יום שישי, 26.04.2024 שעה 16:28
ליגה אנגלית 23-24
7726-8234ארסנל1
7632-8033מנצ'סטר סיטי2
7434-7534ליברפול3
6650-7134אסטון וילה4
6049-6532טוטנהאם5
5350-5133מנצ'סטר יונייטד6
5054-6933ניוקאסל7
4863-5434ווסטהאם8
4757-6132צ'לסי9
4560-4934בורנמות'10
4454-5233ברייטון11
4354-4634וולבס12
4254-5034פולהאם13
3956-4434קריסטל פאלאס14
3559-5234ברנטפורד15
3348-3634אברטון16
2660-4234נוטינגהאם פורסט17
2575-4734לוטון18
2369-3734ברנלי19
1692-3334שפילד יונייטד20
לוח משחקים
  • ווסטהאם
  • שבת, 27/04, 14:30
  • ליברפול
  • פולהאם
  • שבת, 27/04, 17:00
  • קריסטל פאלאס
  • מנצ'סטר יונייטד
  • שבת, 27/04, 17:00
  • ברנלי
  • ניוקאסל
  • שבת, 27/04, 17:00
  • שפילד יונייטד
  • וולבס
  • שבת, 27/04, 17:00
  • לוטון
  • אברטון
  • שבת, 27/04, 19:30
  • ברנטפורד
  • אסטון וילה
  • שבת, 27/04, 22:00
  • צ'לסי
  • בורנמות'
  • ראשון, 28/04, 16:00
  • ברייטון
  • טוטנהאם
  • ראשון, 28/04, 16:00
  • ארסנל
  • נוטינגהאם פורסט
  • ראשון, 28/04, 18:30
  • מנצ'סטר סיטי

קוסטה להט, ניימאר חזר: סיכום השבוע באירופה

החלוץ לא עוצר, הברזילאי שב לכבוש ומויה עצר את ריאל. דמארי עם צמד הביא ניצחון לקבוצתו, לוזון לא מנצח, המחווה לוואן באסטן ופרדיננד סוגר חשבון

|
דייגו קוסטה (רויטרס)
דייגו קוסטה (רויטרס)

אחרי פגרת נבחרות קצרה, שעצרה את הליגות באירופה, וגם את ליגת העל שלנו, למשך שבוע, הליגות חזרו, ואיתם גם המדור השבועי שמסכם עבורכם את השבוע שהיה באירופה.

ההרכב המצטיין של אירופה, המאמן המצטיין, הרגע של השבוע, הציטוט של השבוע וההפתעה של השבוע. כמו כן, ייכנסו למדור שני ליגיונרים; המצטיין של השבוע וכן, המאכזב של השבוע.

השבוע ניתן למצוא בהרכב את דייגו קוסטה הלוהט, שלא מפסיק להפציץ מאז שהגיע לצ'לסי ובאמתחתו כבר שבעה שערים; מיגל אנחל מויה שעצר את ריאל מדריד בברנבאו; גרציאנו פלה, חלוצה של סאות'המטפון שבשבועות האחרונים לא מפסיק לכבוש; וגם האס החדש של לואיס ואן חאל במנצ'סטר יונייטד, אנחל די מריה, שנמצא בכושר מדהים

מאמן פאדרבורן הקטנה, אנדרה ברייטרנרייטר, לא מפסיק להפתיע את הבונדסליגה וקבוצתו, על אף שלא ניצחה במחזור האחרון טרם הפסידה העונה והיא עם 5 נקודות. הציטוט הפעם, היה שייך לשחקן בטרם שיחק, כאשר ריו פרדיננד שפירסם את האוטוביוגרפיה השנייה שלו, ירה לכל עבר. הרגע של השבוע היה מרגש מאוד, כשהקהלים של אלקמאר והירנביין ערכו מחווה למרקו ואן באסטן שסובל מבעיות לב חבל להכביר במילים. בואו נתחיל.

ההרכב המצטיין של אירופה - מערך 3:3:4 
שוער – מיגל אנחל מויה, אתלטיקו מדריד
ב-5 המשחקים הרשמיים של אתלטיקו מאז החלה עונת 22014/15, היא פגשה 3 פעמים את ריאל מדריד לדרבי. פעמיים בסופר-קאפ הספרדי ופעם נוספת ביום שבת במסגרת הליגה. פעמיים הקבוצה של דייגו סימאונה, אלופת ספרד להזכירכם, ניצחה. פעם נוספת המשחק הסתיים ב-1:1. בכל 5 המשחקים הללו, פתח בשער של האלופה הספרדית השוער החדש, מיגל אנחל מויה, שהגיע מחטאפה כדי להחליף את אחד מ-3 השוערים הטובים בעולם, טיבו קורטואה, שחזר לצ'לסי. הרבה ספקות היו לגבי היכולות של מויה להשכיח את חסרונו של הבלגי, אבל אם נשפוט אותו עד שלב זה של העונה, הוא עושה עבודה נהדרת בין הקורות של הקולצ'ונרוס.

מויה, היה מספר אחד על המגרש (צילום מסך)
מויה, היה מספר 1 על המגרש (צילום מסך)
 

מויה אמנם ספג פעמיים בשלושה משחקים מול אלופת אירופה, אבל שער אחד היה מפנדל של כריסטיאנו רונאלדו. מעבר לכך, בשני המשחקים בהם ספג, הוא שיחק בסנטיאגו ברנבאו. בדרבי האחרון בשבת, במסגרת הליגה, מויה היה האחראי הישיר לכך שאתלטיקו ספגה רק את השער בפנדל והצליחה לנצח פעם שנייה ברציפות את ריאל בסנטיאגו ברנבאו במסגרת הליגה. מויה שלט בכדורי הגובה ברחבה, עצר את גארת' בייל, כריסטיאנו רונאלדו וקארים בנזמה פעם אחר פעם. יש מחליף ראוי לקורטואה בין הקורות של אלופת ספרד.

מגן ימני – סטפן ליכטשטיינר, יובנטוס
אלופת איטליה ב-3 העונות האחרונות, יובנטוס, חיזקה את האגף השמאלי שלה בפגרה עם הצירוף של פטריס אברה ממנצ'סטר יונייטד, שמשחק כמגן קשר. באגף הימני, ידעו גם אנטוניו קונה מאמנה הקודם של הגברת הזקנה וגם מסימיליאנו אלגרי, מאמנה החדש של האלופה, שאין שום צורך בחיזוק; הם ידעו שהאגף הזה הוא עוגן יציב ביותר. ומי שמאייש את האגף הזה הוא המגן קשר הימני, סטפן ליכטשטיינר, שהגיע לגברת הזקנה ב-2011 ובעצם, מאז שהגיע, תמיד זכה עם הקבוצה באליפות. הוא לא מכיר את השנים הקשות, הוא יודע רק את הטוב; והטוב הזה הוא לא מעט בזכותו של השוויצרי.

ליכטשטיינר מול אודינזה (רויטרס)
ליכטשטיינר מול אודינזה (רויטרס)
 

שיתוף הפעולה שלו באגף עם קלאודיו מרקיסיו הוא מרשים, גם עם קרלוס טבז הוא מסתדר מצוין ולראיה הבישול שסיפק לו בניצחון 0:2 בשבת בבית על אודינזה. ליכטשטיינר סייע במשחק נגד אודינזה גם למרכז המגרש עקב החיסרון של ארתורו וידאל ואנדראה פירלו, ועשה זאת היטב. כמו כן, הוא המשיך לעשות את עבודתו הנהדרת באגף הימני ומשמש דוגמא ומופת לאיך המגן-קשר צריך לשחק בשיטת שלושת הבלמים. הוא לא הכי נוצץ, אבל הוא יציב, טוב, רגוע, שלו. כל מה שמאמן צריך משחקן האגף שלו בשיטה הזאת.

בלם – קונסטנטינוס מנולאס, רומא
אחת המכות הכי קשות שספגה סגנית אלופת איטליה בקיץ הייתה העזיבה של הבלם המרוקאי, מהדי בנעטיה; הבלם, שהיה מעוז ההגנה הרומאית, סייע לקבוצתו לספג רק 25 שערי ליגה ב-38 משחקים וכל אחד באיטליה ידע שלב ההגנה של רודי גארסיה מתבסס על המרוקאי. אלא שבקיץ, אחרי העונה המדהימה שלו, הוא הפך לסחורה חמה, כל הקבוצות הגדולות רדפו אחריו ולבסוף באיירן מינכן שמה סוף לכל העסק והחתימה אותו. אז כעת, בנעטיה יתחרה על מקום בהרכב בבאיירן, אבל מה עם ההגנה של רומא? אז במקומו של המרוקאי הגיע היווני הצעיר, קונסטנטינוס מנולאס מאולימפיאקוס, כדי להשלים את החסר.

קונסטנטינוס מנולאס. השכיח את בנעטיה (צילום מסך)
קונסטנטינוס מנולאס. השכיח את בנעטיה (צילום מסך)
 

הבלם היווני אמנם רק בן 23 אך זכה כבר בשתי אליפויות ביוון משחק עם המון ביטחון, נותן שקט ומכסה היטב את החלוצים. במשחק הליגה מול אמפולי הוא עשה שוב עבודה נהדרת בהגנת סגנית אלופת איטליה, בדיוק כמו שבוע קודם לכן, כשרומא גברה 0:2 על פיורנטינה. גם בניצחון 0:1 על אמפולי הקבוצה של רודי גארסיה לא ספגה ונראה שמנולאס השתלב היטב ובצורה מהירה מכפי שחשבו. גם לכבוש הוא יודע. ואוהב בעיקר לעשות זאת בליגת האלופות, שם במדי אולימפיאקוס כבש פעמיים בעונה שעברה. אוהדי הג'ילארוסי יקוו שהוא יעשה זאת שוב העונה, ואם אפשר, אז כבר ביום רביעי הקרוב מול צסק"א מוסקבה.

בלם - סילביאן ארמנד, ראן
המשחק במחזור החמישי בצרפת בין ראן לפאריס סן ז'רמן, היה מיוחד מאוד עבור שחקן אחד. סילביאן ארמנד. הבלם בן ה-34, ששיחק במשך 9 שנים במדי האלופה, עזב ב-2013 לטובת ראן, בה הוא פותח עונה שנייה. בשנתיים האחרונות שלו בפאריס סן ז'רמן, ארמנד מיעט לשחק, אך בשנים שלפני הכסף הגדול בבירת צרפת, הוא היה שחקן הרכב קבוע, במשך 4 שנים רצופות. בעונה לפני שהגיע לראן, הקבוצה ספגה 59 שערים. בעונה שעברה, הוא הגיע היישר להרכב של ראן וסייע לקבוצה לספוג 14 פחות מאשר בעונה הקודמת והיה בין האחראים העיקריים לשיפור ההגנתי.

סילביאן ארמנד (צילום מסך)
סילביאן ארמנד (צילום מסך)
 

בעונה שעברה, הוא לא שיחק במשחק הליגה הראשון מול האקסית, והיה שותף למשחק השני בו גברה ראן 1:2 בחוץ, בסטאד דה פרנס על האלופה. אלא שאז, במשחק ההוא, הוא לא פגש את החלוץ הכי טוב בליגה ואחד מה-3 הטובים בעולם, זלאטן איברהימוביץ'. הפעם כן. אבל זה לא הלחיץ את ארמנד, שבא מוכן, גם לשבדי וגם לאדיסון קבאני, עצר אותם, תיסכל אותם, הציג הרבה ביטחון במשחק שלו והיה העוגן במרכז ההגנה של ראן וגם הביא לקבוצתו נקודה חשובה, כשהיא עם 8 נקודות אחרי 5 מחזורים, רק אחת פחות מהאלופה. בכלל, מאז ההפסד לליון במחזור הפתיחה, ראן עשתה שיפור ניכר, בעיקר בהגנה וספגה 3 שערים ב-4 המשחקים שלאחר מכן.  

מגן שמאלי – ג'וניור דיאז, מיינץ
במונדיאל בברזיל, לא מעט אנשים גילו הרבה שחקנים שאותם הם לא רואים או שמים לב אליהם מדי שבוע. רבים מהם היו מהנבחרת המפתיעה של קוסטה ריקה, שהגיעה עד לרבע הגמר, שם נעצרה על-ידי נבחרת הולנד בפנדלים. בין הכוכבים שהתגלו בנבחרת המפתיעה היו השוער, קיילור נבאס; החלוצים, ג'ואל קמפבל ובראיין רואיז; הקשרים, ילצין טחאדה וכריסטיאן בולאנס. שם של שחקן אחד, שהיה נהדר במונדיאל, לא עלה יותר מדי על השפתיים של חובבי הכדורגל – ג'וניור דיאז. ייתכן כי הוא מגן שמאלי, ייתכן כי הוא לא הבקיע או היה יותר מדי באור הזרקורים. הסיבה לא משנה, ג'וניור דיאז שמשחק בליגה הגרמנית הוא מגן נהדר.

ג´וניור דיאז (צילום מסך)
ג´וניור דיאז (צילום מסך)
 

ביום שישי, המגן חגג 31 שנים, ובשבת הוא העניק למאמן ולקבוצתו מתנה בדמות משחק מצוין. דיאז חרך את האגף השמאלי, עלה, ירד, סגר את שחקני האגף שלו ועשה את המוטל עליו. יתרה מכך, הוא פשוט נראה בכושר נהדר ומוכיח שהוא יכול לשחק עוד מספר שנים כמגן על אף גילו המתבגר. כמו כן, דיאז העניק לסמי אלאוגי בישול נפלא (הראשון שלו העונה) וסידר לו לכבוש את השער השני של מיינץ בניצחון 1:3 בחוץ על הרטה ברלין וחגג אחלה יומולדת עם הניצחון הראשון של קבוצתו שטרם הפסידה העונה בבונדסליגה אחרי שלושה משחקים. 

קשר – ג'ק ווילשר, ארסנל
קשר נבחרת אנגליה הצעיר, שיחגוג עוד 3 חודשים וחצי את יום הולדתו ה-23, סיפק עוד הופעה מרשימה במדי התותחנים. ווילשר, שהיה שותף לניצחון של נבחרת אנגליה בחוץ על שוויץ, הוא המנוע של ארסן ונגר במרכז המגרש. האנגלי הצעיר נמצא בכל מקום על המגרש, עושה הגנה, התקפה, אחרי על התיאום וגם מגלה מנהיגות. במשחק נגד הסיטיזנס, הוא היה אחראי ביחד עם ארון ראמזי ואלכסיס סאנצ'ס על הבליץ של התותחנים בפתיחת המשחק, שלצערם לא הניב שער.

ווילשר חוגג  (רויטרס)
ווילשר חוגג (רויטרס)
 

לאחר מכן, במחצית השנייה, הוא החל במהלך שאותו גם סיים עם שער מבישול של ראמזי והיה האיש שבישל לאלכסיס סאנצ'ס את היתרון של מחזיקת הגביע. שיתוף הפעולה שלו עם דני וולבק מרשים וגם עם שאר החברים להתקפה הוא מתואם בצורה מרהיבה ואלמלא לא מעט החטאות של חבריו, היה מסיים עם יותר מבישול אחד במשחק. ונגר יכול לחייך, יש לו על מי לסמוך בקישור. עכשיו הוא רק צריך להתפלל ש-ווילשר לא יעזוב או חלילה יפצע.

2:2 ומשחק אדיר בין סיטי לארסנל

קשר – ניימאר, ברצלונה
הוא אמנם לא קשר קלאסי, אבל מצד שני הוא גם לא משחק כחלוץ אלא בדרך כלל מוצב בכנף, ולכן הוא נבחר לעמדת הקשר, כי ניימאר יכול לעשות גם את התפקיד הזה אם צריך. מאז רבע גמר מונדיאל 2014, במשחק בו גברה ברזיל 1:2 על קולומביה ב-4 ביולי, ניימאר שיחק רק במחזור הקודם מול ויאריאל, כשעלה בדקה ה-59, זכר לכניסה האגרסיבית של קמילו זוניגה בגבו של הברזילאי. מאז הפציעה, אוהדי ברצלונה ונבחרת ברזיל חיכו לרגע בו יכבוש הכישרון הצעיר, יראה שחזר לעצמו וימשיך להוכיח את גדולתו. הרגע הזה הגיע ביום שבת, ה-13 בספטמבר, מעט יותר מחודשיים מאז נפצע.

ניימאר מכניע את איראיסוס (רויטרס)
ניימאר מכניע את איראיסוס (רויטרס)
 

16 דקות אחרי שהברזילאי נכנס כמחליף הוא כבש במתפרצת מבישול של ליאו מסי, 5 חמש דקות לאחר מכן, הוא הכפיל, שוב, מבישול של שותפו הארגנטיני להתקפה בברצלונה שהוכיחו כמה כישרון עצום טמון בשניהם. אם שיתוף הפעולה הזה יעבוד טוב בהמשך העונה כמו בניצחון 0:2 על אתלטיק בילבאו, לצופים בקאמפ נואו מצפה עונה מלהיבה ביותר. במיוחד כשחושבים על כך שבחודש הבא גם לואיס סוארס שהגיע מליברפול יצטרף אליהם בהתקפה הקטאלונית. גם ניימאר כנראה לא חלם על קאמבק כזה מרשים. הציפייה הסתיימה, הכוכב הגדול של נבחרת ברזיל חזר והוא חזר רעב מתמיד. עכשיו השאלה האם הוא ימשיך בכושר הזה. 

קשר - אנחל די מריה, מנצ'סטר יונייטד
אחרי 3 מחזורים ללא ניצחון, ואחרי ההפסד המשפיל בגביע למילטון קיינס דונס, לואיס ואן חאל, שהביא סוללת כוכבים למנצ'סטר יונייטד בקיץ, השיג סוף סוף את הניצחון המיוחל בבית עם 0:4 מרשים על קווינס פארק ריינג'רס. אנחל די מריה, שכבר שיחק במחזור הקודם מול ברנלי בחוץ ולא הצליח לסייע לקבוצה, שסיימה ב-0:0, המשיך את הכושר הנהדר שלו מהנבחרת, אז בישל שלושה שערים וגם כבש ב-2:4 על ארגנטינה.

אנחל די מריה חוגג (רויטרס)
אנחל די מריה חוגג (רויטרס)
 

די מריה, ששיחק לראשונה באצטדיון הביתי, אולד טראפורד, הלהיב את הקהל והרשים אותו מאוד; הקשר הארגנטיני היה חד כהרגלו, כבש את השער הראשון בדקה ה-24 ושיחרר הרבה לחץ מהשדים האדומים, בישל לחואן מאטה את הרביעי. כמו כן, כהרגלו, ה"איטרייה" סיפק מסירות עומק מרשימות ואלמלא החמצות של חבריו להתקפה, כנראה היה מסיים עם לפחות שלושה בישולים. מנצ'סטר יונייטד סוף סוף סיפקה משחק מרשים, לא מעט בזכותו של הקשר שהגיע מריאל מדריד, כשרבים לא מבינים את המהלך הזה של פלורנטיניו פרס, אבל את יושבי האולד טראפורד זה לא מעניין. הם רק רוצים שימשיך להלהיב אותם, לרגש אותם, להרים את היציעים בכל משחק. 

חלוץ – דייגו קוסטה, צ'לסי
הוא הופיע כאן גם לפני כשבועיים; החלוץ הפורה ביותר בפרמייר-ליג, שבאמתחתו כבר 7 שערים אחרי 4 מחזורים בלבד. איזה החתמה ענקית של מוריניו. אחרי שאוהדי הבלוז נכוו כל-כך עם אנדרי שבצ'נקו ופרננדו טורס, הם יכולים לרוות נחת מהחלוץ שהגיע מאתלטיקו מדריד וכבר בפתיחת העונה פורע כל שטר ושטר ששולם עבורו.

דייגו קוסטה חוגג  (רויטרס)
דייגו קוסטה חוגג (רויטרס)
 

במשחק נגד סוונסי, שנחשב למעין משחק העונה כאשר שתי הקבוצות היו היחידות שניצחו בכל 3 המחזורים טרם המפגש ביניהן, קוסטה הציל את מוריניו ממבוכה אחרי שער עצמי של ג'ון טרי והגיב עם שלושער בו הראה את הרפרטואר שלו כשכבש עם הראש, בבעיטה מתוך הרחבה וכשחדר בין שני שחקני הגנה של סוונסי כשהוכיח מיקום נהדר. לא זלאטן איברהימוביץ', לא פלקאו, לא לבנדובסקי. דייגו קוסטה זה החלוץ הכי טוב בעולם כרגע שעם השלושער שלו בתוך 22 דקות העניק לבלוז ניצחון רביעי העונה, שמר את קבוצתו מושלמת וגם ניצל את התיקו של מנצ'סטר סיטי וארסנל. תענוג.

צ'לסי מנצחת 2:4 את סוונסי

חלוץ - פאבלו אוסבלדו, אינטר
התוצאה הכי מרשימה בסוף השבוע האחרון הגיע מאיטליה, ליתר דיוק, מאצטדיון הסן סירו; אינטר של וולטר מצארי לא ריחמה על סאסולו ודרסה אותה 0:7. לא מעט סופרלטיבים הלכו כמובן למאורו איקארדי, שכבש שלושער אחרי שבכל העונה החולפת כבש רק 9 שערים. שליש מהכמות במחזור אחד. אלא שאנחנו בחרנו להתמקד במצטיין האמיתי של המשחק, הילד הרע השני של הכדורגל (אחרי באלוטלי), פאבלו אוסבלדו. כנראה שפשוט החלוץ הארגנטיני אוהב את הליגה האיטלקית.

פאבלו אוסבלדו (רויטרס)
פאבלו אוסבלדו (רויטרס)
 

הפעם הקודמת שרשם הצלחה בקבוצה כלשהי, הייתה ברומא ב-2012/13, כשכבש 16 שערים במדי קבוצתו ב-25 משחקים. לאחר מכן עבר לסאות'המטפון וכבש 3 שערים ב-9 משחקים אבל זה לא היה זה, ובינואר הוא הגיע לאלופת איטליה, יובנטוס, אך גם שם רשם שער אחד. אחרי שלא מעט קבוצות חששו לגעת בו, מצארי החתים את החלוץ מסאות'המטפון, ולפי ה-0:7 על סאסולו, הרוויח. אוסבלדו בישל לקובאצ'יץ' את השני של אינטר, כבש את הרביעי והשישי ובישל את השביעי לפרדי גוארין. תצוגת תכלית של הילד הרע. רק שיתעסק בכדורגל, ובסן סירו יהנו ממנו רבות.

חלוץ – גרציאנו פלה, סאות'המפטון
בפיינורד, קבוצתו הקודמת של החלוץ האיטלקי, גרציאנו פלה, קראו על שמו את ימי ראשון; זאת בעקבות השערים ורגעי האושר הרבים שהחלוץ סיפק להם במשך שנתיים. פלה היה מזוהה עם כיבושים בימי ראשון, כשהוא כבש 55 שערים ב-65 משחקים במדי סגנית אלופת הולנד. אלא שכעת, כשחתם בקיץ בסאות'המפטון ועבר לפרמייר-ליג, החלוץ ידע שיאלץ לשחק בימי שבת פעמים רבות ולאו דווקא בימי ראשון. אבל פלה הוכיח שזה לא משנה לו היום. הוא פשוט יכבוש בכל יום שבו ישחק. הדבר המצחיק, שבמשחק הפתיחה שלו בפרמייר-ליג, קבוצתו שיחקה ביום ראשון, בחוץ מול ליברפול. סאות'המפטון הפסידה 2:1 והאיטלקי לא כבש.

סאות'המפטון מנצחת 0:4 את ניוקאסל

גם במחזור שלאחר מכן, הוא טרם כבש, דבר שלא התרגל אליו כל-כך כשהיה בפיינורד, כשאז, ייתכן והאוהדים היו קוראים לזה, משבר, בצורת. אלא שמאז, החלוץ האיטלקי החדש פורח בקבוצתו של רונאלד קומאן ההולנדי. פלה כבש במשחק גביע הליגה בחוץ מול מילוול, הבקיע במחזור הקודם שער בכורה ב-1:3 על ווסטהאם בחוץ ובשבת כבש סוף סוף גם לעיני הקהל הביתי. הפעם הוא עשה זאת בסטייל עם צמד מרשים וסייע לקבוצתו לרשום ניצחון שני ברציפות עם 0:4 מרשים על ניוקאסל. עונה עם 27 שערים כמו ב-2012/13 כששיחק בפיינורד כנראה הוא לא ייתן, אבל אין ספק שהוא ימשיך לתת לאוהדי סאות'המפטון הרבה רגעים יפים בדיוק כפי שעשה עבור אוהדי סגנית אלופת הולנד.
  

גרציאנו פלה (צילום מסך)
גרציאנו פלה (צילום מסך)
 

המאמן של השבוע
אנדרה ברייטרנרייטר, פאדרבורן
בעונת 2008/9, פתיחת העונה בבונדסליגה הייתה שייכת לקבוצה אחת. הופנהיים. הקבוצה הקטנה ששיחקה לראשונה בתולדותיה בבונדסליגה, הצליחה לזכות באליפות החורף כשהיא מקדימה את באיירן מינכן הגדולה ומהממת את כל גרמניה והעולם. המשך העונה היה פחות טוב והיא סיימה במקום השביעי. וכעת, 6 שנים אחרי שהופנהיים הדהימה את כל אירופה, פאדרבורן שואפת לעשות זאת גם היא. הקבוצה של אנדרה ברייטנרייטר, ששיחק כחלוץ ופרש ממשחק פעיל ב-2010, פתחה את העונה בצורה נהדרת מבחינתה.

אנדרה ברייטרנרייטר (צילום מסך)
אנדרה ברייטרנרייטר (צילום מסך)
 

הקבוצה של החלוץ לשעבר, שכבש 84 שערים בכל המסגרות, לא הפסידה בכל 3 מחזורי הפתיחה והיא נראית נהדר, כשבשני המשחקים האחרונים גם לא ספגה והיא כבשה 5 שערים בשלושה משחקים לעומת 2 שערים שספגה. הקבוצה מעט מתקשה בבית וטרם ניצחה, אך בחוץ השיגה ניצחון מרשים של 0:3. המאמן, שהגיע בשנה שעברה לקבוצה אחרי שזכה שנה קודם בגביע הליגות הנמוכות כמאמן, העלה אותה ליגה וממשיך להוביל אותה לכדורגל מסודר, מאורגן, טקטי ובעיקר מביא תוצאות. רק שימשיכו כך ויספקו לנו סנסציה. על אליפות החורף כמובן שאף אחד לא בונה, אבל לסיים את העונה בלי מאבקי תחתית יהיה הישג מרשים.

הרגע של השבוע
המחווה המרגשת למרקו ואן באסטן
בתחילת חודש ספטמבר, הודיעו באלקמאר כי מאמן הקבוצה, מרקו ואן באסטן בן ה-49, יצא לחופשה לאחר שנעדר מהניצחון הביתי 1:3 על דודרכט. המאמן, לפי הדיווחים בהולנד, סובל מאי סדירות בקצב פעימות הלב וככל הנראה לא ישוב לאמן את הקבוצה. במועדון טענו אז: "כדורגל הוא דבר חשוב מאוד, אבל הבריאות היא לפני הכל ולכן מרקו יוצא לחופשה". המאמן, שמאז ההודעה טרם חזר, זכה למחווה מאוד במרגשת במהלך משחקה הביתי של אלקמאר אותה החל לאמן בקיץ מול הירנביין אותה אימן בשנתיים שלפני כן במסגרת המחזור החמישי בליגה ההולנדית.

האוהדים שהגיעו למגרש קמו, קראו בשמו של ואן באסטן ומחאו כפיים עבור האגדה ההולנדית. הדקה שבה נערכה מפגן התמיכה הייתה ה-88; זה לא קרה סתם. אם תשאלו כל חובב כדורגל ותיק מי זה מרקו ואן באסטן, הוא יגיד לכם ה-וולה בגמר יורו 1988 מול ברית המועצות. החלוץ האגדי אגב, סיים את היורו גם כמלך השערים והביא לכתומים את אליפות אירופה. אז אחרי שהוא העניק להם לא מעט רגעים יפים, גם חובבי הכדורגל בהולנד ידעו להעניק רגע יפה מאוד עבור האגדה כתומה. מרגש.

הפתעת השבוע
אסטון וילה מנצחת בחוץ 0:1 את ליברפול
יש אולי כמה שיופתעו מהבחירה הזאת, ובצדק. הרי אסטון וילה ממוקמת במקום השני בטבלה, היא ניצחה שני משחקים וסיימה אחד בתיקו לפני המחזור ובעיקר, לא הפסידה באנפילד מאז 2010. אלא שליברפול מהעונה שעברה זו לא אותה ליברפול; ואנפילד זה לא עוד אצטדיון. אנפילד נחשב לאחד המגרשים הכי ביתיים באירופה, אצטדיון שקשה להוציא בו נקודות, ולכן לא להפסיד בו במשך ארבע שנים זה מרשים מאוד ומפתיע מאוד. לראייה, למעט ההפסד שגמר לליברפול את האליפות באפריל בעונה שעברה לצ'לסי מהטעות ההיא של סטיבן ג'רארד, המירסיסיידרס הפסידו פעם אחת נוספת אשתקד בליגה. שהיא אגב, הגיעה בחודש ספטמבר, ב-21.

אסטון וילה מנצחת 0:1 את ליברפול

מלבד זאת, ליברפול, על אף המהפכה שעברה בקיץ שכללה צירוף רב של שחקנים, ההגעה המתוקשרת של מריו באלוטלי והעזיבה של לואיס סוארס, נחשבת עדיין לאחת מחמש הגדולות באנגליה, קבוצה שאולי יכולה ללכת עד הסוף ולזכות סוף סוף באליפות אחרי יותר מ-20 שנה. אלא שהקבוצה המפתיעה של פול למברט, שפתחה בצורה פנטסטית את העונה, הנחילה לקבוצה של ברנדן רודג'רס הפסד כבר במשחקה השני באנפילד בזכות שער של גבריאל אבונגלהור בדקה התשיעית. כעת, כשליברפול עם 6 נקודות מתוך 12 אפשריות בליגה, השאלה אם זאת הייתה מעידה חד פעמית מול קבוצה פחות טובה או שמא זה מצביע על כך שהיא תתקשה להתמודד בצמרת. ימים יגידו.

שחקני אסטון וילה חוגגים (רויטרס)
שחקני אסטון וילה חוגגים (רויטרס)
 

ציטוט השבוע
ריו פרדיננד סוגר חשבונות באוטוביוגרפיה השנייה שלו
הפעם, ציטוט השבוע לא מגיע ממשפט שאמר מאמן או שחקן לאחר משחק כלשהו, אלא מהאוטוביוגרפיה של ריו פרדיננד, בלמה של מנצ'סטר יונייטד במשך 12 עונות ועבר הקיץ לקווינס פארק ריינג'רס. רגע לפני שהוא חוזר לאולד טראפורד, למפגש עם האקסית המיתולוגית, פורסמו ציטוטים של הבלם. "ג'ון טרי הוא האידיוט הגדול ביותר", כתב פרדיננד. "כקפטן, כחבר שלי, הוא יכול היה לחסוך לא מעט כאב אם היה מודה שדיבר כך ברגע של עצבים ולא בגלל שהוא גזען". הציטוטים הללו כאמור נכתבו זכר להכחשתו של טרי שהשתמש בכינויים גזעניים.

ריו פרדיננד. יצא נגד ג´ון טרי ואשלי קול (רויטרס)
ריו פרדיננד. יצא נגד ג´ון טרי ואשלי קול (רויטרס)
 

"מעולם לא דיברתי איתו על כך ואני גם לא מדבר איתו יותר", המשיך הבלם, "גם אחרי 3 שנים אני לא יכול לסלוח לו או לשכוח לו את מה שהוא אמר וכמה כאב שהוא גרם לנו". בבית הדין אגב, ג'ון טרי זוכה משימוש בכינויים גזעניים, אך נמצא כמי שהשתמש בביטויים פוגעניים. גם אשלי קול, שותפו בעבר של טרי בצ'לסי, זכה לביקורת מהבלם שנפרד מאולד טראפורד הקיץ. "הוא היה חבר שלי הרבה זמן, אנחנו מכירים מאז הילדות. אבל ברגע שהוא הגיע לביהמ"ש ותמך בטרי, זה נגמר. הוא בגד בי ובאנטון אחי, שגם מכיר אותו שנים רבות". מעניין יהיה לראות אותו במשחק מול טרי וצ'לסי לאחר הציטוטים הללו. מחכים לכך בקוצר רב.

הליגיונר המצטיין
עומר דמארי, חלוץ אוסטריה וינה
עם כל הכבוד לכושר המדהים בו נמצא ביברס נאתכו, שלאחר השלושער שכבש גם כבש ובישל במחזור האחרון, השבוע הזה היה שייך כולו לחלוץ הפועל ת"א לשעבר, עומר דמארי. החלוץ שעבר בקיץ לאוסטריה וינה, כבש צמד ובישל והביא לקבוצתו ניצחון ראשון העונה בליגה. שאפו.

עומר דמארי חוגג שער באוסטריה וינה
עומר דמארי חוגג שער באוסטריה וינה
 

דמארי הראה במשחק הזה את היכולות המגוונות שלו כשכבש את הראשון אחרי סיבוב על המקום ובעיטה נהדרת, הבישול הגיע אחרי פריצה מרשימה ואת השני כבש עם הראש. בקיצור, כל מה שאוהדי הפועל מכירים כל כך טוב, כעת אוהדי אוסטריה וינה לומדים להכיר. גם המאמן שלו, ג'ראךד באומגארטנר, לא נשאר אדיש ואמר לאחר התצוגה של דמארי: "הוא מסוכן מאוד וחשוב עבורנו. כשהוא מול השער, כמעט אי אפשר לעצור אותו". עם ארבעה שערים בחמישה משחקים, יש מצב לשחזר באוסטריה את העונה החולפת במדי האדומים?

הליגיונר המאכזב
 גיא לוזון, מאמן סטנדרד ליאז'
הוא אמנם לא שחקן, והיכולת שלו להשפיע על המשחק כשהוא מתחיל נמוכה, אבל מאמן סטנדרד ליאז', גיא לוזון, רשם משחקי שביעי ברציפות ללא ניצחון בכל המסגרות ופתח את העונה בצורה רעה מאוד מבחינתו, כשהשיא הגיע עם קריאות האוהדים לפיטוריו של המאמן שהוביל אשתקד את קבוצתו למקום השני בסיום הפלייאוף ולמקום הראשון בתום העונה הסדירה.

גיא לוזון עצבני
גיא לוזון עצבני
 

אחרי שנה ראשונה מדהימה מבחינתו, לוזון, שלא קיבל מהבעלים, רולאן דושאטלה את מה שרצה בקיץ, נמצא במצב רע מבחינתו. למרות שהוא מצדיק את הביקורות, לוזון מאמין שיוציא את קבוצתו ואמר: "אנחנו עוד נעניק לאוהדים הנאה, מאמין בקבוצה שלי, יש לנו שחקנים טובים". נראה אם באמת הוא יוציא את הקבוצה מהבור אליו היא נקלעה. 

אייל גולסה, קשר פאוק סלוניקי
נכון שפינת הליגיונר המאכזב מוקדשת בדרך כלל לדמות אחת, אך הפעם החלטנו להוסיף ליגיונר נוסף, אייל גולסה ששמו, ששוב לא היה בסגל של פאוק סלוניקי. הקשר, שהתייבש ביציע כדי לעזוב את מכבי חיפה בעונה שעברה, הגיע ליוון ואף היה חלק בלתי נפרד במשחקי ההכנה של קבוצתו לקראת העונה הנוכחית, אך גם במשחק האחרון של קבוצתו הוא מצא עצמו מחוץ לסגל.

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */