יום שבת, 20.04.2024 שעה 06:33

הוועד האולימפי ישדרג את המלגות לספורטאי העל

ההחלטה לשדרוג בחודש הקרוב הגיעה כפתרון לאור הקיצוץ שבוצע ע"י הטוטו ויהיו 4 סגלים: זהב, כסף, ארד ובכיר. בנוסף: תוכנית אימון מנטאלי הישגי

|
יגאל כרמי (חגי ניזרי)
יגאל כרמי (חגי ניזרי)

הנהלת הוועד האולימפי בישראל החליטה הערב (ראשון) להתחיל כבר בחודש הקרוב לשדרג לספורטאי העל של ישראל את מלגות התמיכה החודשיות הקבועות, ולהתניע את תוכנית האימון המנטאלי ההישגי - פעילויות שהוקפאו בחודש שעבר בעקבות קיצוץ מפתיע של כ-15% בתיקצוב הטוטו לוועד האולימפי.

ההחלטה באה בעקבות פגישות שקיימו לאחרונה יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, ובכירים בהנהלה, עם ראשי המועצה להסדר ההימורים בספורט, בהן הובעה נכונות של ראשי המועצה למצוא פתרון לקיצוץ שבוצע.

בוועד האולימפי בישראל מאמינים כי אכן הטוטו לא יפגע בתקציבו, ומתוך הרצון לשדרג את תנאי הספורטאים הבכירים בהתאם להחלטה שנקבעה בינואר ולאפשר להם שקט כלכלי בהכנות לריו 2016.

סכומי המילגה החודשית המשודרגת נקבעו בהתאם לקריטריונים מקצועיים של הישגים בהם הספורטאים נדרשים לעמוד תוך מעקב מקצועי קבוע של היחידה לספורט הישגי. הזרוע המקצועית של הוועד האולימפי בישראל הכניסה לסגלים התניה אך ורק במקצועות אולימפיים ובתנאי תחרות אולימפיים ועפ"י המלצת מנהלת הספורט ההישגי.

מדובר בארבעה סגלים: סגל זהב בו יקבל כל אחד מהספורטאים המשתייך אליו 8,500 ש"ח בחודש. חברי סגל כסף יקבלו מילגה של 6,000 ש"ח בחודש, חברי סגל ארד יקבלו 4,500 ש"ח בחודש וחברי סגל בכיר יקבלו 3,000ש"ח בחודש. השידרוג הכספי המדובר מגדיל את היקף התמיכה השנתית של הקרן לתמיכה בספורטאים האולימפיים של ישראל, קרן השותפים בה מנהל הספורט, הטוטו והוועד האולימפי בישראל, בכ-800 אלף ש"ח.

לי קורזיץ SUB (רויטרס)
לי קורזיץ (רויטרס)
 

בנוסף, כאמור, אישרה הנהלת הוועד האולימפי לצאת לדרך עם התכנית האימון המנטאלי הישגי, תוכנית אסטרטגית רוחבית שפותחה ביחידה לספורט הישגי, אשר מטרתה לסייע לספורטאים להגיע למיצוי מלא ואמיתי של הפוטנציאל שלהם במשחקים האולימפיים על אף הלחצים האדירים בהם הם נמצאים באירוע השיא בחייהם.

בראש התוכנית שתיושם ותוטמע בשלב הראשון בתשעה ענפים יעמוד הפסיכולוג, אהוד מעוז, מי שהוביל את ישראל לזכייה בשתי המדליות האולימפיות הראשונות בבברצלונה 1992.

יגאל כרמי (חגי ניזרי)
יגאל כרמי (חגי ניזרי)
 

החידוש המשמעותי הוא שהפעילות תהיה ענפית, תיעשה באופן קבוע ואינטנסיבי בשטח והפסיכולוג הענפי ילווה לצד הספורטאי את המאמן והצוות המקיף אותו. ע"פ התכנון, הפסיכולוג ילווה את הספורטאים  לשלוש תחרויות בינלאומיות בשנה על מנת להיות לצד הספורטאים ברגעי המתח וההתמודדות המשמעותיים ביותר שלהם.

ירדן ג´רבי (חגי ניזרי)
ירדן ג´רבי (חגי ניזרי)
 

התוכנית שהוצגה בחודשים האחרונים לכל המאמנים הלאומיים ולמנהלים המקצועיים זכתה לביקוש רב. עלותה השנתית המתוכננת כ- 750,000 ₪. בשלב זה עד לפתרון קיצוץ תקציבי הטוטו תותנע התוכנית בכמחצית מהסכום.   

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */