יום שישי, 29.03.2024 שעה 13:51
ליגה גרמנית 23-24
7018-6626באייר לברקוזן1
6031-7826באיירן מינכן2
5631-6026שטוטגרט3
5032-5326דורטמונד4
4932-6026לייפציג5
4035-4226איינטרכט פרנקפורט6
3542-4326אוגסבורג7
3350-4426הופנהיים8
3348-3626פרייבורג9
3041-3526ורדר ברמן10
2944-3526היידנהיים11
2850-4626בורוסיה מנשנגלדבאך12
2842-2526אוניון ברלין13
2544-3126וולפסבורג14
2554-3026בוכום15
1946-2226מיינץ16
1847-2026פ.צ. קלן17
1365-2626דרמשטאט18
לוח משחקים
  • בורוסיה מנשנגלדבאך
  • שבת, 30/03, 17:30
  • פרייבורג
  • באייר לברקוזן
  • שבת, 30/03, 17:30
  • הופנהיים
  • איינטרכט פרנקפורט
  • שבת, 30/03, 17:30
  • אוניון ברלין
  • לייפציג
  • שבת, 30/03, 17:30
  • מיינץ
  • ורדר ברמן
  • שבת, 30/03, 17:30
  • וולפסבורג
  • באיירן מינכן
  • שבת, 30/03, 20:30
  • דורטמונד
  • אוגסבורג
  • ראשון, 31/03, 16:30
  • פ.צ. קלן
  • שטוטגרט
  • ראשון, 31/03, 18:30
  • היידנהיים
  • בוכום
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • דרמשטאט

בוואריה והסביבה: הליגה הגרמנית חוזרת בענק

בונדסליגה 2014/15 תעמוד בסימן באיירן מינכן והאפשרות הלא סבירה שתאבד את האליפות. לבנדובסקי יעזור, דורטמונד ושאלקה יפריעו. וגם: שחקני העתיד

|
מאטס הומלס, קלאס יאן הונטלאר ורוברט לבנדובסקי
מאטס הומלס, קלאס יאן הונטלאר ורוברט לבנדובסקי

המטרה האולטימטיבית של כל אוהד כדורגל בעולם היא שערים. מעבר לאהדת הקבוצה שלך, אין דבר משמח כמו לראות כמות גדולה של שערים במשחק. ובכן, הליגה עם הכי הרבה גולים בממוצע באירופה באופן מסורתי בשנים האחרונות חוזרת. כן חברים, הבונדסליגה כבר כאן.

האלופה באיירן מינכן תעלה הערב (שישי, 21:30) על הדשא למשחק הפתיחה מול וולפסבורג כשהשתיים יוציאו לדרך את הליגה האטרקטיבית ביותר באירופה לדרך. כהרגלה, הליגה עברה שינויים גדולים הקיץ. הקבוצות הגדולות יצאו מגדרן להתחזק ונראה שמצפה לנו עוד שנה שבה באיירן מינכן ודורטמונד ישתייכו ישלטו בליגה וישתייכו לאליטה של אירופה.

גם בדרג השני של הקבוצות, צפוי מאבק עיקש מאוד על המקומות בליגת האלופות כשמדובר במספר קבוצות כמו שאלקה 04, וולפסבורג, לברקוזן ומיינץ, שאמורות להציק למובילות, לשחק כדורגל יפה ובעיקר להלהיב.

דיברנו על גולים? בואו נוסיף קצת סטטיסטיקה לעניין. מאז שנת 2010, בליגה הגרמנית מובקעים יותר שערים בכל עונה ביחס לשלושת הליגות האחרות הגדולות באירופה, אנגליה, איטליה וספרד.

טבלת העברות בגרמניה (מערכת ONE)
טבלת העברות בגרמניה
 

טבלת העברות בגרמניה (מערכת ONE)
טבלת העברות בגרמניה
 

בעונה האחרונה הובקע בליגה ממוצע שערים של 3.05 כדורים ברשת למשחק, כמות שיא לשנים האחרונות ובארבע השנים האחרונות הובקעו בממוצע 2.94 שערים למשחק, כמות כמעט בלתי נתפסת לליגה בכירה באירופה.

בנוסף לשערים, בגרמניה יש גם את ממוצע הקהל הכי גבוה באירופה. לא פחות מ-43,173 צופים בממוצע הגיעו לכל משחק בעונה שעברה, הרבה יותר מאנגליה שבמקום השני עם 36,589 צופים. לבורוסיה דורטמונד אגב, יש את ממוצע הצופים הגבוה באירופה למשחקי בית עם מספר מדהים של 80,524 צופים, גם כאן, עם הרבה יותר ממנצ'סטר יונייטד וברצלונה עם ממוצע של 75,000 צופים כל אחת.

פפ גווארדיולה. עוד אליפות? (רויטרס)
פפ גווארדיולה. עוד אליפות? (רויטרס)
 

אז שערים יש בשפע וגם צופים. הליגה הכי מרגשת באירופה, וצריך לזכור, של אלופת העולם המכהנת, יוצאת לדרך וזה בדיוק הזמן לסקור את השינויים של הקבוצות ואיך תיראה הבונדסליגה בעונה הבאה. מה שבטוח – יהיה כיף.

באיירן מינכן – קרוס בחוץ, לבנדובסקי בפנים
הקבוצה הטובה ביותר בגרמניה תמשיך להיות כזו גם השנה. אמנם טוני קרוס עזב לריאל מדריד, אך לבווארים מספיק שחקנים שיתפסו את עמדתו ובעיקר טיאגו אלקנטרה, שזו אמורה להיות עונה הפריחה שלו.

לבנדובסקי מוצג. החיזוק הנכון (טוויטר)
לבנדובסקי מוצג. החיזוק הנכון (טוויטר)
 

השדרוג האמיתי של פפ גווארדיולה הוא בחוד. מריו מנדזוקיץ', שלא זכה להזדמנות אמיתית עזב ובמקומו הגיע החלוץ הכי טוב בליגה בשנים האחרונות, רוברט לבנדובסקי, אותו גנבו הבווארים לדורטמונד במהלך העונה שעברה. האם הבווארים ימשיכו בשליטה הבלתי מעורערת? למידת ההשתלבות של לבנדובסקי במכונה של פפ תהיה חלק גדול בזה.

מרכז השדה עדיין חזק מאוד וגם הבלם המצוין מהדי בנעטיה מרומא בדרך. לפפ יש אין ספור אפשרויות, מוניטין ובעיקר גישה בלתי מתפשרת. הקבוצה התחזקה במקומות הנכונים ונראה שרק נס ימנע מהבווארים לזכות בעוד אליפות.

בורוסיה דורטמונד – האלטרנטיבה הטבעית
גם השנה, יהיו אלה הצהובים של יורגן קלופ שינסו להוריד את באיירן מכס המלכות. עם הקהל הטוב והדוחף באירופה והמוניטין של קבוצה תוססת והתקפית, ינסו הצהובים לנקום על נטישתו של לבנדובסקי ולדחוף את באיירן לעונה מייגעת.

מאטס הומלס. החליט להישאר (רויטרס)
מאטס הומלס. החליט להישאר (רויטרס)
 

אילקאי גונדוגאן הדינמי חזר מפציעה, צ'ירו אימובילה החליף את לבנדובסקי ומתיאס גינטר הגיע מפרייבורג. דורטמונד גם השנה תהיה בצמרת והיא תלויה בעיקר בכשירות של רויס בפתיחת העונה וביכולת של אימובילה ואדריאן ראמוס להגיע למספרים שסיפק לבנדובסקי.

שאלקה 04 ולברקוזן – התקווה למעידות
הקבוצה הבכירה בדרג השני בגרמניה, שאלקה 04, תנסה לשלב בין ליגת האלופות לבין מירוץ בליגה. קלאס יאן הונטלאר ימשיך להיות חוד החנית לצידם של ג'פרסון פארפאן, יוליאן דראקסלר וקווין פרינס בואטנג. שווה לשים עין על מקסים צ'ופו מוטינג הקמרוני, שהגיע ממיינץ וצפוי לפרוץ קדימה, יחד עם מקס מאייר הכישרוני. האבידה הגדולה ביותר של הקבוצה הוא החלוץ ההונגרי של הקבוצה, אדם ז'לאי, שנמכר להופנהיים.

הונטלאר. ינסה להרוס לקבוצות הגדולות (רויטרס)
הונטלאר. ינסה להרוס לקבוצות הגדולות (רויטרס)
 

בלברקוזן החליטו על מהפכה כללית בסגל למרות העונה הטובה שעברה עליהם, כששיחררו לא פחות מ-12 שחקנים, ביניהם אמרה קאן, שנמכר לליברפול והחתימו תשעה חדשים. יוסיפ דרמיץ' השווייצרי יוביל את ההתקפה לצידם של סטפן קיסלינג ולארס בנדר. ההגנה צריכה קצת שיפור, אבל מדובר בקבוצה חזקה מאוד שגם השנה תהיה למעלה.

וולפסבורג, גלדבאך ומיינץ – חלומות על אלופות
וולפסבורג וגלדבאך ישחקו בעונה הבאה בליגה האירופית לאחר עונה מוצלחת מאוד מבחינתם. גלדבאך הייתה בכותרות בתחילת הקיץ לאחר שמכרה את מארק אנדרה טר שטגן לברצלונה. הקבוצה שינתה מאוד את פניה הקיץ כשהביאה את ת'ורגן הזאר ואיברהימה טראורה בתקווה לנסות ולהשתחל למקומות מהם הולכים לליגת האלופות בעונה הבאה.

אוליץ´ ופריסיץ´ חוגגים. בשלהי הקריירה (רויטרס)
אוליץ´ ופריסיץ´ חוגגים. בשלהי הקריירה (רויטרס)
 

מבחינתה של וולפסבורג, היא תבנה אל ארון האנט שהגיע בהעברה חופשית מוורדר ברמן ואמור לספק ניסיון. קווין דה ברוין ינסה לעזור ולהמשיך לשקם את הקריירה אחרי האסון בצ'לסי. איביצה אוליץ', שנמצא בשלהי הקריירה, יתן את הניסיון בניסיון לשחק את העונה שעברה. הזאבים הימרו על ניקולס בנטדנר המתוסבך בתקווה להחזיר את הקריירה של הדני האבוד אל המסלול.  

למיינץ יש שאיפות לאחר שהוציאה לא מעט כסף בקיץ והביאה בין השאר את בלם נבחרת צ'ילה, מאוריסיו חארה. היא אומנם הקבוצה החלשה בין השלוש, אבל חארה הגיע כדי לעזור להגנה שהייתה רעועה מאוד בשנה שעברה.

מאוגסבורג ועד פאדרבורן – נאבקים על שאריות
מספר רב של קבוצות בליגה לא מגיעות לרמה של החלק העליון של הטבלה. אוגסבורג הפתיעה בשנה שעברה, אך קשה יהיה לראות אותה משחזרת את ההישג. הופנהיים, האנובר והרטה הן קבוצות בינוניות יחסית ו-ורדר ברמן איבדה את הסמל הגדול ביותר שלה, ארון האנט.

פרנקפורט תנסה להתאושש מעונה קטסטרופלית שכללה הפסד למכבי ת"א ופרייבורג ושטוטגרט ירצו להעביר עונה הרחק ממאבקי התחתית. המבורג, שניצלה מירידה רק במבחנים, תנסה למחוק את הבושה. והעולות החדשות קלן ופאדרבורן יחוו ככל הנראה חיים מאוד קשים.

ארון האנט חוגג עם מרקו ארנאוטוביץ´. ברמן נחלשה (רויטרס)
ארון האנט חוגג עם מרקו ארנאוטוביץ´. ברמן נחלשה (רויטרס)
 

שימו עין - הכוכבים שיפרצו השנה
טימו וורנר – הכשרון הענק של שטוטגרט כבר שיחק 31 משחקים בקבוצה הבוגרת. ורנר הוא השחקן הכי צעיר שהבקיע צמד במשחק בונדסליגה ובשטוטגרט בונים עליו שיקח את המושכות העונה, הקשר בן ה-18 הוא סקורר בחסד ומחזיק בדריבלר נהדר שבקלות יכול להפוך לדבר הגדול הבא.

מארק שטנדרה – אחרי העונה הקטסטרופלית של פרנקפורט, התקווה של האוהדים הוא הקשר ההתקפי בן ה-18. למרות פציעות כאלה ואחרות, שטנדרה, שעלה להופעת הבכורה שלו בגיל 17 ושלושה חודשים בלבד, אמור לחזור במהלך העונה ולהשתלט על הקבוצה. יהיה מעניין לראות את הקשר נמוך הקומה (1.71) עושה קסמים ומרים את פרנקפורט לגבהים חדשים.

יונג מין סון (רויטרס)
יונג מין סון. לא מפסיק להרשים (רויטרס)
 

סון יונג מין – ללא ספק אחת מההפתעות של העונה שעברה. 10 שערים כבש החלוץ הדרום קוריאני במדי לברקוזן והרגל עוד נטויה. מין הרשים מאוד בעונה שעברה והראה חדות מול השער. בגיל 22, אם ירשים שנה שנייה ברציפות בבונדסליגה, הקבוצות הגדולות יותר בגרמניה יתדפקו על דלתות לברקוזן.

מקס מאייר – החתיכה החסרה של שאלקה בהחלט יכולה להיות מקס מאייר. קשר זריז עם ראיית משחק נדירה ויכולת לסיים מול השער. כשהוא רק בן 18, בשאלקה יכולים לבנות על הכוכב הבא שלהם שנבחר לשחקן הטוב ביותר באליפות אירופה עד גיל 17 בשנת 2012. היכולת של מאייר גררה עניין אפילו מצ'לסי והוא בהחלט השחקן לשים עליו עין השנה.

פייר מישל לאסוגה חוגג. סקורר בהתהוות (מערכת ONE)
פייר מישל לאסוגה חוגג. סקורר בהתהוות
 

פייר מישל לאסוגה – לחלוץ בן ה-22 של המבורג יש כבר 38 שערים בבונדסליגה, אך הוא לא באמת הצליח לשמור על יציבות בארבע השנים שלו בליגה. השנה הוא מגיע רעב וחד מתמיד במטרה להפוך לחלוץ הבא בחוד הגרמני. המבורג אולי תיאבק בתחתית – אבל יהיה שווה לבוא למשחקים שלה השנה.

הזווית הישראלית – לא באמת, אבל אלמוג כהן
לצערנו, גם השנה לא יהיה שום נציג ישראלי בבונדסליגה. אלמוג כהן, המשחק באינגולשטדט בליגה השנייה, שבר את הרגל ויחזור לשחק רק באוקטובר. אולי נקבל מהקשר האחורי הקשוח שלנו עונה טובה, שתעניק לו מקום בליגה האטרקטיבית באירופה בעונה הבאה.

אלמוג כהן. בתקווה שיחזור
אלמוג כהן. בתקווה שיחזור לבונדסליגה
 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */