יום שישי, 26.04.2024 שעה 12:04

חנן ממן: לא מצטער שיצאתי לליגה הבלגית

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם קשר בית"ר ירושלים: "רן בן שמעון לא הטיל וטו על העזיבה לבוורן, מקווה להמשיך ולהשתפר"

|
אופירה אסייג ואיציק זוהר ב-102FM
אופירה אסייג ואיציק זוהר ב-102FM

אופירה אסייג ואיציק זוהר הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

מזרחי: "אני מברך על בניית הארנה, מצר על המצב של סופו"
לאחר פתיחתה של עונת הכדורסל, שוחחנו עם יו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי לקראת גמר גביע ווינר מחר מול הפועל ירושלים בארנה החדשה בעיר הבירה.

שמעון כמה כואב לך בבטן שהגמר לא בהיכל נוקיה?
"מטבע הדברים כשיש היכל חדש, ואני מברך על קיומו, בכלל בשנה האחרונה נפתחה הארנה בירושלים, המגרש בנתניה, בחיפה ובפ"ת ורק זה יקדם את הספורט. אנשים רוצים לבוא למתקנים שאפשר להנות מהם בניחותא, וזה היה לי מובן לגמרי. ירושלים היא עיר הבירה, עושים גמר שהוא לקראת פתיחת הארנה וקיבלנו את זה כולנו בסבר פנים יפות".

מה דעתך על הארנה החדשה בירושלים?
"אהבתי מאוד".

מה לגבי האצטדיון בסמי עופר?
"עדיין לא הייתי שם, אני מקווה שיהיה לי את האפשרות להגיע אליו בקרוב".

האם המפגש מחר הוא הצהרת כוונות לקראת העונה הקרובה?
"אני מסכים שיש בשתי הקבוצות שחקנים חדשים שלא ברור לגמרי שהם השתלבו לגמרי בקבוצה. אנחנו חסרים שלושה שחקנים, לצערנו בעמדות של הגבוהים כמו רנדל, סמית' וסופו, קשה למלא את החלל הזה. אבל נשתדל להגיע במיטבנו".

ארנה ירושלים (מערכת ONE)
מזרחי: "אהבתי את הארנה מאוד"
 

מה לגבי המצב של סופו מאז הנחיתה בארץ?
"סופו החל לרדת במשקל, הוא עבר את הניתוח".

התאכזבת מהמקרה של סופו?
"בעיקר התארכזבתי עבורו, הוא אדם נשוי, עם ילדים ואדם לא צריך להיות מנותק מהבריאות שלו, אבל קרה כאן מקרה של חוסר שליטה עצמית והוא צריך להצטער על זה מאוד ואני בטוח שגם אשתו מתחרטת".

האם אתם מוכנים לקראת העונה בלעדיו?
"אין באירופה שחקנים רבים כמו סופו, אין ספק שהוא כלי חזק מאוד במשחק שלנו, קשה למצוא לו תחליף. אני מאוד מקווה שבזמן שהוקצב לו, הוא יחזור לכושר. אני מצר על המצב של סופו".

האם לא מן הראוי שמכבי היו מצמידים לו אדם שישמור עליו במהלך הפגרה?
"תנוח דעתך שסופו יצא מישראל עם הוראות ברורות לגבי תזונה, כדורים ומצב לחץ הדם. פרט מזה, יש לו מאמן אישי שגם ניקולה וויצ'יץ' מכירים אותו, קרתה פה תקלה וגם לנו יש מה ללמוד ממקרה סופו".

סופו (חגי ניזרי)
מזרחי: "אין הרבה שחקנים כמו סופו" (חגי ניזרי)
 

מה דעתך על ההברזה של אלכס טויס ומורן רוט מנבחרת ישראל?
"אני מעדיף שלא להגיב, ההליך עדיין לא הסתיים ועדיין אין החלטה לגבי ועדת המשמעת, על פי הדעה הרווחת ההשתתפות בנבחרת היא זכות, ומי שמוותר עליה עושה לעצמו שם לא טוב".

אז אם מדובר בזכות, זה לא חוקי להכריח אותו לשחק?
"התקנון של איגוד הכדורסל קובע חד משמעית, ששחקן שנקרא להתייצב למשחקי ואימוני הנבחרת חייב להתייצב. בהקשר של טיוס, אני רוצה להוסיף שע"פ חוקת פיב"א אתה יכול לרשום רק שני מתאזרחים, כאשר בכל משחק נתון רק אחד מהם נרשם בטופס המשחק. בתחילת הטורניר רשמו את סילבן לנסדברג וג'ייק כהן שגם הם מתאזרחים, וגם עוד שחקן ממכבי חיפה ששוחרר מהסגל בסיום".

אתה כועס על טויס, או מאוכזב?
"אני באופן אישי, הייתי מאוד שמח אם הוא היה משחק בנבחרת".

אורי אלון, הבעלים של הפועל ירושלים, איך ההרגשה בארנה החדשה?
"ההרגשה נפלאה".

אלכס טיוס (רדאד ג´בארה)
מזרחי על טיוס: "הייתי שמח אם הוא היה משחק בנבחרת" (רדאד ג´בארה)
 

אורי יש לך עמדה לגבי ההברזה של הצמד ממשחקי הנבחרת?
"הם צריכים לעמוד לדין וצריכים למצות איתם את העניין".

אתה חושב שצריך להרחיק אותם מהליגה?
"אני חושב ששחקנים באשר הם צריכים להגיע לנבחרת, בין הם ישראלים או מתאזרחים. אני שמח על התרומה של השחקנים שלנו בנבחרת שהייתה הגדולה ביותר".

מה לגבי נושא הבטיחות בארנה?
"קיבלנו מכתב בנוגע לנושא הבטיחות, הכל בטוח בארנה. אין איתה שום בעיה".

אל השיחה הצטרף, זאב דיבס, ממשרד הכלכלה.

אורי אלון (יניב גונן)
אורי אלון: "הכל בטוח בארנה" (יניב גונן)
 


זאב מה דעתך על נושא הביטחות בארנה?
"אף אחד לא הוציא אותנו מהמגרש, לאף אחד אין סמכות להוציא אותנו מהמקום, אנחנו רק אמרנו מה התנאים שלנו כבעיה ראשונית וחשובה, כי קיים סיכון, לפחות לשלשום, עבדו על גג המבנה כי חלק מהדברים יעופו על הקרקע ויפגעו בציבור. לאור העניין הזה כי עיריית ירושלים טענה שהכל בסדר, לבקשתה של העירייה עם מנכ"ל העירייה שבינתיים השלימו חלק גדול מהדרישות שלנו, אני מקווה שמחר נוכל לתת את האישור לאחר שהפסיקו את הפעילות על הגג והמכשולים הוסרו".

אורי, האם ידעתם על הסיכונים שמדבר עליהם זאב?
"מה שאני יודע כי כול האישורים הדרושים, הוצגו בפני המנהלת והכל בסדר. קיבלנו את האישורים. לפי מה שהבנתי, כל האישורים הדרושים התקבלו ואני לא יודע מה עוד להוסיף מעבר לזה".

שמעון, מה דעתך על הסיפור?
"שמעתי עליו לראשונה כשעשיתי את דרכי לירושלים, כששמעתי את האדון המכובד ממשרד התמ"ת, מבחינתי משטח המגרש היה נקי ומסודר, אני לא יודע מה מתרחש על גג המבנה. אני משוכנע שאם עד מחר בצהריים האישורים לא יוצגו, המנהלת תתייחס לזה".

זאב מה עלול לקרות מחר?
"ברמה המעשית צריך להבין כי כל מקום, כל מתקן ספורט צריך לקבל רשיון עסק. לא ניתן רישיון לצורך מתן רשיון העסק, ההגדרה הראשית של המשרד שלנו היא בטחון העסק וסביבתו. ברמה הנקודתית אנחנו לא נתנו אישור כזה, ברמה העובדתית, התבצעה פעילות מאסיבית ואני מעריך שעד למחר יסיימו את הפינוי של כל מה שקורה על הגג ויינתן האישור, האישור עדיין לא ניתן. במידה ונצטרך נפנה למשטרה, אבל אני לא מעוניין שזה יקרה".

בוזגלו: "ב"ש צריכה זמן להתחבר, אסור לשפוט את השחקנים"
הפועל באר שבע פתח את העונה בצורה מאכזבת, והיא מחזיקה במאזן של שבעה משחקים ללא ניצחון, שוחחנו עם דוד יוסוף לגבי המצב של סגנית האלופה.

דוד מה דעתך על פתיחת העונה של ב"ש?
"הפועל ב"ש לדעתי נבנתה לא נכון, אלישע הלך על שמות ולא על קבוצה. האבידה של פלט היא משמעותית יותר ממה שהעריכו, הוא השחקן שחסר לב"ש. יש בעיה גדולה בעמדות המגנים, משחק ההגנה לוקה בחסר. קשה לקבוצה לתרגם את הכדורגל שלה לשערים".

יעקב בוזגלו, הצטרף אל השיחה.

מה דעתך על המצב של הקבוצה?
"אני לא מסכים עם הדברים שנאמרו בכלל, בשני המשחקים ששיחקו באירופה הפועל ב"ש הייתה יוצאת מן הכלל, רק חוסר מזל מנע מאיתנו לנצח. ההכנה במהלך הקיץ לא הייתה מספיק טובה בעקבות המצב, לדעתי ייקח זמן עד שהקבוצות יתחברו. אם תהיה סבלנות הפועל ב"ש תהיה קבוצה חזקה ותרוץ חזק למעלה".

יעקב בוזגלו (רדאד ג´בארה)
יעקב בוזגלו: "ב"ש תרוץ חזק בצמרת" (רדאד ג´בארה)
 

מה לדעתך הבעיה של הפועל ב"ש?
"הפועל פ"ת לדוגמא היא קבוצה טובה מאוד, והיא ספגה שערים, זה לא אומר שהיא קבוצה חלשה, הדברים לוקחים זמן. כרגע קשה לשפוט מהסיבה הפשוטה, כי שחקני הרכש פצועים. לאחר שצירפו שני שחקנים, הקישור יתחבר והקבוצה תיראה הרבה יותר טוב. הבעיה של ב"ש עד כה, הייתה בקישור, יש חוליית הגנה יוצאת מן הכלל".

מה לגבי האווירה בקבוצה?
"אני התלוננתי באוזני מאור על זה שחסרה התלהבות, ואני גוזר את זה בגלל המלחמה. כל שחקן כדורגל שהיה עולה לשחק במשחקים רשמיים, או ידידות כשהוא יודע שהמשפחה שלו בסכנה, מתקשה להציג יכולת. אסור לשפוט את השחקנים, לא לטוב ולא לרע".

שחקני ב&qout;ש מאוכזבים (מרטין גוטדאמק)
בוזגלו: "אסור לשפוט את השחקנים, לא לטוב או לא לרע" (מרטין גוטדאמק)
 

בן זקן: "התקציב אושר פה אחד, ללוזון יש מה לתרום למנהלת"
מנהלת הליגה התכנסה שוב , שוחחנו עם הבעלים של מועדון ספורט אשדוד, ג'קי בן זקן לגבי המשך הפעילות של המנהלת לאחר אישור התקציב.

ג'קי בן זקן, יצאת לא מזמן מישיבת המנהלת, האם הקבוצות יפרישו כספים לטובת המנהלת?
"המנהלת התכנסה בפעם הראשונה בפורום הרחב שלה, הציגו את התוכניות של המנהלת לשנים הקרובות, מעבר לפן הכלכלי, בנושאים של שיווק, זכויות שידור ועוד, הציגו את התקציב לשנה הקרובה, התקציב אושר ואני שמח. אנחנו יודעים שהמנהלת תהיה במקרה הגרוע, באיזון כלכלי, כל צד יתמוך במנהלת במסגרת הלוואת בעלים, כדי שהמנהלת תתמודד בצורה הטובה ביותר, והיא עברה פה אחד לשמחתי. זה לא נשמע טוב, אנחנו לא הולכים להביא כספים מהבית, כל עסק שאתה עושה בחיים אתה משקיע בו, במקרה הזה אמרו, מתחילים הכל מחדש. באים מראש ואומרים, אנחנו מבקשים את האישור שלכם. הכל נעשה בצורה שקופה, כדי שלא בטעות ייעלמו שוב 22 מיליון שקלים".

האם נמצאו 22 מיליון השקלים?
"אני בטוח שיימצאו אותם, היו"ר הנוכחי לא יכול להתחיל את הכהונה שלו בעננה כזו".

מה עשה בישיבה אבי לוזון?
"אני לא יודע מה הוא עשה שם, ייתכן שהוא בא כנציג של מכבי פ"ת".

בן זקן (יניב גונן)
בן זקן: "המנהלת הציגה תוכניות לשנים הקרובות" (יניב גונן)
 

זה לא נשמע לך מוזר שהוא נמצא שם?
"אני לא חושב שזה דבר רע, אבל הוא אדם עם המון ידע, הוא דירקטור בטוטו, למרות שנלחמתי בו, יש לו המון מה לתרום. כמובן שאבי לוזון הוא אחד מתוך 14 נציגים, נגמרו הימים שעל פיו של אדם אחד יישק דבר".

 מה לגבי הדיווחים על חילופי דברים בין אריאל שיימן ללוזון?
"שלא תטעי הם ביחסים טובים, אדרבא, היה וויכוח לגיטימי, אריאל טען לגבי אפלייה בנוגע לליגה הלאומית ואבי חתך אותו מהר ונתן את המספרים המדויקים, לאבי יש זכרון טוב, זה היה טכני לחלוטין".

אבי לוזון (יניב גונן)
בן זקן: "נגמרו הימים שעל פיו של אדם אחד יישק דבר" (יניב גונן)
 

מה לגבי ליגת ווינר, האם תביאו ספונסר אחר לליגה הבכירה?
"ממש לא, יש לנו הסכם עם הטוטו לחמש שנים, אנחנו נעמוד בהסכם עם הטוטו ואני ממליץ לו לעמוד איתנו בהסכם, הוא הלך איתנו תהליך ארוך עד שהגענו לארץ המובטחת. כרגע כל צד שיעמוד בהתחייבויות הוא לטובת הכדורגל. אם המנהלת תעשה את הדברים כמו שהיא יודעת, שהכדורגל ימשיך להתקדם".

מה אתה מאחל לעצמך?
"שתהיה לכולם שנה טובה, ולי אני מאחל שיהיה אותו הדבר".


ממן: "עברתי שנה לא קלה, לא מצטער שיצאתי לליגה הבלגית"
בית"ר ירושלים פתחה את העונה עם תוצאת תיקו בוסרמיל מול ב"ש, שוחחנו עם קשר הרכש של מנחם קורצקי, חנן ממן לקראת הציפיות מהקבוצה מהבירה והחזרה שלו לליגת העל לאחר התקופה בבלגיה.

חנן ממן, במשחק האחרון של בית"ר זכית למחמאות רבות איזו דרך עשית באירופה?
"עברתי שנה לא קלה, שנה שבה לא שיחקתי הרבה. אבל כשהייתה לי ההזדמנות לבוא ולשחק בבית"ר עם הקהל האדיר הזה, זו הייתה הזדמנות נפלאה, אני מבין שיש לי עבודה קשה ממשחק למשחק ואני מקווה להמשיך ולהשתפר".

חנן ממן (חגי ניזרי)
חנן ממן: "רן בן שמעון לא הטיל וטו על העזיבה שלי" (חגי ניזרי)
 

מה גרם לך לבחור באופציה מהליגה הבלגית?
"הייתה הצעה רצינית מאוד מבוורן, שהיא לא קבוצה בכירה אבל עדיין קבוצה בליגה הבכירה בבלגיה. מנגד, רן בן שמעון בהפועל תל אביב לא הטיל וטו על העזיבה שלי, נתנו לי את ההרגשה שאני יכול ללכת. בלגיה היא קפיצת מדרגה אדירה, אני לא מצטער על זה, כולם יודעים אילו שחקנים הגיעו לשם ועשו שדרוג בקריירה שלהם".

חנן, איך זה שאתה לא ירוק, הבן של ברוך ממן האגדי?
"זה קרה מזמן, כשהייתי ילד כבר עברתי להפועל חיפה. אני לא חושב על הבן של, גדלתי בהפועל חיפה. לי זה לא ברור, קורים דברים, החיים הם לא דבר שמתכננים אותם, הייתי שם בילדים, לא הייתי פיזי, לא ראו שיש לי פוטנציאל וויתרו עליי. את הפריצה עשיתי בהפועל חיפה".

מה אתה רוצה להוסיף למשחק שלך?
"מבחינה אישית אני רוצה קודם כל להוסיף שערים ובישולים, ומעל לכל לנצח".

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */