יום חמישי, 09.05.2024 שעה 00:58
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4337-3532מכבי בני ריינה5
3740-3032בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 11/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

מה הקשר בין שוטרים, מדרגות ומכבי תל אביב?

לפני 15 שנה בארה"ב החליטו לשפר את רמת האימון של כוח השיטור, מאז הקרוספיט השתלט על העולם. אלמוסני: "מנסים לגרום לאנשים להשתפר כבני אדם"

|
אימון מכבי ת
אימון מכבי ת"א (שי לוי)

לפני כ-15 שנה החליטו בארצות הברית שברצונם לשפר את הכושר הגופני של השוטרים וכוחות האכיפה המיוחדים במדינה. לשם כך, הם פנו לגרג גלזמן שאימן בעברו יחידות שיטור בעיקר בקליפורניה וביקשו ממנו להכין להם תוכנית אימונים חדשה, שתבטיח כי טובי השוטרים אשר אמונים על שמירת הבטחון בארה"ב, יהיו במצב הגופני הטוב ביותר ובמקום מסויים גם ינפצו את הסיטגמה האמריקאית המפורסמת כי מדובר בסה"כ בבטלנים אוכלי דונאטס למיניהם.

גלזמן נענה לאתגר ופיתח את שיטת האימון העונה לשם "קרוספיט". כ-15 שנה לאחר מכן, אותה שיטת אימון החלה לכבוש גם את ישראל. את הדגש העיקרי החליט לשים גלזמן על דרך החיים של השוטרים. לפני שיוכלו לירות באקדח או לפתוח במירוץ רגלי אחר חשוד, הם צריכים לדעת, לפי הבנתו כמובן, לעלות במדרגות בלי שיכאב להם, או להרים ארגז של ספרים כאשר הם עוברים דירה בלי לגרום לעצמם נזק.

שיטת האימון החדשה מחוץ לחדר הכושר

בשיטת האימון שפיתח, זהו בדיוק הדגש העיקרי. יצירת תרגילים ודרכי ביצוע לאותם התרגילים, שיהפכו את המשתמשים ב"קרוספיט", לכשירים ברמה הכי גבוהה שיש ולשפר את איכות החיים הפיזיולוגית שלהם דרך זה. השאיפה שלו הייתה שאותם מתאמנים, יוכלו להחזיק בהמשך בטייטל - האנשים הכשירים ביותר שיש.

אותה שאיפה, מדריכה גם את מכוני ה"קרוספיט" שהחלו לצוץ בשנים האחרונות בישראל והחלו לכבוש את "שוק הכושר", אם אפשר לקרוא לו כך, במדינתנו. מכון קרוספיט אחד שכזה נמצא בנתניה, תחת הדרכתו של רון אלמוסני, אשר משמש ביום ביום בין היתר גם כדיאטן של מכבי תל אביב. אלמוסני הובא למכבי לפני שנתיים כ"רכש" של חואן טוריחו והוא איפשר לצוות של ONE להיחשף לדבר הנהדר הזה שנקרא קרוספיט על ידי התלוות לשתי קבוצות מתאמנים שונות אשר מתאמנות במכון בנתניה.

אימון קרוספיט (אילוסטרציה) (מערכת ONE)
אלמוסני: "המטרה לקחת את כל האלמנטים של הכושר הגופני" (אילוסטרציה)
 

אז מה זה "קרוספיט"? פשוט. מדובר באימון מגוון ואינטנסיבי המשלב את כל מרכיבי הכושר הגופני תוך שימוש באלמנטים ובציוד מעולם הרמת המשקולות, התעמלות המכשירים והתעמלות הקרקע. ובניגוד למכון הכושר השכונתי שלכם, פה אין הליכונים, סטפרים או מכשירים מיוחדים. כאן, המכונה היחידה היא האדם עצמו.

"המטרה שלנו היא לקחת את כל האלמנטים של הכושר הגופני, להגדרתנו יש עשרה כאלו, ולעבוד על כל אחד מהם", מספר אלמוסני. "המכונות היחידות שצריכות להיות בתוך מועדון, אלו אנחנו. אנחנו מתיימרים לשפר את איכות החיים של המתאמנים שלנו. לשפר את היכולות שלהם ביום-יום, להפוך אותם לכשירים יותר, שהם יוכלו לבצע כל פעולה או מטלה שיש עליהם בצורה הכי נכונה וברמה הכי גבוהה שיש".

טוריחו (יניב גונן)
טוריחו. הביא את אלמוסני כ"רכש" לצהובים (יניב גונן)
 

במכון בנתניה מתנוסס בענק שלט ועליו רשום Revolutionizing fitness. אלמוסני מסביר מדוע: "רבולושנייזיג פיטנס, זה בעצם תמצית של לאן אנחנו שואפים להגיע. עולם הכושר לפחות כמו שהוא נראה בארץ ובהמון מקומות בעולם, מגיע מעולם פיתוח הגוף. אנחנו מנסים לשנות את הקונספט הזה. אנחנו מנסים לגרום לאנשים להשתפר כבני אדם, להפוך את הגוף שלהם להרבה יותר כשיר ובמובן הזה זה סוג של מהפכה".

לאחרונה נכנסה שיטת האימון גם לספורט הישראלי, בין אם זה בענף השחייה, בכדורסל וכן, גם בכדורגל ובאלופת המדינה, מכבי ת"א. אלמוסני מסביר: "אנחנו משתדלים לעשות פעילות שהיא קצת יותר עצימה עם שחקנים בשלבים מאוד מוקדמים של השנה, במיוחד עבור קבוצה כמו שלנו שיש לנו עומס אדיר לאורך כל השנה. החשיבה היא יותר על איך לשפר את ההתאוששות ממשחק למשחק וזה אומר שהבנייה העיקירת היא בטרום העונה ולא במהלכה".

אימון קרוספיט (אילוסטרציה) (מערכת ONE)
אלמוסני: "רבולושונייזיג פיטנס, זה התמצית אלייה אנחנו שואפים" (אילוסטרציה)
 

במהלך האימונים פגשנו גם את קריסטינה פינחסוב שסיפרה לנו על איך נשים משתלבות בשיטת האימון הלא שגרתית: "באתי מחדר הכושר, באתי לכאן בפעם הראשונה וקיבלתי חום מכל הגורילות שיש פה. התחלתי עם מקל מטאטא ועכשיו אני במשקלים שלא חשבתי שאגיע אליהם אי פעם בחיים. גם אמא שלי נרשמה לכאן לפני חודש והיא חצי ממני, רזה ודקיקה, והיא עובדת לאט לאט, עולה במשקלים ומתאימה את הרמה לעצמה".

גם השחיין, דני וורנוב, סיפר: "קרוספיט מאוד קשור לשחייה. הוא משלב הרבה אירובי, כוח, תנועות עם כוח גוף ומשקל גוף ששחייה דורשת ולפני זה היה מאוד קשה לדוגמא לתנועות כמו חתירה ופרפר, קשה להעביר את המשקל קדימה. אחרי כמה אימוני קרוספיט אתה לומד להרגיש את הגוף שלך וזה משפיע גם אח"כ במים. זה מתחיל לתפוס יותר במה בעיקר בארה"ב ועכשיו גם בארץ. בווינגייט התחילו, גם בנתניה מתחילים עכשיו. שמו לב שקרוספיט פשוט מתאים לכל סוגי הספורט".

קרוספיט (אילוסטרציה) (מערכת ONE)
פינחסוב: "התחלתי עם מטאטא והיום אני במשקלים שלא חשבתי עליהם" (אילוסטרציה)
 
אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */