יום שישי, 19.04.2024 שעה 13:36
לוח משחקים
  • הפועל חולון
  • 64 - 79
  • הפועל עפולה
  • הפועל ת"א
  • 83 - 88
  • עירוני רמת גן
  • הפועל ירושלים
  • 62 - 78
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • מכבי ת"א
  • 71 - 95
  • עירוני קריית אתא

צפו: הפועל י-ם לקחה למכבי תואר ראשון העונה

תואר אחד פחות בצהוב: האדומים נראו טוב בארנה, הובילו כמעט לכל אורך המשחק וזכו בגביע ווינר עם 78:81. הלפרין בלט עם 13 נק', 20 לפניני

|
הפועל ירושלים מניפה את גביע ווינר (רדאד ג`בארה)
הפועל ירושלים מניפה את גביע ווינר (רדאד ג`בארה)

תגידו מזל טוב: הפועל ירושלים זכתה הערב (חמישי) בתואר הראשון של העונה בכדורסל הישראלי, עם 78:81 בגמר גביע ווינר על אלופת אירופה, מכבי תל-אביב.

החניכים של דני פרנקו הגיעו לאולם הביתי החדש שלהם, הארנה, נתנו מופע דומיננטיות והובילו כמעט לאורך כל המשחק מול הקבוצה החדשה של גיא גודס ופיני גרשון. הקהל הגיע בהמוניו לאולם המפואר והתוצאה? משחק יוצא מן הכלל.

הירושלמים פתחו מצוין בזכות דקות טובות של יותם הלפרין ובעיקר של הגבוה החדש, ג'וזף ג'ונס, שקלע תשע נקודות מהירות. גיא פניני וסילבן לנדסברג השאירו את מכבי בעניינים ואת הרבע הראשון סיימו הירושלמים ביתרון 23:27.

ברבע השני קיבלנו מטווח שלשות, כשנייט לינהארט, גיא פניני וסילבן לנדסברג מתסכלים את ההגנה האדומה וצולפים מחוץ לקשת. ברייסי רייט והלפרין ענו מהצד השני, ולמרות הסגל הרחב של הצהובים הפועל המשיכה להוביל גם בתום המחצית, עם 49:54 אחרי 20 דקות של כדורסל.

צפו בהפועל י-ם זוכה בגביע ווינר

ברבע השלישי ההגנות הגיעו למשחק, וגם אלופת אירופה שעלתה ליתרון נדיר בפתיחת הרבע. החגיגה נגמרה מהר מאוד והפועל חזרה להוביל כשטוני גפני, עוד רכש שהגיע זה עתה, סייע לאדומים להשיב את המומנטום.

הקרב היה עיקש עד הרגע האחרון ולמרות ערב חלש של דונטה סמית', שקלע רק שבע נקודות, החניכים של דני פרנקו עשו את זה - ובגדול. עכשיו, כשהעונה מתקרבת, לנו נותר רק לתהות: האם הפעם ירושלים תוכל ללכת עד הסוף?

אליהו והלפרין חוגגים בסיום (רדאד ג´בארה)
אליהו והלפרין חוגגים בסיום (רדאד ג´בארה)
 

קלעו למכבי ת"א: גיא פניני וסילבן לנדסברג 20 נקודות כ"א, ג'רמי פארגו 13, אלכס טיוס 10, נייט לינהארט 9, מרקיז היינס, בראיין רנדל, יוגב אוחיון ומרקיז היינס 2 נק' כ"א.

קלעו להפועל ירושלים: יותם הלפרין 13 נק', טוני גפני, ברייסי רייט וליאור אליהו 12 כ"א, ג'וזף ג'ונס 11, יניב גרין ודונטה סמית' 7 נק' כ"א, דרווין קיצ'ן 5 ואדם אריאל 2 נק'.

אורי אלון מניף את הגביע (אורן בן חקון)
אורי אלון מניף את הגביע (אורן בן חקון)
 

רבע ראשון - 23:27 להפועל ירושלים
הפועל ירושלים פתחה בחמישייה עם: יותם הלפרין, דרווין קיצ'ן, דונטה סמית', ליאור אליהו וג'וזף ג'ונס. מכבי ת"א פתחה בחמישייה עם: ג'רמי פארגו, סילבן לנדסברג, גיא פניני, בראיין רנדל ואלכס טיוס.

גביע ווינר (אורן בן חקון)
גביע ווינר (אורן בן חקון)
 

אוהדי הפועל ירושלים (רדאד ג´בארה)
אוהדי הפועל ירושלים (רדאד ג´בארה)
 

אלכס טיוס פתח את המשחק בצורה נהדרת עם חסימה נהדרת בהגנה וסחיטת עבירה בצד השני, שהסתיימה עם 2 נקודות מהקו, הראשונות במשחק. האקס ליאור אליהו איזן עם גויאבה אופיינית בצד השני, אבל סילבן לנדסברג הלוהט צלף שלשה ראשונה במשחק וקבע 2:5. 4 נק' של ג'וזף ג'ונס ועוד 2 של אליהו קבעו יתרון ראשון לירושלמים, 7:8, אחרי פחות משלוש דקות.

שחקני מכבי ת&qout;א לפני המשחק (רדאד ג´בארה)
שחקני מכבי ת"א לפני המשחק (רדאד ג´בארה)
 

אוהדי מכבי ת&qout;א (רדאד ג´בארה)
אוהדי מכבי ת"א (רדאד ג´בארה)
 

ג'ונס ואליהו המשיכו לתרום נקודות, וביחד עם הלפרין קבעו 10:14 אדום. פארגו צימק עם ליי-אפ, אבל ג'ונס החזיר את הפער ל-4 עם עוד נקודות קלות. שלשה של לנדסברג החזירה את מכבי ל-18:17 עם קצת יותר משלוש דקות לסיום הרבע, אבל טוני גפני ויותם הלפרין רצו ל-17:22. לנדסברג שוב מצא את הטבעת, אבל הלפרין ענה עם שלשה. המומנטום של הפועל נמשך, וגיא פניני הצליח לקבוע את תוצאת הרבע כשאלופת אירופה בפיגור של 4 נק', 23:27 לירושלים בתום עשר הדקות.

רבע שני - 49:54 להפועל ירושלים
יותם הלפרין פתח את הרבע השני עם שלשה נהדרת, גיא פניני ענה מן העבר השני וצימד ל-28:26. טוני גפני הוסיף 2 לזכות הירושלמים, ומנגד הרכש של מכבי, נייט לינהארט, התכבד בשלשה. יניב גרין ודונטה סמית' הוסיפו 4 נק' רצופות אבל לינהארט שהתאקלם היטב צלף עוד שלשה ששמרה על יתרון 3 בלבד לירושלים.

ג´רמי פארגו מול יותם הלפרין (רדאד ג´בארה)
ג´רמי פארגו מול יותם הלפרין (רדאד ג´בארה)
 

מטווח השלשות המשיך כשג'רמי פארגו דייק גם הוא מהקו וקבע 38:41 אחרי חמש דקות. גפני, הלפרין ורייט רצו ל-38:47 נהדר. 3 נקודות של פניני צימקו את ההפרש מי-ם ל-50:44 עם פחות מארבע דקות על השעון. ברייסי רייט נכנס למשחק עם שש נקודות רצופות בדרך ל-45:54 ירושלמי. גרין הוסיף ופתח את ההפרש המקומי אבל סילבן לנדסברג היה זה שקבע את תוצאת המחצית עם שתי נקודות מהקו, שקבעו 49:54 אחרי 20 דקות של משחק.

רבע שלישי - 66:68 להפועל ירושלים
גיא פניני פתח את הרבע עם שלשה נהדרת, דונטה סמית' החמיץ בצד השני וטיוס השווה ל-54:54 עם 2 נק'. אליהו הלך לטבעת וקבע 54:56, אבל טיוס שוב קלע וביחד עם 2 נק' נוספות של פארגו, המהפך הושלם עם 56:58 צהוב אחרי פחות משלוש דקות. ג'וזף ג'ונס חזר מהמקפיא ואיזן ל-58:58, אבל סילבן לנדסברג שוב תסכל את האוהדים המקומיים על שלשה שקבע 58:61 אחרי ארבע דקות. קיצ'ן הוסיף 2 נק' מהעונשין וצימק את הפער ממכבי לנקודה, אליהו הפך עם 2 משלו.

פניני מול אליהו (רדאד ג´בארה)
פניני מול אליהו (רדאד ג´בארה)
 

2 נק' של טוני גפני קבעו 63:64 לירושלים, גרין הוסיף נקודה מהקו וגפני נקודה נוספת בדרך ל-63:66. מרקיז היינס עלה מהספסל כדי לצמק ל-66:65. אז הגיעה עבירה של גפני על לנדסברג, לאחריה דני פרנקו נכנס לשטח המגרש וספג עבירה טכנית שהוציאה אותו משלוותו. לנדסברג קלע רק נקודה מהקו, ההתקפה הנוספת נגמרה בלא כלום ודרווין קיצ'ן קלע על הבאזר בצד השני כדי לסיים את הרבע עם יתרון ירושלמי, 66:68.

רבע רביעי - 78:81 להפועל ירושלים
ברייסי רייט פתח את הרבע עם שלשה שקבעה 66:71, גרין הוסיף 2 נק' וטיוס צימק מנגד ל-73:68 אחרי שלוש דקות ורבע. מכבי ניסתה לחזור, אבל נקודות של אליהו וגפני קבעו 68:77 לירושלמים, שירדו לפסק זמן כשברקע שירה אדירה באדום. שלשה של לנדסברג ו-2 נק' של פניני החזירו את מכבי למשחק וקבעו רק 74:77 לירושלים, שלוש דקות וחצי לסיום.

גיא פניני מול דונטה סמית´ (רדאד ג´בארה)
גיא פניני מול דונטה סמית´ (רדאד ג´בארה)
 

דונטה סמית' קלע 2 נק' נדירות ופתח את ההפרש ל-5, טיוס ופארגו הוסיפו יחד 3 נקודות מהעונשין וצימקו ל-79:77. סמית' הוסיף עוד נקודה, פארגו הוסיף אחת מהצד השני וקבע 80:78 בלבד. דרווין קיצ'ן קיבל הזדמנות להכריע את המשחק, קלע נקודה מהקו אבל החמיץ את השנייה. למזלו, הצהובים לא הצליחו לקלוע שלשה ברגע האחרון והגביע הוא של הפועל ירושלים, עם 78:81 בסיום.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */