יום חמישי, 28.03.2024 שעה 13:32
ליגת העל 23-24
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5626מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
3133-2826הפועל ירושלים7
3048-3126מכבי פ"ת8
2841-2926מכבי נתניה9
2838-2126הפועל חדרה10
2637-2926הפועל ת"א11
2534-3426בית"ר ירושלים12
2242-2026מ.ס אשדוד13
1940-2026הפועל פ"ת14
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

"קשה להתרכז בכדורגל, אבל זה התפקיד שלנו"

מכבי שבה לאחר ה-0:2 על סנטה קולומה, מיכה: "חייבים את בלומפילד". בקבוצה יפעלו נגד הקריאות הגזעניות לעבר ראדי (רז אמיר, שליח ONE ללרנקה)

|
ערן זהבי והחברים בקפריסין (רז אמיר)
ערן זהבי והחברים בקפריסין (רז אמיר)

"לצערנו בקפריסין יש ערוץ 2 ולכן ראינו הכל והתעדכנו בכל מה שקורה בישראל, ככה שלהתנתק לא הצלחנו. היה לנו קשה מאוד להתרכז רק בכדורגל, אבל זה חלק מהתפקיד שלנו", במילים אלו סיפר קפטן מכבי תל אביב, שרן ייני, על הימים האחרונים שעברו על אלופת המדינה שאמש (שלישי) השלימה את המשימה שלה עם 0:2 על סנטה קולומה (0:3) בסיכום שני המשחקים בדרך לסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות.

המילים של ייני משקפות את התחושות של שחקני מכבי, שבאמת ניסו להתנתק מהמצב ולהתרכז רק בכדורגל, אך למרות זאת נשארו מעודכנים בכל דבר אשר קרה במדינה ולקחו קשה את הבשורות מישראל על מות החיילים בקרב.

שעות ספורות לפני המשחק גם שמעו על מותו של ניצן שירזי, שהיה בקשר טוב עם שחקנים רבים בקבוצה, אשר ביקשו בסיום לשלוח את התנחומים שלהם למשפחת שירזי על לכתו בטרם עת של ניצן האהוב.

לאחר המשחק עשתה הקבוצה את דרכה לנמל התעופה בלרנקה ולפנות בוקר נחתה בישראל. היא תחזור לאימונים בהמשך השבוע ואליהם ככל הנראה יצטרפו כבר שחקני הרכש של הקבוצה, נוסא איגייבור ועדן בן בסט, שעל הסיכום לגבי העברתם הודיעו אמש הצהובים רגע לאחר שריקת הסיום.

איגייבור יגיע מריאל בטיס וחתימתו היא בכפוף למעבר בדיקות רפואיות. מכבי תשלם 450 אלף יורו על מחצית מכרטיסו וסכום זהה במקרה של העפלה לליגת האלופות עבור 25% נוספים מכרטיסו. במקרה של העפלה לשלב הבתים של הליגה האירופית, הסכום המשני יהיה נמוך יותר. 25% הנותרים מכרטיסו יישארו בחזקת בטיס. השחקן ירוויח קצת פחות מ-400 אלף יורו לעונה בחוזה לשלוש שנים.

תגובות לניצחון מכבי ת"א בקפריסין

עבור בן בסט מכבי תשלם 750 אלף יורו לטולוז, שהתעקשה כי העברת הכספים עבור כרטיסו של החלוץ תהיה בפעימה אחת ועבור כל הכרטיס ולא על אחוזים מסויימים ממנו, כפי שעשתה מכבי עם איגייבור ובעבר עם ערן זהבי. השחקן ירוויח כ-450 אלף יורו בעונה בחוזה לשלוש שנים עם אופצייה לעונה נוספת ומענק חתימה. חתימתו תהיה באמצעות סוכנו יונתן בן ברון. על חידוש המגעים עם טולוז ובן בסט לראשונה מאז חודש ינואר, פורסם ב-ONE.

זהבי והחברים חוגגים עם דגל ישראל (רז אמיר)
זהבי והחברים חוגגים עם דגל ישראל (רז אמיר)
 

במקביל יימשכו המגעים מול הפועל תל אביב להעברתו של הקשר, גילי ורמוט. הצהובים מוכנים לשלם חצי מיליון יורו עבורו ורמוט וגם להעביר שני שחקנים שאינם בתוכניות לשורות האדומים. בין המועמדים אשר הוזכרו ככאלה שעשויים לעבור לצד האדום במסגרת העסקה נמצא בן רייכרט. גורם נוסף אף הוסיף שאין לפסול את האפשרות שמכבי תנסה להציע את ניקולה מיטרוביץ' או גונסאלו גארסיה לאדומים. כרטיסם של השניים שייך למכבי והם טרם מצאו קבוצה חדשה לעונה הבאה.

"היינו חייבים את החיזוק הזה. ראו שאנחנו חייבים להוסיף שחקנים", אמר שחקן בקבוצה וציין בנוסף: "אף אחד פה לא מפחד מהתחרות. להפך, אנחנו מברכים עליה". הצהובים יצטרכו לרשום את השניים עד ה-24.7, יום חמישי, כדי שיוכלו לשחק בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות.

אוסקר (רז אמיר)
אוסקר. החיזוק בדרך (רז אמיר)
 

היריבה הבאה תהיה מאריבור הסלובנית או ז'ריניסקי הבוסנית (0:0 במשחק הראשון בבוסניה), ונגדה ייעדר החלוץ ברק בדש שהורחק באדום ישיר. בדש ספג יריקה משחקן סנטה קולומה ובתגובה דחף אותו, אך השופט בחר להרחיק דווקא את בדש ולא את השחקן היורק. אגב, אם מאריבור תהיה יריבת הצהובים כפי שכולם צופים, המשחק הראשון ייערך ביום ד' הבא, לבקשת הסלובנים.

בקבוצה מתכוונים לפעול נגד מספר אוהדים אשר קוראים קריאות גזעניות נגד הקשר, מהראן ראדי. השחקן שותף אמש כמחליף ועשה עבודה טובה מהספסל כאשר היה אחראי על בישול השער לטל בן חיים. "חובה להוקיע את כל אותם מקללים מהקהל של מכבי. לא ניתן לדברים האלה יד. צריך לעצור את התופעה הזאת", אמרו במועדון.

מהראן ראדי. ספג קריאות גזעניות (רז אמיר)
מהראן ראדי. ספג קריאות גזעניות (רז אמיר)
 

קשר הקבוצה, דור מיכה, סיכם את ההתמודדות עם האנדורים: "היה לנו מאוד חשוב לעלות שלב בתנאים לא הכי נוחים ולא אידיאלים. לארח משחק בית בקפריסין הופך את זה אוטומטית למשחק חוץ לכל דבר, אבל עשינו את העבודה שלנו ואני מאמין שהיכולת תהיה יותר טובה בהמשך".

"ייצגנו את ישראל ועלינו שלב אז בטוח שימחנו הרבה אוהדי מכבי. המחווה של ערן בגול הייתה מאוד מרגשת ואני מקווה שעשינו טוב לאנשים", המשיך מיכה. "ברור שהשלב הבא הוא סיפור אחר לגמרי. מי שלא תהיה, היא תהיה יריבה יותר טובה מסנטה קולומה ונצטרך להיערך בהתאם ולעשות קפיצת מדרגה ביכולת שלנו. נצטרך להביא אקסטרה כוחות לשלב הבא".

מיכה נשאל לגבי האפשרות שגם המשחק הביתי הבא של הצהובים עלול להתקיים מחוץ לישראל והשיב: "אני מקווה שנוכל לארח בבית, בבלומפילד, אבל אי אפשר לדעת מה יהיה המצב עד אז. המשחק הראשון יהיה בחוץ וצריך להתכונן אליו ולהפיק לקחים מהמשחקים נגד סנטה קולומה". אגב, באותו הנושא אמר שחקן בקבוצה: "כדי לעלות לליגת האלופות נהיה חייבים את בלומפילד וכולנו מקווים שעד אז הכל ייגמר ונוכל לארח בבית את המשחקים הבאים שלנו ולא לנדוד למדינות אחרות".

דור מיכה מול חואנפר (רז אמיר)
דור מיכה. "מרגיש בשל יותר לשחק ברמה הזו" (רז אמיר)
 

מיכה גילה בשני המשחקים הראשונים נגד האנדורים יכולת גבוהה וכמו טל בן חיים נראה יותר משוחרר תחת אוסקר גארסיה. על כך שהוא מסתמן כבאנקר בהרכב לעת עתה אמר: "קודם כל יש עוד שחקנים בעמדה שלי ואני לא באנקר. מבחינתי אתן 100 אחוז בכל אימון ובכל משחק וגם אם יהיה רכש, זה ישפיע בצורה טובה על כולנו. אני לוקח בחשבון שאם תמיד אהיה טוב ואשמור על יכולת טובה בכל אימון ומשחק, אז אני אשחק".

על הדקות במסגרת האירופית אמר: "תמיד טוב לצבור דקות וניסיון באירופה. משנה לשנה אני מרגיש יותר טוב ויותר בשל לשחק ברמה הזאת". על עתידו בקבוצה והשיחות שמתקיימות איתו להארכת חוזה אמר: "אני רוצה להמשיך במכבי, אני מאמין שזה הדדי ובטוח שהדברים האלה יסתדרו, אני לא דואג. יש לי עוד זמן עד שאצא לאירופה".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */