יום שישי, 29.03.2024 שעה 17:18

ג'רבי: יותר מאושרת ממאוכזבת, המטרה - מדליה בריו

זוכת מדליית הכסף: "הוכחתי לעצמי שאני יכולה לנצח כל אחת. בכל תחרות אני רוצה פודיום". ארשנסקי: "הרגשת פספוס", סמדג'ה: "הוא יכול להביא מדליה"

|
ג´רבי. המטרה- - מדליה בריו (רדאד ג`בארה)
ג´רבי. המטרה- - מדליה בריו (רדאד ג`בארה)

אחרי שירדן ג'רבי זכתה במדליית הכסף באליפות העולם בג'ודו בבצ'ליאבינסק, רוסיה, במשקל של עד 63 ק"ג, היא שבה לארץ וערכה מסיבת עיתונאים. כמו כן, גם טומי ארשנסקי שסיים במקום החמישי במשקל של עד 60 ק"ג דיבר במסיבת העיתונאים. מסיבת העיתונאים שודרה בערוץ ONE, ערוץ 50 בטלוויזיה ובאתר.

ירדן ג'רבי: "אמרתי שאני ברגשות מעורבים. אני יותר מאושרת מאשר מאוכזבת. הפסדתי השנה הרבה יחסית לשנים קודמות. אני לא יכולה להסתפק בכסף. כשמגיעים לגמר חושבים רק על לנצח. הקרב לא התנהל כמו שרציתי, ניצחתי אותה כבר בעבר, נלמד ממה שקרה כדי לנצח בפעם הבאה. הייתי טובה בתחרות וזה היה דומה למה שקרה בשנה שעברה, רק היה חסר לנצח. אני מאוד מרוצה". 

בקרב הראשון לא ראיתי את עצמי מפסידה לג'ודוקא שהתמודדתי מולה. נגד הקובנית הרגשתי שהיא פחדה ממני, מול הסלובנית הקרב הלך נורא מהר. אני כמעט לא זורקת אותה במחנות אימונים. עשינו הכנה טובה מאוד, הייתי חדה מאוד. נגד היפנית לא ידעתי איך לזרוק אותה, אמרתי לשני לצעוק לי שאני עקשנית ובסוף הצלחתי. אמרתי, לא משנה מה קרה, ביום נתון הכל יכול לקרות".

ג'רבי: המטרה - מדליה בריו

עוד אמרה הג'ודוקא: "אנשים לא רואים אותי באימונים, מבחינת היכולת ידעתי שאני כן בכושר מסוים ועל זה התבססתי לקראת האליפות. ביום נתון הצלחתי לרכז את כל היכולת שלי. הייתי מאוד חדה. רוב הבעיה שלי הייתה מבחינת יכולת, לא פסיכולוגית. אני מרגישה עדיין רעבה לג'ודו. לא הייתי בכושר בגלל החופשה, לא התחרתי חצי שנה ולוקח זמן לחזור. עכשיו אני מתקרבת ליכולת שלי אבל אני לא בשיא שלי וגם אני לא אמורה להיות בשיא כרגע.

"אנחנו לומדים וטועים בדרך. לדוגמא, אני לא לוקחת חופש ארוך, חופש של שבוע וחוזרים לאימונים. לגבי הגמר, ניצחתי אותה ב-2012 באליפות אירופה בלי חניקה. כולם מסתמכים על החניקה שרק בזכותה נהייתי אלופת עולם, זה ממש לא נכון. אני וקלריס שתינו עושות ג'ודו של לזרוק. הפעם זו הייתה היא, שנה שעברה אני. אני מקווה שבזמן אמת, אליפות עולם, אירופה או אולימפיאדה אני אלמד אותה ואנצח".

ג´רבי והרשקו במסיבת העיתונאים (רדאד ג´בארה)
ג´רבי והרשקו במסיבת העיתונאים (רדאד ג´בארה)
 

עוד הוסיפה ג'רבי: "ההרגשה שלי לגבי המדליה, אמנם היינו בחו"ל אבל כל הזמן התעדכנו לגבי המצב הבטחוני ויש חברים בצבא שהיו בתוך עזה, וכשזה מעגל האנשים שקרובים אלייך אתה מרגיש קרוב לזה. הכל סבב סביב המלחמה והנקודת אור של מדליה באליפות עולם, זה כן שינה לדעתי את האווירה, לפחות לפי הפידבקים והתגובות שאני מקבלת. זה הדבר הראשון שהרגיש לי להקדיש את המדליה למדינה, לחיילים לתושבי הדרום.

"אני מרגישה תמיכה מאוד גדולה, אני לא יודעת איך זה לעומת אחרים, אבל יש תמיכה גם מהממשלה, מאזרחים. כולם מאוד מפרגנים וזה כוח בסופו של דבר. בצרפת אחד הכתבים אמר לי שזה לא ככה. זה מאוד שונה בכל מקום בעולם, ובישראל יש אחדות וזה נותן המון כוח".

ג´רבי (רדאד ג´בארה)
ג´רבי. המטרה - מדליה בריו (רדאד ג´בארה)
 

לסיום אמרה: "המטרה מבחינתי היא ריו כבר אחרי לונדון. יש עוד הרבה מטרות בדרך ולא רק לעשות קריטריון. בכל תחרות שאני מגיעה המטרה היא מדליה. העבודה שלי ושל הצוות היא מאוד נכונה. שני אמר לי שהמטרה היא אליפות עולם ובסוף זכיתי במקום שני. המטרה שלי היא תמיד מדליה, כמובן באולימפיאדה, אבל זה פשוט עוד הרבה זמן. המדליה בשנה שעברה הוכיחה לי שאפשר לזכות במדליה באולימפיאדה ועכשיו גם באליפות הזאת הוכחתי לעצמי שאני יכולה להתעלות ונלצח כל אחת בכל יום נתון, אני מאמינה בעצמי בצוות המקצועי שאפשר לזכות במדליה. כמו כן, אני רוצה להגיד תודה לפונטי, הוא נתן לי כמה טיפים בדרך, נתן את הסטירה המצלצלת כדי להעיר אותי. תודה רבה". 

ג´רבי (רדאד ג´בארה)
ג´רבי (רדאד ג´בארה)
 

שני הרשקו: "מי שנמצא עם ירדן כל הזמן זה אני; לפעמים עושים את התהליכים נכון ובסוף, באליפות, זה פחות הולך. ספורטאי ברמות הגבוהות צריך להתחיל עונה בזמן, יש תהליכים שעוברים בינואר שאי אפשר לעבור בחודש מאי. החלטתי במודע שלירדן מגיע ליהנות מההישג שלה. שמחתי שהיא התמודדה עם דברים שגדולים עליה ושיש לה קושי ושם ידעתי שאפשר להתחיל. לכן, לאורך הדרך ניסיתי להרגיע את כולם.

ג´רבי. יכולה לנצח כל אחת ביום נתון (רדאד ג´בארה)
ג´רבי. יכולה לנצח כל אחת ביום נתון (רדאד ג´בארה)
 

"ספורטאי צריך לסמן את הדברים החשובים בקריירה שלו, בייחוד מי שעשה תוצאות. גם לאליפות העולם ירדן לא הגיעה במאה אחוז יכולת. אמרתי שהיא תגיע לאליפות בכושר הטוב ביותר מאז האליפות בשנה שעברה".

עוד אמר המאמן: "המטרה שלי היא לעשות את כל המאמצים כדי שירדן תהיה במצב הכי טוב שהיא יכולה להיות ביום נתון. אני מאוד שמח שזה התחבר. ייתכן גם שתעשה את ההכנה הכי טוב שאפשר ודברים פחות מתחברים. אני פחות מאוכזב מההפסד בגמר כי בתוך תוכי אני יודע שהיא לא הייתה במאה אחוז ולפעמים כשאתה מגיע ככה זה לא תמיד טוב לזכות בזהב. ירדן עשתה תוצאה פנומנלית, היא עברה בדרך ספורטאיות מאוד קשות. ירדן נלחמה כמו לביאה; נגד קלריס היה לירדן כמה שניות של היסוס ולכן היא הפסידה.

ג´רבי אחרי הנחיתה (רדאד ג´בארה)
ג´רבי אחרי הנחיתה (רדאד ג´בארה)
 

"אי אפשר לדבר עם ספורטאי על מה יהיה בריו, אלא היא צריכה לבוא כל בוקר ולהעמיד לעצמה משימות בכל יום. גם בתחרות, המטרה היא הקרב הראשון ואח"כ בקרב שבא אחריו ועד שמגיעים לגמר. זאת הצורה שאני עובד בה. זה דבר שנותן לירדן את יכולת ריכוז הכי גבוהה".

לסיום אמר הרשקו: "כל הזמן אומרים שההכנה המנטלית זה הכי חשוב, אבל לדעתי ההכנה הפיזית היא הכי חשובה. אפשר לדבר עד מחר על פסיכולוגים ופסיכיאטרים. אבל מה שחשוב לספורטאי זה היכולת הגופנית. גם ירדן אמרה בעצמה שמה שנתן לה ביטחון זאת היכולת הפיזית שלה.

ג´רבי, פונטי והרשקו (רדאד ג´בארה)
ג´רבי, פונטי והרשקו. הישג נהדר לג'רבי (רדאד ג´בארה)
 

"זה אף פעם לא רק הכסף; בנבחרת הרוסית של הנשים יש המון כסף והן עשו מדליית ארד אחת. היו 9 רוסיות לעומת 4 ישראליות ואנחנו לפניהן, כלומר, זה לא רק הכסף. מבחינה הסתברותית הסיכוי שישראל תשיג 2 מדליות באליפות עולם אחת אחרי השנייה שואפת לאפס".

משה פונטי: "ירדן עושה את ההישגים שלה בצורה יפה, בצורה שכובשת את כולם ולא רק בארץ. היא מיוחדת באישיות שלה וזה מאוד חשוב. שני הרשקו עובד עם ירדן 24 שעות, הוא מחוייב להישגים שלה 24 שעות ביממה, זה מה שהופך אותם למיוחדים. ללא תקציב וללא כסף אי אפשר לדעת אם ניתן היה לעשות זאת. אנחנו רוצים להודות לכל מי שעזר. אפשר להגיע להישגים, אבל בלי תקציב, קשה מאוד וההישגים לא כל כך יגיעו".

סמדג´ה. לטענתו ארשנסקי מסוגל להביא מדליה (רדאד ג´בארה)
סמדג´ה. לטענתו ארשנסקי מסוגל להביא מדליה (רדאד ג´בארה)
 

עוד אמר פונטי: "בסה"כ אנחנו מקבלים תקציב שאפשר לעבוד; אנחנו מאפשרים לכולם לצאת לכל משימה כדי להגיע לריו במצב הטוב ביותר. אני כיו"ר איגוד צריך לדאוג לשקט לשני, לאורן, לכל ספורטאי, שיתעסקו רק באימונים, לא בשום דבר אחר. אני דואג להם לשקט במטרה שיגיעו להישגים".

מי שזכה במקום החמישי באליפות העולם עד 60 ק"ג, טומי ארשנסקי: "רוצה להודות לכל מי שליווה אותי, לצוות שלי, בזכותם הגעתי לאן שהגעתי. יש לי הרגשה של פספוס, אעבוד על הדברים והטעויות שעשיתי ואני עוד ואתקן אותם. הדרך לריו עוד ארוכה, יש עוד הרבה תחרויות ואני עוד אשתפר. לא הייתי צריך לנסות לתקוף לקראת הסיום, אלא לשמור על היתרון שלי, טעות קטנה".

ארשסנקי אחרי הנחיתה (רדאד ג´בארה)
ארשסנקי אחרי הנחיתה (רדאד ג´בארה)
 

סמדג'ה: "יש לנו ספורטאי שיכול לזכות באליפות העולם; הוא סיים חמישי והיה יותר קרוב למקום ארבע. הוא מסוגל להביא מדליה. טומי שיחק אותה, לא להרבה ספורטאים יוצא להתמודד על מדליות באליפות העולם. הייתה לחימה מאוד קשה להכניס אותו לאולימפיאדת לונדון וזה בסופו של דבר השתלם. אני חושב שעדיין יש טעויות ומה לשפר, טומי צעיר מאוד, אני שמח שהוא עובר כישלונות, אכזבות ,כאב תסכול, כי זה מה שמביא את הספורטאים למה שהם. כל הספורטאים שלנו הפסידו לכאלה שלקחו מדליות".

סמדג´ה וארשנסקי (רדאד ג´בארה)
סמדג´ה וארשנסקי (רדאד ג´בארה)
 

משה פונטי: "טומי הוכיח שהוא ספורטאי מהרמה הגבוהה ביותר. ההפסד הזה לימד אותנו המון לקראת הבאות, עדיף לעשות טעויות לפני האולימפיאדה, כי שם אין טעויות. שם אם אתה מפסיד סימן שאתה לא טוב. אם אתה מנצח, אתה מוכן. אנחנו מצפים מטומי שיהיה מוכן לאולימפיאדה"..

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */