יום שישי, 29.03.2024 שעה 11:21
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

אולי הפעם: הפ' חיפה חולמת על פלייאוף עליון

פרוייקט פתיחת העונה של ONE: יואב כץ הביא לכרמל תשעה שחקנים ושם מבטחו בראובן עטר בתקווה להתברג בצמרת. האם ריקטס, קובאר וגל כהן יעשו זאת?

|
כץ, קובאר, עטר ופרננדס. הפועל חיפה תעמוד בציפיות?
כץ, קובאר, עטר ופרננדס. הפועל חיפה תעמוד בציפיות?

על רקע הבעיות מבית ועתידו הלא ברור של הבעלים יואב כץ, שמשקיע כמעט בכל עונה כארבעה מיליון שקל מכיסו הפרטי, שואפת הפועל חיפה לנסות ולשחזר ימים טובים יותר.

למרות שמועות לפיהן עשוי בעלי הפועל חיפה לעבור למרכז ולהיכנס להפועל תל אביב, הוא ימשיך במועדון מהכרמל השנה וינסה להיעזר בעיריית חיפה לצורך החזקת מחלקת הנוער של הקבוצה, שנמצאת במצב קשה. למרות הבעיות הכלכליות, האדומים-שחורים מקווים לבצע העונה קפיצת מדרגה.

עשרים שנה לאחר שחצה את הכביש בתור שחקן, ראובן עטר שוב עבר מהירוק של מכבי חיפה לצד האדום של העיר, הפעם כמאמן. האיש והתלתלים חוזר לקווים לאחר המעידה הכואבת בכפר גלים לפני שנתיים, כאשר הפעם הוא בצד של הפועל חיפה.

המאמן, שמגיע לקריית חיים עם שק של ציפיות, ביצע מתיחת פנים משמעותית לקבוצה במהלכה עזבו עשרה שחקנים, כאשר גולת הכותרת היא המעבר של הקפטן יוסי דורה, בצוותא עם יובל אבידור, להפועל עכו.

עטר ביצע רכישות רבות במהלך הקיץ כדי למלא את השורות. בגזרת הרכש הישראלי הגיעו שחקנים כמו יובל שבתאי, סטיבן כהן, עומר ורד, גל כהן ומהראן אבו ריא.

שחקני הרכש של הפועל חיפה (עמית מצפה)
שחקני הרכש של עטר. קובאר ינסה להוביל (עמית מצפה)
 

השוער קאלה דרשלר, שעזב בטונים צורמים והחל בהליך בוררות נגד המועדון, חתם בהפועל פתח תקווה. במקומו הגיע פרסימל קובאר הצ'כי שינסה להוביל את הספינה של כץ לצמרת. שני זרים חדשים נוספים הגיעו לקבוצה - אחד הוא החלוץ טוסיין ריקטס, שאמור להוביל את החוד של האדומים-שחורים מחיפה והשני הוא הקשר הליטאי מינדאוגאס קאלונאס .

במועדון הצליחו לסכם על המעבר המיוחל לאצטדיון סמי עופר, לאחר סאגה ארוכה שהעיבה על הקשר בין הקבוצה לאוהדיה. עטר זכה למענה לכל בקשותיו ומעל הכל הקבוצה גם זכתה לשדרוג במגרשי האימון לאחר התקופה בקריית חיים, כאשר המטרה היא ברורה - מקום בפלייאוף העליון.

שוער: הכירו את קובאר - הפירמה של 'פרמה'
אחד השינויים המשמעותיים בסגל של ראובן עטר הוא בין הקורות. לאחר הקדנציה של קאלה דרשלר שהסתיימה בטונים צורמים ותביעה של השוער את המועדון בטענה כי חייב לו כספים, הוחלט בהפועל חיפה לשנות כיוון.

קובאר (במרכז) עם אנטמן (מימין). ישכיח את קאלה? (עמית מצפה)
קובאר (במרכז) עם אנטמן (מימין). ישכיח את קאלה? (עמית מצפה)
 


פרסימל קובאר הצ'כי הגיע לקבוצה והעלה את רף הציפיות. השוער, שנחשב לבעל ניסיון רב וזכה לכינוי 'פרמה' במולדתו, שיחק בשנה שעברה בסלובן ליברץ' המקומית וחיפש אתגר חדש. את עמדת השוער השני יאייש ניב אנטמן הצעיר, שינסה לצבור דקות משחק רבות לאחר שפתח במספר משחקי ליגה מועטים בשנה שעברה. בסגל של עטר עדיין אין שוער שלישי. 

הגנה: סוף-סוף גל כהן, גם ורד חזר לאדום-שחור
גם החוליה האחורית של הפועל חיפה עברה שינוי משמעותי. לאחר העזיבה של עמיר נוסבאום, בקבוצה החתימו את מהראן אבו ריא, שיאייש את עמדת המגן השמאלי. מגן קבוצת הנוער, אורן ביטון, שהצליח להרשים את הצוות המקצועי ,ינסה לאיים על ההרכב. מימין, יאבקו על המקום ב-11 לירן סרדל ועומר ורד, שחזר לקבוצה בה הוא כבר שיחק בעבר.

גל כהן (מימין) עם יובל שבתאי ומהראן אבו ריא. הבלם יוביל את האדומים לצמרת? (עמית מצפה)
גל כהן (מימין) עם יובל שבתאי ומהראן אבו ריא. הבלם יוביל את האדומים לצמרת? (עמית מצפה)
 

במרכז ההגנה הצליחו במועדון לשים יד על בלם בני יהודה, גל כהן, אחרי מרדף ארוך של שלוש שנים. כהן ישתף פעולה עם הבלם הזר טדאס קיאנסקאס, על חשבונו של הקפטן (לשעבר?) אושרי רואש.

קישור: קאלונאס השדרוג המרכזי, פרננדס ינסה להנהיג
צירופו של מינדאוגאס קאלונאס הוא השדרוג המרכזי בקישור האדום. הליטאי היה זקוק לתקופת ההכנה כדי להסיר את החלודה, אך כעת נראה כי מדובר בשחקן איכותי והוא צפוי להיות איש המפתח בקישור היצירתי, כשלצדו יופיעו לסירוגין סטיבן כהן, עאהד עזאם ואור אוסטווינד.

דריו פרננדס. ינסה להזכיר את היכולת מבית&qout;ר (משה חרמון)
דריו פרננדס. ינסה להזכיר את היכולת מבית"ר (משה חרמון)
 

בקישור האחורי ימשיך דריו פרננדס הוותיק לעונה שנייה בקבוצה, ויקווה להזכיר את היכולת שהביאה אותו לבית"ר ירושלים בתקופת הכסף הגדול. יובל שבתאי, שהגיע מהפועל עכו, ורועי שוקרני הצעיר, שהצליח להגיע להבנות בנוגע לחוזה חדש, ינסו לתפוס מקום לצדו של הארגנטינאי.

התקפה: ריקטס ימלא את מקומו של קוראץ', חשש כבד מבצורת
לאחר תקופת ההכנה, בצוות המקצועי בטוחים כי סימן השאלה המרכזי הוא חוליית ההתקפה. את הקבוצה עזב מלך שערי הקבוצה, זרקו קוראץ', לטובת בית"ר ירושלים, ובמקומו הצטרף טוסיין ריקטס הקנדי, שטרם הרשים (למרות צמד נגד מכבי פ"ת במשחק אימון) אך זוכה לקרדיט. מהראן ללה נותר בסגל יחד עם אמיר אבו ניל הצעיר, שחזר מעונת השאלה.

טוסיין ריקטס. הרבה תקוות תלויות בחלוץ הקנדי
טוסיין ריקטס. הרבה תקוות תלויות בחלוץ הקנדי
 

משחקי ההכנה של עטר העלו תהייה לגבי יכולת ההבקעה של החלק הקדמי, כאשר הקבוצה הצליחה לכבוש שער בודד בארבעה משחקי האימון הראשונים שלהם (עד שהגיע המשחק החמישי, ואיתו 0:3 על מכבי פ"ת מצמד של ריקטס ושער נוסף של קאלונאס). כעת במועדון פועלים כדי לצרף חלוץ נוסף במטרה למנוע מצב של בצורת.

מאמן: ראובן עטר רוצה להוכיח שיש חיים אחרי מכבי חיפה

עטר שב אל ליגת העל לאחר שנת הפסקה. את עונת 2012/13 ירצה המאמן לשכוח, לאחר שפוטר ממכבי חיפה לאחר שבעה מחזורים ובהמשך לא הצליח להציל את מכבי נתניה מירידה ללאומית. למרות זאת, עטר עדיין נחשב לאחד המאמנים המוכשרים בליגת העל, לאחר שקצר הצלחות עם בית"ר ירושלים ובמיוחד עם הקבוצה מעיר היהלומים, שאיתה הצליח אפילו להעפיל לאירופה.

ראובן עטר. עדיין אחד המאמנים המוכשרים בליגת העל (איתי ישראל)
ראובן עטר. עדיין אחד המאמנים המוכשרים בליגת העל (איתי ישראל)
 

יואב כץ, שחווה עונה מאכזבת תחת שרביטו של שלומי דורה, העניק לעטר הזדמנות לחזור למרכז הבמה. המאמן, באמצעות השקט האופייני לו, ינסה להוכיח שיש חיים אחרי התקופה בכפר גלים. הוא שינה את דפוסי התנהלותו, עדיין מעורה בכו פרט במועדון, אך נדמה כי התקופה שבילה מחוץ לקווים גרמה לו להיות משוחרר הרבה יותר.

עובר ושב: קוראץ' וניקוליץ' OUT, כהן, ורד וריקטס IN
עזבו: זרקו קוראץ', דנילו ניקוליץ', קאלה דרשלר, עומרי קנדה, לירן כהן, דוד רביבו, יוסי דורה, עמיר נוסבאום, דלה ימפולסקי ויובל אבידור.

לירן כהן, קוראץ´ ויוסי דורה. כבר לא בקריית חיים
לירן כהן, קוראץ´ ויוסי דורה. כבר לא בקריית חיים
 

הצטרפו: פרסימל קובאר, גל כהן, מהראן אבו ריא, עומר ורד, יובל שבתאי, מינדאוגאס קאלונאס, סטיבן כהן, אלמוג אוחיון וטוסיין ריקטס.

מנויים: מגמת ירידה במחירים, סמי עופר יזרים קהל?
הנהלת המועדון החליטה על הורדת מחירים במטרה להביא קהל רב לאצטדיון החדש בסמי עופר, והמינויים הוזלו עד כ-150 שקל ביחס לעונה שעברה. המחיר ליציע הכסף (המערבי) יעמוד על 900 שקל, כאשר בצדי היציע המחיר יהיה 750 שקל.

אצטדיון סמי עופר. משכנה החדש של הפועל חיפה
אצטדיון סמי עופר. משכנה החדש של הפועל חיפה
 

עבור נשים, חיילים, סטודנטים, ונוער המחיר במרכז היציע יעמוד על 650 שקל, בצדי המגרש על 550 שקל. עבור ישיבה ביציע היהלום המפואר, יצטרכו אוהדי הקבוצה להיפרד מסכום של בין 5,000 שקל עד 15,000 שקל.

שכר: הזרים ומהראן ללה מעל כולם
השחקנים בעלי השכר הגבוה ביותר בסגל של עטר הם פרננדס, קובאר וללה, שמחזיקים בחוזים של 140 אלף דולר לעונה. אחריהם ניצב קאלונאס, שמרוויח 130 אלף דולר לעונה, וטדאס קיאנסקאס, שמשתכר 125 אלף דולר לעונה.

מהארן ללה. המרוויח הגדול במועדון (רדאד ג´בארה)
מהארן ללה. המרוויח הגדול במועדון (רדאד ג´בארה)
 

תקציב המועדון: כ-14 מיליון שקל
תקציב המועדון יעמוד על כ-14 מיליון שקל, כשרובו (עשרה מיליון) יוקדש לשכר השחקנים. ארבעה מיליון שקל יגיעו מכיסו הפרטי של כץ, 2.5 מיליון מגופים פרטיים בארץ ובעולם ועוד 2.5 מיליון מכרטיסים ומנויים, 2.2 מיליון מהטוטו, 1.9 מיליון מהטלוויזיה, 700 אלף שקל מספונסרים ו-300 אלף שקל משילוט. 

לסיכום: המטרה ברורה - מקום בפלייאוף העליון
נדמה כי הסגל של הפועל חיפה מלא בפונטציאל לקראת העונה הקרובה. עטר גיבש סביבו שחקנים רבים עם רצון גדול להוכיח, בצוותא עם המעבר המרגש לאצטדיון סמי עופר במועדון לא יסתפקו בעוד עונה של דשדוש בירכתי הטבלה ויקוו לחיבור מחודש עם הקהל, בתקווה להפוך להפתעת העונה.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */