יום חמישי, 02.05.2024 שעה 00:29

עוד מכה: אליפות העולם בשחייה לא תיערך באילת

איגוד השחייה הבינלאומי הודיע: בשל המצב בישראל, תחרות הנוער במים פתוחים שתוכננה להיערך באוגוסט בוטלה. נעם צבי: "ביטול התחרות - כניעה לטרור"

|
ביטול התחרות יביא להפסד כלכלי (משה חרמון)
ביטול התחרות יביא להפסד כלכלי (משה חרמון)

לאחר העברת משחקיהן של קבוצות הכדורגל הישראליות לקפריסין בעקבות הלחימה בעזה, מגיעה מכה לא פשוטה לספורט הישראלי בכלל, ולשחייה הישראלית בפרט. איגוד השחייה הבינלאומי הודיע היום (שבת) על ביטול אליפות העולם לנוער במים פתוחים, שנועדה להתקיים בין ה-28-30 לאוגוסט בעיר אילת.

לאיגוד השחייה הישראלי, שמכין את האליפות במשך השנתיים האחרונות, מדובר במכה כלכלית קשה ונזק של 700,000 ש״ח. ציוד ייעודי שנרכש, כרטיסי טיסה לשופטים ומפעילים בינלאומיים מכל העולם שאין עליהם ביטול, הוצאות הערכות לתחרות.

מאמציהם של ראשי איגוד השחייה הישראלית, שעסקו בשבועיים האחרונים בנסיונות לדחות את ההחלטה לא הועילו, ולטענת ראשי הפינ"א המצב באזור לפי מסכי הטלוויזיות בעולם רק נראה מתדרדר.

יו״ר איגוד השחייה הישראלי, נעם צבי שכבר לפני שבוע נמסר לו על הכוונה לבטל את האליפות באילת, כתב לנשיא איגוד השחייה העולמי: "החשש מובן אבל עד למועד האירוע אנו צופים שיחזור שקט לאזור. ביטול התחרות משמעותו כניעה לטרור. עמדנו בפני מצבים כאלה בעבר, ולמרות זאת קיימנו אירועים ותחרויות בינלאומיות בצורה מוצלחת ביותר באילת כולל אליפות אירופה בשנת 2011”.

נועם צבי - יו&qout;ר איגוד השחייה (חגי ניזרי)
נועם צבי: "קיימנו אירועים ותחרויות גם ב-2011" (חגי ניזרי)
 

בעקבות הפניה של צבי נדחתה ההחלטה בשבוע, אך אמש לצער אנשי האיגוד הגיעה הודעה סופית של הפינ"א על ביטול האליפות באילת. יש לציין כי מבין 35 המדינות שנרשמו לאירוע, המדינה היחידה שביטלה את בואה הייתה הונג קונג, ולפני שלושה ימים מכסיקו נרשמה לאליפות. מסתבר שמאמצי ההסברה של איגוד השחייה הישראלים הצליחו בקרב האיגודים הזרים, אולם לא בקרב ראשי הפינ"א שהחליטו על הביטול.

השותפים לאירוע, משרד הספורט, משרד התיירות ועיריית אילת , פעלו ללא לאות לסייע לאיגוד ואף הכינו מכתבי תמיכה. בשלב זה מה שנותר הוא דווקא לתמוך באיגוד השחייה הישראלי על מנת להתגבר על הנזק הכלכלי.

שאלה נוספת היא האם יגרם נזק תדמיתי לישראל כמדינה המארחת אירועי ספורט בינלאומיים בצורה מוצלחת, כאשר בשנים האחרונות התקיימו בארץ אליפות אירופה בטריאתלון, אליפות מדינות הים התיכון בשחייה, אליפות אירופה במשקולות, אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21 בכדורגל.

צבי סיפר על האכזבה בעקבות הביטול: ״עבודה של שנתיים, הכוללת המון מתנדבים, השקעה כספית גדולה ובעיקר אהבה ירדה לטמיון. אבל אנחנו נתאושש מהר ויחד עם השותפים שלנו, עיריית אילת, משרד הספורט ומשרד התיירות נכפיל את כמות האירועים שאנחנו מביאים לאילת. זאת התשובה היחידה שתהיה לנו על ביטול האליפות הזו. לשמחתי מנכ"ל הפינ"א כבר כתב לי התחייבות בעניין זה".

אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */