יום שבת, 20.04.2024 שעה 18:32
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 0 - 4
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • 0 - 0
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

איפה הילד: עלייתו ונפילתו של אלרואי כהן

לפני 4 שנים הוא קיבל זימון לנבחרת, בהמשך נרכש ב-800 א' דולר ע"י הפועל ת"א, אך לא הטביע חותם, כיום הוא על הספסל של מכ' פ"ת. הסיבות לנפילה

|
אלרואי כהן ושיר אלמליח ביציע (חגי ניזרי)
אלרואי כהן ושיר אלמליח ביציע (חגי ניזרי)

לפני ארבע שנים, כשהוא בן 21 בלבד, קיבל אלרואי כהן את הטלפון שכל ילד בגילו רק חולם לקבל. מאמן נבחרת ישראל דאז, לואיס פרננדס, זימן אותו לסגל הנבחרת לקראת המשחק החשוב מול קרואטיה.

התקשורת חיבקה והרעיפה שבחים מכל עבר על היהלום מקצרין, ואלרואי אמר בצניעות שאפיינה אותו: "זה חלום שהתגשם להגיע למסגרת שאתה רק חולם להיות חלק ממנה. הופתעתי לשמוע על הזימון ואני שמח שזה אכן קרה. הלוואי שתינתן לי ההזמנות לסייע לנבחרת", אז, עוד הכל נראה ורוד.

יכולתו של אלרואי לא נעלמה מעיני הקבוצות הגדולות ולאחר מאבק עיקש הצליחה הפועל תל אביב לשים ידה על השחקן ורכשה אותו בסכום גבוה של כ-800 אלף דולרים.

כהן הגיע כהבטחה גדולה לוולפסון וכולם האמינו שיבוא היום והוא יסחוף את הקבוצה על כתפיו. רצה הגורל והקשר לא הצליח להטביע את חותמו אצל האדומים, בלשון המעטה.

מאז אותו זימון לנבחרת ישראל של פרננדס, עברו הרבה מים בירדן, והכוכב העולה של קריית שמונה מצא את עצמו על הספסל של מכבי פתח תקווה. אז מה קרה לילד שכולם בנו עליו?

השיא: בגיל צעיר
לאחר שעזר להעלות את קריית שמונה מהליגה הלאומית לליגת העל וכבש במדיה חמישה שערים באותה עונה, הפך אלרואי כהן לשחקן החם של הליגה כשהוביל במו רגליו את העולה החדשה עד לפסגה, כשהוא כובש שבעה שערים ומלהיב את האוהדים עם ראיית משחק טובה ויכולת טכנית נהדרת.

היכולת הגבוהה וגילו הצעיר הניבו לו הצעה מרשימה מהפועל תל אביב, לה הוא לא יכול היה לסרב. כהן עבר לעיר הגדולה ומשם למעשה החלה הדעיכה.

איזי שירציקי (רדאד ג´בארה)
איזי שירציקי (רדאד ג´בארה)
 

הקשר לא הצליח להשתלב במועדון האדום ובש-17 משחקים במדי הקבוצה, השלים 90 דקות רק במשחק אחד, בהפסד 1:2 לקריית שמונה בחוץ.

מספר שנים קדימה, הבעלים קריית שמונה, איזי שירצקי, מספר: "אני רציתי את אלרואי בחזרה אצלי גם כשלא כל כך הלך לו בהפועל תל אביב, אבל הוא לא רצה לחזור לקריית שמונה".

הדעיכה: מוקדם מהצפוי
לאחר חצי העונה הפושרת בהפועל תל אביב, המשיך אלרואי לעונה שנייה במועדון, כשהפעם בנו עליו כשחקן מפתח שאמור להוביל את הקבוצה להישגים. בפועל, כהן שיחק ואף כבש תשעה שערים באותה עונה, אך לא הצליח להתבלט, כך גם בעונה לאחר מכן, שם נוצר הסכסוך עם הפועל והשחקן עלה ליציע.

אלרואי כהן (משה חרמון)
כהן. לא התאקלם במכבי פ"ת (משה חרמון)
 

אביו, בני כהן, מגולל את הסיפור מנקודת מבטו: "מאז שבהפועל תל אביב מנעו ממנו את השתתפותו והושיבו אותו בטריבונה כדי לחסוך כספים, אלרואי גמר את הכדורגל לשלושה חודשים במסגרת הקבוצה. כל מיני אנשים שפעלו בצורה הכי לא ספורטיבית, כי המטרה הייתה לשבור שחקן ולהרוס אותו והם הצליחו במידה מסוימת".

איזי שירצקי נזכר: "אלרואי היה שחקן מדהים. כולם רצו אותו, הפועל תל אביב, מכבי תל אביב, כולם, וקרה לו מה שקרה לו. אני יודע מה הסיבות, אבל אני לא אגיד לך. חבל לי על הבחור למרות הכל, הוא גדל אצלי, הוא קיבל חוזה מדהים בהפועל, 170 אלף דולר. הכדורגל זה מקצוע, זה קודם כדורגל, אחר כך שאר הדברים. אצלו הדברים התהפכו".

"כואב לי עליו, הייתי בטוח שהוא יגיע רחוק מאוד. אני מאמין שהוא יכול לחזור לעצמו אם ייקח את עצמו בידיים, הוא צריך שקט ושיתעסק רק בכדורגל", סיכם הבעלים של קריית שמונה.

השאלה: עד כמה יש משקל לחיים הפרטיים
מערכת היחסים ובהמשך נישואיו של אלרואי כהן עם הדוגמנית שיר אלמליח, אף פעם לא התנהלו מחוץ לאור הזרקורים. השניים התראיינו אין ספור פעמים וצולמו כמעט בכל צעד שעשו, כשלא פעם אנשי מקצוע טענו שהוא אינו ידע לעשות את ההפרדה בין חייו האישיים לבין חייו המקצועיים כמו שצריך.

כזכור, בזמנו איזי שירצקי ואלרואי נפגשו בבית המשפט, על תביעת לשון הרע שהגיש השחקן כנגד היו"ר של קריית שמונה. עורך דינו של שירצקי הטיח האשמות קשות באלרואי במהלך התשאול שלו: "אני לא רוצה להיכנס לחיים הפרטיים שלכם, אבל אני אומר לך שאבא שלך טען נגדך על הקשר שלך איתה (שיר אלמליח, א.נ), היות והיא טיפוס פרובוקטיבי שמצטלם באופן פרובקטיבי".

אלרואי כהן, שיר אלמליח (ONE)
כהן ואלמליח. מצליח לעשות את ההפרדה?
 

אלרואי טען שזה לא נכון מספר פעמים, ויכול להיות שאכן לא נאמר דבר שכזה על ידי אביו, אך בחדרי חדרים נשמעים קולות אחרים. למשל, בהפועל תל אביב מספרים שבשנה שעברה לפני המשחק מול קריית שמונה אלרואי ביקש לא לנסוע באוטובוס של הקבוצה ביחד עם השחקנים ולהגיע למשחק ברכבו הפרטי, בטענה שהוא צריך להקפיץ את שיר לקצרין לפני כן. בסופו של דבר, הוא לא היה בסגל למשחק מול האקסית.

אולי הקשר המחונן לא מאמין שיש דברים בגו, אך אדם שהיה מאוד קרוב אליו מספר: “כולם יודעים מה הסיבה האמיתית לכך שהקריירה של אלרואי לא הצליחה לנסוק. מי אשם? אין מישהו ספציפי, זה מכלול".

העתיד: לוט בערפל
כהן החל את העונה במכבי פתח תקווה ונפצע בשלב מוקדם יחסית. למעשה, עד כה שיחק אלרואי במדי הקבוצה רק שבע פעמים, כשעדיין לא השלים 90 דקות באף משחק העונה.

"מאז שהוא החלים, היה כשיר והוכיח את עצמו מבחינת הכושר הגופני, הרצון והנכונות לתרום לתת ולעשות, גורם כלשהו יצר תופעה מאוד ייחודית שבעצם נמנע מאלרואי להשתתף במשחקים ואפילו במשחקי גביע וזאת על אף לחצים ושאלות של עיתונאים ובמסגרת המאמנים וההנהלה”, אמר בני, אביו של אלרואי.

שיר אלמליח (שי לוי)
שיר אלמליח. היה צריך להקפיץ אותה לקצרין לפני משחק? (שי לוי)
 

"תשובה ברורה לא ניתנה, אבל הוא היה מנוע מלהשתתף, כמובן גרמו לכך שהוא לא בסגל, ולא ברור למה, הרי בכל חודש הם משלמים את המשכורת בהתאם למה שהוחלט ונקבע וזה הגיע עד לידי כך שבמשחק מול בית"ר הוא כבר היה שבור טוטאלית ובסופו של דבר החליט על דעת עצמו לא לנסוע לאצטדיון טדי כדי לשבת על הטריבונה".

האבא מספר על שיחה שהתקיימה בין אלרואי וייטב לוזון: "המאמן דיבר עם אלרואי לפני כארבעה חודשים פנים אל פנים ואמר שהוא רואה בו את השחקן הטוב ביותר בפתח תקווה ויודע שהוא יכול לתרום והוא ביקש שהוא ינהיג את הקבוצה ויסחוף אותה”.

"למחרת, במסגרת האימון, פני הדברים השתנו ואלרואי חש שלמרות מה שדובר לא נעשה דבר ואין שום כוונה ליישם את מה שנאמר. הוא פנה לייטב ושאל אותו מה קורה, ייטב ענה לו: "השתנו דברים". הוא התפלא, לפתע הוא לא נכלל בסגל, הרבה עיתונאים לחצו ושאלו לפשר העניין, הוא נכלל במשחק אחד או שניים אבל לא שותף על אף שהיכולות שלו גבוהות בהרבה יותר מרוב השחקנים במסגרת הקבוצה. מסתבר שבשבועות האחרונים המאמנים החליטו לשתף שחקני נוער ואותו להשאיר בצד ולא לכלול אותו בסגל", סיכם בני כהן.

עומר גולן (רדאד ג´בארה)
עומר גולן. "אלרואי השתלב מהר מבחינה חברתית" (רדאד ג´בארה)
 

שחקן העבר וחבר הנהלת מכבי פ"ת, עומר גולן, התייחס למצבו של הקשר: "קיבלנו את אלרואי לקראת סוף חלון ההעבורת בקיץ, הגיע קצת באיחור, מבחינה חברתית הוא השתלב מהר מאוד, מבחינה מקצועית גם, אבל כל פעם כשהתחיל לחזור לעצמו או שהוא נפצע או שהיה חולה, הוא לא נתן את התפוקה שציפיניו ממנו, אבל יש לו את היכולת והוא שחקן מקצוען שמתאמן טוב, מקווה שבעתיד הוא ייראה יותר טוב ויעזור לקבוצה כמו שהוא יכול".

כעת, כל שנותר הוא לקוות שהקשר הנפלא שכבש את לבבות האוהדים בישראל בגיל צעיר, יצליח להתעשת ולשקם את הקריירה מחדש. יכולת ורצון תמיד היו, השאלה היא איפה הראש?            

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */