יום שישי, 19.04.2024 שעה 12:27
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

פעם אדום, תמיד ירוק: שחר הירש סוגר מעגל

החלוץ שצמח במכ' חיפה, חצה את הכביש ובקיץ יחצה אותו שוב, מפנטז: "אני וגוזלן נוכל להוביל את הקבוצה". אביו: "סגירת מעגל". הכירו את 9 של הירוקים

|
הירש חוגג דרבי באדום. חצה את הכביש (עמית מצפה)
הירש חוגג דרבי באדום. חצה את הכביש (עמית מצפה)

"זה סוג של סגירת מעגל עבורי, נולדתי במכבי חיפה, הייתי שחקן, שימשתי כחבר הנהלה ועכשיו אני רואה את הבן שלי חוזר למדים הירוקים". הדובר הוא לא אחר מאשר כוכב העבר של חיפה נתן הירש, אביו של שחר, ששיחק במועדון בשנות ה-60 וה-70. הדברים נאמרים אחרי שהירוקים השלימו השבוע את אחת העסקאות המעניינות ביותר לקראת העונה הבאה, כאשר רכשו את החלוץ הצעיר מהיריבה העירונית הפועל חיפה בסכום של כ-700 אלף שקלים.

ברגע שמכבי חיפה הודיעה על הכוונה להביא את הירש, האוהדים לא נפלו מהכיסא מהתרגשות. על פניו מדובר בשחקן שלא ממש מוכר לקהל הירוק. החלוץ בן ה-21 הגיע למכבי חיפה כבר בגיל 9 ובמשך שש שנים שיחק וכיכב תחת שרביטו של זקן מאמני מחלקת הנוער, אשר עלמני. בשנים הראשונות הוא כבש בצרורות והיה מלך השערים של קבוצתו, אך בשנה החמישית החלה הידרדרות משמעותית ביכולתו של השחקן, שסבל מכאבי גדילה וכבר לא ניגן כינור ראשון.

בנערים ג', אחרי שלא קיבל מספיק הזדמנויות, החליט הירש בצעד אמיץ ויוצא דופן להיכנס להסגר קטין ומיד לאחר מכן לחצות את הכביש למדים האדומים של הפועל חיפה. "קיבלתי ילד מאוד מוכשר, עם ביטחון עצמי ירוד אבל עם הרבה ניצוצות של כוכב. שחר לא שיחק במכבי חיפה וזה הפריע לו. הוא חיפש בית חם ושיחזירו לו את הביטחון העצמי", נזכר רם בן מיכאל, שאימן את הירש בהפועל חיפה. "כל מה שהיה עליי לעשות זה להחזיר לו את הביטחון ולהרגיע אותו. כל פעם שהוא היה מחמיץ או שמשהו לא הסתדר, הוא היה מאבד את הביטחון. עבדתי איתו גם מנטלית וגם על הטכניקה עד שעיצבנו אותו בדרך להצלחה במחלקת הנוער".

שחר הירש בפעולה. יצליח להשתלב במכבי חיפה?(עמית מצפה)
שחר הירש בפעולה. יצליח להשתלב במכבי חיפה? (עמית מצפה)
 

האופי החזק: הירש התגבר על פציעות קשות
שחר הירש הוא בן הזקונים מבין חמישה אחים. ההפרש בינו לבין האח הרביעי מבין החמישה הוא שמונה שנים, כאשר הוא היחיד שהלך בעקבות האב כשחקן כדורגל. מי ששיחק לצידו של הירש לאורך השנים בהפועל חיפה, היה החלוץ אלי אלבז, שיחד עם הירש חלק את תואר מלך השערים בקבוצות הנערים והנוער: "שחר ילד טוב וחברותי. הוא עבר פציעה מאוד קשה כאשר קרע את הרצועות לפני שנתיים והושבת כמעט לאורך שנה שלמה, אך חזר למגרש טוב יותר בעפולה. זה מעיד על האופי החזק שלו. שחר לא מוותר. תמיד האמנתי שהוא לא יישאר בהפועל חיפה, כי מדובר בשחקן טוב מדי עבור המועדון. אני מאחל לו בהצלחה בהמשך".

ג'וניור הירש, היה משוכנע שללא קשר לפציעות שעבר, הוא יזכה ליותר אמון מהצוות המקצועי של הקבוצה הבוגרת. אביו נתן נזכר: "בשנים האחרונות כל הזמן אמרו לנו שמדובר בכישרון הגדול ביותר אחרי גילי ורמוט, אבל למילים לא היה כיסוי. אני חושב שהצוותים המקצועיים של השנים האחרונות לא האמינו בשחר והעדיפו על פניו שחקנים בגיל 32-33. האכזבה שלנו היא בעיקר מההתנהלות של הצוות המקצועי, שלא האמין מספיק ביכולות של שחר לקבל את הקרדיט כבר לפני שנתיים. אין לי טענות לצוות הניהול במועדון, שהיה מספיק הוגן איתנו".

שחר הירש מאוכזב בסיום (יניב גונן)
שחר הירש במדי נבחרת הנוער של ישראל (יניב גונן)
 

מי שליווה את הירש בנוער היה המאמן יוסי עמר (הקטן): "אני לא מסכים עם דבריו של נתן הירש. אסור לשכוח ששחר היה אחרי פציעה קשה. שלומי דורה כן מאמין בצעירים וגם לקח את שחר למחנה אימונים למרות הפציעה שעבר. אצל קלינגר זה לא עבד, קלינגר לא יכל לעבוד במצב שהיה עם צעירים".

על אופיו של השחקן אמר עמר: "שחר ילד מפונק מאוד, אבל בתוך המגרש תמיד היה מקצוען. הוא חלוץ 9 ברמה גבוהה. שחר יהיה שחקן ענק אם יתנו לו. הוא טעה כשבחר ללכת למכבי חיפה, עדיף היה לו ללכת לקבוצות בלי לחץ כמו מכבי נתניה ואחרות. אני מקווה בשבילו שיצליח, אבל אני לא מאמין שבמכבי יבנו עליו להרכב. המעבר למכבי חיפה כאב לי מאוד. זה שחקן ששיחק אצלי בנוער ורציתי לראות אותו משחק בבוגרים. יכאב לראות את הירש בצבע ירוק, אבל אני מאחל לו הצלחה מכל הלב". סיכם המאמן.

שחקני הפועל חיפה חוגגים (עמית מצפה)
הירש ואלבז חוגגים בנוער של הפועל חיפה (עמית מצפה)
 

שלומי דורה: "לא אקרע חולצה ואגדל זקן כי הירש עוזב"
עם הידיעה ב-ONE על המעבר המסתמן מהפועל חיפה למכבי חיפה, החל הבלאגן הגדול. אוהדי הפועל חיפה לא אהבו את ההחלטה של יואב כץ להסכים למעבר ובאו בטענות קשות מאוד לעבר הבעלים. כעת מתברר שההחלטה של כץ לשחרר את הירש התגבשה כבר לפני כחודש. בהפועל חיפה מיהרו להדוף את הביקורות וניסו להביא את הקהל האדום למסקנה שהירש לא רוצה לשחק בקבוצה ורוצה במעבר ליריבה העירונית.

ההחלטה של הירש להסיר את דף הפייסבוק שלו ואת הקשר עם אוהדי הפועל חיפה גרמה לכעס גדול מצד האוהדים, שהבינו שהירש אכן רוצה במעבר. מאותו רגע הופנו חיצי הביקורת לעברו של הירש. הדברים שאמר שלומי דורה לגבי השחרור של הירש: "לא אקרע חולצה ולא אגדל זקן בגלל שהירש עוזב", לא הותירו ספק באשר לאכזבה מהדרך בה השחקן בחר.

הירש במדי הפועל חיפה. דורה לא בוכה על האובדן (עמית מצפה)
הירש במדי הפועל חיפה. דורה לא בוכה על האובדן (עמית מצפה)
 

בהפועל מיהרו לחדד ולומר: "השחקן קיבל במה במועדון ובכל אחד מהשנתונים הוא הוקפץ קדימה כדי לקדמו. אלי אוחנה הזמין את שחר לנבחרת הנוער על פי המלצה של אפרים גבאי מנכ"ל המועדון, שדאג לדחוף אותו ולפרגן לו בכל מקום. בזמן הפציעה המועדון ליווה אותו ופיזיותרפיסט המועדון, דובי שטיין, טיפל בו כמעט מדי יום. כדי לאפשר לשחקן להשתפשף הוחלט להשאילו ממש ברגע האחרון ולבקשת סוכנו להפועל עפולה. היה ניתן להשאירו במערכת כשחקן מחליף, אבל המועדון ראה את טובתו של הירש. השחקן עצמו אינו מעוניין לחזור למועדון שנתן לו את הבמה וזו תחושה מסוימת של כפיות טובה".

שחר הירש חוגג (עמית מצפה)
שחר הירש חוגג מול הירוקים (עמית מצפה)
 

שחר הירש: "המטרה היא להתקדם דרך המועדון הגדול בארץ"
מתברר שהתפוח לא נופל רחוק מהעץ. על פי האתר הרשמי של מכבי חיפה, בתחילת שנות ה-70 זרק האב, נתן הירש, את הפצצה האישית שלו: "אני רוצה לעזוב את מכבי חיפה". הדברים, שנאמרו לאחר שיקול דעת מעמיק, המחישו מחנק מסוים שחש הירש בקבוצת האם בה גדל. ההופעות בנבחרת הנוער בבנגקוק, שם כבש שלישייה לרשת נבחרת מלזיה, ההופעה הבלתי נשכחת במדי נבחרת חיפה מול נבחרת שבדיה החזקה, בה כבש צמד שערים וההצלחה בנבחרת חיל האוויר פתחו לו מבט אחר, כאשר גם לשיקול הכלכלי היה חלק בהחלטה המפתיעה של האב, בדיוק כמו של הבן.

שחר הירש חוגג את השני (יניב גונן)
שחר הירש חוגג שער נגד נבחרת ליטא (יניב גונן)
 

הנהלת מכבי חיפה ניסתה למנוע את העזיבה של הירש, אך לאחר מו"מ קצר הדבר לא התאפשר והוא עבר למכבי יפו. הירש האב שיחק ביפו שנתיים, שלאחריהן החליט לפרוש, לטובת לימודים בארה"ב. נתן הירש רשם 112 הופעות ליגה במדי מכבי חיפה, בנוסף ל-18 הופעות בגביע המדינה. הוא כבש 24 שערי ליגה ועוד 6 בגביע.

שחר עצמו הדף את הביקורות ואמר לחבריו: "אנשים יכולים להגיד מה שהם רוצים. יש לי שאיפות בקריירה, לא הכל זה כסף. אני רואה רק מטרה אחת והיא להתקדם בקריירה דרך המועדון הגדול בארץ. את התשובות שלי אני מתכוון לספק רק על המגרש ולא בדיבורים. על המגרש אוכיח מה אני שווה".

נתן הירש (ONE)
נתן הירש. התפוח לא נופל רחוק מהעץ (האתר הרשמי של מכבי חיפה)
 

הפרשנים מחמיאים: "9 קלאסי", "לא צריך לשחק בלאומית"
פרשן הכדורגל החיפאי איציק אהרונוביץ', שמכיר את הירש מגיל צעיר, התייחס להחלטה של מכבי חיפה לצרף אותו: "אני שואל את עצמי מה יקרה אם המאמן הבא של מכבי חיפה יחשוב שהירש לא מתאים ואז יצטרכו להשאיל אותו. כולם יודעים שבנאדו המליץ להחתים את הירש. קשה לי להאמין שהירש ינגן כינור ראשון למרות העובדה שמבחינת כישרון מדובר ב-9 קלאסי. הוא לא הכי חזק בעולם ומאוד שברירי, אבל יש לו טכניקה בלתי רגילה מול השער. התנועה של הירש מאוד חכמה כחלוץ והוא בועט מאזורים גם מחוץ ל-16. בגיל 21 ולאחר שלא שיחק בקצב כזה גבוה, הוא לא יוכל להיות פקטור בחיפה. הירש חייב להיות חזק מנטלית, כי התחרות שלו תהיה קשה מאוד".

החלוץ הצעיר חוגג במדי עפולה (עמית מצפה)
החלוץ הצעיר חוגג במדי עפולה (עמית מצפה)
 

רם בן מיכאל חושב שלמרות האכזבה האישית שלו, צריכים לקבל ולכבד את ההחלטה של הירש לחזור לירוק: "באופן אישי מאוד כואב לי. אין ילד שלא יילך למועדון בסדר גודל של מכבי חיפה. שחר לא ברמה של עומר דמארי, שיכול להגיד לא למכבי חיפה. אני חושב שהוא היה צריך להישאר עוד שנה-שנתיים בהפועל חיפה ולבנות את עצמו. הם חשבו לבנות עליו כשחקן מוביל, אבל שחר הלך לחלום שלו".

השנה הירש מככב בשורות הפועל עפולה. לזכות השחקן 12 שערי ליגה ועוד 5 שערים במסגרת הגביע, אחרי שנעדר תקופה לא קצרה בגלל פציעות והחסיר משחקים. מאמנו הנוכחי, ירון הוכנבוים, מפרגן גם הוא: "הירש הגיע לעפולה אחרי פציעה קשה ואחרי שלא שיחק כמעט שנה, מה גם שעוד לא היה לו ניסיון בבוגרים. מדובר בשני נתונים מאוד קשים שלשמחתי לא השפיעו על שחר, שמקרין בגרות מחוץ למגרש ובתוכו. שחר לא שחקן ברמה של הליגה הלאומית. אני שמח שמועדון כמו מכבי חיפה שם עליו יד. יש אמנם מרחק בין עפולה לחיפה, אבל יש תקדימים של שחקנים כמו שלומי אזולאי שהגיע לחיפה מכפר-סבא. אני חושב שהירש טוב יותר מאזולאי ויכול להצליח".

הירש מסחרר את הגנת נתניה (עמית מצפה)
הירש מסחרר את הגנת נתניה (עמית מצפה)
 

הירש חובר לחלוץ אחר צעיר ומוכשר בירוק - שובל גוזלן. מי שמייצג את השניים וחלוץ נוסף במכבי חיפה, אלון תורג'מן, הוא סוכן השחקנים גלעד קצב: "אני משוכנע שמכבי חיפה עשו עסקה טובה. מדובר בשחקן מוכשר מאוד אותו רצו גם ק"ש ונתניה. ההעדפה של שחר הייתה לחזור למכבי חיפה שם גדל. זו התקדמות מאוד גדולה בשבילו".

החלוץ הצעיר כבר חושב על השילוב עם גוזלן בעתיד: "שובל ואני יכולים בעתיד להוביל יחד את ההתקפה של מכבי חיפה". אביו, שליווה את שחר לאורך כל הקריירה, סיכם: "שחר חלוץ טוב ממני בלא מעט פרמטרים, הוא מהיר יותר, שולט יותר בכדור ומבין טוב יותר את המשחק. היתרון שלי היה בראש, הייתי נוגח טוב יותר".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */