יום שישי, 19.04.2024 שעה 18:44
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 0 - 0
  • מכבי חיפה

מיטרוביץ': הופתעתי כשפתחתי, רוצה להישאר

קשר מכבי ת"א, שכבר היה בדרך החוצה, קיבל מחמאות לאחר ה-0:1 על הפועל. אייסטרן ערך אימון אחרי הדרבי, מחאת אוהדים חדשה בדרך? צפו בתקציר

|
מיטרוביץ´ בועט. המצטיין של פאקו (יניב גונן)
מיטרוביץ´ בועט. המצטיין של פאקו (יניב גונן)

בדיוק כשאתה חושב שראית הכל ממכבי תל אביב, מגיע פאקו אייסטרן. ב-22:19 הסתיים הדרבי התל אביבי. ב-23:26 הוא ירד מכר הדשא ויחד איתו כל השחקנים שלא פתחו במשחק, אלה שישבו על הספסל ונכנסו כמחליפים וגם אלה שנותרו מחוץ לסגל, אחרי שערכו אימון במשך שעה ושבע דקות.

הצהובים עבדו על תנועה, על מסירה מדוייקת לרגל, על הבסיס וגם ערכו בסוף מתיחות ואימון שחרור. שעה ושבע דקות אחרי הדרבי, פאקו אייסטרן עוד היה על הדשא. הספרדי שוחח דקות ארוכות עם שרן ייני וגם עם קרלוס גארסיה, הסביר להם מה לא אהב לראות, איזה חלקים ביציאה מהגנה להתקפה וגם בעמידה ההגנתית חייבים לשפר במהרה.

לפאקו אייסטרן יש הרבה עבודה. אבל בניגוד לאוסקר, הוא גם מוכן לעבוד ולתקן את הבעיות האלה בעוד המאמן אותו החליף שידר בחודשיים האחרונים בעיקר אדישות. לפאקו אייסטרן יש גם ניצחון במשחק הבכורה שלו, 0:1 בדרבי על הפועל בגביע הטוטו ומקום ברבע הגמר.

"הוא מזכיר יותר את פאולו בצורת העבודה שלו ובדרישות הגבוהות שלו", אמרו במכבי ת"א וזה כנראה הדבר הטוב ביותר שקרה לאלופת המדינה, אם אכן הדברים נכונים. כאילו כדי לסמן לשחקנים שלו שבאמת הכל מתחיל מאפס כפי שהוא וגם ג'ורדי קרויף הצהירו, אמש פתח בהרכב הצהובים ניקולה מיטרוביץ'.

מכבי מנצחת בדרבי 0:1

כבר חודשיים הוא בארץ. כן, בלי שידעתם, הוא היה פה. התאמן בכל יום עם עמיר תורג'מן בקריית שלום. בתקופה מסויימת חבריו לאימונים היו חסן אבו זייד, דור ג'אן וגונסאלו גארסיה. אט-אט הם מצאו קבוצות, ג'אן עדיין ממתין לתוצאות הבוררות איתו, אך מיטרוביץ' מבין כולם הוא היחיד שפתאום קיבל צ'אנס מחודש בסגל של האלופה.

67 דקות היו לו אמש. מאמנו הבאסקי החמיא בסיום כשהכתיר אותו כאיש המשחק. אין אחד שלא היה מופתע מהחזרה הבלתי צפויה של הסרבי לתוכניות. ואם לשפוט על פי אמירותיו של המאמן, עושה רושם כי לא יילך מכאן בקרוב.

"האווירה היתה הדבר החיובי היחיד"

"אף פעם לא רציתי לעזוב. אף פעם לא אמרתי שאני רוצה ללכת מכאן. אני מרגיש טוב מאוד, אני מרוצה מזה ששיחקתי. אין ספק שזה בא בהפתעה, לא חשבתי שאני אשחק במכבי העונה", אמר מיטרוביץ' לאחר המשחק לסובבים אותו שניסו להבין מה בדיוק השתנה ב-48 השעות בהן אייסטרן נמצא בישראל.

הסרבי זכה למחמאות רבות מהמאמן שלו, ושחקן נוסף שראוי לציון הוא השוער, ברק לוי, שלאחר המשחק עורר מחדש את הדיון בין אוהדי הקבוצה שממשיכים לרצות ולראות את שוער הבית מקבל את המקום בהרכב במקומו של חואן פאבלו ואין ספק כי ללוי היה משחק טוב מאוד והוא שוב הוכיח שהוא יכול לעמוד בין הקורות של מכבי בכל מסגרת שהיא.

מיטרוביץ´ ובן חיים מנסים להגיע לכדור. קיבל הזדמנות חדשה (יניב גונן)
מיטרוביץ´ ובן חיים מנסים להגיע לכדור. קיבל הזדמנות חדשה (יניב גונן)
 

אבל למכבי ת"א גם היו בעיות. אייסטרן טען בעצמו כי הקבוצה לא מוכנה למחזור הראשון, שהיא רחוקה מאוד טקטית מאיך שהוא רוצה שהיא תראה, שהיא רכה מדי, לא דומיננטית מספיק ושיש לה בעיות בהנעת הכדור ובעמידה על המגרש.

המגן הימני, יובל שפונגין, הסכים עימו: "למאמן יש דרישות גבוהות וזה טוב מאוד. הוא דורש מאיתנו הרבה בקטע ההגנתי ואנחנו נצטרך לעבוד קשה ולהשתפר. אין ספק שהצוות באמת ברמה הגבוהה ביותר, מקצוענים, יורדים איתנו לפרטים הכי קטנים. פאקו עובד איתנו על הבסיס, הוא יודע מה צריך לשפר וזאת לא בושה, אף אחד פה לא מושלם ואנחנו צריכים להשתפר ולעבוד קשה".

פאקו נותן הוראות לבן בסט. הדרישות גבוהות (רדאד ג´בארה)
פאקו נותן הוראות לבן בסט. הדרישות גבוהות (רדאד ג´בארה)
 

שפונגין התייחס גם לניצחון הראשון שלו בדרבי מאז שב למכבי: "אני שמח מאוד. תמיד כיף לנצח בדרבי, ובמשחק ראשון שלנו בבלומפילד זה בכלל נחמד. למרות משחק לא כל כך טוב שלנו ניצחנו", והוסיף התייחסות גם לסגל הרחב שיש כעת לפאקו עם ההדחה מאירופה וההשתפות רק במסגרת אחת: "יש הרבה שיקולים מקצועיים ואני לא מתייחס למשחק כזה או אחר. אני רוצה שהקבוצה תצליח, וכשאני מקבל הזדמנות אני רוצה להוכיח את עצמי. מן הסתם זאת מכבי תל אביב, ברור שיש סגל רחב וטוב ותחרות זה תמיד דבר טוב ומי שיהיה טוב, ישחק".

וישנה עוד סוגייה אלייה צריך להתייחס. כ-4,500 אוהדים היו אמש במשחק, רובם עודדו, אך הגוש הקבוע שמעודד ישב לאורך המשחק במחאה. ראשי ארגון האוהדים מחו על מעצר חלק מחבריו בשל פרשת הקללות לעבר מהראן ראדי. תחילה נאמר כי המחאה היא רק למשחק אחד, אך כעת עולים קולות שמדברים על מחאה ארוכת טווח עד אשר גורמים בכירים במכבי יסכימו לשבת עימם ולנסות ללבן את העניינים.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */