יום שישי, 29.03.2024 שעה 15:38
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

מאז שהלכת: על השנתיים הקשות של איגייבור

ההמלצה של גארסיה לבטיס, ההתקאלמות בספרד והתנועה המגונה לאוהדים. הניגרי לא ליקק דבש מאז עזב את הפועל, האם הכל היה רק הכנה למכבי?

|
איגייבור מאוכזב. התחנה הבאה תל-אביב? (רויטרס)
איגייבור מאוכזב. התחנה הבאה תל-אביב? (רויטרס)

הדרכים של אוסקר גארסיה ונוסא איגייבור הצטלבו עוד הרבה לפני שדובר על מעבר של הקשר הניגרי למכבי תל אביב. למעשה, הקשר ביניהם החל ביום בו ריאל בטיס העלתה על דעתה לצרף את השחקן מהפועל ת"א.

משחק בודד אחד בגביע הטוטו נגד הצהובים של אוסקר גארסיה, משחקו הראשון כמאמן מכבי, הספיק לו כדי להמליץ בחום לקבוצה האנדלוסית לצרף לשורותיה את איגייבור. "הוא הקשר הזר הטוב ביותר ששיחק בליגה הישראלית בשנה שעברה. מדובר בבחור פיזי מאוד, קשוח, קשר מצוין, ממושמע וקבוצתי", אמר אוסקר לראשי בטיס ודרכו של הניגרי אליהם נסללה בעבור 1.1 מיליון יורו.

מאז עברו על נוסא שנתיים לא פשוטות בכלל. בין אם בבטיס ובין אם בנבחרת ניגריה. בעונתו הראשונה הוא שותף ב-19 משחקים בלבד בכל המסגרות במדי הקבוצה מסביליה. הוא פתח 7 פעמים בהרכב בליגה ועוד 3 פעמים בגביע. ב-9 משחקים נוספים שותף כמחליף בלבד, ב-11 משחקים נותר על הספסל וכלל לא שותף.

תחילת דרכו בקבוצה הייתה לא קלה בכלל. הוא השתלב במספר משחקים כמחליף, לאחר מכן זכה לשתי הופעות בהרכב הראשון והמאמן פפה מל סיפר כי הוא מייעד לו תפקיד מרכזי יותר בעתיד. אלא שאז הוא נאלץ לעזוב את הקבוצה בשל אליפות אפריקה והדבר לא ממש מצא חן בעיניי בטיס.

בקבוצה היו מאוכזבים מכך גם מכיוון שלימודי הספרדית שהחל נעצרו. לקשר היו קשיי התאקלמות במועדון, בעיקר בשל השפה ואם אלו לא הספיקו, אט-אט גם הקהל של בטיס החל לאבד סבלנות עם הקשר ודרש כי יפסיק לקבל הזדמנויות ויימכר.

אוסקר גארסיה (יוסי ציפקיס)
אוסקר גארסיה. המליץ לבטיס על איגייבור (יוסי ציפקיס)
 

את העונה הראשונה שלו, איגייבור סיים בדרך הכי טובה שיש על הנייר. בטיס ירדה בפיגור 3:1 במחצית בדרבי אותו אירחה נגד סביליה בדרך להשפלה גדולה. אלא שחצי שני מעולה שינה את כל התמונה. בדקה ה-54 רובן קסטרו הצליח לצמחק ל-3:2 בכדור עונשין מ-11 מטרים ו-8 דקות לסיום המשחק נזרק איגייבור למערכה.

דקה לסיום, הניגרי הצליח למצוא את הרשת של בטו וקבע את תוצאת המשחק - 3:3 דרמטי ומדהים בדרבי של אנדלוסיה. את השער, הוא חגג בצורה קצת פחות מדהימה. טוב, תלוי את מי שואלים.

 
 "למה צריכים לקרוא לי שחור או קוף שחור כשאני עולה לשחק? למה מגיע לי היחס הזה? אני חווה המון דברים לא טובים בבטיס על המגרש ולפעמים כאשר קורים דברים כאלה, מגיע הרגע בו אתה כבר לא יכול לשלוט בעצמך" 
 
 
 

הקשר הניף שתי אצבעות משולשות לעבר הקהל של בטיס והיחסים הלא טובים בין הצדדים עד לאותו רגע, הפכו מאז לבלתי קיימים. איגייבור הפך למוקצה בקרב הקהל וסבל מגילויי גזענות קשים מאוד מצד אוהדי קבוצתו.

בראיון שהעניק ל-BBC השנה, סיפר מדוע בחר להגיב כפי שהגיב לאחר אותו השער. "לפני שהגעתי לספרד לא ידעתי מה זה גזענות. לא נתקלתי בה בחיי. מהרגע שבאתי לשחק בספרד, בכל מגרש שאני משחק בו, אני עובר את אותו הדבר ועוד מהקהל שלי".

איגייבור בבטיס. מאדום לירוק. בקרוב בצהוב? (האתר הרשמי)
איגייבור בבטיס. מאדום לירוק. בקרוב בצהוב? (האתר הרשמי)
 

"למה צריכים לקרוא לי שחור או קוף שחור כשאני עולה לשחק? למה מגיע לי היחס הזה? אני חווה המון דברים לא טובים בבטיס על המגרש ולפעמים כאשר קורים דברים כאלה, מגיע הרגע בו אתה כבר לא יכול לשלוט בעצמך", הוסיף הקשר.

אחרי אותה תקרית, היה ברור שימיו של איגייבור בבטיס לא אמורים להיות ארוכים מדי, אך המועדון, בהחלטה לא ברורה, בחר לדחות מספר הצעות עבורו בקיץ הקודם וככל הנראה הפסיד עליו סכומי כסף גדולים. הדיווחים סיפרו על הצעות בגובה של 4 ו-5 מיליון יורו מקבוצות מרכז טבלה בלה-ליגה, אבל בבטיס התעקשו לשמור על איגייבור מתוך הערכה מקצועית ומחשבה שאולי העונה השנייה, תהיה חלקה יותר.

איגייבור מוצג בבטיס. ההתחלה לא הייתה קלה
איגייבור מוצג בבטיס. ההתחלה לא הייתה קלה
 

ואכן הפתיחה הייתה טובה יותר. הוא הוצב ב-11 מול ריאל מדריד במחזור פתיחת העונה ורשם משחק מצוין מבחינה אישית כאשר קבוצתו הצליחה לגרור את הבלאנקוס למשחק צמוד ומותח שהוכרע רק בדקות הסיום על ידי איסקו (1:2 בסיום), וזאת לאחר שחורחה מולינה העניק 0:1 מפתיע לבטיס לאחר 14 דקות.

כחודש לאחר מכן, הניגרי העניק לבטיס 0:1 יקר על ויאריאל עם שער בדקה ה-36. אלא שאז בטיס נכנסה לסחרור והחלה לאבד נקודות בצרורות. השיא היה בתבוסה 5:0 לאתלטיקו מדריד, בה פתח הניגרי וספג לא מעט אש על יכולתו במרכז השדה באותו המשחק. "לא ברור איך הוא עדיין משחק בקבוצה שלנו", נכתב בהודעות רבות בפורום האוהדים של בטיס על השחקן שמאז לא ממש חזר לכר הדשא.

פציעה שהגיעה מיד לאחר מכן, עוד אליפות אפריקה אחת (בה זכה יחד עם נבחרת ניגריה), ואיגייבור כבר לא חזר להיות פקטור בבטיס. הדרך החוצה נסללה. הוא סיים את העונה כשהוא משותף ב-12 משחקים בלבד בליגה הספרדית (6 בהרכב, 6 כמחליף) ורשם עוד 5 הופעות בליגה האירופית במדי הקבוצה.

איגייבור וטל בן חיים. יחזרו לשתף פעולה? (יניב גונן)
איגייבור וטל בן חיים. יחזרו לשתף פעולה? (יניב גונן)
 

בבטיס, שחשבו שהעונה השנייה של איגייבור תהיה כבר יותר חלקה, הבינו כי טעו והחליטו למכור אותו. בנו שם על כך שבמונדיאל יקבל דקות במדי ניגריה, ערכו יעלה והקבוצה ששילמה עליו קצת יותר ממיליון יורו, תוכל לפחות להחזיר את הפסדיה.

אלא שאז, השנתיים הלא פשוטות שעברו על נוסא מאז עזב את ישראל ככוכב, קיבלו עוד טוויסט רע לעלילה. המאמן סטפאן קשי החליט שלא לזמן את איגייבור לסגל נבחרתו לברזיל בהחלטה שזכתה לביקורת גדולה, אולם להגנתו של קשי עמדו הטיעונים כי איגייבור חווה פציעה בברכו במהלך העונה ממנה התקשה להתאושש וכי השחקן לא שיחק באופן סדיר.

העונה הסתיימה, בטיס ירדה ליגה, ואיגייבור סומן מיידית כמטרה הראשית של המועדון למכירה על מנת להחזיר חלק מההשקעה שלו בחזרה. הוא הוצב ברשימת ההעברות, אך אף הצעה לרכישה לא הגיעה.

נוסא איגייבור בדרבי (רויטרס)
נוסא איגייבור בדרבי. כבש וביצע תנועה מגונה לעבר האוהדים (רויטרס)
 

במקביל, במכבי תל אביב האדמה "רעדה" קיץ שני ברציפות כאשר המאמן, פאולו סוזה החליט לעזוב לפ.צ. באזל. אלא שמהר מאוד הצהובים הנחיתו במקומו את האקס, אוסקר גארסיה. אותו אוסקר שהמליץ לראשי בטיס להחתים את נוסא, שב לקריית שלום וכמעט במקביל, החלו המגעים בין בטיס לצהובים על איגייבור.

בפני בטיס הונחה הצעה מצד מכבי לרכוש 50% מכרטיסו של השחקן, להותיר 25% בידם ואת 25% הנותרים לרכוש רק אם הצהובים ישכילו להעפיל לליגת האלופות. בטיס שללה על הסף אך כאשר הבינה שאין הצעות נוספות, החליטה שהאופציה של מכבי שווה ניסיון.

בימים האחרונים דווח בספרד כי המתווה הסופי לעסקה מספר על 450 אלף יורו עבור 50% מכרטיסו של איגייבור, כאשר 25% יישארו בידייה של הקבוצה מסביליה ועוד 25% יירכשו על ידי מכבי בעבור ל-450 אלף יורו נוספים רק אם מכבי אכן תעפיל לליגת האלופות.

סטפן קשי. לא זימן את איגייבור למונדיאל (רויטרס)
סטפן קשי. לא זימן את איגייבור למונדיאל (רויטרס)
 

אלא שהתקופה הלא פשוטה של נוסא לא הסתיימה ברגע הכניסה למשא ומתן עם מכבי. הוא זכה ליחס משפיל כאשר התאמן מאז פתיחת אימוני טרום העונה של בטיס עם קבוצת "המנודים" שלה ולמעשה לא הורשה לקחת חלק באימונים עם חבריו. חלק מהדיווחים טענו שהיה מדובר בלחץ מצד בטיס לגרום לקשר לסכם במכבי, אחרים פשוט הסבירו שהוא אינו בתכניות של הצוות המקצועי ולכן אין שום סיבה שייקח חלק באימוני הקבוצה.

חבריו של הניגרי בישראל מספרים כי מי שהמליץ לו לשוב ארצה וללמוד מניסיונו הוא וינסנט אניימה. השוער, בדומה לאיגייבור, חווה מעבר קשה מהפועל לליל, אך עונה אחת טובה במכבי החזירה אותו לצרפת כשוער המוביל של ליל ואין ספק כי נוסא ישמח גם כן לשקם את הקריירה שלו במכבי ולפרוח מחדש בדרך אולי ליציאה נוספת לליגה בכירה באירופה בעתיד.

ג´ורדי קרויף (חגי ניזרי)
קרויף. ממשיך לעבוד כדי לסגור את המתווה הסופי לעסקה (חגי ניזרי)
 

ועכשיו, הרגע הזה מתקרב. אם נוסא עוזב קבוצה שבה האוהדים לא אהבו אותו והתייחסו אליו בצורה משפילה, ומועדון שלא בנה עליו, במכבי ת"א הוא ימצא בית שונה לחלוטין עם מאמן שמעריך אותו מאוד וקהל שהיה בטירוף בשבועות האחרונים מאז הוזכר שמו כמועמד לקבוצה. כל מה שנותר לראות הוא האם בטיס אכן תסכים למתווה המדובר ותסלול את דרכו של הניגרי בחזרה לישראל.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */