יום חמישי, 28.03.2024 שעה 10:14
ליגת העל 23-24
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5626מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
3133-2826הפועל ירושלים7
3048-3126מכבי פ"ת8
2841-2926מכבי נתניה9
2838-2126הפועל חדרה10
2637-2926הפועל ת"א11
2534-3426בית"ר ירושלים12
2242-2026מ.ס אשדוד13
1940-2026הפועל פ"ת14
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

נוואקמה: לא הייתה קבוצה שבאמת רצתה אותי

איך הוא עדיין ברעננה? זו התשובה של נוואקמה. החיים בישראל ("מעולים, חוץ מהנהגים בכביש"), ההשראה ("רונאלדיניו") והחלומות. הקיצוני מדבר על הכל

|
טוני נוואקמה.
טוני נוואקמה. "הייעוד שלי הוא לשחק ברעננה"

"איך נראה יום טיפוסי שלי בישראל? מבחינתי, הדבר הכי חשוב בו הוא האימון. אני לא עושה כלום לפני האימון, ואחריו אני חוזר הביתה. לרוב אשב מול הטלוויזיה ואראה ספורט, אאזין למוזיקה ומדי פעם אפגש עם חבר או שניים מהקבוצה לאכול, אבל בדרך כלל פשוט אשב לבד בבית".

הדובר - אנתוני נוואקמה. כנראה אחד הזרים הכי מפתיעים שנחתו בליגת העל בעונה שעברה, וללא ספק אחד המיוחדים שבהם. לא רק בגלל מי שהוא כשחקן, אלא בעיקר בגלל מי שהוא כבן אדם. והעניין הוא, שלא הרבה יודעים מיהו טוני נוואקמה. בחור צנוע, פשוט, מחוייך שבסך הכל אוהב לשחק כדורגל ומאוהב במקצוע שלו.

למה? מהסיבה הפשוטה שבניגוד לרוב השחקנים שמגיעים לליגת העל, בין אם הם מקומיים או זרים, ממש לא אכפת לו מה יהיה כתוב בכתבה הזאת או בכל כתבה באופן כללי. רק תתנו לו כדור ושימו אותו במסגרת. מי ידאג לכל השאר? "אלוהים, הוא היחיד שמכוון אותי".

עד כדי כך חייו של נוואקמה "סוערים" שאת החוויה הכי מיוחדת שלו בישראל הוא עובר רגע לפני תחילת הראיון בפארק בהרצליה, כאשר אמא וילדיה הקטנים ניגשים ומבקשים להצטלם עימו. העניין הוא שכלל לא היה להם מושג עם מי הם מצטלמים. מדובר במשפחה מניו יורק שבאה לטיול מולדת, ראתה את המצלמות והניחה שמדובר במישהו שצריך להצטלם איתו. ולכו תדעו, אולי התמונה הזאת תהיה שווה הרבה יותר בעוד כמה שנים.

נוואקמה: רוצה להוכיח שמקומי בטופ

כן, זהו טוני נוואקמה. אולי הזר הכי מעניין שיש לנו היום בליגת העל, וכן, הוא מגיע אלינו מהפועל רעננה הצנועה. "מבחינתי, הכל עניין של ייעוד בחיים ושל גורל. אני מאמין מאוד בהשגחה עליונה. אני בטוח שלכל מקום שאליו הגעתי, הגעתי כי אלוהים כיוון אותי לשם. אז אתה בא ושואל אותי למה הפועל רעננה? כי אלוהים חשב שזה המקום בו אני צריך להיות. וכשהוא יחשוב שאני צריך להיות במקום אחר, אני אהיה במקום אחר. ככה אני חי את החיים שלי ואני לא מתחרט על כך לרגע".

זהו כנראה, אחד הראיונות הבודדים של נוואקמה בישראל מאז הצטרף להפועל רעננה. בקיץ, קולו לא נשמע ולו פעם אחת. הקבוצות שהיו מועמדות לקלוט אותו נזרקו לאוויר. אמרו מכבי חיפה, הפועל באר שבע, מכבי נתניה וגם מכבי תל אביב הוזכרה עוד בינואר. אבל הקבוצה הרצינית ביותר שהתעניינה בו הייתה עירוני קריית שמונה. לבסוף, בשל דרישותיה של רעננה וחוסר הרצון של ק"ש לשלם את הסכום שדרשו עליו, נוואקמה נשאר בקבוצה של אשר אלון והוא ממש לא מתחרט על כך.

נוואקמה (רז אמיר)
נוואקמה: "ההצעה היחידה שבאמת הוגשה עליי הייתה מק"ש" (רז אמיר)
 

"זה לא שאלה של למה לא עזבתי. הדברים לא עובדים ככה. יש לי קבוצה שרצתה מאוד שאני אשחק בה ואני חלק ממנה. מבחינתי, לא היה בי שום דחף לעזוב בקיץ. צריך להבין שמה שהכי חשוב לי כשחקן זה להרגיש שרוצים אותי, כמו שאני מרגיש ברעננה. דיברו עליי בקבוצות אחרות, אבל אליי אף אחד לא פנה מרוב השמות שצוינו. אף מועדון לא בא וגרם לי להרגיש שהוא רוצה אותי. אף קבוצה לא פנתה אליי ואמרה לי: 'טוני, אנחנו בונים עליך, אנחנו רוצים אותך'. זה שאדם אחד או שניים בקבוצה מסויימת דיברו עליי, לא אומר שרצו אותי", מספר את גרסתו לחרושת השמועות בחלון ההעברות האחרון.

"מבחינת מה שהיה, ההצעה היחידה שבאמת הוגשה עליי הייתה מקריית שמונה והם היחידים שדיברו איתי. כל השאר לא קרה. לא עם מכבי חיפה, לא עם נתניה ולא עם מכבי תל אביב בינואר הקודם. ההגדרה הזאת של 'רוצים אותי' היא יפה וטובה, אבל מבחינתי כשמועדון מסוים רוצה אותי, הוא צריך לדאוג שיובא לידיעתי שזה המצב, וזה לא קרה, למעט עם ק"ש", מוסיף הניגרי בן ה-25.

 
 "מה לא טוב בישראל? ההתנהגות של הנהגים על הכביש. זה הדבר השלילי היחיד" 
 
 
 

אז למה בכל זאת הוא לא עבר לק"ש אם היא רצתה בו? "אמרתי מקודם, אני מאמין שכל מה שקורה לי בחיים תלוי באלוהים ובגורל, ואם הגורל שלי אומר לי שזה הזמן שלי לעבור, אז אני אעבור ואם לא, אז לא. אתה אף פעם לא יכול לדעת אם מעבר לקבוצה כזאת או אחרת ישנה משהו בקריירה. אולי מרעננה אני אלך למקום שהוא יותר טוב מקריית שמונה. אתה לא יכול לדעת. ק"ש היא לא סוף הדרך עבורי. זאת קבוצה טובה שמנוהלת טוב, היא קבוצה גדולה בישראל, אבל אני לא מתחרט שנשארתי ברעננה".

"אני לא מוצא את עצמי תוהה אף פעם למה שחקן כזה נמצא במועדון מסוים ואני ברעננה. ממש לא. אני לא שחקן אחר ואף פעם לא אהיה מישהו אחר. אני בטוח שבזמן הנכון, אהיה במקום הנכון וכרגע המקום הזה הוא רעננה. אתה יכול להיות שחקן טוב בכל מקום, אבל מה שחשוב עבורי זה לעשות את העבודה שלי ושאני עושה אותה בצורה טובה. אם אני אשחק במכבי ת"א, מכבי חיפה או ק"ש, זה יקרה רק כי זה יהיה הזמן שלי לשחק שם", הוא מסכם את הנושא.

אנטוני נוואקמה אמבולה וגל ניר (אסף לב)
נוואקמה במרכז. "אמרו לי שרעננה זה מקום טוב, סמכתי על מי שאמר לי זאת"
 

אל רעננה הגיע נוואקמה אחרי שלוש שנים בכדורגל הרומני. הוא שיחק בקלוז', ממנה הושאל לאריצול טורדה, עבר לפטרולול, חזר לקלוז' ומשם הגיע בהעברה חופשית לרעננה. מה הוא זוכר משם? בעיקר את הקור. "התקופה שם הייתה נהדרת. היו זמנים קצת יותר טובים וזמנים פחות טובים, אבל זה הכדורגל ואלו הם החיים. ברומניה פשוט קר. אבל לא קר ברמה של להדליק חימום והכל בסדר. קר באופן שאתה יושב בבית עם חימום, חולצה טרמית, ארבע שכבות, מעיל ועוד קר לך. לא אהבתי את הקור הזה, הוא היה בלתי נסבל. היו לי רגעים טובים שם, אבל היו גם רגעים קשים, כאלה בהם לא קיבלתי שכר כשעברתי לפטרולול. קשה להיות במצב הזה, אבל לפני שאתה עוזב את המדינה שלך, אתה לוקח בחשבון שמצבים כאלה יכולים לקרות".

ברעננה מאידך, לא נתקל עד היום בבעיות כאלה. "לא ערכתי בדיקות על רעננה לפני שבאתי בנושא מוסר התשלומים. אמרו לי שרעננה זה מקום טוב לפני שבאתי, סמכתי על מי שאמר לי את זה ואני מרוצה מכך".

 
 "רונאלדיניו מדהים. מה שהוא עושה עם הכדור פשוט בלתי אפשרי. לא רונאלדו, לא מסי. רק רונאלדיניו" 
 
 
 

במהלך הראיון עימו, החשיבות של האמונה והדת חוזרת פעם אחר פעם. "הדת היא חלק מרכזי מהחיים שלי. אני מאמין מאוד באלוהים ובלעדיו אני כלום היום. בגללו אני מי שאני. ברור שלעובדה הזאת היה שיקול מרכזי בכך שהגעתי לישראל, ארץ הקודש. יצא לי להיות בירושלים ונהנתי שם מאוד. מבחינתי, אלו זמנים טובים עבורי".

זמנים טובים? בחודש האחרון נוואקמה היה חלק מהמציאות הישראלית שמוכרת לנו היטב, אך פחות מוכרת לשחקנים הזרים בה. אלא שלניגרי, זה ממש לא הפריע. "התקופה שלי בישראל תמיד הייתה טובה. אני אוהב את המדינה. בד"כ אני לא יוצא יותר מדי, אני לרוב בבית וכשהייתה אזעקה פשוט נכנסתי לממ"ד. זה היה קל מבחינתי. זה ממש לא השפיע עליי, לא האזעקות, לא המלחמה. לא חשבתי גם לרגע על עזיבה. הדבר היחיד שחשבתי עליו זה שאני מקווה ששני הצדדים פשוט ימצאו שלום. אני מתפלל לשלום עבור כל הצצדים".

נוואקמה וצ´יאם חוגגים (חגי ניזרי)
"לשחק בלי קהל זאת לא חוויה טובה, אך נצטרך להתרגל אליה" (חגי ניזרי)
 

גביע הטוטו כבר נפתח וכעת מגיעים ברעננה לדבר האמיתי. המאבקים בליגת העל. אשתקד הקבוצה מהשרון פתחה נהדר את העונה אך נקלעה בסוף למאבקי התחתית. מה שחסר לה לאורך כל העונה זה כמובן הקהל. או העובדה שפשוט אין לה. בטח לא בסדר גודל שאתה מצפה מקבוצה שמשחקת בליגה הבכירה בישראל. נוואקמה, שהגיע מהמגרשים המלאים יחסית ברומניה, מספק את הזווית שלו לעניין.

 
 "אני לא יוצא יותר מדי, אני לרוב בבית וכשהייתה אזעקה פשוט נכנסתי לממ"ד. זה היה קל מבחינתי. זה ממש לא השפיע עליי, לא האזעקות, לא המלחמה. לא חשבתי גם לרגע על עזיבה" 
 
 
 

"לשחק בלי קהל זאת לא חוויה טובה, אבל זה משהו שאנחנו צריכים להתרגל אליו, זאת עובדה שאין לנו קהל ומה שאנחנו מנסים לעשות זה לשחק כאילו כל הקהל מגיע גם בשבילנו. אני מנסה לחשוב שהקהל שמגיע, כמו שקרה נגד מכבי ת"א בגביע הטוטו או נגד הפועל ת"א, בא בשביל לראות את שתי הקבוצות. ברור שאוהדים באים לתמוך בקבוצה שלהם ולנסות להפריע לקבוצה היריבה, אבל כשאני עולה לשחק נגד כל הקבוצות בישראל שמביאות יותר קהל מרעננה, אני תמיד מסתכל על זה שהם באים לא רק לראות את הקבוצה שלהם, הם באים לראות כדורגל, ואני מנסה להפוך כל אחד מהם לאוהד של רעננה ולא רק לאוהד של הקבוצה שלו כי בסופו של דבר הם באים ליהנות ואם נציג כדורגל מהנה, אז הם יידעו להעריך את זה ואולי אפילו יעודדו גם אותך, היריב שלהם. אני חושב שהם מעריכים את זה, אני מרגיש שמעריכים את מה שאנחנו עושים ברעננה ואיך שאנחנו משחקים".

נוואקמה וקסונדה (יניב גונן)
נוואקמה: "אני לא אוהב לשים את עצמי במרכז" (יניב גונן)
 

"לדעתי מה שקורה ברעננה זה שהתושבים שם לא מאמינים בקבוצה", מוסיף נוואקמה. "הם חושבים שתמיד נפסיד והם מעדיפים להוציא את הכסף שלהם על משהו אחר. אנחנו כשחקנים נלחמים כדי לשנות את זה ואפשר לשנות את זה רק דרך ניצחונות, כדי שאותו אוהד אחד שהתלבט אם לבוא בשבת למשחק שלנו, יגלה בערב שניצחנו ויתחרט ואז יגיע למשחק הבא. אנחנו תמיד מדברים על זה בינינו השחקנים. אנחנו רוצים קהל. כשאני רואה אוהדים ביציע, ואמרתי לך שזה לא משנה של מי הם, אני תמיד מרגיש ביטחון. אני מרגיש שאני רוצה לשחק כדורגל, כי זה הכדורגל - האוהדים. כשאני עולה למשחק בליגה אני פשוט משחק בשביל האנשים שבאו לצפות במשחק. לא משנה איזה קבוצה הם אוהדים. אם הם תומכים בי או תומכים בקבוצה אחרת, זה לא משנה. העיקר שיש אוהדים ביציע ובמספרים יפים".

 
 "התושבים ברעננה לא מאמינים בקבוצה. הם חושבים שתמיד נפסיד ומעדיפים להוציא את הכסף על משהו אחר. אני תמיד מסתכל על אוהדי היריבות. הם לא באים לראות רק את הקבוצה שלהם, הם באים לראות כדורגל ואני מנסה להפוך כל אחד מהם לאוהד של רעננה ולא רק לאוהד של הקבוצה שלו. בסופו של דבר הם באים ליהנות ואם נציג כדורגל מהנה, אז הם יידעו להעריך את זה ואולי אפילו יעודדו גם אותך, היריב שלהם" 
 
 
 

וכאן מגיע הפן האישי והמקצועי שוב. נוואקמה הוא ללא ספק השחקן הטוב ביותר שיש לרעננה להציע היום אך הוא ממש מסרב להתייחס כך אל הדברים. "אני לא אוהב לשים את עצמי במרכז, אני לא אוהב שאומרים לי שאני השחקן הכי טוב ברעננה. אני לא מסתכל על הדברים האלה ככה. מבחינתי אני בא לעשות את העבודה שלי ובלי החברים שלי לקבוצה, לא הייתי נראה טוב. יש לנו חיבור טוב ואני אוהב אותם מאוד".

נוואקמה (רדאד ג´בארה)
נוואקמה. מרגיש מבורך שהוא משחק ברעננה (רדאד ג´בארה)
 

בחודשים האחרונים, הוא החל להתמודד עם כך גם מאוהדים של הקבוצות היריבות שתוהים מדוע לא עבר לקבוצה אחרת בליגת העל. "קרה לי שבשדה התעופה בחור מירושלים זיהה אותי ואמר לי לבוא לבית"ר, ואוהדים של מכבי ת"א ומכבי נתניה שולחים לי הודעות בפייסבוק ואומרים לי 'בוא לפה, אצלנו יש את הקהל הכי טוב', היו גם פעמים שפגשו אותי ברחוב ושאלו אותי 'מה אתה עושה ברעננה', אבל אני לא מסתכל על זה ככה. זאת אמרת, אני מרגיש מבורך שאני ברעננה ואני בכלל לא מסתכל לכיוונים אחרים כי אני לא אדם כזה. אני אוהב לעבוד ולא לדבר וכשמשהו יצטרך לקרות, הוא יקרה. עד היום אף קבוצה לא גרמה לי להרגיש רצוי כמו רעננה".

"בהיסטוריה של רעננה לא היה שחקן שקודם למועדון גדול או יצא לאירופה? אוקיי, אבל תמיד בחיים יש פעם ראשונה", הוא מוסיף. "מישהו מתישהו יתחיל לבנות את המסורת הזאת ברעננה. זה חייב לקרות, השינויים תמיד מגיעים. אז אולי עכשיו רעננה תתחיל למכור שחקנים לקבוצות גדולות כי לדעתי זה מגיע להם ויש לנו הרבה שחקנים טובים במועדון".

נוואקמה עם הכדור (רדאד ג´בארה)
נוואקמה: "לא יצאו מכאן לאירופה? תמיד יש פעם ראשונה" (רדאד ג´בארה)
 

אז אחרי שהבנו כי לנוואקמה באמת טוב ברעננה והוא מרוצה במועדון, נותר לשאול אותו על הקבוצה עצמה. תחילה, עם הבוס, אשר אלון. "מה אני חושב על אשר? קודם כל אשר הוא הבוס של רעננה. זה מה שאני חושב עליו. הוא אדם נחמד, הוא אדם רציני שתמיד מציב לעצמו מטרות ועושה הכל כדי להשיג אותם וככה צריך להיות בוס".

"חיים סילבס הוא מאמן טוב, הוא צעיר, אני אוהב איך שהוא מדבר עם השחקנים, אני אוהב את צורת האימונים שלו ואת מה שהוא דורש מהשחקנים. זאת רק ההתחלה שלו ואני מרגיש שהוא יהיה מאמן מוביל ולדעתי יש לו קריירה מצליחה לפניו", מוסיף הקשר.

נוואקמה מול קאסום (יניב גונן)
נוואקמה: "אשר אלון הוא הבוס. אדם נחמד ורציני" (יניב גונן)
 

"מי שמשחק על הדשא זה לא השמות, ולא הכסף. הכל זה עניין של מחוייבות. הכל זה עניין של מי רוצה לשחק ומי מוכן למשחק, ומי מוכן להקריב יותר. אני מכיר רק שם אחד בכדורגל - וזה הכדור. אף אחד לא מתחיל את העונה במקום הראשון או במקום השני או במקום האחרון. כולם נלחמים כדי להגיע למקום שלהם ואם נדע לעשות את זה, נסיים במקום שמגיע לנו בוודאות. איפה נסיים את העונה? לדעתי נסיים אותה במקום שישביע רצון את ראשי המועדון שלנו. אני לא יכול לדבר על מספר כזה או אחר. אנחנו לא רוצים להיקלע למאבקי התחתית ונעשה הכל כדי לסיים במקום טוב".

ואי אפשר גם בלי מילה על הנבחרת הניגרית, שלאחרונה עולה לכותרות בעיקר בשל השחיתות הגדולה בה והדיווחים כי סוכני שחקנים מכתיבים את סגל הנבחרת. "אני חושב שיש לי מקום בנבחרת ניגריה. אבל כמו שאמרתי לך, זה לא משהו שאתה מגיע אליו בדיבורים, זה משהו שאתה מראה בפעולות על הדשא כדי שיזהו אותי ויתנו לי את המקום. אני לא יודע על השחיתות בנבחרת כי אני לא שם", מספר השחקן. "קראתי על כל מיני דברים, אבל אני לא יודע מה בדיוק קרה שם. יש דיבורים על שחיתות בין מאמנים וסוכנים, ושסוכני שחקנים קובעים הרכבים".

אנתוני נוואקמה משתלט על הכדור (חגי ניזרי)
אנתוני נוואקמה משתלט על הכדור: "יש לי מקום בנבחרת" (חגי ניזרי)
 

"זה משהו שלא קרה לי, אבל קרה לאחי. הוא היה אמור להיות באולימפיאדה האחרונה עם הנבחרת, אבל הם שיחררו אותו מהסגל ואני חושב שזה קרה בגלל חילוקי דעות בין מאמן לסוכן. שוב, אני לא ממש בטוח שזה המצב כי הוא לא קרה לי באופן אישי, אבל אם זה באמת קורה, זה הורס את הכדורגל הניגרי וחייב להשתנות".

ולקראת סיום, מתפנה נוואקמה לתשובות על מספר שאלות קצרות. האם חווית גזענות בישראל או ברומניה?
"לא חוויתי שום גזענות בישראל, וגם לא ברומניה. אולי אני בר מזל, אבל לדעתי זה נובע מכך שאני בחור שלו. לא ממש אכפת לי מה אנשים אומרים עליי או מה הם חושבים עליי. אם אתה חלק מהחיים שלי, אבל אני מרגיש שאני לא חשוב לך - אני מסוג האנשים שאוטומטית פשוט מתרחק והולך. אנשים שמחפשים להפיץ רע לא יכולים להתקרב אליי כי אני לא נותן להם".

נוואקמה (חגי ניזרי)
נוואקמה: "לא חוויתי שום גזענות בישראל. אולי אני בר מזל" (חגי ניזרי)
 

מהו מקור ההשראה שלך בכדורגל?
"רונאלדיניו. וגם אחי. זה התחיל עם אח שלי. כשהיינו ילדים היינו משחקים והוא תמיד היה אומר לי 'אתה לא צריך לפחד מאף שחקן, אתה יותר חזק ויותר טוב'. כשהיינו משחקים הוא היה תמיד דוחף אותי ומנסה להרים אותי למעלה והוא ההשראה שלי לפני הכל. כשגדלתי התחלתי לראות משחקים בטלוויזיה ובאינטרנט, ואז גיליתי את רונאלדיניו. לדעתי הוא מדהים. מבחינתי מה שהוא עושה עם הכדור פשוט בלתי אפשרי. לא רונאלדו, לא מסי. רק רונאלדיניו".

למה אחיך לא בא איתך לישראל?
"אחי בן 28 והוא משחק במלזיה היום. הוא שיחק לפני כן בפינלנד ובאלבורג מדנמרק. רציתי שהוא יבוא לארץ ולשחק איתי ברעננה, אבל הוא מרוויח הרבה יותר כסף שם, אי אפשר לעמוד במשכורת שלו כאן".

רונאלדיניו (רויטרס)
רונאלדיניו. הוא ואחיו של נוואקמה הם מקור ההשראה (רויטרס)
 

מה אתה חושב על הכדורגל הישראלי?
"בכדורגל מה שחשוב זה תמיד לשמור על מגמות שיפור. אתה צריך להתחיל מאיפשהו. כמו אתלטיקו מדריד, הם בנו את עצמם לאט והגיעו לאליפות. מבחינתי, בכדורגל הישראלי עדיין מנסים למצוא את הנוסחה הנכונה כדי לעשות את קפיצת המדרגה הזאת".

מיהו השחקן הישראלי הטוב ביותר?
"זה קשה. אני לא מכיר את כולם. אבל מאלה שאני מכיר, יוסי בניון הוא כנראה הגדול ביותר. צפיתי בו בליברפול והוא היה מעולה. אני לא מופתע שהוא חזר למכבי חיפה כי זאת קבוצה גדולה ולפעמים בקריירה שלך משהו אומר לך שזה הזמן לחזור".

בניון מכדרר  (רדאד ג´בארה)
בניון מכדרר. נוואקמה לא מופתע שהוא חזר לחיפה (רדאד ג´בארה)
 

השופטים בליגת העל?
"הם טובים. לפעמים הוא טועים ולפעמים לא. אני לא חושב שהיו מקרים שנתקלתי בהם שאמרתי לעצמי שאם רעננה הייתה קבוצה גדולה יותר אז השופט היה שורק אחרת. פשוט מדי פעם טועים, כמו בגביע הטוטו כשאישרו למכבי ת"א שער מנבדל. זה קורה, זה לא נעשה בכוונה לרעננה".

למה אתה כל-כך אוהב להיות לבד?
"מבחינתי, כיף לי להיות לבד כי אני אוהב את השקט. הייתי מגדיר את עצמי כמתבודד. זה סוג האדם שאני. כשאתה לבד אתה לא יכול לשים את עצמך במצב שלילי. אתה לא יכול להיקלע למריבה או לבעיות אחרות וזה מה שאני מעדיף".

אתנותי נוואקמה עם הכדור (שי לוי)
אנתוני נוואקמה עם הכדור: "הייתי מגדיר את עצמי כמתבודד" (שי לוי)
 

מה המוטו שלך בחיים?
"שהמחר שלי תמיד יהיה יותר טוב מהיום".

מה ייחשב עבורך צעד קדימה העונה?
"לעזור לקבוצה שלי יותר. לא להיפצע, ולהיות יותר טוב מהעונה שעברה כי מבחינתי אני חייב להשתפר בכל עונה. הייתה לי עונה טובה, אבל אני רוצה עונה טובה יותר".

החיים בישראל?
"הייתי מגדיר את החיים שלי בישראל כמעולים. אני נהנה מאוד מהחוויה כאן ואני חושב שזאת הייתה ההחלטה הנכונה לקריירה שלי להגיע לרעננה".

שחקני רעננה לוגמים מים באימון החם (רז אמיר)
נוואקמה ושחקני רעננה לוגמים מים באימון החם (רז אמיר)
 

ובכל זאת, מה כן פחות טוב כאן?
"ההתנהגות של הנהגים על הכביש. זה הדבר השלילי היחיד שאני יכול להצביע עליו כאן. המצב פה לא טוב".

בעוד חמש שנים תהיה בן 30. איפה אתה רואה את הקריירה שלך אז?
"אני לא יודע כמה קריירה של שחקן נמשכת. אני רק יודע שבעוד חמש שנים, כשאהיה בן 30, אני עדיין אהיה חזק. אני עדיין אהנה מכדורגל".

חשבת כבר על החיים שאחרי הכדורגל?
"לא. אף פעם לא חשבתי על זה. בשבילי החיים הם רגע אחר רגע ויום אחרי יום. כרגע אני מתרכז בכדורגל ולא חושב על דברים אחרים. לא תכננתי שום דבר לעתיד כי אני לא יודע לאן החיים יקחו אותי".

אסור לפספס
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
נגןסוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
סוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
נגןכמה סטייל: שחקני נבחרת צרפת מגיעים למתחם
כמה סטייל: שחקני נבחרת צרפת מגיעים למתחם
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */