יום שישי, 26.04.2024 שעה 02:34
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

בצלמו של טביב: עונת המבחן של בית"ר וקורצקי

פרויקט פתיחת העונה של ONE: הבעלים החתים את קורצקי חסר הניסיון, שחקנים מועדפים כמו ממן, קליימן וקוראץ' וצוות מנהלה חדש. האם המודל החדש יצליח?

|
בית
בית"ר ירושלים מודל 2014/15

כשמסתכלים על הקיץ שעברה בית"ר ירושלים, מיד שמים לב שהקבוצה עברה מהפכה של ממש. המועדון שינה את פניו כמעט בכל פרמטר אפשרי, שחקנים עזבו ושחקנים באו, מאמנים התחלפו, גם בעלי תפקידים מנהלתיים. למעשה, הדמות הוותיקה שנותרה בבית"ר ירושלים מהשנים האחרונות, היא איש המשק מאיר הרוש. וזה, אומר הכל על המהפיכה שביצע אלי טביב לקראת העונה שבפתח.

"קיץ של שינויים" מגדירים בבית"ר את מה שקרה בחודשיים האחרונים. שחקני בית עזבו בזה אחר זה, טביב השקיע מעל המצופה בכל הקשור לתקציב סגל השחקנים, הגיע מאמן חדש ולא מנוסה וכל זה אמור היה להציב את בית"ר בעמדה נחותה לקראת פתיחת העונה. אבל התחושות בתוך המועדון אחרות לגמרי.

אחת הדוגמאות היא האווירה החברתית, ויש לומר גם המקצועית, ממחנה האימון בגרמניה. קורצקי הביא איתו לצוות המקצועי את אורי אוזן ואת גיא סולומון שמתגלים כיחידה אחת שמדברת באותה שפה - משחק התקפי, כדורגל שמח ומחויבות של השחקנים אחד כלפי השני לא רק בחדר ההלבשה, אלא גם על המגרש.

מנחם קורצקי לא בנה את הסגל לבדו, לטביב יש חלק גדול בבחירת השחקנים שהגיעו למועדון ודי אם נזכיר את לידור כהן, בוריס קליימן וחנן ממן, שהגיעו לקבוצה על פי שיקול דעתו של בעל הבית. העונה, בית"ר תקום ותיפול על הזרים שלה ועל היכולת של קליימן. את עומר אצילי, איציק כהן, אופיר קריאף, דני פרדה ואלי דסה - כולם מכירים, תוספת הכוח שהגיעה לבית וגן במקום 12 השחקנים שעזבו, היא זו שתכריע לאן בית"ר תלך השנה.

אוהדת בית&qout;ר ביציע. איזו עונה מחכה לה? (רדאד ג´בארה)
אוהדת בית"ר ביציע. איזו עונה מחכה לה? (רדאד ג´בארה)
 

שוער: החידה הגדולה של קליימן, בן רהב מחכה להזדמנות
החידה הגדולה ביותר של בית"ר בכל הקשור לסגל הקבוצה לקראת העונה הקרובה. קליימן, עם תואר ה-"הפוטנציאל שעדיין לא מומש", יצטרך לתת את הביטחון לקורצקי ולגורם לו להבין שיש על מי לסמוך בשער. הבחירה בקליימן הייתה של טביב ולא של קורצקי, כאשר בעל הבית החתים אותו לשלוש שנים מתוך אמון בשוער.

גם בגזרת השוער השני ישנם שינויים. אוהד סיידוף עבר להפועל קטמון ובן רהב הוחתם במקומו. אם קליימן יאכזב, אל תתפלאו אם קורצקי יעביר את המושכות לשוער השני שגם עליו מדברים במונחים של פוטנציאל שצריך לקבל את הבמה כדי לפרוץ.

קליימן (יוסי ציפקיס)
קליימן. יצדיק את האמון שקיבל מטביב? (יוסי ציפקיס)
 

הגנה: קורצקי יעבוד על התיאום, דסה יקבל את המושכות
בחלק ההגנתי, אין ספק שאחת המשימות של קורצקי תהיה לעבוד על התיאום בין הבלם החדש סזאר ארסו, דושאן מאטוביץ', אלי דסה ובין בלם נוסף שישחק במרכז ההגנה; זאב חיימוביץ, טל כחילה או מתן בראשי, שהרשים במחנה האימון ועשוי לחתום בקבוצה. ארסו מהיר ונראה שבית"ר החתימה בלם מרשים, כאשר אלי דסה יקבל את המפתחות ויצטרך לשמור על יציבות לאורך העונה.

סזאר ארסו (רויטרס)
סזאר ארסו. מהיר ומרשים (רויטרס)
 

קישור: החלק המעובה של בית"ר, פרדה יהפוך לשחקן מתוסכל?
החלק הכי מעובה של קורצקי בסגל והרשימה ארוכה; אופיר קריאף, קלאודימיר פריירה, מור שקד, חנן ממן, דני פרדה, עומר אצילי, לידור כהן וגם אבישי כהן שעלה מהנוער והצוות המקצועי צופה לו עתיד מזהיר.

קורצקי יצטרך לבחור ארבעה-חמישה קשרים מתוך הרשימה הזו, להוציא את איציק כהן שאם יפתח כחלוץ, כאב הראש של קורצקי יחמיר. במשחקי האימון בגרמניה בחר קורצקי לא לפתוח עם דני פרדה והעדיף את אצילי ולידור כהן בצדדים, בבית"ר יודעים שבלי דקות משחק, פרדה הופך לשחקן מתוסכל ולכן יצטרכו למצוא את הדרך לשמור אותו תמיד עם מוטיבציה גבוהה.

מנחם קורצקי עם דני פרדה (גיא בן זיו)
מנחם קורצקי עם דני פרדה (גיא בן זיו)
 

התקפה: הנטל על כתפיו של קוראץ', במועדון מחפשים חיזוק
יש לציין כי קורצקי וטביב ממשיכים לחפש חיזוק לחלק ההתקפי, כאשר במועדון רוצים להתחזק בחלוץ זר או ישראלי נוסף. כרגע, שחקני החוד הם זרקו קוראץ', איציק כהן, רועי זיקרי, עומר נחמני ושלומי אזולאי.

נראה שאיציק כהן יהפוך לפקטור משמעותי בהתקפה הודות לניסיון שצבר מהעונה שעברה, הרעב שלו וקפיצת המדרגה שמצפים לו, אמורים להספיק לחלוץ כדי לספק את המספרים. שחקן נוסף עליו בונה הקבוצה הוא שלומי אזולאי, שהגיע מהפועל ראשון לציון ונחשב להבטחה גדולה. כרגע, הרבה מונח על הכתפיים של קוראץ', לפחות עד שיגיע חיזוק נוסף.

זרקו קוראץ´ ואופיר קריאף חוגגים (חגי ניזרי)
זרקו קוראץ´ חוגג עם קריאף. בינתיים, הנטל על כתפיו (חגי ניזרי)
 

מאמן: קורצקי תחת זכוכית מגדלת, יעמוד בלחץ?
מי שאימן רק שנתיים בליגת העל, עם רזומה שכולל עבודה בהפועל רמת השרון והפועל רעננה בלבד, ייבחן בזכוכית מגדלת יותר מכל אחד אחר במועדון מהדקה הראשונה על הקווים במשחק גביע הטוטו.

קורצקי בחר את הצוות המקצועי שיעבוד לצידו, אורי אוזן וגיא סולומון. השחקנים מעידים על אימונים ברמה גבוהה ועל מאמן שמדבר בגובה העיניים. בכלל, קורצקי הוא איש של עבודה. בהכנות הראשונות בבית וגן הוא היה מגיע עם תיק גב ובו קלסרים עם אינפורמציה על כל שחקן שהיה בבית"ר, נשאר בבית"ר, או מועמד לבית"ר.

מנחם קורצקי (משה חרמון)
מנחם קורצקי. איש של עבודה (משה חרמון)
 

הוא חרוץ, אוהב שחקנים שעובדים קשה ולא מוותר על הפרטים הקטנים. אחד המבחנים שיעמוד בהם, יהיה בעבודה מול התקשורת ובהתמודדות עם ביקורות. בית"ר זו לא רעננה, כל הערה באימון הופכת לכותרת וכל שיחת מסדרון יכולה להפוך לשערוריה. עם כמות אתרי האינטרנט, תכניות הרדיו והטלוויזיה והמקומונים בירושלים, מחכה לקורצקי לא מעט עבודה עם התקשורת.

קורצקי הסכים לחתום על סעיף מעניין, על-פיו אם יפוטר, יקבל פיצוי של ארבע משכורות בלבד. אם הכל ילך לפי התכניות של טביב וקורצקי, הסעיף הזה לא יהיה רלוונטי בעונה הקרובה. אבל גם אלי כהן חשב ככה.

קורצקי על הקווים (יניב גונן)
קורצקי על הקווים. יקבל פיצוי של ארבע משכורות אם יפוטר (יניב גונן)
 

עובר ושב: מהפכה בסגל בית"ר, מי יעגן את מקומו ב-11?
עזבו: אוהד סיידוף, דור מלול, אנדרס טונייס, ניסו קפילוטו, שי חדד, אבירם ברוכיאן, גונתן וילה, פאבלו ברנדאן, מושיק לוגסי, בראיין זונס, שלומי אזולאי, ברק משה וצחי אליחן.

פאבלו בראנדן. עזב את בית&qout;ר ירושלים (גיא בן זיו)
פאבלו בראנדן. עזב את בית"ר ירושלים (גיא בן זיו)
 

הצטרפו: בוריס קליימן, בן רהב, סזאר ארסו, מתן בראשי (מו"מ), קלאודימיר פריירה, לידור כהן, מור שקד, חנן ממן, זרקו קוראץ', שלומי אזולאי (מראשון לציון).

חנן ממן (חגי ניזרי)
חנן ממן. הרכש של אלי טביב (חגי ניזרי)
 

מנויים: טביב רצה להעלות את המחיר, האוהדים לא הסכימו
בישיבת העבודה הראשונה של בית"ר, טביב קבע כי מחירי המנויים יעלו לקראת העונה הקרובה. ההחלטה הייתה סופית, אבל טביב למד מהר מאוד שמה שטוב בתל אביב ובחיפה, לא טוב בירושלים. באופן מסורתי, בית"ר לא הייתה קבוצה שמתפארת במכירת מנויים, אך זה לא מנע מהאוהדים למלא את טדי מדי שבת.

האוהדים לא הסכימו לקבל את ההחלטה על עליית המחירים וטביב, ביחד עם אבנר קופל, הסכימו לשבת עם האוהדים ולשמוע אותם. בסופו של דבר, התקבלה ההחלטה להעמיד מחירי מנויים ריאלים לעונה הקרובה. נוער וחיילים ישלמו 650 ש"ח, מבוגר 800 ש"ח. יחסית לקבוצות הגדולות, בית"ר מספקת מחירים משתלמים במיוחד עבור הקהל שלה.

אוהדי בית&qout;ר בק&qout;ש (משה חרמון)
אוהדי בית"ר. ימלאו את טדי מדי שבת? (משה חרמון)
 

שכר: תעריף שחקן ישראלי לעומת זר, הרוש עולה ביוקר
מבחינת השכר, טביב בדרך כלל מציע לשחקני הרכש הישראלים משכורת שנעה סביב 100 ל-120 אלף דולר נטו לעונה. עם הזרים, התעריף עולה.

קלאודימיר וארסו יקבלו שכר שנע בין 150-170 אלף יורו לעונה. גם קליימן, קוראץ' וחנן ממן ישתכרו סביב ה-130 אלף דולר לעונה. למזלו של טביב, קריאף ודסה חתומים לעונה הבאה, אחרת היה צריך לשדרג את חוזיהם בצורה משמעותית כדי שישארו בבית"ר. מו"מ צפוי עם השניים בקרוב. יש לציין את אריאל הרוש, שכרגע נחשב לשחקן בית"ר ומרוויח את הסכום הגבוה ביותר בקבוצה, כ-220 אלף דולר נטו לעונה.

הרוש. מרוויח את השכר הגבוה ביותר בקבוצה (גיא בן זיו)
הרוש. מרוויח את השכר הגבוה ביותר בקבוצה (גיא בן זיו)
 

תקציב: החובות הבלתי נגמרים של טביב, מו"מ עם ספונסר
תקציב הקבוצה יעמוד על 28-30 מיליון ש"ח, כולל התחייבויות קודמות וגרעון מהעונה החולפת. תקציב המנהלה ינוע סביב חמישה מיליון ש"ח, בעוד תקציב השחקנים יגיע ל-12 מיליון ש"ח. לטביב גרעון והתחייבויות כספיות לאיציק קורנפיין (1.2 מיליון ש"ח), למס הכנסה (1.3 מיליון ש"ח) לאלי כהן ודני ביבס, חובות לספקים שעוד צריך לשלם, פיצויים למפוטרים מהעונה החולפת (מנחם נידם ומשה בן דוד כדוגמא) והוצאות נוספות בשוטף כמו חוב לאיברהים באנגורה, לסוכני שחקנים ועוד.

כל אלו כמובן, בנוסף לצורך בצמצום הגירעון מהעונה החולפת (כ-6 מיליון ש"ח), אחרי שבית"ר לא הגיעה לפלייאוף העליון וטביב שילם את השכר לעובדי המועדון והשחקנים עד השקל האחרון. יש לציין שבית"ר ממתינה להחלטת בית המשפט בנוגע לתביעה בסכום של 13.5 מיליון ש"ח המיועדים לקבוצה ממס הכנסה. אז הגירעון וההתחייבויות השונות נעים סביב ה-10 מיליון ש"ח בנוסף ל-5-6 מיליון ש"ח על מנהלה ועוד 12 מיליון על שחקנים. סה"כ, תקציב בית"ר לעונה הקרובה יעמוד על 28 מיליון ש"ח.

אלי טביב ואבנר קופל. התקציב יעמוד על 28 מיליון ש&qout;ח (משה חרמון)
אלי טביב ואבנר קופל. התקציב יעמוד על 28 מיליון ש"ח (משה חרמון)
 

בית"ר תהנה מהכנסות הטוטו ושידורי הטלוויזיה. עדיין אין נותן חסות, אבל בקבוצה מדווחים על מו"מ מתקדם עם ספונסר ראשי שיכניס לקבוצה כ-700 אלף ש"ח ויוצג לאחר תשעה באב. ההערכות מדברות על סכום כולל של כ-3 מיליון ש"ח, אותם בית"ר צפויה לגייס מספונסרים לעונה הקרובה. גם האימוץ של חברת הספורט 'פומה', ממתג את המועדון.

הרבה יהיה תלוי בקצב מכירת המנויים שעומד כיום על 700 מנויים, בתקווה להגיע לפחות ל-2,500. הצלחה של בית"ר תכניס כמות גדולה של כסף ממכירת כרטיסים וההערכה היא להכנסות בגובה 8-10 מיליון ש"ח ממכירת מנויים וכרטיסים על-פי הנחת העבודה שבית"ר תתברג בפלייאוף העליון. בנוסף, בבית"ר שודרג יציע הכבוד שמכיל 500 מושבים, כל מנוי לתא הכבוד יעלה 6,000 ש"ח וההערכות מדברות על מכירת 300 מנויים לתא הכבוד, הכוללים חניה מסודרת וארוחות משודרגות.

אוהדי בית&qout;ר. בקבוצה מצפים ל-2,500 מנויים (חגי ניזרי)
אוהדי בית"ר. בקבוצה מצפים ל-2,500 מנויים (חגי ניזרי)
 

סיכום: משהו חדש באוויר, טביב יהיה חתום על כישלון או הצלחה
בית"ר מתחדשת לקראת העונה הבאה גם בצוות המקצועי, גם בסגל השחקנים וגם בעובדי המנהלה. התחושות במועדון הן שיש משהו חדש באוויר, אך מנגד יש לא מעט כאלה החוששים מאובדן הזהות הירושלמית בבית"ר מודל 2014/15. על ההצלחה או הכישלון של בית"ר המתחדשת יהיו חתומים לא מעט אנשים, אבל מעל כולם יהיה זה טביב, שהקבוצה והמועדון כולו, נבנו השנה בדמותו ובצלמו של בעל הבית.

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */