יום רביעי, 17.04.2024 שעה 00:18
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

אוהדי מכבי ת"א ביקשו לדחות את שעת הדרבי

הצהובים ביקשו לאחר את שעת המשחק ל-20:30 אך שעת המשחק לא תשונה. ההתאחדות: "לא נעשתה פניה". כעס במכבי אחרי ה-2:1 בסכנין. צפו בתקציר

|
אוהדי מכבי ת
אוהדי מכבי ת"א, הדרבי ידחה ל-20:30? (יניב גונן)

אוהדי מכבי תל אביב שיגרו היום (שלישי) פנייה לערוץ הראשון ולחברי הכנסת צחי הנגבי ואיתן כבל, כמו גם להנהלת הפועל תל אביב, בבקשה לדחות את שעת פתיחת הדרבי בחצי שעה-שעה, על מנת שציבור האוהדים הדתי הגדול של הצהובים יוכל לראות את המשחק, שעשוי להיות משחק ההכתרה שלהם בסיטואציה מסויימת.

האוהדים מפעילים משעות הבוקר לחץ כבד על הגורמים המדוברים על מנת שפתיחת המשחק תידחה לפחות ל-20:30. "יש לנו קהל דתי גדול והשעה הזאת פוגעת בכל אותם אוהדים. פנינו לגורמים הרלוונטים ושמענו מהנהלת הפועל שהיא תנסה לעזור גם כן. נקווה שייענו לבקשות שלנו", מסרו האוהדים שמאחורי היוזמה.

ללא שום קשר לפניית אוהדי מכבי, גם בהפועל קיבלו בקשות מאוהדים שומרי מסורת שלהם לדחייה והעבירו את העניין להתאחדות ולערוץ הראשון.

ההתאחדות לכדורגל הגיבה לבקשת האוהדים: "שעת קיום משחקי ליגת העל בכלל ומשחק הדרבי המדובר, נקבעים לאחר תיאום וסנכרון של כלל מגבלות השותפים המסחריים ובכללם זכייני השידור השונים (אלה שמאפשרים לאוהדים שאינם מגיעים למגרשים לצפות במשחקים), ובהתחשב במידת האפשר בבקשות המועדונים. המשחק האמור, שבאופן טבעי נבחר למשחק המרכזי, לא שובץ הפעם ביום שני בשל העובדה שמדובר במוצאי יום השואה וזאת בהתאם לבקשת זכיין השידור להקדימו.

ככלל, יום המשחקים המרכזי של ליגת העל הוא שבת, כאשר המשחקים מתחילים על פי רוב משעות אחה"צ. בשל השתתפותה במסגרת התחרויות המאורגנות על ידי אופ"א ובשל בחירת זכיין השידור של המשחק המרכזי, שובצה מכבי ת"א במרבית העונה למשחקים בימי ראשון ושני.

אוהדי מכבי ת&qout;א. שעת הדרבי לא תוזז (יניב גונן)
אוהדי מכבי ת"א. שעת המשחק לא תשונה (יניב גונן)
 

עם זאת, אין זה המשחק הראשון שמכבי תל אביב מקיימת בשבת. וכן, גם בעתיד תשחק מכבי ת"א, כמו יתר קבוצות ליגת העל, בימי שבת ובימי חול, הכל בהתאם לסיבות שפורטו לעיל ולרווחת כלל הצופים. חשוב לנו לציין כי במהלך העונה קיבלנו פניות רבות מאוהדי מכבי ת"א בבקשה לשבץ את משחק קבוצתם ביום שבת (מה שלא התאפשר פעמים רבות עקב השתתפות הקבוצה בתחרויות אופ"א ושיבוצה למשחק המרכזי, כאמור) ואנו שמחים כי הפעם אוהדים אלו יוכלו לצפות בקבוצתם. בנוסף, נבהיר כי עד כה כלל לא קיבלנו כל פניה בנושא משני המועדונים הרלבנטיים", נמסר מההתאחדות לכדורגל.

לקראת הדרבי נערכה הגרלת כרטיסים בין האוהדים המנויים של הקבוצה. אם המשחק לא ישוחק בבלומפילד בסופו של דבר, ההגרלה תבוטל. במכבי ממשיכים לקוות כי המשחק יתקיים באצטדיון היפואי ולא יועתק, במה שיכולה להיות החלטה מביכה למדי.

"לא זיהיתי את השחקנים שלי, לא זיהיתי את הקבוצה שלי", הצהיר מאמן מכבי תל אביב, פאולו סוזה, לאחר ההפסד אמש (שני) 2:1 לבני סכנין בחוץ, ולמען האמת, קשה שלא להסכים עם הפורטוגלי, שכן חניכיו הציגו את אחד המשחקים החלשים ביותר שלהם בשנה וחצי האחרונות.

קשה לשים את האצבע ולהגיד מי היה האשם המרכזי, כי פשוט לא היה כזה, שכן כל שחקני מכבי, בלי יוצא מן הכלל, פשוט לא הופיעו למשחק בדוחא. אולי היו אלו המחשבות על חגיגות האליפות המתקרבות שהשפיעו, או ההתעסקות בדרבי הקרוב, אך השורה התחתונה היא זהה - מכבי ת"א פשוט שיחקה אמש מתחת לכל ביקורת.

סוזה כמובן לא אהב כלל את מה שראה ואמר בין היתר לשחקנים במחצית ותוך כדי ההתמודדות: "אתם לא במשחק, אתם לא משחקים כדורגל. תתחילו להניע כדור כמו שאתם יודעים, תשחקו אל השטחים הפנויים, אף אחד לא עושה תנועה כדי לקבל כדורים", אבל גם הניסיון של המאמן להעיר את קבוצתו לא צלח והיא התקשתה להיכנס למשחק אחרי שנקלעה לפיגור.

מכבי מועדת מול סכנין

לאורך כל העונה דובר על כך שלמכבי תלות בערן זהבי ובמשחק בדוחא זה היה ברור יותר מתמיד. גם חסרונו של גל אלברמן הורגש ויותר מהכל, למעט אולי דור מיכה וטל בן חיים עד אשר הוחלף (חילוף תמוה), לא היה מי שבא לקבל את הכדור וניסה להוציא את הקבוצה קדימה.

"הקבוצה הייתה פשוט אפטית, כבויה, הגיע לסכנין לכבוש עוד שערים. מוגרבי חגג באגף ואף אחד לא ניסה להפריע לו. שחקנים שיחקו בלי טיפת מחוייבות", אמר גורם במכבי בכעס. "לא היינו במשחק בכלל. לא הצלחנו להוציא מסירות פשוטות, היינו מאוד נרפים, לא הייתה מחוייבות. זה אולי המשחק הכי חלש שלנו העונה בליגה וחבל", הוסיפו בקבוצה.

בלבול: אני גאה מאוד בשחקנים שלי

"אנחנו רוצים מאוד כבר לגמור את הסיפור ולקחת אליפות ואולי זה השפיע למרות שזה לא צריך להשפיע. אסור לנו להיראות ככה בדרבי", הוסיף שחקן הצהובים והבטיח: "שום סיכוי שנראה ככה נגד הפועל".

הקבוצה תזכה היום ליום חופשי ומחר (רביעי) תחל בהכנות שלה לדרבי שייערך ביום שבת ולמעשה לפאולו סוזה וחניכיו יהיו שלושה ימים בלבד להתכונן לקרב החשוב על העיר במשחק שעדיין יכול להיות זה שבו היא תוכתר כאלופה בפעם השנייה ברציפות.

במהלך שלושת הימים האלה, יקוו בקבוצה שערן זהבי יחלים לחלוטין מהמתיחה ממנה הוא סובל בשריר האחורי על מנת שיעמוד לרשותו של סוזה. גל אלברמן שנעדר בשל כרטיסים צהובים יחזור להרכב. ברק בדש מנגד, ייעדר בשל צהובים.

ראדה פריצה (רדאד ג´בארה)
ראדה פריצה (רדאד ג´בארה)
 

מי שימשיך בחוד הוא ראדה פריצה, שההחלטה לתת לו לבעוט את הפנדל בסיום למרות שדור מיכה וניקולה מיטרוביץ' היו אלו שרצו לקחת את הבעיטה, הייתה מתוך מטרה לנסות ולהרים לו את הביטחון אחרי שהשבדי פשוט היה נראה לא בעניינים לאורך כל המשחק.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */