יום שבת, 20.04.2024 שעה 02:58
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

בן שמעון להפועל: נהגתם בחוסר תום לב קיצוני

המאמן המפוטר דורש 500 אלף ש"ח כפיצוי בהתאם לחוזה. האדומים טוענים למצג שווא בנוגע לשכר של קולין ואיליץ' ולנזקים בעקבות השארת עמוס וקליימן

|
רן בן שמעון (רדאד ג`בארה)
רן בן שמעון (רדאד ג`בארה)

על רקע הדרישה של המאמן רן בן שמעון, שפוטר מהפועל ת"א, לקבל את הפיצוי המגיע לו לטענתו מהקבוצה בסך חצי מיליון שקל, מתגלים חילופי האשמות קשים מאוד בין הצדדים.

בן שמעון שלח מכתב להפועל ת"א באמצעות עו"ד אייל שגיא, בו מגלגל מאמן מכבי פ"ת, באמצעות עו"ד שגיא, את כל השתלשלות העניינים שהביאה לסיום עבודתו בקבוצה.

במכתב מצוין כי ב-19.5.14 התקיימה לבקשת חיים רמון פגישה עם בן שמעון בה "מר רמון החמיא לרן על תפקודו ויכולותיו כמאמן, אולם הודיע לו כי בשל קשיים כלכליים בהם נתונה הפועל ת"א, יש צורך לבצע קיצוץ עמוק בתקציב הקבוצה, ובתוך כך, בין היתר, להעסיק מאמן בשכר נמוך בהרבה מזה לו זכאי רן על פי ההסכם (כ-400 אלף שקל ברוטו במקום 1,720,200 שקל להם זכאי רן ). לפיכך, מר רמון הודיע לרן כי נראה כי, בלית ברירה, הוא ייאלץ לסיים את ההתקשרות עימו".

בהמשך המכתב מצוין כי מני ויצמן פנה אל בן שמעון ועו"ד מורן מאירי המייצג אותו מספר פעמים לצורך ניהול מו"מ להשארתו של המאמן, תוך קיצוץ בשכרו.

במכתב מצוין כי סוכם שבן שמעון לפנים משורות הדין ומתוך מסירות למועדון ורצון בהצלחתו יקצץ כ-33% משכרו, כאשר ויצמן היה אמור להשתתף במימון חלק משכרו. 

רמון. גרסאות שונות לפגישה (רדאד ג´בארה)
רמון. גרסאות שונות לפגישה (רדאד ג´בארה)
 

בהמשך מצוין כי למרות הדברים, עידו חג'ג', שלא מכבר הודיע על עזיבת המועדון, התקשר לעו"ד מאירי לאחר הסיכום עם ויצמן ואמר: "בניגוד להצעתו של מר ויצמן, הפועל ת"א תהיה מוכנה לשלם לרן לכל היותר 600 אלף שקל ברוטו בלבד, קיצוץ של 66%".

חג'ג' מואשם בכך ע"י בן שמעון כי סיכול ההתקשרות מולו הייתה לצורך העסקתו של אייל ברקוביץ'. לטענת בן שמעון, ההתנהלות הזו "יש בה כדי להצביע על חוסר תום לב הקיצוני שלך ושל מר ויצמן במשא ומתן".

"אם בן שמעון ידרוש לפיצוי, זו תהיה דרישה 'בלתי מוסרית'"
בהמשך מכתב הדרישה מצוין כי ביום 26.5.14, חיים רמון זימן את בן שמעון לפגישה. "לאחר שיחה קצרה בין השניים, הודיע מר רמון לרן על פיטוריו וסיום עבודתו בהפועל ת"א ואף "הגדיל לעשות" וציין בפניו כי אם יעמוד על זכותו לקבל את הפיצוי המובטח לו בהסכם בגין סיום ההתקשרות עימו, הדבר יהווה דרישה "בלתי מוסרית".

 
 עוד טוען בן שמעון, כי במהלך שנת 2014 שכרו שולם פעם אחר פעם בחוסר בלי הסכמתו של רן ותוך הפרה בוטה ויסודית של ההסכם 
 
 
 

"בהקשר זה אזכיר, כי פחות משעה לאחר מועד סיום הפגישה, כבר פורסם בתקשורת על מינויו של מר אייל ברקוביץ' למאמן הפועל ת"א".

על הדרישה שלו לקבלת הפיצוי כותב בן שמעון באמצעות עו"ד שגיא: "מבלי להרחיב את הדיבור על התנהלותה הפסולה של הפועל ת"א, מר בן שמעון עומד על קבלת מלוא הפיצוי האמור (סך 500,000 שקל) בגין הפסקת ההתקשרות עימו. הואיל ותקופת 30 הימים מהמועד בו הודיע מר רמון לרן על סיום ההתקשרות עימו (לכל המאוחר יום 26.5.14) תמה מזמן לפני למעלה משבועיים, הפועל ת"א נדרשת לשלם לרן את מלוא הסכום האמור לאלתר".

רן בן שמעון. הסכים לקצץ (משה חרמון)
רן בן שמעון. הסכים לקצץ (משה חרמון)
 

עוד טוען בן שמעון, כי במהלך שנת 2014 שכרו שולם פעם אחר פעם בחוסר בלי הסכמתו של רן ותוך הפרה בוטה ויסודית של ההסכם ושל הוראות הדין  בסכומים המצטברים כדי 59,138 שקל לאחר ניכוי מוסכם בסך 2,800 שקל.

"בן שמעון אמר כי בנסיבות שנוצרו, לא יעמוד על קבלת הפיצוי"
הפועל ת"א ענתה למכתב זה באמצעות עו"ד עמית פינס. על הפגישה עם רמון כותב עו"ד פינס: "בפגישה זו הודיע מר חיים רמון למרשך כי השכר שיוכל המועדון לשלם למאמן הפועל ת"א בעונה הנוכחית לא יעלה על 600,000 שקל (ברוטו) וכי הוא מניח כי מרשך לא יוכל להסכים לכך".

פינס המשיך: "מרשך שמע את הדברים והצדדים קבעו להיפגש כעבור שבוע ימים. זה כל מה שדובר באותה פגישה ולא מעבר לכך". עוד מצוין בתשובת הפועל ת"א כי למני ויצמן אין כל תפקיד או מעמד רשמי במועדון וכי הגורם היחידי איתו ניתן היה להגיע להסכמות הוא חיים רמון.

עו&qout;ד עמית פינס. הגיב בשם הפועל (חגי ניזרי)
עו"ד עמית פינס. הגיב בשם הפועל (חגי ניזרי)
 

עוד טוענת הפועל כי בן שמעון התבטא לא אחת בפני גורמים מספר בתוך המועדון וכן בפני חיים רמון כי בנסיבות שנוצרו לא יעמוד הוא על קבלת הפיצוי הנקוב בחוזהו. מרשך חזר על הדברים לא פעם אחת בלבד ובאופן מפורש למדי. מכתבך זה מביא לידי ביטוי את חזרתו של מרשך מן הוויתור האמור, בניגוד להתחייבויותיו ובניגוד לדין והיטב ידוע לך כי הוא מנוע מלעשות כן".

"בן שמעון הבטיח כי החתמת קולין ואיליץ' תיצור 'הגנת ברזל'"
הפועל ת"א לא מסתפקת בכך וטוענת כי למועדון יש תביעות כספיות נגד בן שמעון. הפועל ת"א מאשימה את בן שמעון בעניין השוערים: "בפרשת דני עמוס, מרשך, כסמכות המקצועית, עמד על כך כי השוער יוחתם בקבוצה. מרשך התחייב כלפי הקבוצה, "על אחריותו", כי על אף שביקש להחתים את דני עמוס, מתחייב הוא כי השוער השני, בוריס קליימן ישוחרר, ביודעו כי הקבוצה תתקשה במימון שני שוערים ברמה גבוהה וזהה, ללא הצדקה מקצועית".

"מרשך הוזהר במפורש כי לנוכח התחייבותו האמורה, אותה הפר, הוא יישא בכל נזק כספי שייגרם כתוצאה ממצב בו יישארו שני שוערים בכירים בקבוצה. מרשך, כאמור, הפר את התחייבותו והנזק הכספי הישיר כתוצאה מכך הוא 1,000,000 שקל".  

גדיר משפיל את קולין ואיליץ´ (משה חרמון)
גדיר משפיל את קולין ואיליץ´ (משה חרמון)
 

עוד מאשימה הפועל ת"א האשמה חמורה את בן שמעון בעניין הבלמים יורגן קולין ובראנקו איליץ'. הפועל ת"א טוענת כי עם החתמתו בקבוצה, בן שמעון הודיע כי שני הבלמים "ישדרגו את הקבוצה ויהפכו את הגנתה להגנת ברזל".

מרשך התחייב כלפי המועדון כי השכר בו יוחתמו שני הבלמים יהיה זהה לשכר אותו קיבלו בקפריסין. בפועל גילו הבלמים יכולת ירודה (הן במגרש והן מחוצה לו) ומרשך עצמו גילה דעתו לגביהם בכך ש-"הקפיא" את אחד מהם וניפה מן הסגל את הבלם השני, בהצהירו כי אין הוא מעוניין שישחק עוד בקבוצה".

 
 מעורבותו של מרשך בהחתמת הבלמים, תוך יצירת מצג שווא כי הם מוחתמים בתנאים זהים לשכר אותו קיבלו בקפריסין, עדיין נבדקת על ידי המועדון 
 
 
 

"בנוסף, התגלה בדיעבד ובניגוד למצגי מרשך, כי שכר השניים היה גבוה בהרבה מן השכר אותו השתכרו בקפריסין". שימו לב עוד מה עוד טוענת הקבוצה: "מעורבותו של מרשך בהחתמת הבלמים, תוך יצירת מצג שווא כי הם מוחתמים בתנאים זהים לשכר אותו קיבלו בקפריסין, עדיין נבדקת על ידי המועדון".

עו"ד פינס מציע כי בהתאם לכך הוא מציע לבן שמעון לשקול שנית את עמדתו לגבי דרישתו לקבלת 500 אלף שקל מהפועל ת"א כפיצוי לפיטוריו בהתאם לחוזה.   

קליימן ועמוס. בהפועל לא עמדו בעלויות (רדאד ג´בארה)
קליימן ועמוס. בהפועל לא עמדו בעלויות (רדאד ג´בארה)
 

בתגובה להאשמות של הפועל, מקורבי בן שמעון אמרו: "האמת ידועה לכולם, הפועל ת"א במצוקה כלכלית כל כך קשה שהיא אינה בוחלת בכל אמצעי על מנת לחמוק מתשלומים. הטענות שלה מגוחכות ויתנפצו בבוררות".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */