יום חמישי, 28.03.2024 שעה 14:58

אתלטיקו זכתה בסופר קאפ לאחר 0:1 על ריאל

לאחר שאיבדו להם את אליפות אירופה, הקולצ'ונרוס נקמו בבלאנקוס וקטפו תואר ראשון העונה עם 1:2 בסיכום. מנדזוקיץ' כבש (2), סימאונה ומודריץ' הורחקו

|
אתלטיקו חוגגת תואר ראשון לעונת 2014/15 (רויטרס)
אתלטיקו חוגגת תואר ראשון לעונת 2014/15 (רויטרס)

נראה שאתלטיקו מדריד עומדת במבחן ההמשכיות, לפחות בינתיים. אלופת ספרד גברה הערב (שישי) 0:1 על מחזיקת הגביע הספרדי ואלופת אירופה, ריאל מדריד, ובכך זכתה בסופר קאפ הספרדי וקטפה תואר ראשון לעונת 2014/15.

התפאורה לא הייתה יכולה להיות טובה יותר - הדרבי החם של מדריד, הנקמה מגמר ליגת האלופות, ה-1:1 המותח במשחק הראשון והליגה הספרדית שבפתח, יצרו אווירה שאין כדוגמתה. גם הנעשה על כר הדשא בוויסנטה קלדרון התאים עצמו לכך וכבר לאחר שתי דקות הובקע השער היחיד במשחק.

כדור ארוך של השוער מיגל אנחל מויה עלה לכיוון רחבת הבלאנקוס. ההגנה התקשתה להרחיק ומריו מנדזוקיץ' בעט חזק מהאוויר לפינה הרחוקה את שערו הראשון במשחק רשמי במדי הקולצ'ונרוס.

ריאל, שפתחה ללא כריסטיאנו רונאלדו, שאינו כשיר ב-100 אחוז, חיפשה את שער השוויון. חאמס רודריגס וקארים בנזמה שיתפו פעולה בחלק הקדמי, אך לא הצליחו לפרוץ את הגנת אתלטיקו. בדקה ה-26 המאמן חם המזג של הקולצ'ונרוס, דייגו סימאונה, השתולל על שופט הקו והורחק בעקבות כך. אולי בגלל זה, הבלאנקוס הפכו למסוכנים בהרבה.

במחצית המשחק טוני קרוס פינה את מקומו לטובת כריסטיאנו, שהוסיף הרבה מחץ להתקפת הבלאנקוס במטרה למצוא את שער השוויון. אלא ששוב דווקא הקולצ'ונרוס היו קרובים לכבוש. ראול גארסיה נגח חזק למשקוף ואיקר קסיאס הסיט ברגע האחרון לפני שמנדזוקיץ' דחק מקרוב.

חאמס מאוכזב (רויטרס)
חאמס מאוכזב. אתלטיקו זכתה בתואר (רויטרס)
 

קרלו אנצ'לוטי שלח למערכה את איסקו, אך גם הוא לא הצליח ליצור את השער המיוחל. עד לסיום, ריאל לא הצליחה לכבוש ואתלטיקו לא הבקיעה שער נוסף שהיה חותם את הסיפור מוקדם יותר מבחינתה. הבלאנקוס, שזכו בסופר קאפ האירופי לאחר שגברו על סביליה, הפסידו תואר ראשון העונה ואיבדו את הסיכוי להשלים זכייה חלומית בשישה תארים, כמו שברצלונה עשתה לפני מספר שנים. אם לא די בכך, את אקורד הסיום הצורם סיפק לוקה מודריץ', שביצע עבירה בתוך תוספת הזמן וראה את הכרטיס הצהוב השני, שהרחיקו מהמשחק.

אתלטיקו? הוכיחה שלמרות חסרונו של דייגו קוסטה, היא לא אפיזודה חולפת. העונה נראה שלוש ענקיות נלחמות על התואר בספרד, אנחנו כבר לא יכולים לחכות.

בייל על הראש (רויטרס)
בייל על הראש. לא משחק מוצלח לוולשי (רויטרס)
 

מחצית ראשונה
השופט דויד פרננדס הוציא את המשחק לדרך לעיני רבבות אוהדים בוויסנטה קלדרון.

דקה 2, 0:1 לאתלטיקו: איזו פתיחה קטלנית של הקולצ'ונרוס. למרות העובדה ש-0:0 היה מספיק להם כדי לזכות בתואר, החבורה של דייגו סימאונה הכניעה את איקר קסיאס ממש עם שריקת הפתיחה. כדור שוער של מיגל אנחל מויה עלה לכיוון רחבת הבלאנקוס. רפאל וראן נגח אחורנית, אנטואן גריזמן הצליח לנגוח גם הוא והוריד את הכדור היישר למריו מנדזוקיץ', שבעט חזק מהאוויר לפינה הרחוקה וכבש שער בכורה במשחק רשמי במדי אתלטיקו.

מנדזוקיץ´ כובש (רויטרס)
מנדזוקיץ´ כובש את השער היחיד במשחק (רויטרס)
 

דקה 25: חאמס רודריגס כמעט וכבש גם הפעם. הקשר הקולומביאני החליף מסירות באגף ימין, חדר לרחבה ובעט כדור שטוח לפינה השמאלית, אלא שמויה ירד בזמן והדף את הכדור.

מנדזוקיץ´ חוגג (רויטרס)
מנדזוקיץ´ חוגג (רויטרס)
 

דקה 26, דייגו סימאונה מורחק: המשחק הפך לעצבני במיוחד. חואנפראן יצא מחוץ לתחומי המגרש לצורך קבלת טיפול, כאשר ההתקפה הייתה של ריאל. מאמן אתלטיקו התווכח עם השופטים על כך שלא מאפשרים לשחקן ההגנה שלו להיכנס ואף טפח קלות על עורפו של שופט הקו. השופט הראשי פרננדס לא נשאר חייב והרחיקו.

דקה 36: דניאל קרבחאל הרים כדור גובה לרחבה מ-20 מטרים, חאמס הגיע ראשון ונגח משישה מטרים סמוך לקורה הימנית.

סימאונה ושופט הקו (טוויטר)
סימאונה ושופט הקו (טוויטר)
 

דקה 39: ככל שחלפו הדקות, כך השליטה עברה לרגלי הבלאנקוס. שיתוף פעולה מוצלח בין חאמס הפעלתן לגארת' בייל, נחתם בניסיון של הוולשי. אלא שהבעיטה השטוחה והחזקה ששלח מתוך הרחבה, יצאה החוצה.

דקה 45: חאמס חייב היה לכבוש עם הירידה למחצית, אך הכדור שלו פיספס את המסגרת. הקשר שלח בעיטה חזקה מ-16 מטרים שחלפה סמוך לקורה השמאלית של מויה, לאחריה שרק השופט למחצית.

חאמס בועט (רויטרס)
חאמס בועט (רויטרס)
 

מחצית שנייה
עם פתיחת חציו השני של המשחק, שלח קרלו אנצ'לוטי את כריסטיאנו רונאלדו למערכה על חשבונו של טוני קרוס.

אנצ´לוטי מדריך את חאמס (רויטרס)
אנצ´לוטי מדריך את חאמס (רויטרס)
 

דקה 49: אתלטיקו כמעט וחתמה את הסיפור. כדור חופשי שעלה מצד שמאל מצא את ראשו של ראול גארסיה, שנגח כדור חזק למשקוף ולקרקע. מנדזוקיץ' היה קרוב להשתלט על הריבאונד ממטר ולדחוק עם הראש, אך קסיאס התעשת ברגע האחרון והסיט את הכדור מדרכו של החלוץ.

דקה 57: חואנפראן החליף מסירות עם גארסיה, שבעט בנגיעה כדור מסובב לכיוון החיבור, אך הניסיון פספס במעט את המסגרת.

קונטראו נאבק במנדזוקיץ´ (רויטרס)
קונטראו נאבק במנדזוקיץ´ (רויטרס)
 

דקה 62: הניסיון הראשון של רונאלדו. הפורטוגלי החליף מסירות עם קארים בנזמה ובעט מ-19 מטרים, כדור שנקלט בידיו של מויה.

דקה 71: קוקה התנהל עם הכדור בצד שמאל של המגרש, חתך למרכז ובעט מ-18 מטרים כדור מסובב שפספס את המסגרת ויצא החוצה.

דקה 83: בייל כמעט והצליח להשוות כשחדר לרחבה ובעט מהאוויר כדור מסוכן, אך לא מספיק מדויק כדי להכניע את מויה. הבעיטה המשיכה מטרים ספורים משמאל לקורה.

צ´אבי אלונסו עם הכדור (רויטרס)
צ´אבי אלונסו עם הכדור (רויטרס)
 

דקה 90, ריאל נשארת בעשרה שחקנים: לוקה מודריץ', שכבר ספג כרטיס צהוב מוקדם יותר, ביצע עבירה מתוך עצבים וראה את הצהוב השני. לא משחק שהקרואטי ירצה לזכור.

אתלטיקו מדריד: מיגל אנחל מויה, חואנפראן, ז'ואו מיראנדה, דייגו גודין, גיירמה סיקיירה, גאבי, טיאגו, קוקה, ראול גארסיה (סאול ניגס, 90'), אנטואן גריזמן (ראול חימנס, 73') ומריו מנדזוקיץ' (כריסטיאן רודריגס, 85').

ריאל מדריד: איקר קסיאס, דניאל קרבאחל, סרחיו ראמוס, רפאל וראן, פאביו קואנטראו (מרסלו, 70'), צ'אבי אלונסו, לוקה מודריץ', טוני קרוס (כריסטיאנו רונאלדו, 46'), גארת' בייל, חאמס רודריגס (איסקו, 65') וקארים בנזמה.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */