יום שישי, 19.04.2024 שעה 23:53
מוקדמות יורו עד גיל 19 23-24
103-96ישראל1
30-21נורבגיה2
30-11מונטנגרו3
10-01קרואטיה4
01-01ארמניה5
02-01בוסניה6
06-01איי פארו7
לוח משחקים
  • ישראל
  • 2 - 0
  • נורבגיה

אוחנה: לא עשינו את שלנו, לא מתייחס לביקורת

רגע לפני שהוא יוצא עם נבחרת הנוער לאליפות אירופה בהונגריה, התפנה המאמן לראיון ל-ONE. המטרה? "חצי גמר". המעסיקים? "העיקר שהם מרוצים"

|
אלי אוחנה.
אלי אוחנה. "רוצים להגיע למונדיאל" (יניב גונן)

מאחורי ההישג הגדול של נבחרת הנוער של ישראל שתצא הערב (ראשון) לאליפות אירופה לנבחרות עד גיל 19 שתחל בשבת בהונגריה, עומד מאמנה, אלי אוחנה.

מי שספג לא מעט ביקורות על תפקידו, קבע בסוף חודש מאי האחרון הישג גדול כאשר הוביל את הנבחרת תחת הדרכתו לאחת משמונה הטובות באירופה. כעת, רגע לפני שהנבחרת לוקחת חלק בטורניר היוקרתי, אוחנה מדבר על הכל בראיון ל-ONE.

"נבוא כדי לעשות תוצאות טובות. אני תמיד מכוון הכי גבוה והמטרה היא להגיע לחצי הגמר", אמר אלי אוחנה. "נשחק באותו הסגנון שאפיין אותנו בשלב המוקדמות של אליפות אירופה. נכון שהסגנון יהיה תלוי במה שאדרוש מהנבחרת, אבל הוא יהיה דומה".

"עברנו שני שלבים לא קלים, בלשון המעטה, כדי להגיע לזה. מה שקרה בדרך נותן לנו את התקווה והביטחון, אין שום סיבה בעולם שלא נעשה תוצאות טובות. למרות היריבות החזקות שמולנו, לא נרים ידיים מראש. עצם זה שהגענו לאליפות אירופה זה הישג אדיר בקנה מידה ישראלי, אבל עדיין לא אגיד שעשינו את שלנו בעצם ההעפלה לטורניר הזה. אנחנו לא פייבוריטים וזה לא יהיה פשוט אך נשתדל לעשות דברים יפים".

אוחנה: אנחנו מכוונים לחצי הגמר

אין חשש שהשחקנים יחשבו שהגיעו לשיא בעצם ההעפלה לאליפות ויתפרקו, כפי שקרה לא פעם לנבחרות שלנו?
"למאמנים תמיד יש חששות. ברור שכאשר אתה עושה איזה פיק אז אתה מקווה שזה באמת לא יגרום לירידה בשלב הבא. אני מאוד מקווה שזה לא יקרה, זו התקווה שלי. יש לנו נבחרת טובה, ממושמעת ופיזית, ואם נדע להתחבר כמו שהתחברנו בשלב העילית אז נראה דברים יפים".

מה אתה יכול לומר על היריבות שלנו, פורטוגל, הונגריה ואוסטריה, ואיזה משחק מבחינתך הוא משחק המפתח?
"כל המשחקים הם משחקי מפתח. כדי להגיע לשלב חצי הגמר בדר"כ צריך לנצח פעמיים, כלומר, אפשר להפסיד את המשחק הראשון ועדיין שום דבר לא נגמר. מה שמייחד את האליפות הזאת זו העובדה שצריך להיות מפוקס ומרוכז עד לרגע האחרון, כי גם מקום שלישי מוביל למונדיאל. יש לנו יריבות מאוד איכותיות ועצם זה ששבע מהן הגיעו לאליפות אירופה זה אומר הכל. היריבים שלנו מרוצים מההגרלה, גם שוויץ וגם גיאורגיה אמרו את אותם הדברים כשהם קיבלו אותנו. זה נורמלי כי אנחנו לא הפייבוריטים פה, אך מצד שני גם בשלב העילית לא היינו פייבוריטים והצלחנו. נשתדל לעשות את המקסימום, יש לנו את הכלים לעשות את זה והכל אפשרי".

אבי לוזון. העיר שהמעסיקים מרוצים (חגי ניזרי)
אבי לוזון. העיר שהמעסיקים מרוצים (חגי ניזרי)
 

ניצחון אחד, סביר להניח, ישלח אותנו למונדיאל בניו זילנד. מה הסיכוי לעשות קודם כל את זה?
"ניצחון לא בטוח שישיג את זה במאה אחוז אבל סביר להניח שזה ייתן לנו את הכרטיס לשם. אם אני מכוון לחצי הגמר זה אומר שיש לנו סיכוי, אבל הוא טוב כמו הסיכויים של שאר הנבחרות. כלומר שלא יהיו אי הבנות, אנחנו לא יותר טובים מהן ואני לא מנמיך ציפיות, אבל שוב, השאיפה היא להגיע לחצי הגמר. אם נעשה זאת זה יהיה הישג מדהים".

לא קצת קשה לנסוע לשם בימים כאלה בזמן שהמשפחות במקלטים וטילים נוחתים במדינה?
"אנחנו חיים במציאות שכזאת כבר כל כך הרבה שנים. זה לא דבר פשוט ולא נעים, אבל זה המצב ונשתדל לעשות את ההפרדה. אנחנו יוצאים קודם לאוסטריה וזה אולי יגרום לנו קצת להתנתק ממה שקורה פה, על אף שאי אפשר להתנתק מזה. נשתדל לעשות את ההפרדה ולהתרכז רק בכדורגל".

נבחרת הנוער. &qout;לא נרים ידיים&qout; (יניב גונן)
נבחרת הנוער. "לא נרים ידיים" (יניב גונן)
 

אוחנה, 50, נאלץ לספוג בשנים האחרונות לא מעט ביקורת על היכולת שהציגו הנבחרות תחת הנהגתו. "אני לא מתייחס לביקורת", הוא מיד מבהיר כשנדרש לשאלה איך קיבל אותה.

עכשיו אתה לא מרגיש יותר מוערך אחרי ההישג הזה?
"אני לא צריך שמישהו אחר יעריך אותי כדי להרגיש מוערך. אני יודע מה אנחנו עושים ועל מה אנחנו עובדים. גם כשעשינו דברים יפים, העלימו את זה איך שהוא. זה לא נורא, אני חי בשלום עם הביקורת וחי בשלום כשמחמיאים, אבל אני לא מתעסק בזה. אני לא במקום הזה שאני צריך להוכיח את עצמי. מאמן, קבוצה ושחקנים תמיד צריכים להוכיח את עצמם. בין אם זה בליגה, באירופה או בנבחרות, כל הזמן צריך להוכיח. אבל אני באמת לא שם, אני מרוצה ממה שעשינו ואני מקווה שיהיה לזה המשך".  

אנשי נבחרת הנוער (דף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל)
אנשי נבחרת הנוער (דף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל)
 

האריכו לך ממש לאחרונה את החוזה בשנתיים, זה אומר שוויתרת על אימון קבוצה?
"לאורך כל הדרך היו לי לא מעט הצעות לחזור לליגת העל. אני מאוד נהנה ממה שאני עושה ואוהב את זה. לא תמיד נגיע לאליפות אירופה, אנחנו רואים איזה נבחרות נמצאות בחוץ עכשיו וזה אומר שכל טורניר הוא בפני עצמו. כרגע אני חושב שאנחנו עושים עבודה טובה פה ולא מחכים לציונים כאלה ואחרים. עצם זה שהמעסיקים שלנו מרוצים מאיתנו, ועובדה היא שמאריכים לנו את החוזים בשנתיים אחרי שש שנים, זה מראה על הערכה".

בשאיפה שלך, אתה רואה את עצמך מאמן בעתיד בנבחרת הלאומית?
"אני באמת מתעסק רק במה שקורה בנבחרת הנוער. בכדורגל הדברים נזילים כל כך, היום אנחנו מקבלים מחמאות, מחר נקבל ביקורות וחוזר חלילה. השאיפות שלי הן להצליח בכל מה שאני עושה וכמה שיותר עם נבחרת הנוער".

אלי אוחנה. &qout;מתמקד רק במה שקורה במחלקת הנוער&qout; (יניב גונן)
אלי אוחנה. "מתמקד רק במה שקורה במחלקת הנוער" (יניב גונן)
 

אם מביטים על הנבחרת הזאת, לדעתך כמה שחקנים מתוכה יהפכו לכוכבים?
"זו שאלה שקשה לי לתת עליה תשובה, כי כשהם מסיימים את תפקידם במסגרת הזאת הם כבר לא חלק מאיתנו וזה לא תלוי בנו. זה יהיה תלוי בשחקנים עצמם, במאמנים שלהם, במאמן האולימפית ובאם יתנו להם לשחק בקבוצות שלהם. ההבדל בין הגיל הזה לבוגרים הוא מאוד משמעותי. ברמת הפוטנציאל בכל שנתון יש שלושה-ארבעה שיכולים להגיע לנבחרת הבוגרת אבל זה לא קורה תמיד. אם הייתי ממשיך עם כל שנתון שלי, סביר להניח שהיינו רואים את זה קורה".

לסיום, גמר המונדיאל הערב בין גרמניה לארגנטינה. הימור שלך?
"הלכתי לאורך כל הדרך עם ארגנטינה על אף שלא האמנתי שיגיעו לגמר. אני עם ארגנטינה גם הפעם, אני חייב ללכת עם הנבחרת שיש לה את השחקן הטוב ביותר בעולם ואולי בהיסטוריה. הגרמנים, על פניו, טובים יותר קבוצתית אבל במשחק אחד הכל אפשרי. זה שהם ניצחו 7:1 במשחק הקודם לא מבטיח להם שום דבר, כל משחק הוא בפני עצמו ואם היא תתעלה על עצמה ארגנטינה תוכל למצוא את עצמה אלופת העולם".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */