יום שישי, 10.05.2024 שעה 12:18

פדרר וסרינה עלו לסיבוב השני, סיבולקובה בחוץ

אליפות ארה"ב הפתוחה: השווייצרי פתח עם ניצחון חלק 3:6, 4:6 ו-6:7 על מטוסביץ'. וויליאמס גברה על טאוסנד. הסלובקית הופתעה ע"י טניסאית בת 15

|
סרינה וויליאמס. עלתה לסיבוב השני (רויטרס)
סרינה וויליאמס. עלתה לסיבוב השני (רויטרס)

משחקי הלילה של אליפות ארה"ב הפתוחה בטניס נפתחו עם ניצחונה של הראשונה בעולם ואלופת השנתיים האחרונות, סרינה וויליאמס, שפתחה את השתתפותה בטורניר עם 3:6 ו-1:6 על בת ארצה בת ה-18, טיילור טאוסנד.

אגב, כשסרינה זכתה בתואר הראשון שלה בניו יורק בגיל 17, ב-1999, יריבתה היתה בת 3 בלבד. "אני אוהבת את העובדה שיש כיום כ"כ הרבה אמריקניות צעירות שפורצות קדימה", אמרה סרינה שתשחק בסיבוב השני שוב מול אמריקנית נוספת, ואניה קינג בת ה-25, שגברה על פרנצ'סקה סקיאבונה האיטלקיה בת ה-34, 3:6, 6:3 ו-3:6.

התייחסותה של סרינה לאמריקניות צעירות כוונה בעיקר להפתעה הגדולה של היום, קתרין בלס בת ה-15 מארה"ב, המדורגת במקום ה-1,208 בעולם, שהעיפה את המדורגת 12 בעולם, דומיניקה סיבולקובה עם 1:6, 6:4 ו-4:6.

בלס היא השחקנית הצעירה ביותר שניצחה משחק בטורניר מאז אנה קורניקובה ב-1996. "אני עדיין לא מאמינה שחלקתי מגרש עם השחקניות שאני רואה רק בטלוויזיה" אמרה בלס שקיבלה כרטיס חופשי לטורניר לאחר שזכתה באליפות הנוער בארה"ב. זארינה דיאס הקזחית תהיה יריבתה הבאה.

אלופת ווימבלדון וניו הייבן, פטרה קביטובה הצ'כית, פתחה את הטורניר עם ניצחון מוחץ. קביטובה הביסה 1:6 ו-0:6 את קריסטינה מנדלוביץ' הצרפתיה ותפגוש בבת ארצה פטרה צ'טקובסקה בסיבוב השני.

פטרבה קביטובה. עלתה לסיבוב השני בקלות (רויטרס)
פטרבה קביטובה. עלתה לסיבוב השני בקלות (רויטרס)
 

פינליסטית השנה שעברה, ויקטוריה אזרנקה, המדורגת כיום במקום ה-16 בלבד, בעיקר בגלל פציעה ארוכה אותה היא סוחבת, נחלצה מהפסד מול היפנית קטנת הקומה, מיסקי דוי, שעוד ניצחה במערכה הראשונה 6:7, אבל אזרנקה, שעדיין סובלת מלא מעט בעיות בתנועת החבטות שלה, ניצחה 4:6 ו-1:6 בשתי המערכות הבאות ותפגוש את קריסטינה מקהייל מארה"ב בסיבוב השני.

אקטרינה מקרובה (17) מרוסיה ניצחה 4:6 ו-2:6 את גרייס מין מארה"ב ותפגוש בפולונה הרצוג הסלובנית, ששלחה הביתה במפתיע את האוקראינית בת ה-19, אלינה סביטולינה עם 2:6 ו-6:7. קרלה סוארס נבארו (15) השיגה נצחון נאה על הקרואטית המבטיחה, איילה טומילאנוביץ', 3:6, 6:2 ו-1:6. יריבתה הבאה תהיה האמריקנית קוקו וואנדווה, שניצחה את דונה וקיץ', קרואטית נוספת בת 17, 6:2, 3:6 ו-1:6.

אקטרינה מקרובה. ממשיכה בכושר המצוין שלה (רויטרס)
אקטרינה מקרובה. ממשיכה בכושר המצוין שלה (רויטרס)
 

את החלק הראשון של היום השני של אליפות ארה"ב הפתוחה פתחה התשיעית בעולם, אנה איבנוביץ', שהביסה את אליסון ריסק מארה"ב, שנחשבה ליריבה קשה, 3:6 ו-0:6.

איבנוביץ', שעוברת את העונה הטובה שלה מאז 2008, שברה את יריבתה לא פחות משש פעמים וסגרה עניין תוך שעה וחמש דקות. קרולינה פליסקובה הצ'כית תחכה לסרבית בסיבוב השני, לאחר שניצחה 2:6 ו-2:6 את איבונה מסבורגר האוסטרית.

אנה איבנוביץ´. חוגגת פתיחה נהדרת באליפות ארה&qout;ב הפתוחה (רויטרס)
אנה איבנוביץ´. חוגגת פתיחה נהדרת באליפות ארה"ב הפתוחה (רויטרס)
 

גם פיינליסטית ווימבלדון, ג'ני בושאר, התאוששה מכמה שבועות נוראים בסבב כשהביסה בסיבוב הראשון 2:6 ו-1:6 את אולגה גוברטסובה מבלרוס. הקנדית שמדורגת במקום השמיני בעולם תפגוש בסיבוב השני את סורנה קריסטאה מרומניה שהביסה במפתיע את התר ווטסון הבריטית 1:6 ו-1:6.

בושאר. עלתה בקלות לסיבוב השני בטורניר היוקרתי (רויטרס)
בושאר. עלתה בקלות לסיבוב השני בטורניר היוקרתי (רויטרס)
 

אלופת הטורניר ב-2011, סאם סטוסר, פתחה היטב את הטורניר עם נצחון 1:6 ו-4:6 על לורן דיוייס מארה"ב. סטוסר תפגוש בקאיה קנאפי האסטונית. שוואי ז'אנג הסינית, המצליחה בסבב הנשים ואף דורגה בשיאה במקום ה-32 בטורניר הנוכחי, נוצחה בפעם ה-12 בקריירה שלה בסיבוב ראשון בגראנד סלאם כשהפסידה בקלות, 6:1 ו-6:2 למונה ברתל הגרמניה.

המדורגת 20, סבטלנה קוזנצובה, ממשיכה בחוסר היציבות שלה. הרוסיה, אלופת 2004, שהגיעה לטורניר עם זכייה בטורניר וושינגטון, הפסידה כבר בסיבוב הראשון למרינה ארקוביץ' מניו זילנד 3:6, 6:2 ו-7:6 (7:3). ארקוביץ' תפגוש באלנה וסנינה מרוסיה בסיבוב השני. פלביה פנטה האיטלקייה (11) ניצחה את יוליה גרגאס מגרמניה, 3:6, 6:4 ו-1:6. פנטה מגנה על הופעת חצי גמר מאשתקד.

סטוסור. הטניסאית הוותיקה עושה את שלה (רויטרס)
סטוסור. הטניסאית הוותיקה עושה את שלה (רויטרס)
 

גברים: פדרר, פרר ואיסנר עלו לסיבוב השני
רוג'ר פדרר, המדורג שני, והפייבוריט בעיני רבים לתואר גראנד סלאם מספר 18 בקריירה, פתח את הטורניר עם נצחון לא קל על האוסטרלי העקשן, מרינקו מטוסביץ', 3:6, 4:6 ו-6:7. "זה היה הרבה יותר קשה במערכה השלישית מכפי שתכננתי" אמר פדרר בן ה-33. סאם גרות', אוסטרלי נוסף שמשחק בסבב, ינסה להפתיע את השווייצרי, אלוף הטורניר חמש פעמים, בסיבוב השני.

דוד פרר הספרדי, המדורג 4, שמט מערכה, אך עבר את דאמיר דוזומור מבוסניה 1:6, 2:6, 6:2 ו-2:6. פרר יפגוש באוסטרלי ברנרד טומיץ', שחוזר לעצמו לאחר תקופה ארוכה. טומיץ' ניצח הלילה את דסטין בראון הגרמני, 6:7, 4:6 ו-6:7. המדורג 12, רישאר גסקה מצרפת ניצח 5:7, 6:7 ו-4:6 את דניס איסטומין האוזבקי וישחק מול פאולו לורנצי האיטלקי.

פדרר. עלה לסיבוב השני ב-3 מערכות (רויטרס)
פדרר. עלה לסיבוב השני ב-3 מערכות (רויטרס)
 

בורנה קוריץ' מקרואטיה אמנם רק בן 17, אבל היום הוא הוכיח שיש לו המון פוטנציאל. הטניסאי המבטיח עלה לסיבוב השני כשניצח באופן מרשים את לוקאס רוסול הצ'כי, שרק לפני יומיים זכה בטורניר הווינסטון סלאם. קוריץ', המדורג 204 בעולם ניצח בצורה חלקה 4:6, 1:6 ו-2:6.

האמריקני הבכיר בטורניר, ג'ון איסנר, שמדורג במקום ה-13 בעולם, עבר לסיבוב השני עם נצחון 6:7, 2:6 ו-6:7 על בן ארצו מרקוס גירון בן ה-19 המדורג במקום ה-419 בעולם. המדורג 10, קאי נישקורי, ניצח את וין אודסניק מארה"ב, 2:6, 4:6 ו-2:6. נישיקורי ישחק מול פבלו אנדוז'ר הספרדי שעלה לסיבוב השני כשהוליך 1:2 במערכות על ג'ק סוק שפרש. פאביו פואניני (15) עבר את אנדרי גולובב הקזחי 4:6, 4:6 ו-2:6.            

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */