יום שלישי, 16.04.2024 שעה 18:10

זאבי: זו ברכה להעלות מודעות לקהילה העיוורת

במסגרת יום המודעות לאנשים עם עיוורון בישראל, קיימה נבחרת ישראל לנוער אימון מלא בעיניים מכוסות, שבו גבר זאבי באיפון על יואל רזבוזוב

|
הג´ודוקאים באימון.
הג´ודוקאים באימון. "אין מנצחים היום" (חגי ניזרי)

במסגרת "בליינד דיי", יום המודעות לאנשים עם עיוורון בישראל, שיתפו לראשונה פעולה עמותת מרכז לעיוור ונבחרת ישראל לנוער בג'דו וקיימו היום (ראשון) אימון שנערך בעיניים מכוסות בהדרכתו של מאמן  הנבחרת, אריק זאבי.

"המטרה של היום הייתה להכניס את האנשים לחוויה", אמר מנכ"ל המרכז לעיוורים במדינת ישראל, גיא שמחי, "חשבנו שיהיה מעניין שספורטאים צעירים ומוכשרים שרואים, ייכנסו לחוויה שזרה להם ויעבדו עם שאר החושים. המטרה היא לחשוף אנשים לעובדה שקיים גם ג'ודו לעיוורים בארץ". 

שיאו של האירוע, שבו התאמנו נציגים ממועדון הג'ודו לעיוורים בירושלים עם חברי נבחרת הנוער, נחתם בקרב שנערך בעיניים מכוסות בין ג'ודוקאי העבר, אריק זאבי וח"כ יואל רוזבוזוב, שיצר את החיבור בין הצדדים, אבל הפסיד באיפון לאחר חמש שניות בלבד.

"זו הייתה חוויה מאוד כיפית ומיוחדת להתאמן עם כל האלופים, אמר הג'ודוקא העיוור מייק מרוואני, "מאוד שמחתי להגיע לכאן. אין פה מנצחים היום, כולם למדו משהו חדש".

זאבי: מקוה שהצלחנו לעזור

גם זאבי התקשה להסתיר את התרגשותו מהאירוע. "זו יוזמה מבורכת לבוא ולהעלות את המודעות לקהילה העיוורת, שיצא לי להיחשף אליה בזמן האחרון עם תוכניות שעשיתי", אמר, "אחד מהדברים שהיה חשוב לי להעביר כמאמן וספורטאי הוא הנושא של להרגיש ולחוש ולא רק לסמוך על העין. הרבה פעמים עד שאתה רואה את התרגיל מגיע זה כבר מאוחר מדי, ואתה צריך להרגיש אותו לפני".

הג´ודוקאים באימון (חגי ניזרי)
זאבי משגיח על המתאמנים. "אם הצלחנו טיפה לעזור אז אני מאושר" (חגי ניזרי)
 

"באימונים שלי אני תמיד מנסה לתת תרגיל שבו אחד הספורטאים עוצם עיניים וסומך על התחושות שלו בקרב, אבל אין ספק שבקרב זה משהו אחר, הוסיף ג'ודוקא העבר, "זו בעיה לחיות עם לקות כזו, ואם הצלחנו טיפה לעזור אז אני מאושר. מי שרתם אותי לפרוייקט הוא ח"כ רזבוזוב. אנחנו ביחד מגיל צעיר וברגע שהוא אמר לי שהוא חבר לארגון הזה נרתמתי מיד, ושיתפנו פעולה בשמחה".

על הניצחון המהיר בקרב מול רזבוזוב, אמר: "האמת, הנושא הזה של להרגיש זה אחד היתרונות הכי גדולים שלי. החימום שלי באימון בעשר הדקות הראשונות היה עצימת עיניים שבה היריב מנסה לזרוק אותי ואני מגיב. זו המומחיות שלי, ואפשר להגיד שמעט מאוד קרבות הפסדתי ככה".

רזבוזוב נגד זאבי (חגי ניזרי)
זאבי נגד רזבוזוב . "מעט מאוד קרבות הפסדתי ככה" (חגי ניזרי)
 

אחר כך עבר זאבי להתייחס להישגי הג'ודוקאים הצעירים, המתחרים בגראנד פרי קובה בימים אלה. "שתי הנבחרות נמצאות בתחילתו של מרוץ להשגת הקריטריון, והן עשו קפיצת דרך גדולה מאוד, בעיקר הנשים שמביאות מדליות ויפה לראות את זה. מה שמיוחד הוא שהם נבחרת צעירה מאוד, וגם אם באולימפיאדה הזו הם לא יביאו הישגים, עוד ארבע שנים כולם יהיו בגילאים קלאסיים של 27 ו-28 ככה שאפשר להיות אופטימיים".

על האולימפיאדה הקרובה, שהולכת להיות הראשונה מאז פרישתו, אמר: "האליפות עולם האחרונה הייתה צביטה בלב, וכן ראיתי את עצמי על המסך. בארבע אולימפיאדות האחרונות השתתפתי כל הזמן והייתי בתוך זה, אבל אם אהיה בעמדת הפרשן אז אישאר קרוב".

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */