאבור, חלוץ גראסהופרס
חלוץ ישראלי נוסף שחווה שבוע נהדר הוא מונס דאבור. גראסהופרס אומנם ניצחה קבוצה מהליגה השלישית בגביע, אך עדיין היכולת של דאבור הצליחה למשוך את העין. מונס הבקיע שלושער נאה בניצחון 3:5 על קאסמקס והזכיר את יכולת הכיבוש הטובה שלו מאשתקד. לדאבור יש אומנם רק שני שערים בשמונת משחקי הליגה הראשונים בשווייץ, אך השלושער שהבקיע בגביע אמור לעזור לו לחזור לכושר הכיבוש שאותו השוויצרים כבר למדו להכיר.

דאבור (מערכת ONE)
דאבור. הזכיר את יכולת הכיבוש מאשתקד
 

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */