יום שישי, 29.03.2024 שעה 01:10
ליגת ווינר סל 23-24
83%1433-162618מכבי ת"א
79%1574-179619הפועל ת"א
68%1533-160819עירוני רמת גן
61%1417-147318הפועל חולון
56%1408-146018הפועל ירושלים
55%1622-161120בני הרצליה
50%1669-162920עירוני קריית אתא
42%1558-154219הפועל עפולה
40%1633-162320עירוני נס ציונה
37%1712-156919הפועל חיפה
28%1569-149618הפועל גליל עליון
28%1565-138718הפועל אילת
25%1762-163520הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 93 - 92
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל עפולה
  • 76 - 91
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל חולון
  • 90 - 98
  • הפועל ת"א
  • עירוני רמת גן
  • 82 - 104
  • עירוני נס ציונה
  • בני הרצליה
  • 96 - 93
  • הפועל אילת
  • הפועל גליל עליון
  • שבת, 30/03, 21:10
  • מכבי ת"א

"זו הכנה נחמדה אבל השאיפות שלנו גבוהות יותר"

אורי אלון התייחס ל-81:78 של י-ם על מכבי והזכייה בתואר ה-1 העונה: "שמחים, השאיפה - קבוצת יורוליג. גביע ווינר הוא לא המטרה שלנו". צפו בתקציר

|
אורי אלון:
אורי אלון: "זה כולה גביע ווינר" (אורן בן חקון)

1. ״זה הכנה נחמדה לעונה ומפעל יפה ומכובד אבל זה כולה גביע ווינר. אנחנו שמחים מהזכייה אבל השאיפות של הפועל ירושלים הן גבוהות הרבה יותר״, כך, דקות ספורות אחרי שהניף לראשונה בארנה את גביע הניצחון לעברם של למעלה מ-8000 אוהדים אדומים, יו״ר המועדון המנצח ד״ר אורי אלון מחזיר את קבוצתו לקרקע. 

כמה פיקנטריה יש סביב זכייתה של הפועל על חשבון מכבי בגביע ווינר אחרי ניצחון מרשים 78:81? ובכן, לא מעט. יותם הלפרין, ליאור אליהו ויניב גרין זוכים בתואר על חשבון האקסית המיתולוגית. לשניים הראשונים הגביע מוסיף מימד נוסף של נקמה לאחר הפרשיות שאירעו בשנה שעברה. 

הלפרין כזכור סגר את תנאיו וסיכם על חזרה למכבי, אך הצהובים החליטו לוותר על העסקה. באשר לאליהו, הצהובים ניצלו סעיף יציאה כדי להשתחרר מחוזהו.

ביום בו גיא גודס מקבל 2 נקודות בלבד, 3 ריבאונד ואסיסט בודד מהישראלים - לא מתאזרחים - שלא עונים לשם גיא פניני, דני פרנקו זכה לתרומה מרשימה של 32 נקודות, 14 ריבאונדים ו-13 אסיסטים מהטריו המוזכר לעיל. 

צפו בהפועל י-ם זוכה בגביע ווינר

פרנקו: ניצחון מאוד יוקרתי

״ברור שלישראלים יש מנטליות אחרת מהזרים כי הם חיים את התהילה של מכבי. אפשר היה לראות שליאור, יותם ויניב הגיעו בדריכות גבוהה מאוד עם עודף מוטיבציה מול קבוצתם לשעבר״, אמר ל-ONE גארד הפועל ברייסי רייט

אליהו והלפרין חוגגים בסיום (רדאד ג´בארה)
אליהו והלפרין בסיום. תרומה ענקית של הישראלים (רדאד ג´בארה)
 

גם עבור דני פרנקו ודונטה סמית' המפגש אמש היה מיני נקמה, הצמד שהגיע מחיפה היה קרוב לגעת בטבעת האליפות העונה החולפת, אך חסימה ענקית של אלכס טיוס הותירה את האליפות בהיכל נוקיה.

אולם עם כל ההתרגשות, אלון הצליח להוריד את המועדון מהענן בו בילתה לאחר הזכייה. ״זה נחמד לנצח את אלופת אירופה בארנה במשחק על תואר. זה גימיק יפה אבל גביע ווינר לא מביא אותנו לשום מקום ובטח שלא ליורוליג. אם אתה חושב שגביע ווינר זה המטרות שלנו אתה טועה״.

״אז מהן המטרות״, שאלתי את אלון, ״השאיפה היא שתהיה לנו קבוצת יורוליג שתשחק בחמישי בערב. הצבתי למועדון למטרה להגיע למפעל הבכיר ביבשת תוך שלוש שנים ואשמח אם זה יקרה כבר בשבוע הבא, לכבוד ראש השנה״, הגיב הבעלים. 

אוהדי הפועל ירושלים (רדאד ג´בארה)
אלון: "השאיפה שתהיה לנו קבוצת יורוליג" (רדאד ג´בארה)
 

על הניצחון מול מכבי והנפת הגביע בבית הירושלמי החדש ענה אלון, ״אנחנו נותנים המון כבוד למכבי ת״א. אנחנו שמחים כי ניצחנו את אלופת אירופה אבל זכינו בתואר משני. בגלל שיש לנו כל כך הרבה הערכה למכבי אנחנו שמחים שניצחנו אותם, ואין שום דבר נגד או אנטי מכבי. היה לי חשוב להגיע לישראל כבר בקדם עונה ולראות איך כולם מתחברים עם הצוות ואני מאוד אוהב את האופי של הקבוצה״. 

לגבי ההשוואה בין הארנה למלחה הוסיף אלון: ״כשקבוצות מגיעות להיכל הזה רואים שמדובר ביריבה רצינית ובמועדון גדול. האולם במלחה, עליו גדלתי ולו חלק ראוי בהיסטוריה של המועדון, לא התאים לקבוצה בסגל גודל של הפועל ירושלים. אני מאוד אוהב את מלחה אבל בעייני הוא יותר רומנטי מאשר מאיים״, אמר אלון. 

2. מקצועית, בתקופה מאוד קצרה, המערכת של פרנקו משומנת להפליא. 80+ נקודות קלעה ירושלים במהלך גביע ווינר ועצרה את יריבותיה על איזור ה-70, כאשר אחת מהם אף נתקעה על פחות. 

דני פרנקו (אורן בן חקון)
פרנקו. בינגו עם ג'ונס וגפני (אורן בן חקון)
 

בנוסף, המשחק הקבוצתי של ירושלים שוטף בצורה גבוהה. האדומים מסרו למעלה מ-60 אסיסטים במסגרת הגביע ולעיתים אף נקלעו לזריקות לא טובות כתוצאה של עודף פרגון בין השחקנים. ירושלים ניצחה את מכבי כמעט בכל פרמטר בדף הסטטיסטיקה כאשר יש דברים שאפילו לא רואים בנתונים. 

״האוהדים שלנו היו שווים עשר נקודות לפחות. ברבע הרביעי קיבלנו מהם זריקת אנרגיה. הארנה הזאת גדולה יותר ממלחה, העובדה שהם כמעט ומילאו את כל האולם מעיד על העוצמה שיש למועדון שלנו״, ציין רייט, שהגיע לעונה בכושר מצויין ותרם 12 נקודות כולל השלשה היחידה של הקבוצה במחצית השנייה.  

3. בפעם האחרונה בה זכתה ירושלים בגביע ווינר היה ב-2009 כאשר גיא גודס ויוגב אוחיון הובילו את האדומים לניצחון מתוק בגמר על חשבון פיני גרשון ומכבי תל אביב. המצטיין באותו משחק עם 24 נקודות ו-18 בממוצע בטורניר כולו הוא טריי סימונס - אותו הפועל תפגוש כבר בערב ראש השנה בבלגיה במסגרת רבע במר מוקדמות היורוליג.

ברייסי רייט עם ליאור אליהו (אורן בן חקון)
רייט: "ליאור, יניב ויותם באו עם עודף מוטיבציה מול האקסית" (אורן בן חקון)
 

אלא שעוד לפני כן, ראוי לברך את הנהלת ירושלים והצוות המקצועי על תואר ראשון. מאז השלים את הסגל פרנקו ספג מטר של ביקורות בעקבות צירופם של טוני גפני וג׳וזף ג׳ונס. נכון שהשניים אינם נמנים על בורסת השמות הסקסיים ביותר אותם הבטיח אלון, אבל הם ללא ספק שחקנים בצלמו של המאמן. 

ג׳ונס שיחק בשנתיים החולפות מאז עזב את הגלבוע/גליל בליגה הטובה באירופה, ה-ACB הספרדית. ג׳ונס הגדיל את הרפרטואר ההתקפי שלו והציג מגוון ביצועים מול אלופת אירופה בדרך ל-11 נקודות ושישה ריבאונדים.

גם גפני, שקלע 18% מחוץ לקשת בגרמניה, יודע שזכה בלוטו עם הגיעו לירושלים. שחקן הגלבוע לשעבר ששיתף פעולה עם אלופת המדינה ב-2010 בראשות ג׳רמי פארגו ובראיין רנדל, קיבל זריקת אדרנלין כשצפה בחבריו לשעבר בחימום. 

״ברגע שראיתי את פארגו ורנדל מתחממים לפני המשחק קיבלתי עודף מוטיבציה להוכיח שאנחנו הקבוצה הטובה יותר וזה הפך את הניצחון למתוק יותר״, גפני אמר ל-ONE.

הפאוור-פורוורד שסיפק 12 נקודות ושמונה כדורים חוזרים השאיר את האדומים בחיים עם מהלכים גדולים, ביניהם, ריבאונד התקפה ומאבק על כדורים אבודים. גפני ידוע ראשית כל כשחקן הגנה מיוחד ואנרגטי ולראייה תבנית הזרים של פרנקו שנחשבים לשומרים קשוחים ניתן למצוא את דרון וושינגטון וכמובן, בראיין רנדל.

שחקני הפועל ירושלים (אורן בן חקון)
גפני: "8000 אוהדים נשמעו כמו 16,000, נכנסנו לזון" (אורן בן חקון)
 

״הוכחנו שיש לנו הרבה פוטנציאל כקבוצה אבל יש עוד הרבה עבודה. אנחנו רוצים להפוך לאחת מקבוצות הריבאונד הטובות באירופה. מגיע קרדיט גדול למאמן שהכין אותנו בצורה מצויינת למכבי ודאג שניהיה בהיסטריה על הפרקט. האווירה בארנה הייתה מחשמלת, 8000 אוהדים נשמעו כמו 16,000 ונכנסו לזון כקבוצה״, אמר גפני. 

רייט הוסיף וציין, ״זכינו בתואר הראשון של העונה וזה צעד בריא לכל המערכת לקראת מוקדמות היורוליג בשבוע הבא. משחקים מהסוג של הגמר מול מכבי לרוב נגמרים בתוצאה צמודה, כך לפחות, ממה שראיתי בגמרים של מכבי מול מכבי חיפה אשתקד ובפיינל פור של היורוליג״. 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */