יום רביעי, 24.04.2024 שעה 11:13
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
74%1846-194623עירוני רמת גן
73%1828-206722הפועל ת"א
62%1646-171721הפועל ירושלים
55%1750-181022הפועל חולון
50%1859-181922עירוני קריית אתא
48%1922-189123בני הרצליה
41%1784-176922הפועל עפולה
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
29%1786-159421הפועל אילת
26%2055-188523הפועל גליל עליון
23%1950-180722הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 82 - 88
  • הפועל עפולה
  • בני הרצליה
  • 62 - 76
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל גליל עליון
  • 108 - 101
  • עירוני רמת גן
  • מכבי ת"א
  • 82 - 86
  • עירוני נס ציונה
  • הפועל ירושלים
  • רביעי, 24/04, 18:30
  • הפועל אילת
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • חמישי, 25/04, 18:30
  • הפועל חולון

תירוצים בצהוב, חלומות באדום ו'געגועים' למלחה

גמר גביע ווינר (20:45) סידר לנו קלאסיקו. למה רנדל מלחיץ את ראשי מכבי, מי חושב שהארנה תפריע לחבורה של פרנקו ומה קורה כשדונטה רואה צהוב?

|
פרנקו, סמית´, פארגו וגודס
פרנקו, סמית´, פארגו וגודס

הקלאסיקו הראשון לעונת 2014-2015 ייצא לדרך הערב (20:45) בארנה החדשה בבירה, כאשר הפועל ירושלים תארח את מכבי תל אביב לקרב שניצחון בו יהווה הצהרת כוונות ליריבה ולליגה כולה לקראת העונה שבפתח. לשם כך, ONE מביא לכם כל מה שקורה מאחורי הקלעים לקראת המאבק המסקרן בין שני המועדונים היוקרתיים ביותר בכדורסל הישראלי.

1. הראשון של דני פרנקו או השלישי של גיא גודס כמאמן ראשי והשמיני בסך הכל? שני המאמנים שזכו לקידום מקצועי אדיר בקיץ החולף נמצאים בחיתולי העונה ומקבלים טעימה ראשונה מהסגל שנבנה, או במקרה של גודס, מהסגל הכשיר הדליל שעומד לרשותו.

מבחינת שחקנים, שני המאמנים פתחו את העונה ברגל שמאל לאור מצב השוק ובעקבות המצב הבטחוני. פרנקו המריא למחנה קצר בגמרניה ללא סנטר ופאוור-פורוורד וקיבל 35 הפרש בראש בשני משחקים מול אלבה ברלין. רק בשבוע החולף הצטרפו לירושלים שחקני הרכש ג׳וזף ג׳ונס וטוני גפני ומאז האדומים טורפים אך המגרש, כאשר בשני משחקי גביע ווינר נשקו ל-90 נקודות בהתקפה והחזיקו את היריבות על פחות מ-70.

במקרה של גודס, עמדת הפורוורד יצרה לא מעט בעיות בסגל, כאשר נייט לינהארט הוחתם כסותם חורים ברוטציה ולאחר מכן הגיעה פרשת ספוקוליס שחורציאניטיס, שירק בפרצוף של המועדון וגרם למבוכה רבה בקרב ההנהלה והצוות המקצועי.

חוזהו של סופו הוקפא והאוסטרלי-סרבי הבינוני אלכס מאריץ׳ הוחתם במהירות בזק ומאז מתקשה להיכנס לעניינים. אם כל זה לא מספיק, דווין סמית׳ עדיין מתאושש מניתוח בברך ובראיין רנדל  שוכב על שולחן הטיפולים יותר מאשר מרחף על הפרקט ומעורר את זעמו של המועדון.

הצגה מטורפת ללנדסברג, מכבי בגמר

2. בעקבות היעדרותו של שחורציאניטיס וההשתלבות האיטית של מאריץ', אלכס טיוס סוחב על גבו את עוול הקו הקדמי של אלופת אירופה. 18 נקודות בהופעות בינוניות מול גלבוע/גליל ועירוני נס ציונה, זה המאזן של הסנטר המתאזרח שנקרא אמש לשימוע באיגוד על ההברזה מהנבחרת.

פארגו, טיוס וגודס במלון לפני היציאה למשחק (אורן בן חקון)
פארגו, טיוס וגודס במלון לפני היציאה למשחק (אורן בן חקון)
 

בתוך המועדון מנסים לשדר עסקים כרגיל ולא להיכנס לפניקה, אלא שמכבי ת"א עם יד על הדופק ובמערכת מחכים בדריכות לפסיקת הבורר של איגוד הכדורסל בעניין עונש ההשעיה של טיוס. מדוע? אם באיגוד יודיעו במהלך היום על עונש השעייה כחלק מפסק הדין, גזר הדין של טיוס ייכנס לתוקף באופן מיידי ובעקבות זאת יחמיץ המתאזרח את משחק הגמר מול ירושלים. מהלך דרמטי שכזה ישאיר את הסגל של גודס עם קו קדמי דליל שכולל את מאריץ׳, ג׳ייק כהן, עידן זלמנסון ובן אלטיט מול סוללת שחקני הפנים האיכותית של ירושלים.

ירושלים מנצחת ועולה לגמר

״מי שמכיר את מכבי בכלל ושמעון מזרחי בפרט, מבין שהלחם והחמאה של המועדון הוא לזכות בכל התארים ב-י-ש-ר-א-ל״, אמר איש מקצוע בליגה. המשחקים מול קליבלנד וברוקלין מה-NBA הם לשואו ולא באמת מהווים הכנה מקצועית לעונה כי המגרש שונה, קשת השלוש רחוקה יותר והרבעים ארוכים יותר. הפסד בברזיל לפלמנגו ואף אחד במכבי ת"א לא יזיל דמעה, אבל "אובדן גביע מקומי, גם אם מדובר בגביע ווינר ובקבוצה יקימו ועדת חקירה, בטח אחרי הפסד להפועל ירושלים״, הוסיף.

על מאריץ' המתוסכל, שלא מצליח לעמוד בקצב המהיר בליגה הישראלית, אמר המנהל ניקולה וויצ'יץ': "אי אפשר לעשות קסמים עם מאריץ׳. הוא לא מוכן עדיין לליגה הישראלית. נכון שהוא לא הבריק עד עכשיו ומתקשה, אבל יש לנו סבלנות כי אנחנו יודעים שביורוליג הולך להיות סיפור שונה לגמרי. תזכור שלא מעט גבוהים מתקשים בליגה הישראלית, גם סופו לא מצליח להתמודד הרבה פעמים עם הקצב, וארטיום פרחוסקי שנה שעברה בירושלים הצליח הרבה יותר ביורוקאפ מאשר בליגה״.

אלכס מאריץ´ (רדאד ג´בארה)
מאריץ´. "הוא לא מוכן לליגה הישראלית" (רדאד ג´בארה)
 

3. עוד לפני שהכדור הראשון נזרק באוויר, בקטגוריה אחת ירושלים יכולה לסמן ״וי״ ולרשום מיני ניצחון על מכבי ת"א - זהות השחקן הטוב ביותר. ואכן, דונטה סמית׳, השחקן האיכותי בכדורסל הישראלי בשנתיים האחרונות ואחד מחמשת השחקנים האמריקאיים הטובים ביותר בעמדתו בכל אירופה - לובש את האדום-שחור-לבן של ירושלים.

נייט לינהארט עם בראיין רנדל (אורן בן חקון)
נייט לינהארט עם בראיין רנדל (אורן בן חקון)
 

אם הסגל של שני המאמנים יחסית מאוזן ברוב העמדות, החל מהגארדים ועד לשחקני הפנים, בעמדת הפורוורד סמית׳ שולט ללא עוררין. נכון שה-MVP של הליגה הישראלית בעונה שעברה הגיע לארץ מינוס כ-10 קילוגרמים, אך אחרי שלושה משחקים חלשים ומחצית אחת פורשת מול נס ציונה, סמית׳ חזר ללהטט על הפרקט וכמעט סיפק טריפל-דאבל מרשים עם 16 נקודות, 9 ריבאונדים ו-7 אסיסטים.

דונטה סמית´. מתעלה כשהוא רואה את מכבי ת&qout;א (אורן בן חקון)
דונטה סמית´. מתעלה כשהוא רואה את מכבי ת"א (אורן בן חקון)
 

את המשימה ההגנתית להצר את צעדיו של סמית׳ אמור לבצע סמית׳ השני, דווין סמית׳, אך האמריקאי עדיין לא קיבל אור ירוק מהצוות הרפואי לחזור לפעילות. ההיסטוריה מלמדת, אגב, כי נניח וסמית׳ היה מתלבש, זהות המנצחת עדיין תלויה בלעדית בדונטה.

 
 בשנה שעברה בחיפה, האמריקאי סבל מלא מעט פגיעות מוזרות. ההזויה ביותר קרתה בביתו בשיקאגו, כאשר דרך על מסמר שבלטה במדרגות 
 
 
 

8.3 נקודות, 6.3 ריבאונדים ו-2 אסיסטים בממוצע רשם פורוורד מכבי ת"א בכל המשחקים ביניהם בשנתיים החולפות. במאני טיים, במשחק הגמר לפני שנתיים ובסדרת הגמר אשתקד, היכולת של סמית׳ התדרדרה והתרומה שלו צנחה ל-6 נקודות, 6 ריבאונדים ו-2.6 אסיסטים.

בניגוד אליו, הפורוורד הירושלמי מפגין עליונות אבסולוטית מול יריבו המכביסט. במאצ׳-אפים מול מכבי בשנתיים האחרונות דונטה מעמיד 17 נקודות, 7.1 ריבאונדים ו-6 אסיסטים בממוצע. במאני טיים בחירת הדראפט לשעבר של אטלנטה הוקס מעלה את הרמה ונענה לאתגר.

דווין סמית´ חודר (יניב גונן)
דווין מול דונטה. הדו קרב יידחה למועד אחר (יניב גונן)
 

פעם אחת זה נגמר בזכייה באליפות היסטורית ובפעם השנייה בטעות מנטלית ובהחטאה גורלית שטרפה את הקלפים. אם נסתמך על נתוני העבר, צפוי להיות פסטיבל נוסף של דונטה שבשלושה משחקי גמר מול מכבי זינק לממוצעים מרשימים של 23.3 נקודות, 9 כדורים חוזרים ו-7 אסיסטים.

4. מי שהגיע למכבי ת"א במטרה ברורה לעצור את הכוכב הירושלמי הוא שר ההגנה של ליגת העל בעונה שעברה, בראיין רנדל. בקיץ החולף הוא לא היה הבחירה הראשונה, השנייה או השלישית של הצוות המקצועי. אפילו לעשירייה הפותחת של המועמדים הוא לא נכנס, כאשר דווקא ג׳וש דאנקן זכה לעדיפות ברורה והצעה לחוזה גבוה כמעט פי שניים, אך מסתמן כי רנדל (עוד במהלך הטרום עונה) הפך לאחד הברגים החשובים ביותר במערך של גודס העונה.

בראיין רנדל (יניב גונן)
רנדל. לא היה בין 10 המועמדים המובילים של מכבי (יניב גונן)
 

במכבי ת"א מאמינים שקיימת סבירות גדולה שבסדרת אליפות הליגה בסוף העונה יחכו לה דונטה סמית' וירושלים ולשם כך בדיוק הוחתם רנדל. "בראיין הוא אחד השחקנים הטובים בישראל. הוא נבחר למצטיין בהגנה, רץ מהר את המגרש, בעל יכולת מסירה, יש לו איי-קיו כדורסל גבוה ובסך הכל מדובר בשחקן שהוא זן נדיר בנוף המקומי״, אמר מאמן בליגת בעל שהעדיף להישאר אנונימי.

״בוא ואשים לך דברים בפרופורציות, תראה לי זר נוסף בליגה עם שני תארים ממכללת אילינוי או כל מכללה אחרת״, החמיא הגורם לרנדל. אלא שרנדל, כפי שמעיד איש צוות בכיר במכבי, "הוא האויב הגדול ביותר של עצמו".

רנדל בחיפה. סבל במשך העונה מפציעות מוזרות (שי לוי)
רנדל בחיפה. סבל במשך העונה מפציעות מוזרות (שי לוי)
 

הבעיה של רנדל, וכעת נחזור על מה שרשמנו על רנדל לפני חודש בכתבת פתיחת העונה של הקבוצה, היא נושא הפציעות הטורדנית. בסביבת מכבי ת"א יש לחץ גדול בכל הנוגע למצבו הבריאותי של השחקן, שנחשב לאניגמה בריאותית אנושית. הצהובים לא יודעים איך לאכול את סדרת הפציעות של השחקן. בשנה שעברה בחיפה, האמריקאי סבל מלא מעט פגיעות מוזרות. ההזויה ביותר קרתה בביתו בשיקאגו, כאשר דרך על מסמר שבלטה במדרגות.

את העונה הנוכחית רנדל פתח בטעם חמוץ-מתוק. את האימונים הראשונים הוא פספס בעקבות פציעה במפשעה ולא שותף כשהתקיים מגע פיזי בין שחקנים. לאחר מכן הגיע התפוצצות המרשימה בגרמניה, שם קלע 11, 15 ו-17 נקודות ואף הבריק במשחק השני עם דאבל-דאבל גדול של 17 נקודות ו-12 ריבאונדים.

ניקולה וויציץ´ (שי לוי)
וויציץ´. "רנדל מתקשה להישאר בריא" (שי לוי)
 

אך תנועה לא טובה באחד האימונים ורנדל חש כאבים חדים. לאחר שקם משינה מצא הפורוורד כי רגלו מנופחת ואבחון רפואי קבע כי רנדל סובל מקרע חלקי בארבע ראשי וייעדר כ-10 ימים לפחות.

"הפציעה של בראיין היא לא פציעה קלאסית. הקרע הוא ברקמות שבין השרירים", אמר וויצ׳יץ' והוסיף: ״רנדל, כשחקן בריא, הוא נכס אדיר שיעזור לנו המון, אבל בינתיים הוא מתקשה להישאר בריא. הוא הגיע בכושר מצויין, אבל נפצע באימוני ההכנה בארה״ב וסחב פציעה במפשעה. הוא שיחק בגרמניה והיה מעולה, אבל עכשיו יש לו קרע בארבע ראשי. אנחנו שומרים עליו עם צמר גפן, אבל זה בטח לא התחלה טובה לעונה עבורו", הוסיף הקרואטי.

אוהדי הפועל ירושלים (אורן בן חקון)
אוהדי הפועל ירושלים. צפויים לשלוט ביציעים (אורן בן חקון)
 

5. אם מקודם ציינו שבמלחמה על דונטה סמית' זכתה ירושלים, אז שגם ביציעים צפויים לשלוט למעלה מ-6,000 אדומים שימלאו את כל היציעים למעט שלושה שהובטחו למכבי ת"א. מתחם הספורט היפהפה בירושלים, שהפך לביתה החדש של הפועל, צמא לחגוג תואר ראשון. לא בכדי יו"ר המועדון ומבעלי הקבוצה ד"ר אורי אלון הגיע כל הדרך מניו יורק כדי לצפות בקבוצתו מניפה גביע.

״לצמד ההפסדים בגרמניה אין שום משמעות על איך שהקבוצה נראית. כסגל מלא שנמצא יחד בסך הכל שבוע ולאחר שני משחקים בגביע ווינר, אנחנו מתחילים לראות את סימני החיבור, בעיקר הודות לעבודה הקשה של דני פרנקו והצוות המקצועי״, אמר מנכ״ל הפועל גיא הראל.

האוהדים במלחה. &qout;ישבו לך על הראש ואכלו לך את הבגדים&qout; (דרור עינב)
האוהדים במלחה. "ישבו לך על הראש ואכלו לך את הבגדים" (דרור עינב)
 

״למשחק מול מכבי יש המון פיקנטריה, במיוחד כי מדובר בגמר גביע ראשון בארנה, אבל אנחנו מתרכזים אך ורק בקבוצה ומתכוננים לפסטיבל האוהדים שהולך להיות. אני קורא לכל האוהדים להתרכז ולהתעסק בעידוד החבר׳ה שלנו ולא להתעסק בקללות וביריבה״, הוסיף הראל ושלח מסר לקהל האדום.

״האוהדים שלנו חיכו הרבה מאוד שנים לקבל בית ראוי ואין ראוי מהארנה. אנחנו גם הולכים לראות את שיא כל הזמנים של הקהל של הפועל במשחק ביתי, כך שיש הרבה התרגשות". בצד השני של הכביש נשמעים קולות מאנשי מכבי ת"א שטוענים כי המעבר לארנה בסופו של דבר יפגע בהפועל י-ם. "הארנה יפה ומאוד מושקעת, אבל קשה למכבי ת"א הרבה יותר לשחק במלחה מאשר במקום כזה, שמזכיר את היכל נוקיה. במלחה הייתה אווירה מיוחדת שאין כמותה בליגה והאוהדים ישבו לך על הראש ואכלו לך את הבגדים. אם הפועל י-ם לא מצליחה למלא את הארנה באוהדים הם מאבדים מהאפקט של הארנה וכל המבצר שהיה במלחה נבלע״, סיכם וויצ׳יץ׳.

אסור לפספס
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
נגןמאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
מאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
נגןפחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
פחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */