יום שישי, 29.03.2024 שעה 08:35
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

ברקת ליו"ר איגוד השופטים: בצע בדיקה מעמיקה

בעלי הפ' ב"ש שלחה מכתב נוקב לאחר ה-2:1 לק"ש בגביע: "עמוד באומץ מול האמת, כל הטעויות העונה לרעתנו". סלמן: "שטויות, זה חלק מהמשחק". צפו בתקציר

|
ברקת. הגישה תלונה (יניב גונן)
ברקת. הגישה תלונה (יניב גונן)

אוהדי הפועל באר שבע מסרבים להירגע מההפסד אמש 2:1 לעירוני קריית שמונה בחצי גמר גביע המדינה. הטענה העיקרית של האוהדים מופנית כלפי צוות השיפוט שפסל שער של גליינור פלט ולא שרק לפנדל ברור לזכות ההולנדי בדקות הסיום.

בעקבות תצוגת השיפוט, שלחה הבעלים הפועל ב"ש, אלונה ברקת, מכתב תלונה ליו"ר איגוד השופטים, בן ציון סלמן.

ברקת כתבה: "לכבוד מר סלמן בן ציון. אני פונה אליך במכתב גלוי זה, לאור תחושות קשות המלוות אותי, את אנשי הפועל ב״ש, את אוהדי הקבוצה ואוהדי כדורגל וספורט רבים בארץ. כל מי שאוהב כדורגל וחי את המשחק יודע כי טעויות שיפוט הן חלק בלתי נפרד מהמשחק. שופטים הם בני אדם, ומטבע הדברים אנשים טועים".

"יחד עם זאת, כראשי מערכת, אנו חייבים לשים את הקו ולסמן את הגבול בין טעות לבין מגמה או מחדל, לדעת מתי אנו עושים צעדים נדרשים כדי לשנות בצורה מעמיקה את הדרך והתוצאות. אני סבורה כי הגיעה העת בה גם אתה, כיו״ר איגוד השופטים, תדע לעמוד באומץ מול האמת, לומר אותה ולבדוק אותה בצורה שקופה וגלויה".

"טעויות השיפוט הגסות אתמול אינן יכולות להיות מנותקות מטעויות שיפוט אחרות במשחקים מכריעים בהם שיחקה הפועל ב״ש העונה. כל הטעויות היו לרעת באר שבע, אלה הן עובדות המעוררות במקרה הטוב סימני שאלה".

מהפך! צפו בק"ש עולה לגמר

"משחק עונה מול מכבי ת״א בה שופט הרחבה והשופט הראשי היחידים באצטדיון שלא ראו את היד בעזרתה הובקע שער לרעת ב״ש, משחק נוסף מול מכבי בו שער אחד לטובתה מובקע אחרי עבירה והשני מנבדל, חצי גמר גביע בו אותו שופט רחבה מתערב לפסול שער חוקי למהדרין לב״ש, אבל ממרחק וזווית דומים לא רואה פנדל ברור לטובתה, כמו גם השופט הראשי שהיה קרוב לאירוע והיה חייב לשרוק לפנדל".

"טעויות מכריעות בשלושה משחקים גורליים, וכולן לרעת הפועל ב״ש. טעות אחת יכולה להיות אנושית, השנייה יכולה להיות מלווה בתירוץ, אבל כאשר בשלושה משחקים מכריעים נעשות ע״י צוותי השיפוט טעויות מכריעות, כולן לרעת אותה קבוצה, לא ניתן להעלים זאת במשיכת כתפיים ובהתנצלות".

"טעויות כאלה במשחקים שמכריעים את גורל האליפות והגביע הן מקור לאי נחת רבה אצל כלל אוהדי הכדורגל בישראל. אסור לעבור עליהן לסדר היום, כדי שלא להוסיף לפגיעה המתמשכת באמון הציבור ובתחושה הספורטיבית".

אלונה ברקת. &qout;יש לבצע בדיקה&qout; (יניב גונן)
אלונה ברקת. "יש לבצע בדיקה" (יניב גונן)
 

"האיגוד - שטובת השיפוט והכדורגל בראש מעייניו - צריך לעשות מעשה ברור וחד משמעי בכלים שעומדים לרשותו. אני מצפה כי הפעם תבצע בדיקה מעמיקה ורצינית, בצורה שקופה וגלויה, על מנת למנוע שמועות כאלה ואחרות ועל מנת להציג לציבור כולו את המסקנות ואת הצעדים שתעשה על מנת שהפועל ב״ש, ואיתה גם קבוצות אחרות, לא תינזקנה בעתיד".

סלמן הגיב לדברים: "זה שטויות, טעויות קורות. היו גם טעויות לטובת ב"ש, שמנו את השופט הכי בכיר. אין לה על מה להתלונן. אם היו טעויות לטובתה היא גם הייתה מתולוננת? זה חלק מהמשחק. לא ראיתי את המשחק כי אני בחו"ל, אבל שמעתי את התלונות".

בן ציון סלמן. &qout;שטויות&qout; (עמית מצפה)
בן ציון סלמן. "שטויות" (עמית מצפה)
 

לא רק הבעלים הייתה נסערת אחרי הטעויות, הגדיל ועשה אוהד ב"ש, רונן כהן שהתייצב הבוקר (חמישי) במשטרת באר שבע והגיש תלונה נגד אלון יפת וצוות השיפוט. כהן, כמו גם שאר האוהדים חושדים להטיית משחק וכך גם נכתב בטופס התלונה שהוגש במשטרה.

רונן כהן אמר בתגובה: "כמו מרבית האוהדים של באר שבע לא ישנתי כל הלילה ואני לא חושב שהתלונה מוזרה כי בשביל דברים כאלה יש משטרה ואני רוצה שיחקרו את הנושא הזה לעומק ואני מקווה שהצדק ייצא לאור".

למרות תחושות התסכול והאכזבה הגדולה השחקנים רק רצו להודות לקהל שעשה את הדרך מבירת הנגב ונתן שוב תצוגת עידוד אדירה. גל אראל שתופקד כבלם ירד בדמעות לחדר ההלבשה כשחבריו ניסו לנחם אותו ואחד את השני כשהם מבינים שהעונה הטובה ביותר של המועדון ב-17 השנים האחרונות תסתיים אמנם עם הכרטיס לאירופה אבל בלי זכייה בתואר.

מרבית חיצי הביקורת של הקבוצה הדרומית הופנו כלפי צוות השיפוט בראשותו של אלון יפת שפסל שער של גליינור פלט ולא שרק לפנדל ברור על ההולנדי בדקות הסיום. "השופטים טעו גם במשחקי העונה מול מכבי ת"א, השפיעו על גורל האליפות ועכשיו גם על הגביע", התאכזבו בקבוצה.

המאמן אלישע לוי ייפגש כבר במהלך השבוע הקרוב עם הבעלים אלונה ברקת במטרה לסכם על המשך שיתוף הפעולה ביניהם ולחתום על עונה נוספת. ההערכה היא שהמאמן יקבל שדרוג מסוים בשכרו ויתחיל עונה שלישית ברציפות במועדון.

הקפטן אליניב ברדה התייחס לשיפוט ואמר: "זה מאכזב כי כל האצטדיון ראה את הפנדל ואם יש שופט רחבה הוא צריך לעזור לשופט המרכזי. אם שופט הרחבה ראה פסילה של השער הראשון הוא בטח שהיה צריך לראות את הפנדל וחבל שזו התוצאה וזה מאכזב מבחינתנו".

התלונה שהגיש אוהד הפועל ב&qout;ש (ONE)
התלונה שהגיש אוהד הפועל ב"ש
 

ברדה הוסיף: "אני משוכנע שהיה פנדל ב-100 אחוז כי זה היה מול העיניים של שופט הרחבה ואין יותר ברור מזה. המשחק יכול היה להיגמר לכאן או לכאן והוא נגמר בצורה אכזרית וכואב לי מאוד על הקהל שהגיע ונתן הצגה".

"לא תמיד הקבוצה הטובה יותר מנצחת אבל זה חלק מהכדורגל ובכל זאת צריכים להיכנס לפרופורציות כי אנחנו כמעט הבטחנו את המקום השני והכרטיס לאירופה כבר אצלנו בכיס אז הייתי נותן לעונה הזאת ציון טוב מאוד למרות שהטעם שלנו עכשיו הוא קצת חמוץ", סיכם הקפטן.

בוזגלו: לא יודע איך אשן בלילה

החלוץ גליינור פלט התייחס לעבירה שבוצעה עליו ברחבה ואמר: "אני יודע שהייתה הרמה טובה וכבר ראיתי את הכדור ברשת אחרי הנגיחה שלי אבל הוא (בראון) דחף אותי ואני חושב שהשופט יודע את זה כי זה היה ברור מאוד".

בהתייחס לטעויות השיפוט נגד קבוצתו לאחרונה אמר החלוץ: "אני לא חושב שמישהו עשה את זה בכוונה כי הם גם בני אדם אבל זה קשה מאוד עבורנו לקבל את הטעויות הללו כי אנחנו נלחמנו לאורך כל המשחק. אני לא רוצה להאשים את השופטים כי הם בני אדם ויכולים לטעות".

הקבוצה מחזיקה באופציה על החלוץ לעונה הבאה וכבר הודיעה לו כי ברצונה לממש אותה אבל פלט יכול להשתחרר ממנה תמורת פיצוי של 20 אלף יורו והצדדים ישבו שוב בקרוב. "אני מאוד רוצה להישאר כי אני אוהב את המועדון ואת האוהדים וזה הדדי", סיכם ההולנדי.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */