יום שישי, 03.05.2024 שעה 08:08

רפאל נדאל זכה בטורניר המאסטרס במדריד

הספרדי קטף את המקום הראשון בטורניר הביתי בפעם השנייה ברציפות אחרי שקאי נישקורי פרש במצב של 6:2, 4:6 ו-0:3 לזוכה. שראפובה זכתה אצל הנשים

|
נדאל מאושר אחרי הזכייה (רויטרס)
נדאל מאושר אחרי הזכייה (רויטרס)

לא כך רצה רפאל נדאל לזכות בתואר החימר הראשון שלו ב-2014. הספרדי זכה היום בטורניר המאסטרס במדריד כשקאי נישיקורי מיפן, אלוף ברצלונה, ששלט במשחק באופן מוחלט נפצע בגבו ופרש בפיגור 2:6, 6:4 ו-3:0 .

היפני שלט במגרש מול מלך החימר של כל הזמנים, לקח בקלות את המערכה הראשונה עם 2:6, שבר בפתיחת המערכה השנייה ל-1:2 וביסס את יתרונו ל-2:4, אחרי שנדאל שמר על ההגשות ל-3:4, נישיקורי קיבל טיפול בגב התחתון, וכשעלה לשחק, הפציעה החמירה כשנדאל הריץ אותו לפינות המגרש במצב של 15:30 לספרדי. מאותו רגע כבר היה ברור שהמשחק גמור עבור היפני. הוא משך עוד חמישה משחקונים, אך כשנשבר בפעם השנייה במערכה השלישית, פרש.

עבור היפני שיעלה למקום התשיעי בעולם בדירוג שיתפרסם ביום שני, ויהפוך רשמית ליפני הראשון אי פעם בטופ 10, מדובר באכזבה ענקית, כשהוא רחוק שני משחקונים מתואר מאסטרס ראשון בקריירה. אגב, הפציעה בגב מטרידה את נישיקורי עוד מטורניר מיאמי שם הגיע עד חצי הגמר ולא עלה למשחק מול רוג'ר פדרר.

"אני מאוד מצטער על מה שקרה היום. זהו גמר מאסטרס ראשון בשבילי ומאוד התרגשתי. זה היה שבוע מצוין עבורי, לנצח בברצלונה ולהגיע במדריד למקום השני, זה הישג נהדר עבורי",  אמר נישיקורי כשקיבל את גביע הפיינליסט. נדאל, שזכה במדריד בפעם הרביעית ובפעם השנייה ברציפות. הבטיח את ראשות הדירוג העולמי לפחות עד הרולאן גארוס. "אני מאחל לקאי שיחלים מהר הוא היה מצוין בשבוע הזה", אמר נדאל.

נדאל חוגג (רויטרס)
נדאל חוגג (רויטרס)
 

לפני שהניף את הגביע לעיני הקהל הביתי, מריה שראפובה, שחקנית החימר הטובה ביותר בשלוש השנים האחרונות, הוסיפה לעצמה היום (ראשון) תואר באחד מתשעת הטורנירים הגדולים בעולם. הרוסיה זכתה בטורניר החובה במדריד אחרי שגברה על סימונה האלפ מרומניה, 6:1, 2:6 ו-3:6.

שראפובה (רויטרס)
שראפובה (רויטרס)
 

שראפובה, שבשנה שעברה הפסידה לסרינה וויליאמס גם בטורניר הזה וגם ברולאן גארוס, ניצלה עד תום את פציעתה של הראשונה בעולם וזכתה בתואר ה-31 שלה והשני ברציפות אחרי הזכיה בטורניר שטוטגרט. 

הפתיחה הייתה דווקא של הרומניה, שניצלה החטאות של שראפובה על מנת לשבור פעמיים ולעלות ל-0:4. האלפ לא נבהלה מניסיון חזרה של יריבתה וסגרה את המערכה הראשונה עם 1:6.

שראפובה (רויטרס)
שראפובה (רויטרס)
 

שראפובה התחילה את הקאמבק שלה כבר בפתיחת המערכה השנייה, שברה, ברחה ל-0:2 ובהמשך ל-1:4. האלפ צימקה ל-4:3 אבל שראפובה זכתה בשני המשחקונים הבאים ולקחה את המשחק למערכה שלישית.

המומנטום של שראפובה המשיך גם במערכה השלישית ואחרי שבירה היא עלתה ל-1:3 בדרך להשלמת רצף של 11 משחקים ללא הפסד. מאז 2011, המנצחת הפסידה רק שלושה משחקים על החימר, כולם מול סרינה וויליאמס. שראפובה שמחה בסיום וצייצה בחשבון הטוייטר שלה: "איזה שבוע, אני לא לוקחת שום דבר כמובן מאליו".   

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */