יום שישי, 10.05.2024 שעה 20:59

פדרר וברדיץ' בשמינית הגמר, בנצ'יץ' ממשיכה לנצח

השוויצרי אמנם הפסיד את המערכה הראשונה, אך הצליח להתגבר על גרנולרס 6:4, 1:6, 1:6 ו-1:6. הצ'כי גבר על גבשווילי. השווייצרית הדיחה את ינקוביץ'

|
בנצ´יץ´. ממשיכה להדהים את הגדולות (רויטרס)
בנצ´יץ´. ממשיכה להדהים את הגדולות (רויטרס)

בלינדה בנצ'יץ' בת ה-17 משווייץ, הפכה הלילה (בין ראשון לשני) להיות הטניסאית הצעירה ביותר שמגיעה לשלב רבע גמר הטורניר ב-17 השנים האחרונות, כשהפתיעה את המדורגת תשיעית, ילנה ינקוביץ' הסרבית 6:7 ו-3:6.

 עבור בנצ'יץ' זהו נצחון שני ברציפות על שחקנית מהעשירייה הראשונה, לאחר שהעיפה גם את אנג'ליק קרבר מגרמניה בסיבוב השלישי. ינקוביץ' הוליכה 3:5 עם נקודת מערכה, אבל בנצ'יץ' , כמו שחקנית מנוסה הצליחה לצאת מהבור, ומכאן כבר שלטה במשחק.

כעת, בנצ'יץ' שזכתה לעידוד של מרטינה הינגיס, ילדת הפלא הקודמת משווייץ, תפגוש ברבע הגמר עוד שחקנית שנותנת את טורניר חייה, שוואי פנג הסינית הוותיקה.

פנג בת ה-28, עלתה לראשונה בקריירה שלה לאחר 11 שנים בטורנירי הגראנד סלאם, לשלב רבע הגמר עם 3:6 ו-4:6 על המדורגת 14, לוסי סאפארובה הצ'כית. פנג טרם שמטה מערכה במהלך הטורניר.

פנג. אחת השחקניות המפתיעות בטורניר (רויטרס)
פנג. אחת השחקניות המפתיעות בטורניר (רויטרס)
 

קרולין ווזניאקי, מי שהיתה ראשונה בעולם, השיגה הערב (ראשון) את הניצחון הגדול שלה בשלוש השנים האחרונות, כשהיא מנצחת עם טניס נהדר את המדורגת חמישית, והמועמדת לגמר, מריה שראפובה בשלוש מערכות, 4:6, 6:2 ו-2:6. ווזניאקי חוזרת עם הנצחון הזה לראשונה למעמד רבע גמר גראנד סלאם מאז אליפות אוסטרליה 2012, ולרבע הגמר בניו יורק לראשונה מאז 2011.

הדנית, שהסימנים לשיפור ביכולת שלה בלטו בעונת המגרשים הקשים בהכנה לאליפות, היתה מאושרת בסיום. "זה לא ייאמן, כמה קהל הגיע היום, כמה תמיכה קיבלתי, ולנצח אלופה גדולה כמו מריה זה פנטסטי. אני חושבת שמגיע לי קצת שוקולד היום, לא?" אמרה ווזניאקי בחיוך גדול בסיום.

קרולין ווזניאקי נראתה נהדר מול הרוסייה (רויטרס)
קרולין ווזניאקי נראתה נהדר מול הרוסייה (רויטרס)
 

ווזניאקי פתחה נהדר את המשחק והוליכה 0:3. שראפובה חזרה ל-3:3, אבל הדנית המשיכה להגן נהדר מול העוצמות של מריה, שברה שוב וזכתה במערכה הראשונה.שראפובה חזרה בגדול במערכה השנייה, הוליכה 0:3, בדרך ל-2:6. במערכה השלישית ווזניאקי הצליחה לחזור לרמה של המערכה הראשונה, לשבור את הרוסיה ולברוח ל-1:4.

שראפובה שמרה על האפס וצימקה ל-2:4, עם הסימנים של הקאמבק הקבוע שלה ממצבים כאלה, אבל לא הפעם. ווזניאקי שמרה ל-2:5, ועם כמה טעויות של שראפובה סגרה את הנצחון הכי משמעותי שלה מזה כמה שנים.

מריה שראפובה וקרולין ווז´ניאקי (רויטרס)
מריה שראפובה וקרולין ווז´ניאקי (רויטרס)
 

ווזניאקי תשחק ברבע הגמר מול שרה אראני מאיטליה, המדורגת 13, שסיימה את דרכה של הקרואטית בת ה-32, מריאנה לוצ'יץ' בארוני, עם 3:6, 6:2 ו-0:6. אחרי מערכה טובה של האיטלקיה, הקרואטית החלה לשחק אגרסיבי ולקחה את המערכה השנייה כשהיא מתנפלת על ההגשות של אראני בכל הזדמנות, אבל הניסיון של האיטלקיה החזיר אותה למערכה השלישית, בגדול. אראני שברה ל-0:2, הבטחון של בארוני ירד ואראני השלימה מערכה על האפס בדרך לרבע הגמר. אראני הגיעה ב-2012, עד חצי הגמר בטורניר.

ז'יל סימון הפתיע את דוד פרר, פדרר וברדיץ' בשמינית
גם בין הגברים, נרשמה ההפתעה הגדולה של הטורניר עד כה כשז'יל סימון הצרפתי (26) הדיח את המדורג רביעי דוד פרר הספרדי, באופן משכנע עם 3:6, 6:3, 1:6 ו-3:6. "לא עליתי עם בטחון למשחק", אמר סימון שהפסיד לפרר בחמישה מפגשים מתוך ה-6 שהיו בינהם בעבר.

ז´יל סימון. הפתיע את פרר (רויטרס)
ז´יל סימון. הפתיע את פרר (רויטרס)
 

עוד הוסיף סימון: "בכל פעם ששיחקתי נגדו הוא דרס אותי ולא הייתי קרוב לנצח אבל היום הייתי רגוע יותר וזה עזר לי". אגב, פרר עלה 16 פעמים ברציפות לשמינית גמר גראנד סלאם עד הטורניר הזה, וזה ההפסד המוקדם ביותר שלו בניו יורק מאז 2009.

סימון, שבשיאו דורג 6 בעולם, ייאבק על מקום ברבע הגמר מול הקרואטי מריאן צ'יליץ' (14), שניצח את קווין אנדרסון מדרא"פ, 3:6, 6:3, 3:6 ו-4:6. מרסל גרנולרס הספרדי, עוד הוליך 2:5 במערכה הראשונה מול רוג'ר פדרר לאחר 20 דקות של טניס אמיץ ואגרסיבי, אולם אז הגיע הגשם לניו יורק, אותו ניצל השווייצר בכדי לחזור לעצמו.

צ´יליץ´ . יפגוש בשמינית את סימון הצרפתי (רויטרס)
צ´יליץ´ . יפגוש בשמינית את סימון הצרפתי (רויטרס)
 

הוא אמנם לא הצליח לנצח את המערכה הראשונה בה צימק ל-6:4, אך הביס את יריבו בשלושת המערכות הבאות, 1:6, 1:6 ו-1:6 בדרך לשמינית הגמר שם יחכה לו המדורג 17, רוברטו באטיסטה אגוט הספרדי, שגבר על אדריאן מאנארינו מצרפת 5:7, 2:6 ו-3:6.

גם גרגור דימיטרוב המדורג שביעי, מצא עצמו בפיגור 6:0 מול הטניסאי הבלגי דיוויד גופן, שנמצא בתקופה מדהימה בסבב, אך הבולגרי, שהביס את סלע בסיבוב הקודם, הוכיח שוב שהוא קורץ מהחומר של הגדולים, כשהתאושש וניצח 3:6, 4:6 ו-1:6 ויפגוש בשמינית הגמר את המדורג 20, גאל מונפיס, שניצח בקלות את המדורג 12, רישאר גסקה, 4:6, 2:6 ו-2:6.

פדרר חוגג עלייה לשמינית הגמר (רויטרס)
פדרר חוגג עלייה לשמינית הגמר (רויטרס)
 

תומס ברדיץ' (6) עבר את טמירז גבשווילי מרוסיה בקלות עם 3:6, 2:6 ו-4:6. ויריבו הבא יהיה עוד טניסאי צעיר שפורח בטורניר, דומיניק טים האוסטרי בן ה-20, שהפתיע את פליסיאנו לופס הספרדי (19), בקלות עם 4:6, 2:6 ו-3:6.

משחקי שמינית הגמר לגברים: ג'וקוביץ' (1) - קולשרייבר (22), טסונגה (9) - מארי (8), ואורינקה (3) - רוברדו (16), נישיקורי (10) - ראוניץ' (5), ברדיץ' (6) - טים, צ'יליץ' (14) - סימון (26), דימיטרוב (7) - מונפיס (20), אגוט (17) - פדרר (2).

אסור לפספס
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */