יום שישי, 10.05.2024 שעה 16:38
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • 1 - 1
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

פריצה: לא הייתי בדרך החוצה, אלו היו שמועות

אחרי שלא היה בסגל, השבדי של מכבי נכנס כמחליף וכבש ב-0:3 על מכבי פ"ת: "אני פה ואשאר פה". ייני: "בטוח שבן בסט יכבוש צמד בשבוע הבא". צפו בתקציר

|
פריצה עם הכדור (יניב גונן)
פריצה עם הכדור (יניב גונן)

שלוש שעות לפני שריקת הפתיחה בין מכבי תל אביב למכבי פתח תקווה, וכולם התעסקו בדבר אחד - ההחלטה המפתיעה של פאקו אייסטרן להותיר מחוץ לסגל את חלוץ הרכש ששב העונה מטולוז, עדן בן בסט. שלוש שעות אחרי ועם 0:3 אחד מרשים על מכבי פתח תקווה בפתיחת ליגת העל, ולפאקו הייתה תשובה לשאלה הגדולה שכנראה תחזור על עצמה בהמשך העונה פעמים רבות.

"אני מבין למה אנשים הופתעו, אבל כמו שאמרתי, היו עוד שחקנים מחוץ לסגל והדבר הכי חשוב זאת הקבוצה, לא האינדבידואל וזה מה שאני מנסה לעשות זה לקבל החלטות שיפעלו לטובת הקבוצה, לטובת התוצאה ולטובת המועדון. הוא לא בחוץ בגלל שהוא התאמץ פחות, זאת לא הסיבה. הוא השבוע היה בחוץ כי בחרתי 18 אחרים, ובמשחק הבא יישארו שחקנים אחרים בחוץ", ציין פאקו.

בן בסט מן הסתם ובאופן טבעי היה מאוכזב אך במכבי העידו לאחר המשחק כי זה מאחוריו והוא קיבל זאת בהבנה. אין ספק כי כרגע ריבוי השחקנים האיכותיים בסגל היא ה"בעיה" המרכזית שפאקו ייאלץ להסתדר איתה, וכמובן שמצחיק לקרוא לכך בעיה. אם בעונה שעברה לפאולו סוזה היו משחקים רבים באירופה שהצדיקו את הרוטציה לפחות בפני השחקנים עצמם, העונה עם היעדר התחרות באירופה לא כל כך בטוח שהיא תתקבל בהבנה.

"אני לא יודע אם זה מתכון לבעיות. זה לא צריך להיות ככה. יש לנו שחקנים טובים, ורק 14 יכולים לשחק", אמר החלוץ ראדה פריצה בנושא. "צריך להפיק מכך את המיטב, לתמוך אחד בשני ואם נעשה את זה, אז גם תהיה לנו עונה מוצלחת. במשחק האחרון הייתי ביציע, וזה מראה שיש לנו חלוצים טובים וצריך לעבוד קשה בכל אימון כדי להראות שאנחנו רוצים לשחק".

גדולה על הליגה: מכבי מנצחת 0:3

גם הקפטן, שרן ייני, התייחס לסוגייה הבוערת: "אנחנו מדברים על זה בינינו, יש לנו את הצחוקים שלנו על זה. תחשבו שנוסא איגייבור, עדן בן בסט, ברק בדש, דן איינבינדר, ברק יצחקי ובן רייכרט בחוץ ויש לנו סגל מדהים וזה הופך את החיים שלנו לכאילו יותר קשים, אבל בפועל נהיה יותר טובים כי אנחנו צריכים לשמור על הכושר שלנו וכשמישהו יירד בכושר השני יתפוס את מקומו". 

על הוצאתו המפתיעה של בן בסט מה-18 אמר ייני: "הביאו את עדן בשביל לחזק ואני בטוח שהוא יעשה עונה מדהימה השנה. את הסיבות לגבי למה הוא לא בסגל תשאלו את המאמן, אני בטוח שהוא לוקח את זה בצורה חיובית ובשבוע הבא הוא כבר יהיה בסגל, יכבוש צמד וישכח מזה".

ייני המשיך לספר על המורכבות של הסיטואציה בה לאלופה סגל איכותי עם שחקנים רבים וטובים: "בקבוצה שלנו צריך להראות במהלך האימונים וכל השבוע שאנחנו בכושר טוב ולהשתפר. יש דרישות ואם אנחנו רוצים באמת להשתפר אנחנו צריכים לעמוד בדרישות האלה ומי שיעמוד בהן, ישחק".

פאקו אייסטרן: יש עוד מה לשפר

ומה זה אומר עליך שאתה כל הזמן בהרכב של מכבי ת"א כבר תקופה מאוד ארוכה, ואתה יודע, יש הרבה אנשים שזה לא מובן להם מאליו?
ייני: "קודם כל תודה רבה לאנשים האלה. מה זה אומר? זה אומר שאני שחקן של מאמן, שמקשיב ומנסה לעשות מה שהקבוצה צריכה ואני מקווה שאוכל לשמור על רמה". 

ומעבר לכך, היה גם משחק, בו האלופה ניצחה 0:3 את מכבי פתח תקווה ופתחה את העונה ברגל ימין, בדיוק כמו שצריך, עם הצהרת כוונות לגבי ההמשך. בצוות המקצועי אהבו מאוד את היכולת שהציג ערן זהבי בעמדתו החדשה, ונראה כי הוא ימשיך לשחק בה במשחקים רבים העונה. 

גם טל בן חיים זכה למחמאות על תפקודו על הקו וכמוהו גם גאל מרגוליס הצעיר, שעושה רושם כי הדברים מתחילים להתחבר לו גם בזמן אמת ולא רק באימונים. בקבוצה שמחו מאוד בשביל מהראן ראדי על השער הנהדר שכבש שחותם את התקופה האחרונה בצורה נהדרת מבחינתו, וגם אהבו את מה שראו מגל אלברמן וניקולה מיטרוביץ'.

ראדי חוגג עם ייני ומרגוליס (יניב גונן)
ראדי חוגג עם ייני ומרגוליס (יניב גונן)
 

ולא פחות חשוב משלושת השערים, היה זה שוב משחק של האלופה שנערך בישראל, בו היא לא סופגת (ארבעה משחקים בגביע הטוטו ועוד אחד בליגת העל), שהעיד על החוזק של משחק ההגנה של הצהובים. "אני אפילו לא חשבתי על זה, אבל אני מבסוט לשמוע את הנתון הזה", אמר ייני בנושא והמשיך: "זה משהו שאנחנו לא שמים עליו דגש רשמי, אבל אנחנו כן שמים על דגש בכל אימון שלנו. אנחנו לא אוהבים לספוג ומדברים על זה בינינו. זאת לא מטרה אלא משהו שקורה כי אנחנו עובדים קשה. המשחק הגנה שלנו מתחיל מההגנה ואתם רואים איזה לחץ מדהים עושים שחקני ההתקפה שלנו וזה עושה לכולנו את העבודה להרבה יותר קלה".

עוד הוסיף הקפטן על המשחק: "אנחנו לא לוקחים אליפות בתחילת שנה ואתם מכירים כבר את התשובות שיש לנו לתת לכם. אנחנו תמיד חושבים איך להשתפר ומה אפשר להוציא מהמשחק ומה לא היה טוב. בסה"כ זאת קבוצה בבנייה ששואפת להמשיך ולהתקדם בעונה. אנחנו צריכים להשתפר ואז נהיה יותר טובים. נוכל לשלוט במשחק יותר, נוכל להבטיח יכולת יותר טובה".

"הקבוצה עכשיו יותר טובה ממה שהיא הייתה כשהיא הודחה מאירופה. אני לא רוצה להיכנס לזה, כי אני לא רוצה שזה יישמע כמו תירוצים או לא תירוצים. בשורה התחתונה היינו פחות טובים, עכשיו אנחנו יותר טובים, אנחנו רוצים להמשיך ולהשתפר. על מה אנחנו עובדים עם פאקו? על מה לא? אנחנו עובדים כל הזמן. הגנה, לחץ, משחק התקפה, אנחנו עובדים מבחינת תאוריה, בווידאו, מול הלוח, מיישמים על המגרש ואנחנו מרוצים מאוד מהאימונים", המשיך הקפטן.

שרן ייני בעבודת הגנה (יניב גונן)
שרן ייני בעבודת הגנה (יניב גונן)
 

פריצה מצידו, חזר לסגל, נכנס כמחליף ופתח את העונה עם שער כך שכל מי שטען שהשבדי גם יירד במספרים או יעזוב, צריך להתחיל ולחשוב שוב על הדברים. "לא הייתי בדרך החוצה מהקבוצה, אלו היו שמועות. אלו תמיד שמועות. אני פה ואני אשאר פה", אמר השבדי. "תמיד אתה רוצה לפתוח בהרכב, אבל כשאתה עולה אתה חייב להפיק את המיטב וזה היה נחמד להבקיע. אני מרגיש טוב במכבי, כמו שהרגשתי מהיום הראשון שלי פה. המשחק הראשון תמיד קשה ואתה רוצה התחלה טובה, להתחיל כמו שצריך ואני חושב שהפגנו כוח עם ניצחון כזה אבל יש לנו עוד הרבה דברים לשפר". 

על האפשרות לזכות באליפות נוספת עם מכבי אמר: "לא זכיתי בשלוש אליפויות ברצף בקריירה שלי. רק בשתיים ברצף, בשתי קבוצות שונות. תהיה לנו עונה ארוכה וצריך לקחת כל משחק לגופו, אבל הסיכוי לאליפות שלישית ברצף הוא בהחלט שם".

על פאקו אמר פריצה: "הוא מאמן טוב מאוד, ונשתפר הרבה העונה תחתיו. קשה להשוות בין פאקו למאמנים הקודמים. מבחינתי הוא מאמן איכותי והוא ילמד אותנו הרבה", על החלוץ החדש בקבוצה, ערן זהבי, אמר השבדי: "ערן שחקן מדהים והוא חייב לשחק בכל משחק". 

פריצה חוגג (יניב גונן)
פריצה חוגג (יניב גונן)
 

לסיום התייחס לשהותו בישראל ללא משפחתו, שחזרה השנה לשבדיה בשל הלימודים של בניו הצעירים: "יהיה לי קשה להעביר את העונה בלי המשפחה שלי, הם יבואו לבקר אותי כמובן, אבל ידעתי שזה יגיע וצריך להוציא מכך את המיטב. אני אראה אותם, זה בטוח".

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */