יום שישי, 19.04.2024 שעה 03:31
מוקדמות יורובאסקט 23-24
4152-1752סלובניה1
3149-1492פורטוגל2
3158-1512ישראל3
2166-1502אוקראינה4
לוח משחקים
  • סלובניה
  • 79 - 88
  • ישראל
  • אוקראינה
  • 79 - 77
  • פורטוגל

פניני: זו אחת הנבחרות הטובות בשנים האחרונות

ישראל הפכה למרענן הרשמי של הקיץ. מהמאמן ששינה את ה-DNA, דרך הכוכב שהפך לעוד חייל ועד הגארד שפרץ. וגם: מה טעון שיפור? סיכום קמפיין

|
הנבחרת ברגע של אחדות (איגוד הכדורסל)
הנבחרת ברגע של אחדות (איגוד הכדורסל)

נבחרת הכדורסל של ישראל הפכה למרענן הרשמי של הקיץ, במיוחד בעוד הטילים המשיכו ליפול ומבצע "צוק איתן" דחה את עונת הכדורגל והביא להדחתן של הנציגות באירופה אחת אחרי השניה שכן המצב לא איפשר להן לארח בביתן.

שאפו גדול מגיע למאמן הלאומי ארז אדלשטיין ולמשלחת הישראלית כולה על קמפיין מוקדמות אליפות אירופה משובח אותו סיימו במקום הראשון בבית עם מאזן 2:4. למאמן היו את כל התירוצים והסיבות להיכשל, אולם הנבחרת, כפי שביקש הג׳ינג׳י באסיפת השחקנים באימון הפתיחה בבית מכבי בראשל״צ, השאירה הכל על המגרש.

למרות הפסד חסר חשיבות אמש לנבחרת בולגריה 69:61, אדלשטיין - אחד המאמנים הטובים בשלולית - יכול לסמן ״וי״ כפול על שעמד בכבוד מול שני עקרונות חשובים. 1. מבחן הדרך 2. מבחן התוצאה.

חוזהו של אדלשטיין הסתיים עם תום הקמפיין וכעת ידונו ראשי האיגוד על אפשרות המשך מינויו לשנה נוספת. אדלשטיין הרוויח ביושר את התפקיד והוכיח כי ביכולתו לא רק לשנות את ה-DNA של השחקנים, אלא גם להוביל את הנבחרת להישגים.

רגע לפני פתיחת הקמפיין מאמן הנבחרת לשעבר ומאמן בני הרצליה בהווה, מולי קצורין, אמר בראיון ל-ONE כי: ״אדלשטיין לא יימדד במוקדמות אליפות אירופה. הנבחרת תעלה ליורובאסקט גם אם תשחק על הירח. מבחן התוצאה של אדלשטיין יהיה בקיץ הבא, בדבר האמיתי״. אחרי ההצלחה המקצועית לה זכה בזירה הבינלאומית, מעניין מה חושבים ראשי הפועל תל אביב על הישגי הג׳ינג׳י.

בתחילה הכל הלך בניגוד לתוכניות. את כל המקלות האפשריים תקעו בגלגלים של אדלשטיין. אלכס טיוס, למרות שסיבותיו מובנות לחלוטין, הבריז מהקמפיין. ליאור אליהו ויניב גרין החלו באיחור את האימונים לנוכח פציעות כשהראשון מתגבר על היעדרות ממושכת.

מארינוב מול גל מקל (מערכת ONE)
מקל. פספס את ההכנה (איגוד הכדורסל)
 

גל מקל פספס את הטרום הכנה בעקבות ליגת הקיץ של ה-NBA שבדיעבד הכינה אותו בצורה הטובה ביותר למוקדמות לאחר שמיעט לשחק בחצי שנה האחרונה. אשתו של המתאזרח דיאור פישר ילדה רגע לפני היציאה לטורניר הכנה בגרמניה וזה הגיע למשחק הפתיחה מול מונטנגרו תשוש פיזית ומנטאלית. מעל לכל, פיב״א הזניחה את איגוד הכדורסל והעתיקה את הביתיות של ישראל למתנ"סים בקפריסין. ולסיום, בין לבין, איבדו אפיק ניסים ועומרי כספי קרובי משפחה שנפטרו.

כפי שאמרנו, ה-כ-ל הלך הפוך, אך הנבחרת השלימה את המשימה והצליחה מעל לרף הציפיות כשהיא רושמת ניצחון מרשים במונטנגרו במשחק הירואי של מקל (טריפל-דאבל של 14 נקודות, 11 אסיסטים ו-11 ריבאונדים) בהופעה שזכתה לשבחים מעבר לאוקיינוס. מונטנגרו אגב, קורבן נוסף לפציעות והיעדרויות, כשלה לחלוטין בקמפיין ואת אליפות אירופה היא תראה מהבית.

במשחק הנעילה אפילו המתאזרח ג׳ייק כהן זכה להשתפשף ותרם 11 נקודות ו-5 ריבאונדים ב-13 דקות בלבד מול בולגריה. "הלוואי שיכולנו לנצח ולסיים את הקמפיין באופן חיובי יותר, אבל זה הרגיש ממש טוב לשחק״, אמר סנטר מכבי ת״א. ״הלוואי ויכולתי לשחק יותר, אבל אי אפשר להתווכח עם ההישגים והתוצאות של הנבחרת בשבועיים האחרונים. שמח שיצא לי לראות את הנבחרת מצליחה״, הוסיף.

עומר כספי. הפך לחייל אצל אדלשטיין (איגוד הכדורסל)
עומר כספי. הפך לחייל אצל אדלשטיין (איגוד הכדורסל)
 

למרות שעומרי כספי הוביל את הנבחרת בנקודות עם 19 בממוצע, נתון שדירג אותו שלישי בטבלת הקלעים של המוקדמות, אדלשטיין הוריד את ״גיבנת האחריות״ מגבו של הפורוורד הישראלי והפך אותו לחייל מן המניין. על המגרש כספי נראה היה משוחרר, אנרגטי, נלהב ובעיקר שיחק עם תשוקה קבוצתית שהתבטאה ב-13 אסיסטים ועזרה בכדורים חוזרים, כשהוריד 36 כאלה בכל הטורניר.

בין השחקנים הבולטים שפרצו בצורה כזו או אחרת תחת הג׳ינג׳י היה גם גיא פניני, שרשם ממוצע דו-ספרתי בנקודות והיה לאחד ההפתעות הנעימות בקמפיין. ״היה קמפיין ענק ואני חושב שזו אחת הנבחרות הטובות של השנים האחרונות. שיחקנו טוב ושיחקנו ביחד ויפה עם הגנה טובה והשלמנו את המשימה ואני שמח שאנחנו עולים ליורובאסקט מהמקום הראשון. ניפגש בקיץ הבא לעוד קמפיין מוצלח״, התייחס פניני להישג הלאומי.

אדלשטיין אף ביצע רוטציה בעמדת הסקנד-גארד ולמרות שפתח עם יותם הלפרין בחמישייה, משקולות האחריות הוסרו מכתפיו של קפטן הנבחרת והפועל ירושלים. הלפרין אומנם רשם 8.2 נקודות בממוצע לצד שלושה אסיסטים, אך מספר רב מהקליעות שלו הגיעו תחת לחץ של סוף שעון ופחות מפעולות התקפיות אותן יזם.

רביב לימונד. צפוי לתפוס את מקומו של הלפרין (איגוד הכדורסל)
רביב לימונד. צפוי לתפוס את מקומו של הלפרין (איגוד הכדורסל)
 

גארד הפועל תל אביב רביב לימונד קנה את מקומו ברוטציה כבר בשלב מוקדם עם דקות טובות בקאמבק מול מונטנגרו במשחק הפתיחה בטורניר ועם הזמן השתלב כשחקן הראשון מהספסל. לימונד סיפק ממוצעים דומים לאלו של הלפרין, 8.2 נקודות ו-1.7 אסיסטים והפגין אגרסיביות ואסרטיביות רבה בשני צידי המגרש ב-21 הדקות בהן שהה על הפרקט ונראה כי שרביט הקומבו-גארד של הנבחרת יועבר בקרוב מהירושלמי לתל אביבי.

לסיום, ראוי לציין כי במהלך חשוב וחשיבה מגמתית להמשך, אדלשטיין צירף לסגל המורחב של הנבחרת את  שון דאוסן ועוז בלייזר הצעירים, כאשר הראשון אף המריא עם הנבחרת לטורנירי ההכנה. אלה שבראייה עתידית, ולאור העובדה שהמאמן הלאומי שיתף במשחקים סגל מצומצם יחסית, מוטב היה אם במקום לייבש את אפיק ניסים ויובל נעימי בין הספסל ליציע (הופעה אחת לניסים, אפס לנעימי) ולטרטר אותם חודש בנסיעות בינלאומיות, או אם כבר להכניס את ניצן חנוכי ו/או דגן יבזורי לגארבג׳ טיים או לחילופין, ביצוע עבירה או פעולת יחיד בהגנה בסוף שעון, שחקני העתיד יכלו לנסוע עם הנבחרת ולסחוט קצת ניסיון להמשך.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */