יום שישי, 29.03.2024 שעה 10:52
ליגה ספרדית 23-24
7220-6429ריאל מדריד1
6434-6029ברצלונה2
6234-5929ג'ירונה3
5626-5029אתלטיק בילבאו4
5534-5429אתלטיקו מדריד5
4631-4229ריאל סוסיאדד6
4233-3429בטיס7
4032-3228ולנסיה8
3851-4729ויאריאל9
3842-3729חטאפה10
3732-2929לאס פלמאס11
3643-3329אוססונה12
3235-2629אלאבס13
3035-2529מיורקה14
2938-2529ראיו וייקאנו15
2844-3629סביליה16
2744-3229סלטה ויגו17
2240-2029קאדיס18
1458-3028גרנאדה19
1357-2829אלמריה20
לוח משחקים
  • קאדיס
  • שישי, 29/03, 23:00
  • גרנאדה
  • חטאפה
  • שבת, 30/03, 16:00
  • סביליה
  • אלמריה
  • שבת, 30/03, 18:15
  • אוססונה
  • ולנסיה
  • שבת, 30/03, 20:30
  • מיורקה
  • ברצלונה
  • שבת, 30/03, 23:00
  • לאס פלמאס
  • סלטה ויגו
  • ראשון, 31/03, 15:00
  • ראיו וייקאנו
  • ג'ירונה
  • ראשון, 31/03, 17:15
  • בטיס
  • אלאבס
  • ראשון, 31/03, 19:30
  • ריאל סוסיאדד
  • ריאל מדריד
  • ראשון, 31/03, 22:00
  • אתלטיק בילבאו
  • ויאריאל
  • שני, 01/04, 22:00
  • אתלטיקו מדריד

צריך 2 לקאמבק: בארסה תלויה במסי ואינייסטה

אם ברצלונה רוצה לקחת את הגביע מריאל, היא צריכה את שני הפנומנים במלוא הדרם. אינייסטה עדיין מלא תשוקה ומסי? אתם יודעים מה קורה כשמספידים אותו

|
אינייסטה עם מסי. יחגגו מול ריאל? (GettyImages)
אינייסטה עם מסי. יחגגו מול ריאל? (GettyImages)

על ה-3:4 המדהים של ברצלונה על ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו היו חתומים שניים, ליאו מסי ואנדרס אינייסטה. האחד כבש את השער הראשון וסחט את הפנדל המכריע והשני, אתם יודעים, היה פשוט מסי.

השמחה אחרי אותו משחק הייתה אדירה, ושלושה ימים לאחר מכן, כשריאל שוב מעדה מול סביליה, הצבע כבר חזר במלוא הדרו ללחיים של בארסה: פתאום הכל תלוי בהם, ושלושת התארים עדיין נראים בבהירות באופק.

25 ימים אחרי אותו קלאסיקו מפואר תגיע אלופת ספרד למסטאייה בוולנסיה כשהיא פצועה, חבולה וכואבת. שלושה שבועות וחצי של גהינום עברו על החבורה של טאטה מרטינו, שהספיקה בפרק הזמן הכה קצר הזה לסיים את דרכה בליגת האלופות בשלב רבע הגמר, להתרחק משמעותית מתואר האליפות, לספוג עונש כבד מפיפ"א ולאבד שלושה שחקנים חשובים בשל פציעות.

בפחות משלושה שבועות התחלפו תמונות הניצחון של הקבוצה מקטאלוניה בסרטוני וידאו בהם נראים אוהדים מקללים את השחקנים שחוזרים לקאמפ נואו, כאילו בזה הרגע בארסה ירדה לליגת המשנה. מאיגרא רמא, לבירא עמיקתא.

עכשיו ברצלונה חוזרת לפגוש את היריבה המושבעת, ריאל מדריד, ששוב הצליחה לחלוף על פניה בטבלה. אבל בניגוד למשחקי הליגה הבאים, כאן הכל עדיין תלוי בה. אין חישובים עתידיים, ספקולציות או הפרשי שערים. זה לנצח או להפסיד, להתרומם או לשקוע, הכל – או כלום.

 
 

וכמו באותו מפגש מופלא במדריד, הכל יהיה תלוי בשניים. באותו המסי, באותו האינייסטה. אם שני השחקנים הטובים ביותר בסגל של ברצלונה יידעו להתעלות שוב ברגעים החשובים הללו, ברצלונה תוכל לסיים את העונה המתישה הזו עם תואר אחד לפחות בארון הגביעים שלה. ומי יודע איך עוד קלאסיקו חלומי יוכל להשפיע על מאבקי האליפות? מי יודע מה יעשה ערב חמים אחד במסטאייה לקרבות על עונה שלמה?

שחקני ברצלונה עם הגביע (GettyImages)
שחקני ברצלונה גביע המלך. יזכו שוב בתואר? (GettyImages)
 

אנדרס איניסייטה: בין מופע קסמים למופע היעלמות
את שני הרגעים הקסומים ביותר של אנדרס אינייסטה אין כמעט אוהד כדורגל שלא מכיר. האיש שהביא במו רגליו את גביע העולם לספרד, האיש שהכניע את צ'לסי כנגד כל הסיכויים בדרך לזכייה בליגת האלופות. תמיד שם, תמיד עם דמעות, תמיד עם גביע.

אז נכון, אינייסטה לא מרבה לכבוש, אבל כשהוא עושה זאת – ברצלונה פשוט לא מפסידה. כדור ברשת של איקר קסיאס ביום רביעי ואוהדי ברצלונה יוכלו, סטטיסטית, להיות קצת יותר רגועים. התרומה של "דון אנדרס" לא מסתכמת בכך כמובן, ואולי אפילו מתגמדת לעומת התרומה האדירה שלו בהיבטים אחרים על המגרש, בראשה התקשורת עם מסי, אבל לכך נגיע בהמשך.

אנדרס אינייסטה מול ז´ואאו מירנדה (רויטרס)
אנדרס אינייסטה. חייב להתעלות (רויטרס)
 

אינייסטה, בניגוד לחברו לקבוצה צ'אבי הרננדס, ממש לא נמצא במגמת ירידה. כוחו של מספר 8 עדיין במותניו ועד אותו קלאסיקו, ואולי מעט אחריו, הוא הוכיח זאת בענק. מצד שני, כדי לראות את השינוי החד שחל עליו, כמו על כל הקבוצה, מספיק להסתכל על משחק הגומלין מול אתלטיקו מדריד ברבע גמר ליגת האלופות.

אחד הקשרים החכמים והמלוטשים ביותר בעולם נראה באותו המשחק כמו ילד מבולבל שנלכד בשדה המגנים הקשוחים של צ'ולו סימאונה. אינייסטה לא הצליח למסור כדורים פשוטים, לא נכנס לעומק כדי לסייע בהתקפות, פשוט לא היה אינייסטה. "הופתעתי כשהוחלפתי", אמר הקשר, שירד מהמגרש אחרי 72 דקות, "אבל זו הייתה ההחלטה של המאמן". ימים ספורים אח"כ מול גרנאדה זה לא היה נראה גרוע יותר, אבל גם לא טוב יותר.

ליאו מסי: רץ אל התואר או הולך בטל
מה כבר לא נאמר על ליאו מסי? אין צורך לכתוב את הסטטיסטיקה המרשימה, את רשימת השיאים שנשברים מדי שבוע או את כמות הגביעים הבלתי נתפסת בארונו. אבל למרות הכל, ואולי דווקא בגלל הכל, בכל משחק גדול בו הוא לא יופיע מיד יוכרז רשמית – ליאו מסי לא מופיע למשחקים גדולים. האם באמת אפשר להדביק כזה תואר לשחקן שהבקיע בשני משחקי גמר בליגת האלופות? בלהט הרגע זה בוודאי מסתדר לרוב, אך המציאות היא די ברורה בעניינו של "הפרעוש": מתי שתספידו אותו – הוא יעקוץ. בדרך כלל זה גם כואב מאוד.

בקלאסיקו האחרון הוא כבש שלושער (שהיה השני שלו ברציפות), ומאז הוסיף למאזנו עוד ארבעה שערים. אבל מול אתלטיקו, כך זעקו בצדק כותרות העיתונים, הוא שוב נעלם. מסי רץ 6.8 קילומטרים במהלך אותו המשחק, רק קילומטר וחצי יותר מהשוער שלו, חוסה מנואל פינטו.

מסי (רויטרס)
מסי. עיקר תשומת הלב תופנה אליו (רויטרס)
 

בואו נודה בזה, מסי תמיד הולך על המגרש, אבל בכל פעם מחדש הוא פותח מבערים, לוקח את הכדור ושם אותו ברשת. לרוב בקלות מפתיעה. מול החבורה של דייגו סימאונה זה פשוט לא הלך וכמובן גם לא מול גרנאדה. שוב כותרות העיתונים מתרכזות בו, שוב הוא הנבל ולא הגיבור. אפילו שמועות מופרכות על עזיבה כבר צצו להן, ובמהרה צוננו כמובן.

אבל אף כותרת לא תגרום לקרלו אנצ'לוטי או לאף אחד משחקניו להוריד ולו לרגע את העיניים מליאו מסי. עיקר תשומת הלב, כרגיל, תופנה לכיוונו של מספר 10, אבל מאזן השערים הנהדר שלו מול הבלאנקוס (21) מבהיר באופן חד משמעי שזה לא בהכרח הולך לעצור אותו.

מחוברים: מסינייסטה באים לקחת גביע
בקלאסיקו ההוא במדריד שיתוף הפעולה בין מסי ואינייסטה הניב שער יתרון כבר אחרי שבע דקות. ההבנה העיוורת בין השניים, הטכניקה הגבוהה והחוכמה המדהימה הופכת את צמד הפנומנים הללו לאחד מהמסוכנים ביותר באירופה, אולי המסוכן שבהם. מצד שני, לא רחוק משם בוויסנטה קלדרון, הם הצליחו לחבר ביניהם רק ארבע מסירות לאורך כל המשחק, שבסופו הודחו מליגת האלופות.

עם שוער מחליף בין הקורות, הגנה רעועה ובעיקר מוראל נמוך, ליאו מסי ואנדרס אינייסטה יהיו שני השחקנים שיידרשו להוביל את ברצלונה המקרטעת אל גביע המלך. ערב מוצלח של הזוג מקטאלוניה צפוי להסתיים בניצחון מתוק ובתואר יקר, אך לזכייה שכזו יכולה להיות השפעה גדולה הרבה יותר על סוף העונה הזו, ואולי גם על זו שאחריה. מצד שני, בערב חלש של השניים, קשה לחשוב על מישהו שיצליח להוציא את העגלה מהבוץ.

אינייסטה ומסי חוגגים (רויטרס)
אינייסטה ומסי חוגגים. שיתוף פעולה עיוור (רויטרס)
 

זוהי הקריאה האחרונה עבור ברצלונה לעונה זו. אחרי השבועות הקשים שעברו על האלופה, זה עשוי להיות הרגע שיגדיר עונה שלמה. והרי אין מוטיביציה גדולה יותר עבור שני בוגרי ה"לה מאסיה" ממשחק אחד גורלי מול ריאל מדריד, המדרבן המושלם. הם בוודאי יעשו כל שביכולתם כדי לצאת משם עם גביע ולכם, בכל אופן, אסור להוריד מהם את העיניים.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */