יום שבת, 20.04.2024 שעה 06:07

המונדיאל משתלם: השחקנים שקפצו מדרגה

ריאל שילמה הון על חדירה ואוזיל לאחר המונדיאל הקודם. מי השחקנים שהתקדמו בעקבות מונדיאל מוצלח בברזיל? על 3 שוערים, שני חלוצים וגם שני אפריקאים

|
ולנסיה, סלימני, אוצ´ואה ואורייה. מרוויחי המונדיאל
ולנסיה, סלימני, אוצ´ואה ואורייה. מרוויחי המונדיאל

לכל מונדיאל יש את הרגעים שלו, אלה שאי אפשר לשכוח, שכתבו עוד מספר מילים בדפי ההיסטוריה של הכדורגל. מונדיאל 2014 הוכתר כאחד המונדיאלים המרתקים ביותר מאז ומעולם, ובצדק.

3,429,873 (53,592 בממוצע למשחק) צופים ראו 171 שערים בטורניר שנערך בברזיל, כשמלבד הקסם של מסי, הטאץ' של מולר והכישלון של רונאלדו, בלטו הרבה שחקנים שאיש לא חשב שיצליחו לסחוב את נבחרתם בטרם החל המונדיאל.

בכל טורניר יש את השחקנים שמצליחים לצוד את עיניהן של הקבוצות הגדולות ביבשת. עם הטכנולוגיה היום, רוב השחקנים בנבחרות מוכרים למערכי הסקאוטינג האדירים שמחזיקים מועדונים כמו ריאל מדריד וברצלונה. אך לפעמים יש גם הפתעות שמשאירות את כולם פעורי פה והארנק של הקבוצות נפתח בהתאם.

ב-2010 היו אלה מסוט אוזיל, אסמואה ג'יאן וסמי חדירה, שעשו קפיצת מדרגה לאחר שעמדו בלחץ של הבמה הגדולה ביותר בעולם הכדורגל. גם ב-2014 התגלו כמה כישרונות, שחלקם סומנו עוד לפני כן, וחלקם פשוט הפתיעו. לפניכם הרשימה המכובדת של השחקנים שמונדיאל 2014 היווה עבורם קפיצת מדרגה משמעותית, אלה שלא היו גדולים לפני כן (כמו חאמס רודריגס). השאלה שנשאלת היא, מה יהיה הלאה?

אנר ולנסיה - ווסטהאם יונייטד
אם יש שחקן שהמונדיאל כבר השתלם עבורו זהו חלוצה של נבחרת אקוואדור וזה שכבש עבור נבחרתו את כל שלושת השערים בטורניר, אנר ולנסיה. החלוץ האקוואדורי בן ה-25, שזכה במולדתו לכינוי "סופרמן", לבש עד לפני שנתיים את מדיה של קבוצה נידחת באקוואדור, כשבכלל שיחק כקשר.

אנר ולנסיה. כבש את כל השערים של אקוודור במונדיאל (רויטרס)
אנר ולנסיה. כבש את כל השערים של אקוודור במונדיאל (רויטרס)
 

לאחר שחתם בפצ'וקה המקסיקנית, עמה פיספס את האליפות בליגה בתום העונה, החליט המאמן אנריקה אוורארדו להציב אותו כחלוץ, כדי לנצל את המהירות שלו והיכולת הטכנית. בפועל, ולנסיה ענה עם עונה מטורפת שכללה 18 שערים ב-23 משחקים וגם בנבחרת הלאומית הוא התחיל להרשית ולמעשה המציא את עצמו מחדש. לאחר שנתן טורניר מצוין, זכה ולנסיה לחוזה ל-5 שנים בווסטהאם יונייטד האנגלית, ששילמה עבורו סכום גבוה של 12 מיליון ליש"ט. כעת, ולנסיה יצטרך להוכיח שלא מדובר בהבזקה חד פעמית ויצטרך להביא את היכולת מהמונדיאל היישר אל הפרמייר ליג.

גיז'רמו אוצ'ואה - מלאגה
מארסיי, באיירן מינכן, נאפולי, מלאגה וחטאפה לטשו עיניים אל עבר החומה המקסיקנית, שהציג במונדיאל האחרון את היכולת הגבוהה שלו לעיני כל העולם, והפך בן לילה לאחד השוערים הטובים בתבל.

אוצ´ואה. החומה המקסיקנית
אוצ´ואה. החומה המקסיקנית
 

אוצ'ואה הצליח לעצור ברגליו, ידיו ולמעשה בכל חלקי גופו את ההתקפה האימתנית של ברזיל, ולחלץ נקודה יקרה לנבחרתו ב-0:0 הנפלא מול הסלסאו. היתרון של אוצ'ואה, שחגג רק לאחרונה 29, הוא בשל העובדה שהוא מוגדר כשחקן חופשי, לאחר שסיים חוזה באז'קסיו הצרפתית.

השוער נתן תצוגת שוערות מרהיבה במונדיאל, שגרמה לאחד מאוהדי אז'קסיו להצהיר שאם יגיע אדם שישלם את 10 מיליון היורו הנדרשים כדי להשאיר את אוצ'ואה בקבוצתו האהובה, הוא יתן לו את הבית, כולל התכולה - אשתו וילדיו. נשמע הזוי, אך כנראה שאין גבול לאהבה לשחקן. בסופו של דבר השוער חתם במלאגה הספרדית ושבר את ליבו של האוהד, ולנו נותר לחכות ולראות אם הוא יציג את אותה יכולת גם בליגה הספרדית.

דיבוק אוריגי - ליברפול
אחרי תקופת חיזורים ממושכת, הצליחה ליברפול להנחית אצלה את החלוץ הבלגי בן ה-19. בלגיה הייתה נבחרת שממנה ציפו להגיע רחוק מאוד במונדיאל ואם נתחשב בממוצע הגילאים הצעיר של שחקניה, רבע הגמר נחשב להישג האידיאלי עבורה, לבטח לאחר שפגשה את ארגנטינה של ליאו מסי.

אוריגי חוגג. ליברפול קפצה על המציאה (רויטרס)
אוריגי חוגג. ליברפול קפצה על המציאה (רויטרס)
 

אחרי שכריסטיאן בנטקה נפצע, כולם ציפו שמי שיוביל את ההתקפה הבלגית יהיה רומולו לוקאקו. אך מי שכבש את שער הניצחון בדקות הסיום במשחק מול רוסיה בשלב הבתי היה דווקא החלוץ הצעיר בן ה-19 דיבוק אוריגי. ראש ממשלת בלגיה ככל הנראה לא הכירה את החלוץ הצעיר, התבלבלה, וברכה במקומו את לוקאקו. אבל אוריגי שיחק 245 דקות במונדיאל, כבש שער אחד יקר והותיר רושם חיובי. הוא היה אחד השחקנים הבולטים בנבחרת שהייתה אמורה להיות הסוס השחור של הטורניר.

ליברפול, שנפרדה לא מזמן מחלוצה הבכיר לואיס סוארס, רצתה להשקיע בחלוץ צעיר שיוביל את הקבוצה בעתיד. אולי כך אפשר להסביר את ההחתמה ב-10 מיליון ליש"ט מליל, רק כדי להשאיל אותו בחזרה לקבוצה הצרפתית לעונת 14/15.

איסלם סלימני - ספורטינג ליסבון
חלוצים רבים הגיעו למונדיאל בברזיל עם שאיפה לשדרוג במעמדם, אך מעטים זכו למנת התהילה אותה קיבל איסלם סלימאני. החלוץ המוביל של נבחרת אלג'יריה היה אחראי לשער אחד מול דרום קוריאה ובישול, אך יותר מכל הוא הצית את הדימיון של אוהדי ספורטינג ליסבון כאשר ההשוואות לדידייה דרוגבה היו בלתי נמנעות.

סלימאני (רויטרס)
סלימאני. יגיע לצ'לסי? (רויטרס)
 

הכוח, העוצמה ויכולת המשחק עם הגב אל השער של סלימאני מרשימות כל כך, שייתכן ועונה נוספת סוחפת במדים הירוקים של הענקית הפורטוגלית תביא את החלוץ של שועלי המדבר אל סטמפורד ברידג', לאחר שצ'לסי כבר הביעה בו עניין.

סרג' אורייה - פאריס סן ז'רמן
נבחרת חוף השנהב הגיעה אל ברזיל עם שק של ציפיות. החבורה של יאיא טורה ודידייה דורגבה האמינה ביכולתה וחשבה שהיא מסוגלת להיות הנבחרת הראשונה מהיבשת השחורה שתעפיל לחצי הגמר. איך זה נגמר בסוף? כולם יודעים.

 סרג´ אורייר מול חאמס רודריגס. שניים שהתקדמו (רויטרס)
סרג´ אורייה מול חאמס רודריגס. שניים שהתקדמו (רויטרס)
 

לעומת האכזבה הרבה מהכוכבים הגדולים, היה שחקן אחד שהצליח לבלוט מעל כולם. המגן הנפלא של טולוז, סרג' אורייה, השתלט בצורה מוחלטת על האגף הימני, סיפק יכולת מדהימה בשלושת המשחקים שזיכו את בן ה-22 במרדף עיקש מצד ארסנל. לבסוף הייתה זו האלופה הצרפתית, פאריס סן ז'רמן, שהצליחה לשים עליו את היד. אין ספק שבעיר האורות מצאו מגן מחשמל.

דויד אוספינה - ארסנל
במונדיאל האחרון זכינו לראות מספר שוערים מצוינים, אותם רוב אוהדי הכדורגל לא זכו להכיר לפני. אחד מהבולטים, שגם זכה לקבל חוזה יפה בארסנל האנגלית, הוא שוער נבחרת קולומביה, דויד אוספינה.

דוד אוספינה. מונדיאל של שוערים (רויטרס)
דויד אוספינה. מונדיאל של שוערים (רויטרס)
 

השוער הקולומביאני ששיחק בניס בשש השנים האחרונות, נחשב לשוער בינוני מאוד עד למונדיאל האחרון בברזיל. בעונתו האחרונה רשם אוספינה עונה לא רעה בכלל ועזר לקבוצתו לשרוד עונה נוספת בליגה הצרפתית הראשונה.

השוער בן ה-25, שהיה מהמצטיינים בשורותיה של קולומביה בטורניר האחרון, הפך לאחד המלפפונים החמים בשוק העברות העולמי. אוספינה "נחטף" במהרה ע"י ארסן ונגר וארסנל, כשהוא צפוי לתפוס את מקומו של שצ'זני כשוערה הראשון של הקבוצה.

סרחיו רומרו - מונאקו
אחת ההפתעות הגדולות של המונדיאל האחרון הוא לא אחר מאשר שוער נבחרת ארגנטינה, סרחיו רומרו, שישב על הספסל במונאקו במשך כל העונה שעברה ונראה היה שכך נגזר עליו לדשדש בהמשך הקריירה.

רומרו הוביל את ארגנטינה עד לגמר המונדיאל, ועם כל הכבוד למסי, אלמלא היכולת הגבוהה של השוער, סביר להניח שהאלביסלסטה היו מודחים בשלב מוקדם יותר.

יכולתו הגבוהה של רומרו לא נעלמה מעיני הקבוצות הגדולות, כשאלופת פורטוגל, בנפיקה ליסבון, הביעה עניין בשוער השייך לסמפדוריה, שבסופו של דבר החליט שברצונו להישאר במונאקו. "אני לא רוצה שבנותיי יעזבו את החברים שלהן", הסביר רומרו את הרצון שלו להישאר בצרפת, בתקווה שהמונדיאל הנפלא שלו יעניק לו את אפודת השוער הראשון.

ומי עוד?
סטפן דה פריי ההולנדי, בלם שיכול לשחק כמגן ימני, עבר ללאציו.
דריל יאנמאט, גם הוא מהגנת הולנד, עבר לניוקסאל.
ג'פרסון מונטרו מאקוודור עבר לסוונסי.
קלאודיו בראבו, שהשתדרג מאוד במונדיאל, עבר מסוסיאדד למצב בו הוא מתמודד על אפודת השוער הראשון בברצלונה.
מוחמד בסיץ' הבוסני עבר מפרנצווארוש ההונגרית לאברטון.
ברונו מרטינס אינדי ההולנדי עבר לפורטו מפיינורד.
אלו רק חלק מהשמות שהמונדיאל הוא נקודת המפנה שהקפיצה את הקריירה המקצועית שלהם.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */