יום שישי, 29.03.2024 שעה 10:59

ונוס וויליאמס והאלפ הודחו, אין הפתעות בגברים

US OPEN: המדורגת 2 נכנעה 7:6 ו-6:2 ללוצ'יץ' בארוני והאמריקאית הפסידה לאראני, גם קרבר בחוץ. גברים: פדרר דרס את גרוס, גם ברדיך ופרר בשלב הבא

|
סימונה האלפ. המדורגת שנייה הולכת הביתה (רויטרס)
סימונה האלפ. המדורגת שנייה הולכת הביתה (רויטרס)

אליפות ארה"ב הפתוחה סיפקה לא מעט הפתעות הערב (שישי), שבמרכזו הודחו סימונה האלפ, המדורגת שנייה, ו-ונוס וויליאמס, שמצאו את עצמן בחוץ כבר אחרי הסיבוב השלישי.

להדחה של האלפ אחראית מריאנה לוצ'יץ' בארוני, הקרואטית בת ה-32 מהמקום ה-119 בעולם, שניצחה את הרומנייה 6:7 (6:8) ו-2:6. האלפ הוליכה 2:5 עם נקודת מערכה במערכה הראשונה ונראתה בדרך לעוד ניצחון בעונה הנהדרת שלה, אבל אז לוצ'יץ' בארוני שמרה על ההגשות ומשם החלה לשחק בצורה אגרסיבית וללא טעויות, וחזרה עם ארבעה משחקונים רצופים ליתרון 5:6.

האלפ שמרה על ההגשות, אבל בשובר השוויון חבטה טעות כפולה בנקודת מערכה והקרואטית שניצחה את שחר פאר בסיבוב השני, זכתה במערכה. האלפ לא הצליחה להתאושש, נשברה ל-2:1 ושוב ל-5:2 במערכה השנייה וסיימה את הגראנד סלאם הרביעי של העונה כבר בסיבוב השלישי, אחרי גמר ברולאן גארוס וחצי-גמר בווימבלדון.

לוצ'יץ' בארוני, שמאז 1998 לא עברה את הסיבוב השני בארה"ב , תפגוש בשמינית-הגמר את המדורגת 13, שרה אראני, שהשיגה ניצחון אדיר על אלופת הטורניר פעמיים וחביבת הקהל, ונוס וויליאמס, 0:6, 6:0 ו-6:7 (5:7).

ונוס וויליאמס (רויטרס)
ונוס וויליאמס. גם היא בחוץ (רויטרס)
 

אחרי שתי מערכות חד-צדדיות, המערכה השלישית הפכה תחרותית ומרתקת, כשוונוס מוליכה 3:5 ומגישה למשחק, אבל אראני נלחמה, חזרה ל-5:5 והמערכה הגיעה לשובר שוויון, בו ונוס לא עמדה במתח מול האיטלקייה היציבה ונוצחה.

בלינדה בנצ'יץ השוייצרית בת ה-17 חוללה הפתעה גדולה נוספת כשגברה על המדורגת שישית, אנג'ליקה קרבר מגרמניה, 1:6 ו-5:7. בנצ'יץ', שחוזים לה בעתיד מקום בחמישיה הראשונה, משחקת לראשונה בקריירה באליפות ארה"ב הפתוחה. במערכה הראשונה השווייצרית פשוט הייתה מדויקת וסחטה מקרבר טעויות רבות, אבל הגרמניה התאוששה במערכה השנייה והוליכה 2:5, אבל אז בנצ'יץ החלה בקמבק מופלא במהלכו הצילה חמש נקודות מערכה, ועם חמש משחקונים רצופים השיגה את הנצחון החשוב בקרירה שלה ועלתה לראשונה לשבוע השני בגראנד סלאם.

יריבתה בשמינית הגמר תהיה ילנה ינקוביץ', הסרבית עלתה לשמינית הגמר עם ניצחון קליל, 1:6 ו-0:6 על יונה לארסון השבדית.

ילנה ינקוביץ´ (רויטרס)
ילנה ינקוביץ´. לא התקשתה בדרך לשמינית הגמר (רויטרס)
 

המרוויחה הגדולה מכל ההפתעות האלה, היא מריה שראפובה שכל היריבות ממנה חששה עפו. שראפובה, המדורגת חמישית, לא התקשתה לנצח 2:6 ו-4:6 את סבין ליזיקי מגרמניה. שראפובה תשחק מול המדורגת 10, קרולין ווזניאקי שגברה גם כן די בקלות על המדורגת 18, אנדריאה פטקוביץ' מגרמניה, 3:6 ו-2:6.

לוסי סאפארובה הצ'כית (14) המשיכה את העונה הטובה בקריירה שלה, ואחרי שהגיעה לחצי גמר ווימבלדון, עלתה לשמינית הגמר גם בניו יורק אחרי ניצחון קשה על המדורגת 22, אליז קורנה מצרפת, 3:6, 7:6 ו-4:6. סאפארובה תשחק בשמינית הגמר מול שוואי פנג הסינית, שגברה 4:6 ו-3:6 על רוברטה וינצי מאיטליה.

פדרר, ברדיך ופרר דילגו לשלב הבא
רוג'ר פדרר, אלוף הטורניר חמש פעמים, ניצח ב-3 מערכות בעלות תוצאה זהה, 4:6 את סאם גרוס האוסטרלי. למדורג שני בטורניר לא צפויה עבודה קשה מדי גם בסיבוב השלישי שם יפגוש במרסל גרנולרס הספרדי שהפתיע את המדורג 25, איוו קרלוביץ הקרואטי אחרי מרתון ארוך 6:7, 7:6, 6:7, 6:3 ו-4:6.

פדרר חוגג עלייה (רויטרס)
פדרר חוגג עלייה (רויטרס)
 

תומס ברדיך הצ'כי, המדורג שישי, נגרר ל-5 מערכות מול הסלובקי הנהדר מרטין קליז'אן, אבל הצליח למצוא את השבירה במערכה החמישית ולנצח, 3:6, 6:4, 2:6, 6:3 ו-3:6. טמירז גבשווילי מרוסייה יהיה יריבו בסיבוב השלישי אחרי שגבר בדרבי רוסי על אלכסנדר קודריבצב.

אצל הגברים המדורג רביעי, דוד פרר, עלה לסיבוב השלישי ללא משחק כשיריבו ברנרד טומיץ' האוסטרלי פרש יופגוש בצרפתי ז'יל סימון שניצח את הארגנטיני פרדריקו דלבוניס 4:6, 6:3, 5:7 ו-1:6. מריאן צ'יליץ' הקרואטי (14) גבר 6:7, 2:6 ו-4:6 על איליה מרצ'נקו מאוקריאנה וישחק בסיבוב השלישי מול קווין אנדרסון מדרא"פ (18), שגבר על יז'י ינוביץ' הפולני , 7:6, 2:6, 1:6 ו-3:6.

גאל מונפיס (20) עבר את אלחנדרו גונסלס מקולומביה עם 5:7, 2:6 ו-3:6וישחק בדרבי צרפתי מול המדורג 12, רישאר גסקה שגבר על פאבלו לורנצי מאיטליה, 6:7, 3:6 ו-3:6. 

גאל מונפיס (רויטרס)
גאל מונפיס. דרבי צרפתי (רויטרס)
 

גרגור דימיטרוב, שהדיח את דודי סלע יפגוש בבלגי דיוויד גופן, אחד השחקנים הכי חמים בסבב בחודשיים האחרונים, שעבר בקלות את ג'ו סוסה מפורטוגל עם 4:6, 2:6 ו-0:6.

הכוכב האוסטרי העולה בן ה-20, דומיניק טים, מגיע לסיבוב השלישי אחרי שחזר מפיגור 2:0 במערכות מול הלטבי ארנסט גולוביס (11). גולוביס הוליך 4:6 ו-3:6 אך קיבל טיפול רפואי במערכה השלישית, והאוסטרי השתלט על המשחק עם 4:6, 3:6 ו-3:6. טים יפגוש במדורג 19 פליסיאנו לופס הספרדי (19) ניצח את טסומה איטו מיפן, 4:6, 6:3, 4:6 ו-6:7.
רוברטו באטיסטה אגוט מספרד (17) ניצח בקלות את טים סמיצ'ק האמריקני , 3:6, 2:6 ו-1:6 וישחק עם אדריאן מאנארינו הצרפתי שהפתיע את המדורג 15, פאביו פואניני מאיטליה , 3:6, 4:6 ו-1:6.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */