יום שישי, 29.03.2024 שעה 05:02
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

אוכל טאלב: האוהדים מסרבים לסלוח לטוואטחה

מה שהתחיל כעימות בינואר מסרב להסתיים. הקהל עדיין ממשיך להיות נגד המגן, שזוכה לגיבוי מהקבוצה. "אם לא ימכר בקיץ, הוא יעזוב בתור שחקן חופשי"

|
טוואטחה.
טוואטחה. "האוהדים נהיו אנטי כלפיו" (עמית מצפה)

סאגת הקהל של מכבי חיפה ומחאתו נגד טאלב טוואטחה עדיין רחוקה מלהגיע לסיומה. ב-28 באפריל, לפני המשחק מול עירוני קרית שמונה, פנה יענקלה שחר לאוהדים ואמר: "אני עדיין המום מהקריאות בגנותו של טאלב. המחאה מיצתה את עצמה ואני אראה בהמשך התופעה כפגיעה אישית בי".

גורמים רבים במועדון לא ממש הבינו מדוע החליט שחר לצאת נגד האוהדים ולהביע את תמיכתו בטוואטחה: "ברגע ששחר הוציא הודעה וקרא לאוהדים להפסיק עם הקריאות נגד טוואטחה הוא לקח כיוון. ידענו ודיברנו על כך שהקהל לא יענה לקריאה של שחר וזה מה שקרה במשחקים מול ק"ש והפועל ת"א".

הגורמים המשיכו והתייחסו ליחסו של הקהל כלפי המגן: "חלק לא מבוטל של הקהל הפך להיות אנטי בכל מה שנוגע לטוואטחה. מבחינת האוהדים אף שחקן לא נמצא מעל המועדון. שחר היה צריך להתעלם מכל מה שקורה סביב טוואטחה בתקופה האחרונה ולא להכנס לפינה שקשה לצאת ממנה. הקהל אוהב ומעריך את שחר, אבל נחוש שלא לשנות את היחס כלפי טאלב".

אחרי שאלון תורג'מן סיכם לשלוש שנים נוספות ובזמן שהמו"מ עם סארי פלאח התפוצץ והוא נשלח לחפש קבוצה, המו"מ עם טוואטחה פתוח לחלוטין. בחיפה לא רוצים לחזור על תסריט אייל גולסה, שלא האריך את חוזהו במועדון ועכשיו הוא נחשב לשחקן חופשי. מבחינת חיפה, או שהמגן יימכר בקיץ הקרוב או שהוא יאריך את חוזהו אצל הירוקים.

צפו: טוואטחה תוקף אוהד

בסביבתו של השחקן מתנגדים למצב שבו הוא יאריך את חוזהו בקבוצה והבהירו: "אם מכבי חיפה לא תוריד את תג המחיר עבור טוואטחה, הוא ימשיך עונה נוספת בהתאם לחוזהו עד תום העונה הבאה ויהיה שחקן חופשי. אם זה יקרה, אין מצב שטוואטחה יחתום על חוזה חדש".

סארי פאלח. צריך לחפש קבוצה חדשה (עמית מצפה)
סארי פאלח. בניגוד לטוואטחה, המו"מ איתו פוצץ (עמית מצפה)
 

כך או כך, נראה שהקלפים נמצאים בסופו של דבר אצל אביו של טאלב, חסאן טוואטחה, שמיודד מאד עם הבעלים שחר. "טאלב הוא היחיד שיכול לשנות את הלך הרוח כלפיו. ברגע ששחר ובנאדו נתנו לטאלב את הגב, כל מה שנותר עכשיו לשחקן זה להראות שהוא אכן מאריך את חוזהו. ברגע שזה יקרה והקהל יבין שטוואטחה מחוייב למועדון, הקהל יתהפך והיחס אל טאלב יהיה שונה" אמרו במועדון.

מי שחשב שהסיפור של טוואטחה עם הקהל התחיל רק בשבועות האחרונים טועה. הסדקים הראשונים החלו כבר בינואר כאשר ערב המשחק מול מכבי ת"א, הגיעו כ-30 מאוהדי הקבוצה לאימון המסכם בכפר גלים וחלקם קילל את המגן. טוואטחה ענה לאוהדים בחשבון הפייסבוק שלו: ”אם אתם חושבים שכדורגל כזה קל ופשוט אז למה אתם לא שחקני כדורגל? מספיק שילד אחד שאין לו מושג בכדורגל מקלל אותך זה הורס לך את כל היום. איזו מדינה ספורטיבית יש לנו".

אוהדי מכבי חיפה. קיללו את טוואטחה במשחק מול מכבי ת&qout;א (עמית מצפה)
אוהדי מכבי חיפה. קיללו את טוואטחה במשחק מול מכבי ת"א (עמית מצפה)
 

במהלך המשחק מול הצהובים ספג טוואטחה קללות ועל פי עדות האוהדים, סימן בסיום המשחק אצבע משולשת כלפיהם. בחיפה מיהרו והוציאו הודעת גינוי: "באימון המסכם אירעו מספר מקרים בנוגע לקהל. ראשית אנו רוצים לגנות את מיעוט האוהדים שמחו בדרך לא לגיטימית נגד השחקנים, ההנהלה וטאלב טוואטחה. אותם אוהדים התחילו לקלל והפעילו אלימות מילולית שאיננה מקובלת.

טאלב טוואטחה עשה מעשה שלא מקובל, אך נטפל בזה במסגרת המועדון. טוואטחה הפנה את הזעם כלפי מיעוט שקילל אותו וחבל שהתקשורת מנסה בתקופה האחרונה להציג את טאלב כשחקן שלא מעוניין לשחק בחיפה. זה לא נכון, טאלב אוהב את המועדון, הוא גדל במכבי חיפה ולא מכיר קבוצה אחרת".

מספר ימים אחרי המשחק עם מכבי, ושוב טוואטחה הצליח להרגיז את הקהל. המגן, שהיה במוקד העניינים בעקבות עימות באימון עם האוהדים ורן אבוקרט, רמז בדף הפיסבוק שלו שהוא בדרך לאירופה כאשר העלה מפה של אירופה  והוסיף את הכיתוב: "ניפגש בקרוב". מדובר בהצהרה שבאה בניגוד להודעה מוקדמת של המועדון לפיה הוא רוצה להישאר.

טאלב טוואטחה לאירופה? (פייסבוק)
מפת יבשת אירופה בחשבון הפייסבוק. האקט הרגיז את האוהדים (פייסבוק)
 

מכאן היה קשה לעצור את הזעם של הקהל כלפי המגן, שהיה תחת מטר של קללות לאורך המשחק מול בני סכנין, זרק על אוהדים משענת של כסא בסיום המשחק ואף ניסה לגשת לרכבו כדי להוציא ג'ק על מנת לתקוף בעזרתו את האוהדים. המשטרה, שמנעה מטוואטחה להגיע לאוהדים, היא איימה לעצור אותו ואחד האוהדים שהותקף שקל להגיש תלונה במשטרה נגד השחקן. 

בעקבות התקרית החמורה, התקיימה שיחת הבהרה בין טוואטחה ליעקב שחר ובסיומה יצא טוואטחה בהודעה בה התנצל בפני האוהדים. אלה לא ממש "קנו" את ההתנצלות וחלקם טענו שמדובר במס שפתיים. טוואטחה הושעה ממשחק אחד ולא שיחק מול מכבי תל אביב .מאז ועד היום, האוהדים המשיכו להביע את מחאתם. השיא היה במשחק הרדיוס בנתניה מול הפועל ב"ש כאשר האוהדים בחרו להשמיע היטב את דעתם על המגן.

מספר שחקנים באותו משחק לא חששו מזעם האוהדים ועודדו את טאווטחה ביניהם דקל קינן, שבא ועודד את טוואטחה במחצית המשחק. אחד השחקנים התייחס גם הוא למצב בין המגן לאוהדים: "הוא מאוד מקובל בקרב השחקנים והם אוהבים אותו. זאת הסיבה שבחרנו לצאת להגנתו. כאשר אין תוצאות קל להתלבש על שחקן. גם אם ההתנהגות של טאלב לא הייתה מקובלת, צריך לזכור שקשה להתאפק כאשר סופגים כל כך הרבה קללות".

קינן, טוואטחה ואזולאי. הבלם יצא להגנת המגן (חגי ניזרי)
קינן, טוואטחה ואזולאי. הבלם יצא להגנת המגן (חגי ניזרי)
 

צריך גם לזכור שלא מדובר בפעם הראשונה שהמגן יצא בצורה חריפה נגד אוהדים. הפעם הראשונה קרתה מול אוהדי נבחרת ישראל הצעירה, שהובסה 4:0 מול איטליה ואיבדה את הסיכוי המעשי להעפיל לחצי גמר יורו 2013. חלק גדול מהקהל עזב את המגרש במחצית השנייה, בעוד שחלק אחר עודד בציניות את הנבחרת האיטלקית וצעק 'אולה' על כל נגיעה של שחקן ישראלי בכדור.

טוואטחה יצא בהתקפה חסרת תקדים על התנהגות הקהל ואמר: "קהל כזה היה עדיף שיישאר בבית ולא יבוא למגרש. לצערנו, המנטליות של הקהל הישראלי היא לא לכבד את השחקנים שלו וגם לא את היריבה". בתגובה לכך, טען מנכ"ל ההתאחדות אז אורי שילה כי אמירותיו של המגן לא היו במקום.

מאמן הכדורגל, ששון בן משה, שנחשב לאבא הרוחני של טאווטחה ומנהל שלושה בתי ספר בחסות מכבי חיפה,  סיכם: "מדובר בשחקן שגיליתי אותו ב-2004 כאשר הוא היה בכיתה ו'. שנה לאחר מכן העברתי אותו למכבי חיפה ומאז 2005 אני מלווה אותו. אנחנו חברים טובים מאד ואני גם נמצא בקשר מצוין עם אביו".

ששון בן משה. האבא הרוחני של טוואטחה (פייסבוק)
ששון בן משה. האבא הרוחני של טוואטחה (פייסבוק - ליהיא יצחק)
 

בן משה התייחס לאופיו של כדורגלן הירוקים: "טאלב אדם חזק מאד שאוהב מאד את מכבי חיפה והחלום שלו היה להיות שם. הצעקות והקללות מחשלים אותו והוא נהיה חזק יותר. למרות שיש לו הצעות, הוא רוצה להמשיך במכבי חיפה ולדעתי הוא ישאר במועדון. אין לו כוונה להיכנע לאוהדים. הוא עשה טעות, ביקש סליחה וכאן זה צריך להסתיים. כנראה שיש אוהדים שהאינטרסים שלהם שונים מטובת הקבוצה".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */