יום שישי, 29.03.2024 שעה 03:37
ליגת ווינר סל 23-24
83%1433-162618מכבי ת"א
79%1574-179619הפועל ת"א
68%1533-160819עירוני רמת גן
61%1417-147318הפועל חולון
56%1408-146018הפועל ירושלים
55%1622-161120בני הרצליה
50%1669-162920עירוני קריית אתא
42%1558-154219הפועל עפולה
40%1633-162320עירוני נס ציונה
37%1712-156919הפועל חיפה
28%1569-149618הפועל גליל עליון
28%1565-138718הפועל אילת
25%1762-163520הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 93 - 92
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל עפולה
  • 76 - 91
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל חולון
  • 90 - 98
  • הפועל ת"א
  • עירוני רמת גן
  • 82 - 104
  • עירוני נס ציונה
  • בני הרצליה
  • 96 - 93
  • הפועל אילת
  • הפועל גליל עליון
  • שבת, 30/03, 21:10
  • מכבי ת"א

וויצ'יץ': מאריץ' עדיין לא מוכן לליגה הישראלית

במכבי ת"א סימנו וי לאחר ה-90:106 על נס ציונה, אך המנהל מודאג מהסרבי: "אי אפשר לעשות קסמים". לנדסברג: "הרבה זמן לא קלעתי ככה". צפו בתקציר

|
אלכס מאריץ´. עדיין לא התאקלם (רדאד ג`בארה)
אלכס מאריץ´. עדיין לא התאקלם (רדאד ג`בארה)

בשלושה משחקים מתוך חמשת משחקיו של גיא גודס כמאמן אלופת אירופה, מכבי תל אביב, הקבוצה הציגה כדורסל התקפתי וקצבי וחצתה את רף 100 הנקודות, בדיוק כפי שקרה אמש (שלישי) כשהצהובים רשמו 90:106 על עירוני נס ציונה בבכורה שלהם בארנה החדשה בירושלים והעפילו לגמר גביע ווינר, שם יפגשו את הפועל ירושלים. 

פעמיים נכון לעכשיו קלעו הצהובים 106 נקודות (אמש ובמשחק הכנה נוסף בגרמניה אחרי הארכה). פעם נוספת שברו הצהובים את השיא העונתי של עצמם עם 109 נקודות בניצחון על טלקום בון.

בניגוד מוחלט לכדורסל ההגנתי של דייויד בלאט ולתוצאות הנמוכות, אותם השריש בקבוצתו אשתקד, מכבי של גודס תוססת, לוהטת, רצה ובעיקר יורה ללא הכרה.

הדאגה? כיצד מכבי חטפה 90 נקודות בקבוצה עם סגל קצר וללא ארבעה זרים. הצהובים אומנם פתחו את המשחק בצורה חלשה ובלא מעט פעולות יחיד מסורבלות וללא הנעת כדור. בנוסף, גודס החל לתפעל הגנת לחץ על כל המגרש בעקבותיו ספגה מכבי נקודות קלות במעבר ו-50 בסך הכל במחצית הראשונה, כאשר את עיקר הנזק עושה השוטינג גארד המצויין פרסטון נואלס שירה 29 נקודות.

הצגה מטורפת ללנדסברג, מכבי בגמר

ב-20 הדקות האחרונות של ההתמודדות אלופת המדינה השתלטה על העניינים והציגה רפרטואר מרשים של קלעים, כאשר מעל כולם בלטו סילבן לנדסברג עם 36 נקודות וג׳רמי פארגו עם 20 נקודות ו-7 אסיסטים.

״הרבה זמן לא קלעתי ככה״, אמר לנדסברג למקורביו אחרי ההתפוצצות על הכתומים. המתאזרח הישראלי שהתבשל במשך שנתיים על אש קטנה תחת מאמן קליבלנד הנכנס, פורח בקדם עונה אצל גודס ורשם שיא קריירה בנקודות. בפעם האחרונה בה קלע 30+ נקודות היה בעונה שעברה כשהמטיר 32 על הראש של ברק נתניה.

"נמשיך לעבוד קשה ונשתפר"

אגב, בנובמבר 2011 לנדסברג העמיד שיא קריירה ראשון עם 35 נקודות במדי מכבי חיפה. זהות היריבה? ניחשתם נכון, ברק נתניה. לנדסברג, שהגיע לישראל שבועיים לפני יתר השחקנים במטרה לעבוד על שיפור היכולות לפני העונה, עובד שעות נוספות במשרד עם אבי אבן ויאיר שבח.

התוצאות לא אירחו להגיע וכבר במחנה בגרמניה רשם הפורוורד 18.6 נקודות בממוצע להתמודדות. בתום שני הופעות בגביע ווינר שיפר השחקן את נתוניו ל-20.5 נקודות בממוצע. ״זה שסילבן קולע בקצב מסחרר מפתיע מישהו?״, אמר הג׳נרל מנג׳ר הצהוב ניקולה וויצ׳יץ׳. ״חשוב לזכור שמדובר בשחקן שהוביל כמעט שנתיים ברציפות את הליגה הישראלית בנקודות כשהיה עם חיפה והוא יכול לקלוע מכל מצב״.

ניקולה וויצ´יץ´ ואלכס מאריץ´. מודאג (יניב גונן)
ניקולה וויצ´יץ´ ואלכס מאריץ´. מודאג (יניב גונן)
 

על השיפור ביכולת והציפיות מלנדסברג העונה הוסיף הקרואטי, ״סילבן סבלני מאוד. לקח לו שנתיים להתאקלם במסגרת של מכבי וביורוליג והוא למד המון מהרבה שחקנים וממאמן גדול. עכשיו הוא קוצר את הפירות כי השנה צריכה להיות הפריצה הגדולה שלו באירופה והוא צריך להוביל אותנו בהרבה בחינות״.

גם פארגו רשם היסטוריה קטנה כאשר חצה את מחסום 20 הנקודות לראשונה מאז דצמבר 2012 במהלך הפסד של קליבלנד לדטרויט, בו קלע 24 נקודות ב-28 דקות. במילים אחרות, אחרי עונת התייבשות ארוכה על הספסל של אטורה מסינה בצסק״א מוסקבה, פארגו, למקרה שתהיתם, חזר.

על הניצחון מול נס ציונה שהשלים חמישה משחקי הכנה במאזן מושלם אמר וויצ׳יץ׳. ״בינתיים הקבוצה נראית בסדר, אבל יש כמה חריקות מכיוון שלוקח זמן להתרגל לליגה הישראלית כי הכדורסל שונה ואנחנו משחקים הרבה עם חמישייה נמוכה ומתרגלים יותר דברים כמו לחץ על כל המגרש ודברים כאלה דורשים זמן״.

שחקני מכבי מודים לאוהדים (רדאד ג´בארה)
שחקני מכבי מודים לאוהדים (רדאד ג´בארה)
 

על קשיי ההסתגלות של סרבי/האוסטרלי אלכס מאריץ׳, ששוב לא הבריק אמר ה-GM: "אי אפשר לעשות קסמים עם מאריץ׳. הוא לא מוכן עדיין לליגה הישראלית עם גבוהים מאוד אתלטיים וזריזים. נכון שהוא לא הבריק עד עכשיו ומתקשה, אבל יש לנו סבלנות כי אנחנו יודעים שביורוליג הולך להיות סיפור שונה לגמרי. תזכור שלא מעט גבוהים מתקשים בליגה הישראלית, גם סופו לא מצליח להתמודד הרבה פעמים עם הקצב, וארטיום פרחוסקי שנה שעברה בירושלים הצליח הרבה יותר ביורוקאפ מאשר בליגה״.

על בראיין רנדל, שייעדר כ-10 ימים לפחות בעקבות קרע חלקי בשריר הארבע ראשי ולא יטול חלק בגמר מול הפועל ירושלים ביום חמישי אמר וויצ׳יץ׳, ״הפציעה של בראיין קרתה במהלך האימון והוא לא שם לב, זה לא פציעה קלאסית. הקרע היא ברקמות שבין השרירים. בראיין רנדל כשחקן בריא הוא נכס אדיר שיעזור לנו המון, אבל בינתיים הוא מתקשה להישאר בריא. הוא הגיע בכושר מצויין, אבל נפצע באימוני ההכנה בארה״ב וסחב פציעה במפשעה. הוא שיחק בגרמניה והיה מעולה. אנחנו שומרים עליו עם צמר גפן, אבל זה בטח לא התחלה טובה לעונה עבורו״.

גיא פניני. בדרך לתואר ראשון העונה? (רדאד ג´בארה)
גיא פניני. בדרך לתואר ראשון העונה? (רדאד ג´בארה)
 

קפטן מכבי, גיא פניני, שתרם 13 נקודות עם מקבץ קליעות מחוץ לקשת, ממשיך להיות אי של יציבות עבור אלופת אירופה וסיפר על המשחק: ״אנחנו צריכים להבין מדוע אנחנו מתחילים משחקים בצליעה ורק לאחר מכן נכנסים לקצב. במחצית השנייה הייתה מגמת שיפור ושיחקנו יותר טוב התקפית ועם הזמן נלמד אחד את השני ונתחבר גם בהגנה ונראה טוב יותר, אנחנו עדיין צריכים להשתפר״.

על הארנה והמפגש מול האקסית מהבירה בגמר הגביע הוסיף: ״הארנה זה משהו מדהים ומגיע כל הכבוד למי שהרים את המתקן הזה, כי זה חשוב מאוד לספורט הישראלי. האולם הזה הוא ביתי וכל אולם ביתי נותן יתרון לקבוצה המארחת, אבל אנחנו מספיק מנוסים להתמודד עם הבעיות הללו״.

נייט לינהארט חוגג עם סילבן לנדסברג (רדאד ג´בארה)
נייט לינהארט חוגג עם סילבן לנדסברג. כוכב הערב (רדאד ג´בארה)
 

גם ג'רמי פארגו התייחס למשחק: ״לא נתנו לנס ציונה מספיק קרדיט במחצית הראשונה והם הענישו אותנו על כך. אין סיבה, ואסור שנקבל 90 נקודות במשחק, במיוחד לאור העובדה שכבר מחר יש לנו משחק גמר מול הפועל ירושלים. באופן אישי הרגשתי טוב על המגרש אבל חשוב שנתקן את הטעויות הטיפשיות בשלב הזה של העונה".

"עוד לא למדנו את ירושלים, אבל מתכונן אליהם כראוי, נלמד על הצדדים החזקים שלהם וננסה לנטרל אותם בתקווה לנצח. זכיתי באליפות עם גלבוע/גליל ובגביע ובאליפות עם מכבי, כך שאני לא מתכוון לעשות לעצמי עין הרע - המטרה היא לנצח את ירושלים ולזכות גם בגביע ווינר״.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */